{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prinsen dement
  • #3   6. sep 2017 Mon ikke det meste af befolkningen har været klar over det i laaang tid ??bare sørgeligt at de ikke har meldt det ud for lang tid siden..

• #4   6. sep 2017 Som også nævnt i tidligere tråd, så var det tydeligt... men fandme synd for hele familien med den måde de har behandlet ham... lorte presse.

• #5   6. sep 2017 Nu med - det kan man tænke. Men øv for en behandling at give et menneske, man tænker er dement.

• #6   6. sep 2017 Ingen overraskelse.
    Men jeg håber da så at dem der har haft travlt med at dømme ham, skruer ned for charmen nu.

• #7   6. sep 2017 Nu med.. næh mange på HG mente, at han bare var en fransk .... og mange grimme ord indsat... smut hjem til Frankrig osv. Det er utroligt, hvordan man behandler folk eller synes det er ok, at folk bliver behandlet.

• #9   6. sep 2017 Lens tror du ikke der bliver gjort det der er muligt.. og jeg synes sygdom var SÅ åbenlyst.

• #10   6. sep 2017 Det tager noget tid at diagnosticere.
    Og før det er gjort skal der jo ikke offentliggøres noget.

Han er stort set lige blevet udskrevet.

• #12   6. sep 2017 Jeg synes så ikke det er klart at omverdenen reagerer sådan.
    Total mangel på empati - jeg håber ikke at det er forventelig adfærd.

• #14   6. sep 2017 Lens, det gør ikke opførslen mindre kold og kynisk...
    Forkastelig efter min mening og drønuempatisk.

• #16   6. sep 2017 Som sagt er jeg ikke enig i, at det er forventelig adfærd - men jeg tænker måske for positivt om mine medmennesker.

Det er i givet fald en trist udvikling, hvis det der er normen.

• #17   6. sep 2017 Det har jo været meget tydelig længe, stakkels mand og stakkels familie, en forfærdelig sygdom

• #18   6. sep 2017 CH jeg tænker sgu ikke så positivt... men jeg holder det for mig selv i tilfælde som dette.... og igen ... det var TYDELIGT at noget var helt galt... og stakkels kone, mens hun mister sin mand at skulle se det på alle forsider.. føj.

• #19   6. sep 2017 Jeg håber sørme at det giver en dårlig smag i munden...

Men mon ikke vi kommer til at se en masse bortforklaringer.

• #20   6. sep 2017 CH.. nu er det jo deres egen skyld fordi de ikke har meldt det ud før nu... det er så nemt.

• #21   6. sep 2017 Jep.. smiley

• #22   6. sep 2017 Der var bare ret mange der var uenige med ut og ligesindede....

Jeg har også sagt det...allerede dengang han trak sig tilbage..og før det smiley men jeg har dælme også fået mange hug for det...

• #23   6. sep 2017 Ja ... det er sørgeligt det er sådan smiley stakkels familie ... og alle andre familier det rammer smiley
    Men han har jo ikke sagt andet for nylig ... end han har sagt i MANGE år ... ( også før han blev dement ) ------> at han vil være Konge og det er det han er sur over han ikke bliver .

For nylig har han bare understreget det tydeligere ---

• #24   6. sep 2017 Godt de endelig meldte ud .... håber så de også er obs på at skærme ham lidt mere...

• #25   6. sep 2017 Hvornår skulle det være meldt ud.... hvis han først er udredt nu?

• #28   6. sep 2017 Ak ja... en af bortforklaringerne:
    Det er løgn, kongehuset sørger bare for at dække sig ind. Og så kan man jo grisse videre..

• #30   6. sep 2017 ja det er det, og det må det være ...men de har da trods alt alle muligheder for at få den hjælp der skal til ... kender en der lever med sin begyndende demente mand, udover familien som faktisk kun er en søn og svigerdatter, så står hun ret meget alene med det, da det endnu ikke er så voldsomt og deres økonomi er ikke til at købe hjælp og støtte ....

• #31   6. sep 2017 Det er modbydeligt at leve med som pårørende - så klart at det er en hjælp at have de nødvendige ressourcer til rådighed, men det rigtig barske synes jeg er det langvarige tab og også de ting, der kan blive sagt at et menneske, der mister sin dømmekraft og sine hæmninger.

• #32   6. sep 2017 Problemet er jo netop at accepterer, at den man har kendt langsomt forsvinder... og faktisk i mange tilfælde kan blive ret så modbydelig.. også over for familien.. de kan ikke gøre for det.

Jeg bliver bare harm over folk, som nærmest forventer at Henrik skulle opføre sig pænt... og ja nok er ligeglad med, at han er syg mht tidligere udtalelser.

• #33   6. sep 2017 Har han nogensinde været "normal"?
    Jeg er helt og aldeles antiroyalist og har ikke fulgt med hverken nu eller før, men han har da lavet ytringer i sine unge dage på niveau med dem for nyligt, så man kan ikke give demensen skylden for hele hans karakter tænker jeg.

• #34   6. sep 2017 Malene hvis du ikke følger med overhovedet, så ville du heller ikke vide, at han alligevel har ændret sig markant her på det sidste... og hvad er normal???

Så ved Gud man kan give demens skylden...

• #35   6. sep 2017 man kan give den skylden den seneste tid ... men nej ikke for alle hans tidlige ytringer ...

gad vide hvordan han selv har det med at det meldes ud ... han kan jo læse overskrifter lige så godt som vi andre

• #36   6. sep 2017 Hanne du ved måske hvor længe denne demens har stået på... min far har haft det i 20 år... de første mange år anede vi da ikke, hvad dælen der var galt.

• #37   6. sep 2017 Hanne - bare lige et pip herfra om din bekendte, nu ved jeg jo ikke, hvilken hjælp/støtte de får, men hvis ikke de har det allerede, så bør de få kontakt ti en af kommunens demenskonsulenter. Min bedstemor er dement, og demenskonsulenten har hjulpet meget ift. at finde hoved og hale i, hvilke tilbud der er, ikke kun til den demente, men også til dennes pårørende, for at være pårørende til en dement er absolut heller ikke altid lige sjovt.

At det først bliver meldt ud nu, synes jeg i øvrigt ikke er underligt. Dels er han jo først lige blevet udredt og dels mangler ret mange demente sygdomserkendelse (og behøver faktisk ikke være særligt demente, før dette er tilfældet - nogen har aldrig haft sygdomserkendelse). Når der så ovenikøbet er tale om en kendt person, er det nok ikke super nemt at gå til pressen og sige, at hey, vi tror han er dement, hvis han nu ikke selv mener hans hjerne fejler noget som helst... At der skal dokumentation på bordet, før den slags meldes ud, synes jeg er fuldt forståeligt, og jeg håber pressen holder sig lidt på afstand nu.

• #38   6. sep 2017 Nej det ved jeg ikke, men så retter jeg det til efter min mening har ytringerne stået på for længe til de til enhver tid kan tilskrives den nu diagnosticerede demens ... en hurtig Google viser at først gang var i 1992 og derefter har han jævnligt de mellemliggende 25 år ytret sin utilfredshed ....

demensen har helt sikkert de senere år haft indflydelse på at ytringerne har taget til og er blevet kraftigere, men jeg kommer aldrig til at tro på demensen kan undskylde ytringerne i 25 år ...

• #39   6. sep 2017 Jeg håber også alle dem der har været efter ham, har dårlig smag i munden. MEN må erkende jeg tvivler på det, nu finder de bar een undskyldning for at fortsætte, eller en undskyldning for at kritisere ham for noget nyt.

Stakkels mand og stakkels familie, simpelthen en forfærdelig sygdom!

• #40   6. sep 2017 @ Michelle ... tak det vil jeg tage op med dem, lige nu står kampen for at få ham til læge ...

• #41   6. sep 2017 Hanne - utilfredsheden med hans rolle har han da sikkert, som du siger, haft i rigtigt mange år. Måden han udtrykker den på har dog forandret sig ret voldsomt, synes jeg. Og DET tilskriver jeg så demensen.

• #42   6. sep 2017 Det er meget forskelligt fra kommune til kommune hvad de tilbyder.
    Min Svigermor var ganske alene indtil Svigerfar gik hjemmefra og måtte søges med hunde og helikopter og hele baduljen.

Så kom han på en art plejehjem som ikke havde erfaring med demens og Svigermor måtte kæmpe for en bedre placering.
    Det var ringe - kommunen ydede minimal støtte.

• #43   6. sep 2017 CH - ja, tilbudene svinger meget og det samme gør kvaliteten. Heldigvis er vi mange familiemedlemmer lige i nærheden af mine bedsteforældre, så vi kan alle give en hånd og endnu kan hendes behov dækkes af, at vi skiftes til at hjælpe lidt med madlavning, indkøb, medicindosering o.l.
    Men i takt med at plejehjem (inkl. demensafssnit) lukkes/flyttes til de større byer ryger jo også dagtilbud og andre støtteordninger, og det er sgu trist for både demente og pårørende.
    Og oveni må ægtefælle jo ikke nødvendigvis flytte med på plejehjem, når den demente flytter, så når man fremover også har lang transport pga plejehjemslukninger (og mega ringe offentlig transportmulighed), ja så kan ældre ægtefæller bare ikke se hinanden ret ofte og andre bekendtskaber vil formentligt komme endnu mindre på besøg - ikke underligt, at vi har mange ensomme ældre. Og for demente er tryghed og kendte ansigter jo endnu mere vigtigt. Sørgeligt er det.

• #44   6. sep 2017 Han har altid været en sær snegl. Ikke rigtigt tilpasset sig. Sådan er han jo bare. Det kan man ikke undskylde med sygdom. De seneste tiders sære adfærd kan man nok bedre.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #45   6. sep 2017 For mig ændre det nu ikke det store. Hvem siger forøvrigt at hans udtalelser er pga sygdom?. Men nu kan han da ikke skade mere,for alt hvad han siger vil være undskyldt.

Det i selv om det er samme holdning han har haft i mange år. Hvis manden har været syg de sidste 30 år giver det selvfølgelig lidt mere mening. Når det er sagt er det altid sørgeligt når folk bliver syge.

• #46   6. sep 2017 Altså bare det folk skriver herinde, beviser for mig ret godt at folk nok næppe vil have dårlig smag i munden, han er stadig bare den dumme franskmand der ikke ville tilpasse sig, og tillader sig at have egen mening om tingene . Simpelthen sørgeligt altså.

• #47   6. sep 2017 Man skulle jo nødig tabe ansigt ..

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#48   6. sep 2017 Det vil da være hykleri at synes om manden alene fordi han er syg. Derfor kan man da godt have empati for ham og hans situation.

• #49   6. sep 2017 Nu er der kæmpe forskel på at kaste omkring sig med grimme ord og gloser om ham, og så at syntes om ham. Der findes f.eks også mellemvejen, hvor man ikke stikker snotten så langt frem, og lader være med at tale så grimt om ham.

Det er jo ikke ligefrem fordi hans udtalelser eller opførsel kan føre til nye krige eller på anden måde påvirke os, så det er da ret ligegyldigt hvad han mener og ytre.

• #50   6. sep 2017 #41 Michelle ... det mener jeg bestemt også, den sidste tids udtalelser som er kommet uden filter, dem tilskriver jeg også demensen ... blot ikke alle hans udtalelser gennem tiden ...

@ Zenta ... tabe ansigt, hvordan ... jeg står gerne ved at jeg synes hans opførsel gennem tiden ikke har været passende, det er så min mening ... at der nu er en forklaring på den sidste tids er fin, og jeg har bestemt ondt af alle der rammes af demens, og ikke mindst deres pårørende, det er jo ikke uden grund den kaldes "de pårørendes sygdom" ....

• #52   6. sep 2017 Jeg forstår det slet ikke... hvor længe har denne kongetitel været på spil.. min fars demens strækker sig over 20 år... men det er fedt, at HG præcis ved, at det ikke ka undskylde tidligere handlinger.

Og seriøst... HG vrimler med forståelse for div diagnoser... men ham her .. nej sgu.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #54   6. sep 2017 jeg forstår ikke hvorfor man opretter et emne, hvis man håber at manden efter diagnosticeringen for fred for div. vamle menneskers udtalelser..

sådan et emne her lægger da netop op til at fortsætte hetzet..

men bare folk gad droppe deres vamle tilsvinelser. tænk at mennesker føler et behov for at dømme, lege bedrevidende og tilsvine mennesker bare fordi at de er en offentlig person.

• #56   6. sep 2017 AT - der er da noget du komplet har misforstået. ..

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #57   6. sep 2017 CH: måske er din hensigt ikke at dkabe en debat om ham. Men folk kan jo ikke lade være så dnart at de får chancen.

• #58   6. sep 2017 Så fordi folk ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt og anstændigt.. .så skal man undgå at agere og handle frit? Arhhhh!!!

• #62   7. sep 2017 Demente reflekterer så heller ikke så meget... og de mener altså oftest, at de er helt ok og intet fejler..

Så enig med Ulla..

• #64   7. sep 2017 Nogen nævner det med, at det skulle være meldt ud før...

Men de har så først fået diagnosen i denne uge.

profilbillede
  • #67   7. sep 2017 Det fortæller om hvad pressen er blevet til.
    Det burde man kunne - lige give et heads up i fortrolighed som blev respekteret indtil udredningen var færdig.

I forhold til dig, Birgitta, har jeg også tænkt at din skade og din adfærd herinde hænger sammen.
    Du er ikke som du var på Kandu førhen.
    Det forekommer mig at din situationsfornemmelse ikke er så god og der mangler lidt filter.
    Det var ikke tilfældet førhen overhovedet.

• #70   7. sep 2017 Når man møder mennesker, der overskrider ens personlige grænser bliver man nødt til at sige fra overfor det - også selvom vedkommende er syg.

Det er ikke det samme som ikke at have forståelse for, at det kan bunde i sygdommen at grænseoverskridelserne forekommer.

Når det er personligt må man passe på sig selv.

• #74   7. sep 2017 ah, ikke helt sammenlignlig men fx den svenske konge har nu også haft ørene i maskinen flere gange ... og ham i Monaco og hans søstre....

• #76   7. sep 2017 Lens jeg synes faktisk der er ret stor forståelse på dette forum.. også for Birgitta... men når man gang på gang er så grov i sine udtalelser, så er det vel ok, at der bliver gjort opmærksom på det?

• #79   7. sep 2017 Lens der er da INGEN som opretter tråde om Birgitta eller lignende.... eller kører hetz....men for dælen da, man må vel svare i de tråde hun deltager i.

• #84   7. sep 2017 Isabelle, empati kommer og går ikke ved demens, men man kan se en form for splitting hvor ting og mennesker enten er helt gode eller helt dårlige.
    Dertil kommer at følelser bliver mere rå, tendens til aggression kan opstå.

Ingen skal have carte blanche til at overskride personlige grænser, uanset sygdom.
    Men der kan være forskel i måden, man siger fra på.
    Ligesom man ikke skal tage imod tæv fra en dement (det forekommer oftere end man skulle tro at demente reagerer sådan mod sine nærmeste) skal man ikke tage imod verbale tæv.

Det dur ikke - men det skal tackles lidt anderledes.

• #86   7. sep 2017 Det er som bekendt en progredierende tilstand, symptomer kommer snigende ofte over lang tid. Personlighedsændringen sker jo altså ikke over en nat.

• #89   7. sep 2017 Man kunne jo efterstræbe ikke at være led mod nogen.

Men at sige fra det både skal og bør man.

• #91   7. sep 2017 Nej, det synes jeg ikke.
    Og der er jo heller ikke noget at sige fra overfor lige her.

• #94   7. sep 2017 Lens jeg er ikke enig... og synes lidt at der pludselig er gjort fri bane for en i forvejen til tider ret kritisabel opførsel.

• #96   7. sep 2017 Jeg mener blot ikke, at Birgitta får så slem behandling... hun er en af meget få brugere herinde, som gang på gang er så grov i sine udtalelser... jeg har skam trukket mig forlængst og deltager mere eller mindre ikke i de tråde.. sidst gjorde jeg det kun i en tråd, da det simpelthen var så groft, at jeg ikke synes det var ok.

• #98   7. sep 2017 Tjaaa ... så er der jo kun eet at gøre .... ( demens ikke ikke demens )

Hvis man er blevet træt af at høre på Birgittas evindelige negative og uhyrlige kommentarer ..... så må man jo sætte hende på filter lige så snart man har oprettet en tråd ... det er åbenbart det eneste man kan gøre for at slippe for dem.
    Og så springe over de tråde hun deltager i ......... velkommen til det nye HG . smiley

PS: .... I øvrigt mener jeg , at Birgitta husker udmærket , hvad der er skrevet i " gamle " tråde ... og hvad der er skrevet " i går " ...

• #101   7. sep 2017 Birgitta ... Snup du nu bare " offerrollen " ...... fint med mig .... men tanker er heldigvis toldfri. ..... Slut herfra...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#106   7. sep 2017 Pia. Fuldstændig enig. Manden får lov at sige hvad han mener. Selvfølgelig skal folk kunne have lov at forholde sig til det. Underligt at mange er så sikker på at det er pga sygdom at han er kommet med de udtalelser. Kunne det tænkes at det rent faktisk er det han mener.

• #109   7. sep 2017 Godt at Kongehuset nu har meldt ud at prins Henrik er dement. Det lyder som om at pressen tager det til efterretning, og holder afstand til ham. Det er helt klart det bedste, for alle parter.
    Jeg mener nu stadig, at han ikke har behandlet sin kone og sin egen rolle i kongehuset med respekt. Ifølge nyhederne i radioen i morges, har Henrik meldt ud, at han ikke ønsker at blive begravet med dronningen, for mange år siden, inden han begyndte at blive dement, så man holder fast i den beslutning.
    Han har altid været speciel, og jeg respekterer ham for hans store viden og lidenskab for mad og vin. Men jeg bryder mig ikke om hans snobberi og mangel på respekt overfor sin kone og kongeriget.
    Men ja, det er trist at han er alvorligt syg, det bliver en svær tid for hans familie. Håber at de får fred nu.

• #110   7. sep 2017 @ Max H ...er sikker på det han siger er det han mener, og har ment i mange år, hans demens har så imo gjort at nu kommer det ud på en hårdere og for dronningen mere sårende måde ... hans filter er så at sige blevet forringet ...jeg vil til stadighed også mene han ikke har respekteret sin kone med de udtalelser gennem årene, men måden de seneste ting er kommet ud på har jeg større "forståelse" for efter demensdiagnosen er kommet frem ...

jeg vil bestemt også have større tolerance hvis der skulle komme flere udtalelser fra ham, men jeg vil til stadighed mene det er og har været synd for dronningen at han har dyrket den kæphest i flere år offentligt ....

han har selv for mange år siden valgt at offentlige gøre sine frustrationer, så må man også regne med reaktioner ... men mener bestemt disse skal tilpasses den nye viden om mandens og familiens situation såfremt der kommer fremtidige uheldige udtalelser .... håber stadig kongehuset og de mennesker der er om ham til daglig kan skærme ham mere, så at sige mod sig selv ...

• #113   8. sep 2017 Birgitta ... hvis jeg skulle linke til alle de tråde , hvor du har " trådt ved siden af "
    bliver jeg ikke færdig inden Juleaften ... så det gider jeg ikke .
    Men her er bare et enkelt hint ..... ( " bliver nødt til at gå af med min hund " ) ... så kan du selv finde den.
    Og så har jeg i øvrigt ikke lyst til at beskæftige mig mere med , hvad du har af bidrag i de emner du deltager i fra nu af. ----->(da jeg kan se du spiller " offerrollen " nu ) .

Færdig ... Finito ... Slut ... herfra ... BUM .

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#116   8. sep 2017 Hvor blev der af at tage hensyn til folk der er ramt af sygdom?. Det måske ok når det ikke er de kongelige eller er det når personen ikke deler ens holdning.

• #117   8. sep 2017 Hvem taler om at dele holdning. Jeg er ikke specielt begejstret for Prins Henrik som person - han er farverig og har temperament og det tror jeg egentlig er sundt nok her i det flade DK, men som menneske siger han mig ikke det store.

Det betyder ikke, at jeg synes han fortjener at blive svinet til. Hverken nu eller før, vi vidste, at han har demens.

Så vidt jeg ved, er der ingen her, der bliver svinet til, men der er mange, der reagerer på indlæg - og det er jo præcis det, vi er her for.

Prins Henrik er ikke i DK for at være prügelknabe.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#118   8. sep 2017 Men det er Birgitta?. Nu var det jo faktisk Ullas nedladende kommentar jeg reagerede på. Nu får vi at se om der er ligeså mange der tager afstand der som når det er prins Henrik.

Selv har du da hoppet over den uden bemærkninger.

• #122   8. sep 2017 Føj, hvor er du dog ubehagelig, Ulla.
    Hvad bilder du dig egentlig ind? Den personhetz du har gang i, er simpelthen gået over grænsen for længst.

• #124   8. sep 2017 Max, for en god ordens skyld - jeg synes ikke Ullas måde at tiltale Birgitta på er i orden.
    Demens eller ej, sygdom eller ej.

Jeg mener ikke det løser noget, tværtimod.

Derimod synes jeg det er i orden at sige fra overfor grænseoverskridende adfærd også fra syge.
    Det kan godt gøres ordentligt.

Jeg har ingen dobbeltmoral her, selvom jeg kan se du leder efter den..

• #125   8. sep 2017 Selvom jeg til tider har det ualmindeligt stramt med Birgitta, så er det ikke hendes opførsel der er noget galt med i denne tråd ..
    At sidde og hakke på og tiltale et andet menneske på den måde, imens man ikke selv er en skid bedre.
    Føj hvor er det dog klamt at se på.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#127   8. sep 2017 CH.Jeg leder ikke efter noget. Jeg undre mig bare over at du ikke tager afstand fra Ullas udtalelse. Det er tros alt det som er din tråd handler om. Så kan det undre at du ikke tager afstand og i stedet kaster dig over mit svar

• #128   8. sep 2017 skrevet længere oppe i tråden her .......................
    ............................................
    jo, det var #61, Ulla M:
    Jeg skriver ikke, at det ALTID er skriftsproget, der ryger først, og derefter talesproget.
    Men i min situation er det sådan.
    Demens rammer ret sikkert forskelligt, også efter hvor i hjernen at skaden er størst.
    Hvis jeg havde hjemmeboende mand og børn ville det måske være omvendt. Men for mig har skriftsproget været det vigtigste i mange år. Jeg kommunikerer nu næsten udelukkende på skrift. Og det er jo nu engang de ting, der bliver "plejet" mindst, der ryger først. Derfor kan demente også nogle gange køre bil langt hen i forløbet.

• #130   8. sep 2017 Max, min tråd handler om Prins Henrik og ikke Birgitta.
    Jeg hverken kan eller vil gå til forsvar hver gang en bruger får et riv af.
    Det betyder ikke at jeg synes det er ok...

Dybest ser synes jeg det her er afsporende og irrelevant - at kommentere på det gør bare at der er et indlæg mere, der giver det plads.

• #131   8. sep 2017 Bliver de da først det der, Ida?

Personligt synes jeg manden stort set altid er blevet behandlet elendigt af både presse og en god del af befolkningen.

At han er syg gør det ikke mere forargende, men jeg håber dælme at der nu bliver en smule rummelighed og RO.

• #133   8. sep 2017 Det er jo top aktuelt, klart at det er koncentreret.

Og det har dækningen af hans person også været i takt med at hans opførsel er blevet mere og mere sær.

Men karakteren af den måde han er behandlet har ikke ændret sig..

Det håber jeg den gør nu.

• #135   8. sep 2017 Birgitta ..... Læs #113 længere oppe i tråden her ..... Find selv tråden om " hunden der skal have nyt hjem " ..... Det var bare én af dine " uhyrligheder og negativitet"

#128 .... var bare en oplysning til én der skrev .... at du aldrig havde nævnt du var dement ....

Og så behøver du vist ikke hive mig frem mere .... nu har du fået dit svar . SLUT .

• #138   8. sep 2017 Birgitta overskrider også mine grænser gang på gang på gang...og jeg kan da også føle det retfærdigt at rette på hende...og indrømmet jeg kan heller ikke altid lade være fordi jeg faktisk bliver så stødt af hendes direkte dysfunktionelle måde at omgåes socialt med andre herinde, den måde hun taler til folk på og den komplet manglende pli og medfølelse hun viser sine medmennesker.

MEN....
    Det er altså hvad der sker når især frontallapperne degenererer og hun kan ikke selv se det...hun kan ikke forstå det...og hun kan derfor ikke sig selv forhindre det. Så hvor frustrerende det end er...er det altså også lidt som at bebrejde en lam person at han ikke lige gider løbe sin del af den sociale stafet.

Jeg vil i hvert fald i fremtiden prøve at udvise større forståelse for dette handicap. Og måske blot prøve at koncentrere mig om at anerkende og vise dem der rammes af dette at det ikke er den generelle holdning.

• #141   8. sep 2017 Isabelle -jeg ved ikke engang om jeg selv kan...så selverkendende ærlig er jeg da smiley

Men den lamme ved ikke helt selv omfanget af lammelsen ...her må dem der ser det udefra igen også lige holde fast i at være tolerante og forstående... i det omfang man formår... smiley smiley

Man skal bare være sig meget tydeligt bevidst....de kan ikke selv se det, og man kæmper en forgæves kamp og øger bare frustrationsniveauet for alle parter...man opnår højst den der "tisse i bukserne" effekt hvor man får en lille forløsning for frustrationen, men som er uden længerevarende effekt og gør alt meget værre smiley smiley :D

• #149   8. sep 2017 Tråden er ikke blevet mindre ulækker at følge med i end den var for nogle timer siden.

Føj for en opførsel.

• #155   8. sep 2017 Enig med Batdog.

• #156   8. sep 2017 Jeg synes det er temmelig meget på tide at oprette en tråd til det der, hvis I ønsker at gå den vej..

Jeg er noget ærgerlig over at se min tråd blive brugt sådan...

• #157   8. sep 2017 Bare en god ide' ........

Hvis man skriver i ... eller svarer i en tråd ..... så tag og læs det igennem man har skrevet/ svaret.
    Og da man åbenbart kan læse indenad og forstår det skrevne ord ... ( men ikke kan udtrykke sig pænt , når man selv skriver ) ... kan man jo gøre op med sig selv om det man har skrevet.... er noget man selv vil modtage .

Er det ikke noget man ikke selv vil bryde sig om at få at vide .............. SÅ lad være med at trykke SEND.

• #168   9. sep 2017 Hun burde trække sig tilbage.
    Men om hun gør det, det har jeg svært ved at forestille mig.

• #172   9. sep 2017 Der har faktisk været en kongelig familie , der har været ramt på samme måde som vores eget kongehus.

Dronning Beatrix af Holland ... som var gift med PRINS Claus van Amsberg af Holland .... Han led i mange år af depressioner helt tilbage fra 80'erne .... senere blev han dianostiseret
    Parkinsons / demens / Alzheimers .... som han døde af i 2002.

Dronning Beatrix fortsatte som dronning indtil 2013 ,,, hvor hun abdicerede .

Jeg tror ikke vores Dronning abdicerer .... Det tror jeg hun tager sit " arbejde " for alvorligt til.

PS: ..... I øvrigt blev Claus van Amsberg heller aldrig Konge .... men KUN Prins Claus.

• #173   9. sep 2017 på den anden side, hvis hun bliver ved at være frisk, mens hendes mand måske forsvinder mere og mere, så finder hun det måske meget givende at blive ved med at have sit "arbejde"

• #174   9. sep 2017 Jeg tror også hun bliver siddende.

• #177   9. sep 2017 kan man egentlig tvangsabdicere en regent ?? tænker hvis nu det var hende der bliver dement ... man kan jo dybest set ikke tvinge folk til noget medmindre de umyndiggøres, hvilket vist er meget svært .. og hvis nu ikke hun var ramt nok til at blive umyndiggjort, men ramt nok til at hendes væremåde var meget uhensigtsmæssig, men man ikke kunne få hende til selv at ville det, kunne man så tvinge hende til det ?

• #179   9. sep 2017 Der MÅ ligge en plan for sådan et hændelsesforløb.
    Det ville jo ikke være første gang.

Om det kræver en abdicering eller man bruger en stedfortræder ved jeg ikke lige.

• #180   9. sep 2017 Hmmmm ja gad vide om der er en plan for sådan noget nu om stunder. Christian den 7 regerede jo som sindsyg, men blev styret af sine embedsmænd. Men det var selvfølgelig også i enevældens tid.

• #182   10. sep 2017 Jeg har altid elsket "kong" Henrik og alle hans særheder. Jeg er vild med, at han ikke bare følger strømmen og jeg elsker at han får jantelovsdanmark op i det høje C.

Det er trist at han nu er blevet dement og forfærdeligt hårdt for hans familie.

Og så må jeg iøvrigt klappe i hænderne over en bruger herinde - hvad hun formår er kunst !! Bravo smiley

Kommentér på:
Prinsen dement

Annonce