{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

Rift på ben {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet ud for at en kat har haft revet min hund i benet. Riften er 4-5 centimeter og den er ikke dyb. Men jeg er meget bekymret da han halter lidt på benet nu. Jeg har renset såret med vand (skal jeg prøve med saltvand evt?), men burde jeg tage over til vores dyrelæge eller vente og se tiden an? Evt. Prøve at rense det med andet selv først? Er bare bange for at der kommer infektion i. Det er lige sket for 30 minutter siden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rift på ben
  • #2   29. sep 2017 Ring evt. til dyrlægen, og hør om de mener hunden skal tilses. Du kan jo nå det i åbningstiden, så du ikke skal til, at skulle til vagtdyrlæge i aften, eller i weekenden ...

  • #3   29. sep 2017 Det bløder ikke.

    Og jeg tænkte også at nå det inden 17, da min dyrlæge lukker der, men jeg ville høre om jeg selv kunne gøre noget først.


  • #4   29. sep 2017 Almindeligvis halter et dyr jo ikke for en overfladisk skramme, der godt nok er lang, men ikke er dyb.

    Hvis du ikke ved, hvordan den er kommet, ville jeg få den tilset - der kan være skader indvendigt.


  • #6   29. sep 2017 Jeg ved hvordan den er kommet. En vild kat rendte ind i vores haven og rev ham. Jeg var tils tede, men så desværre ikke katten før den sprang på ham.

    Jeg tænkte at grunde han halter kan være at han er chokket og at det nok gør lidt ondt selvfølgelig?? Men kan det passe?? Han ligger ned og slapper af nu.



  • #7   29. sep 2017 Der kom ingen blod, det ligner mest af alt en hudafskrabning så katten har ikke fået meget fat. Men jeg ringer til min dyrlæge nu og høre dem ad, da jeg stadig er en bekymret pyllermor. Men tak :)!

  • #9   29. sep 2017 Dyrlægen fortalte det samme som du, at jeg skal prøve at købe noget af klorhexidin på apoteket og rense med det til weekenden er ovre. Og bare holde øje med det. Han sagde jeg skulle ringe igen hvis der opstod passiv adfærd eller hvis han igen haltede. Han synes ikke det lød akut nok til at sende mig ind på klinikken så jeg er meget lettet! Han halter heller ikke mere fandt vi ud af, så det er super rart. Og jeg smutter ned på apoteket inden det lukker nu og får købt det ind! smiley

  • #11   29. sep 2017 Hvis du tager til dyrlægen kan jeg anbefale dig, at købe Cotivet sårspray med hjem. Det renser, og det stinker af eucalyptus, så hunden ikke vil have snuden i nærheden af det. Det er det eneste der med sikkerhed holder Kias snude, fra et sår. Og vi har snart prøvet alt andet smiley

    Vi renser først med klorhexidin, og derpå sprøjter jeg Cotivet på. Kia heler heldigvis hurtigt smiley

    Et renset sår skal have luft og ro. Jo mere man roder med det, jo længere tid tager det om at hele. Så det er om at finde balancen smiley


  • #13   29. sep 2017 Tak! Jeg tænker også det går over af sig selv. Det ser ikke slemt ud og han hsr det godt smiley

Kommentér på:
Rift på ben

Annonce