{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
433 visninger | Oprettet:

Fritløbende kanin {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Ved godt at dette emne ikke rigtig høre til her..... men har ikke en profil på gnavergalleri og tænker at der sikkert er flere af jer dyretosser, der har styr på gnaverne også smiley .

Jeg har valgt at adoptere en stor slagtekanin, han er ca 5 måneder nu og får ham hjem om 14 dage. Han skal løbe frit rundt i lejligheden og (forhåbentligt) gå på kattebakke.
Der skal lidt sikring af hjemmet til.
Kan i anbefale bestemte ledningsskjulere? Er der nogle de kan bide igennem, eller som fungere dårligt?

Har hørt at man ikke må bruge almindelig kattegrus. Tænkte at bruge træpiller i bakken, men er der noget i kan anbefale? Noget der måske også skjuler lugten lidt mere smiley .

Også ville jeg høre om der var noget foder, i kan anbefale?

Håber der er nogle kanin nørder derude. På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fritløbende kanin
  • #2   29. sep 2017 Hvad der skal bruges af grus og sikring af hjemmet ved jeg ikke. Jeg går ud fra at det er en hankanin og vil på det kraftigste anbefale at få ham kastreret. En kønsmoden hankanin der strinter er ikke rart indendørs. Hvad foder angår vil jeg anbefale at fodre med kanininens naturlige føde: Græs og alt muligt andet grønt og fri adgang til hø. De skal IKKE leve af kaninpiller og kun have grønt i begrænset omfang. Det er en meget udbredt misforståelse.

• #3   29. sep 2017 Cecilie: Nåårh.. håber du finder et godt hjem til den. Hvad har du gjort for at lære den, ikke at bide i ledninger? Er det en han eller hun?
    Okay tusind tak. Det vil jeg gøre med det samme smiley smiley .

Fubert: Han skal nok også kastereres, da jeg kan se at det er noget der anbefales flere steder, af flere årsager... så tænker det nok ikke kan undgåes. 100% enig. Han skal selvfølgelig havr fri adgang til hø og vil selvfølgelig få rester af grønt dagligt.. men tænker at han skal have lidt piller også, så han får alt hvad han skal bruge. smiley

• #4   29. sep 2017 Hvis han får masser af græs og andet grønt (skvalderkål, mælkebøtte, skræpper, gederams, vejbred, kløver og hvad du lige kan finde) så BEHØVER han ikke piller, men de fleste giver lidt og det gjorde vi også selv da vi havde kaniner. Vi brugte bare de billige fra Møllerens.

• #5   29. sep 2017 Køb noget ordentligt foder. De billige er for fedende og der kan sorteres i det.

Burgess excel, Supreme Science Selective og Oxbow , er mærker der er gode. De har rette indhold af fibre og fedt.

Frikanin.dk er et godt sted at finde viden, om det at have stuekanin.

• #7   29. sep 2017 kaniner er ikke gnavere smiley

nogle kaniner vil gnave i alt fra ledninger til træpaneler, så hvis du bor til leje, så hør lige udlejer ad om du overhovedet MÅ have en fritgående kanin smiley

• #8   29. sep 2017 canmax - der står på posen hvis det er frøgræshalm smiley

• #9   29. sep 2017 Du kan sagtens bruge træpiller og køb også bare dem der er i Harald Nyborg f.eks. - det behøver ikke være de dyre hos dyrehandlerne smiley
    Jeg bruger Burgess foder til min og det vil jeg bestemt anbefale.

Til ledninger har jeg de alm. spiraler af plastik, de virker fint nok herhjemme.

• #10   29. sep 2017 Sørg for at købe ordentligt hø også. Det skal være grønt og velduftende smiley

• #11   29. sep 2017 Lyt til Frk. Jensen! Har hamster der får lov til at løbe frit i ny og næ... Men det har så resulteret i det her :S Har tænkt det bliver sjovt når jeg flytter smiley

profilbillede
  • #12   29. sep 2017 smiley smiley smiley

• #15   30. sep 2017 Stine: Nej. Kaniner er kolonidyr. Hvis man skal have flere sammen, anbefales der at de skal have rigtigt meget plads.

• #16   30. sep 2017 #14 du har delvist ret. De er, som Ann Marie skriver, kolonidyr. Så de vil ikke som sådan leve SAMMEN med andre kaniner, men ved SIDEN AF andre. Så to kaniner med tråd imellem så de ikke kan skade hinanden, men stadig se, høre og lugte hinanden er ideelt.

• #17   30. sep 2017 Hvis man neutraliserer begge to så kan man godt have dem sammen, men ikke i samme bur,

• #18   30. sep 2017 Masser af plads og neutralissering er heller ikke nødvendigvis nok - der er rigtig meget omkring kemi også.

Jeg har stået med neutraliseret han og hun som bare ville slagte hinanden smiley - Selv om de langsomt blev forsøgt sammensat på neutral grund.

• #20   30. sep 2017 koloni er som de fleste mennesker bor.. altså i hvert deres hjem, men tæt på andre

Kommentér på:
Fritløbende kanin

Annonce