{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig går jagten ind på hundefabrikker
  • #1   4. okt 2017 Som jeg skrev på FB, så tør jeg ikke tro på noget som helst.... Jeg tænker om det er et af deres sædvanlige mediestunts smiley

  • #3   4. okt 2017 Så længe der er købere til billige hvalpe af ubestemmelig herkomst eller rettere af diverse "doodle, poo og hvad de kalder dem" - så længe vil der findes hvalpefabrikker.
    De fleste folk er alt for ukritiske, når de køber hvalp..desværre


  • #4   5. okt 2017 Dejligt at det ser ud til, at man nu vil gøre noget seriøst ved problemerne ! Hvis bare det lykkes at lukke én hvalpefabrik, vil det have været en succes !!

    Kunne dog godt ønske, at man havde valgt et andet tidspunkt, at holde øje med salgsannoncerne. Tænker at det tidspunkt hvor der bliver lavet og solgt flest hvalpe, er i sommerperioden. Men ok, hvalpefabrikker producerer vel hele året rundt ? smiley


  • #8   5. okt 2017 Selvfølgelig skal vi da glæde os over et hvert tiltag for at gøre tingene sværere for hvalpefabrikker og dyremishandlere.

    Og nej, jeg er da ikke så naiv, at jeg tror, at nu får man det helt stoppet. Lige som al anden kriminalitet vil der være nogen, der gør det, så længe der er penge i det. Man har mig bekendt heller endnu ikke fået stoppet alle mulige andre former for kriminalitet, så det gør man sikker heller ikke her. Men det betyder vel ikke, at man slet ikke skal gøre en indsats. Det er vel ikke et spørgsmål om enten / eller. Enten udrydder man det helt, eller også kan man lige så godt lade være at gøre en indsats.

    Og nu er det jo så også op til dem, der har mistanke om noget og se at få det meldt.


  • #9   5. okt 2017 #6, aj men Maj-Britt, det ved du da. Alt er DKK's skyld. Der er ikke meget, der er forkert, uden at DKK kan blandes ind i det på en eller anden negativ måde.

  • #12   5. okt 2017 Så fik jeg også lige lyst til at prøve testen, og bortset fra at den var svær at finde, så den i hvert fald ikke ringere end de forskellige andre af den slags test, jeg har prøvet. Jeg fik da et par forslag, der bestemt ikke var ude i hampen.

    Linket til testen er jo kun en ud af masser af information om at vælge race, altså den bliver ikke solgt som noget, der kan stå alene.



  • #13   5. okt 2017 Altså - hvis der er NOGEN, der bør være lidt kritiske i forhold til hvilke tests, de vælger at have på deres tilknyttede sider, så er det da DKK..

    ALT er DKK's skyld - eller INTET er DKK's skyld.. mon ikke svaret er i mellem de to?
    Faktum er, at DKK har et ansvar, som de da meget gerne skulle være sig bevidst. Det er jeg ikke overbevist om, at de er. Og det er bestemt ikke blevet bedre de sidste år..

    Hvad angår temaet - jeg vil se det før jeg tror det.
    Jeg har ikke nærlæst noget som helst om det konkrete ministeren har meldt ud - men jeg må indrømme, at jeg ikke bliver overrasket hvis det er en af de der tiltag, der ikke kan findes flertal for... altså en omgang populisme.

    Vi ser..


  • #18   5. okt 2017 Hold da op jeg er træt af at læse begrebet "stråmand" brugt helt forkert! En stråmand er det her: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=stråmand
    Det at udlede noget af en andes ord, er at "lægge ord i munden" har intet med stråmand at gøre;) dagens brok, undskyld!


  • #19   5. okt 2017 Yorkipoo - Var mit resultat, og det er jo næææsten sådan en, jeg har i forvejen smiley

  • #22   5. okt 2017 Hahaha, det første foreslag jeg fik, på den engelske test, var en malle. Det ville da gå helt galt smiley den foreslog også goldador. Jeg tror egentlig heller jeg vil have en af hver så.
    Jeg synes også, at DKK bør være lidt mere opmærksom på hvilke sider de deler. Selvfølgelig er det også tilladt at tænke selv, men vidste jeg ikke bedre, ville jeg da stole op DKK.

    Til emnet, så synes jeg at det er godt, at der kommer mere og mere fokus på hvalpefabrikkerne, men jeg vil se resultater, før jeg virkelig tror på, at det vil ændre noget. Så længe der er penge i det, så skal der nok være nogen, som vil udnytte det.


  • #25   5. okt 2017 jeg er anbefalet en welsh springer spaniel. Jeg kender den ikke super godt, men det lyder som en interessant race, jeg gerne ville eje.

    En Goldador? Jeg anede ikke den fandtes. Den er da sikkert meget sød, men er ikke fan af at blande - ville aldrig overveje den. Vil hellere have en af hver.

    Så er der en poodle - den har nogle fordele og ulemper, men kommer aldrig til at ske.

    Schnoodle? Et mix igen? nej tak.

    Wirehaired Pointing Griffon, kender den ikke - måske er den sød? smiley Det er den sikkert. Den ligner at den er ramt meget rigtigt, men er ikke så god til skæg. Jeg er bange for den savler for meget vand når den har drukket. Er generelt ikke så god til savl.


  • #26   5. okt 2017 Jeg tænker et at problemerne med at komme hvalpefabirkkerne til livs også er at der er hinmelvæld forskel på hvad vi som kender lidt mere til opdræt betragter som ok og ordentligt opdræt og hvad lovgivningen og dermed myndighederne synes er ok.
    Så alle hvalpefabrikkerne bliver aldrig lukket simpelthen fordi barren er sat så ufatteligt lavt.
    Men får de lukket lidt afskumsopdræt så skal jeg gerne være med i heppekoret.
    Men jeg tænker også lidt det måske var for et par måneder siden det var aller mest sason. Omend nok også efterårsferien er et ok tidspunkt.


  • #27   5. okt 2017 Dejligt hvis der faktisk bliver gjort noget smiley håbet er lysegrønt.

    Jeg tog den engelske test, jeg fik chihuahua som den første, som jo uden tvivl er min drømmerace, 3 andre som jeg har kigget på og som sagtens kunne bo herhjemme, den eneste ikke race der var nævnt var maltipoo, men sådan en kunne såmænd også passe ind her, ud fra hvad jeg lige ved om dem.
    Det er måske ikke skide smart at blande designerracer ind i det, men synes så samtidig som Maybritt siger at folk også må tænke lidt selv, og her fik jeg f.eks. 4 andre racer, som har stamtavle, så dem kunne jeg jo bare kigge nærmere på smiley


  • #30   5. okt 2017 Bodil, det er så lige præcist et stråmandsargument...

    http://denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Filosofi/Logik/Stråmandsargument


  • #31   5. okt 2017 Jeg bliver pludselig i tvivl om jeg forstår ordet "kennel"? Ziva er opdrættet i en kennel med jagtlinjer, men hun er opvokset i familiens hjem med mor, far, to børn, mor og moster?

  • #32   5. okt 2017 Ja et stråmandsargument men ikke en stråmand, en stråmand er noget helt andet;)

  • #33   5. okt 2017 Jo jo.
    Men vi ved jo godt at det kaldes stråmand i daglig tale


  • #38   5. okt 2017 En welsh springer spaniel kan Bumblebee fortælle meget mere om.
    Ellers findes racebeskrivelsen her:
    http://www.spanielklubben.dk/welsh-springer-spaniel-3


  • #40   5. okt 2017 # 36
    Den med Papillonhvalp som blev fanget med fuglenet er det fantasi eller er det rigtig ?


    Min test anbefaler en Kelpi - Australsk Stumpy Tail Cattledog og en Chesapeake Bay Retriver.
    Bortset fra at jeg ikke er til Retrivere, så passer racerne rigtig godt.


  • #42   5. okt 2017 Ih guder, hvor er det sørgeligt.
    Hvorfor køber folk sådanne steder.
    I stedet for at købe burde de melde dem.


  • #43   5. okt 2017 Den sidste jeg hørte her for et par dage siden var:

    Ja, vi skulle jo egentlig have haft en malteser, men de var udsolgt, og så havde de istedet lige fået de her mops hjem. Så købte vi sådan en.. smiley


  • #45   5. okt 2017 Så længe folk ikke melder de steder, så sker der jo i hvert fald ikke noget. Og med folk mener jeg både potentielle hvalpekøbere, folk i nabolaget, omgangskredsen, familie m.m. Der kan ikke være mange steder, hvor ingen har kendskab til, at noget er galt.

  • #46   5. okt 2017 Selvfølgelig må man kritisere DKK. De er ikke perfekte og de er heller ikke håbløse. Men det virkede - i hvert fald på mig - søgt med den kritik i en tråd om tiltag mod hvalpefabrikker, hvor det eneste, der forbinder DKK med det, er at de bakker op om tiltaget. Og gud hjælpe dem, hvis de ikke gjorde smiley Og hvad enten vi tror, det hjælper meget eller ej, så er der vel ikke ret mange, der kan være modstandere af at sætte fokus på og forsøge at afhjælpe problemet.

    Og det er jo langt fra første gang og formentlig heller ikke sidste gang, at DKK bliver negativt draget ind i en tråd, der egentlig ikke har noget med dem at gøre.


  • #48   5. okt 2017 Lotus er fra en opdrætter med kennelmærke........ Der er lavet ET kuld hvalpe med det kennelnavn og i den kennel........ Og det kuld hvalpe blev opdrættet inde i huset sammen med familien........

  • #49   6. okt 2017 Så DKK må på ingen måde linke til noget, der kunne finde på at anbefale modehunde til nogen ?

    Hvis de samme racer ikke var blevet modehunde, måtte de så godt anbefales ?

    Selv modehunde er vel et godt valg for nogen.


  • #50   6. okt 2017 Så vidt jeg husker er lab og schæfer de mest populære hunde...
    Ret beset er de vel modehunde smiley smiley


  • #51   6. okt 2017 Men er mode ikke noget, der skifter med jævne mellemrum ? smiley

    Jeg går en del i cowboybukser, og de har været særdeles udbredt i årevis. Jeg har nu aldrig tænkt på mig selv som specielt moderigtig af den grund. smiley


Kommentér på:
Endelig går jagten ind på hundefabrikker

Annonce