{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Fodbold "idioter" {{forumTopicSubject}}

er slet ikke til fodbold, er faktisk ikke sportsinteresseret, ser dog gerne de store cykelløb, men kun pga. af naturbillederne smiley

Men den der konflikt mlm DBU og pigerne kan man jo ikke rigtig undgå at høre om, og så er det jeg kommer til at tænke på om DBU ville agere ligesådan hvis det nu var herrelandsholdet det berørte ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodbold "idioter"
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #2   19. okt 2017 Jeg prøver og gøre det kort.
    Jeg sidder lige og spiser smiley

    Herre U21 landsholdet er ligeledes berørt.
    DBU har forladt forhandlings bordet fra dem også.

    Sagen handler om økonomi. Intet andet.

    Folk vil gerne se herrene spille. Derfor for DBU mange penge ind fra den side. Mange af disse penge får mændene i løn. (De tjener dem selv)

    Kvinderne koster DBU ca. 18 millioner årligt. Nogen af disse pengene kommer fra herre landsholdet. Ellers kunne de ikke få så meget.
    De får hver 14.000 i løn pr. måned.
    Derudover er det bonus for kampe osv.

    Kvinderne blev nr. 2 til EM.
    Efter EM havde pigerne tjent flere penge, så DBU vil gerne give dem mere i løn.
    Pigerne ville have +300% mere i løn.
    DBU kunne give dem mindre.
    Mændene ville så ydligere give kvinderne 500.000 mere af deres løn.

    Men det er ikke nok for damerne.
    Så nu skal de ikke med til VM i sverige.
    Damerne får ikke mere i løn nu.
    Damerne skal ikke spille nogen vigtige kampe i langtid nu.
    Damerne bliver glemt igen.
    Flot.


    Kort sagt. Kvinderne tjener ikke deres egen løn ind.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #3   19. okt 2017 Jeg vil lige påpege at jeg er en fodbold idiot.

    Jeg støttede kvindelandsholdet.
    Jeg så deres kampe til EM.
    Jeg fulgte dem på facebook. Hvor jeg delte deres opslag osv.

    Nu støtter jeg dem ikke mere.
    Jeg synes de opfører sig som små umulige børn.


  • #4   19. okt 2017 jeg var egentlig godt klar over at økonomien spiller en del, dog iflg. medierne er det ikke alt ...

    det jeg tænker er bare, at når nu det går dem godt, og de dermed måske på sigt kan blive en bedre indtjening for DBU, så kan man vel tænke at det koster at bygge op, så at sige en investering i fremtiden .... herrelandsholdet kommer med flere sponsorpenge, og de der tv rettigheder, det er jeg med på, også selvom de jo da i mange år har leveret dårligt ....

    men igen, når nu pigerne har vind i sejlene burde man så ikke indse det koster, men på sigt kunne ende i en god investering ....

    og så er der det spørgsmål om DBU som arbejdsgiver, der antydes det jo at kvinderne er taget som "gidsler" ved at være prøveballon for åbenbart kommende forhandlinger med herrene ..

    men igen, ville DBU havde taget herrene som gidsler på samme måde, hvis nu det var deres forhandlinger der havde ligget først ....

    jeg sidder nu lidt sådan med fornemmelsen at der er en manglende lyst hos DBU til at støtte lige så meget op om pigerne som mændene...


  • #5   19. okt 2017 Er vi ikke enige om det er spillerforeningen og DBU der er i "kamp", og det handler vel ikke bare om "løn" men at kvinderne vil være ansat ved DBU? Men DBU har heller ikke mændende ansat, de tjener deres faste løn ved de foreninger de spiller i til daglig - kvinderne kan som landsholdsdamerne i håndbold ikke leve af deres sport - uden at være fagidiot på området - medierne er så dårlige til at dække sådanne sager, de trækker kun overskrifter!

    Det er blevet en lorte sag for alle parter - Mændende få betaling via de kæmpe sponsorater der kommer ind, de kommer ikke ind ved kvinderne (hvis jeg forstår det korrekt?), spørgsmålet er om DBU gør nok for sponsorindtægter for damerne..

    Damerne har præsteret mere end mændene har gjort lææænge, vi kan altså ikke blive ved med at leve højt på vores hel i 92!


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #6   19. okt 2017 Kvinderne er ansat ved DBU.
    Den aftale er kommet på plads.

    Jeg læser og svarer lige på resten senere.
    smiley


  • #7   19. okt 2017 300% lyder af meget, men det skal lige sættes i kontekst af at de på nuværende tidspunkt får 2500 kr pr kamp, så betyder en 300% lønstigning at de vil få 7500 kr pr kamp.

  • #8   19. okt 2017 Det ville være rimeligt, at fodboldkvinderne fik det samme som fodboldmændene i basisløn. Det kunne fx være 5000,- pr kamp. Dertil skulle så lægges en bonus på x kr pr solgt billet. Kræver man løn for at spille, så erkender man også, at fodbold er business.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #10   19. okt 2017 Selvfølgelig er fodbold en forretning. Det at spille for sit land burde dog være en ære. Tænk at man gider forhandle det fra eller til hvis man i forvejen tjener en god løn(herre).

    Får man sine udgifter betalt og lidt til må det være fint.


  • #15   19. okt 2017 hvad der er tvisterne, og hvad der er ret og rimeligt ved jeg ikke.... men jeg er nysgerrig på om DBU ville sætte en kommende VM, EM og Olympisk deltagelse på spil hvis det var herrelandsholdet de var i konflikt med, på samme måde som det nu sker for pigerne ....

    @ Jan ... tja ..joe ... nu må man så sige at i de år, og den alder den slags ofte foregår, der sætter de jo ofte fx uddannelsesmuligheder på stand by, og måske så længe at det bliver svært at få en uddannelse og et godt job på sigt ... nogle kan måske tage uddannelse sideløbende, men i perioder med kvalifikation til og afvikling af meget store turneringer tror jeg godt nok det er svært ...


  • #17   19. okt 2017 @ Isabelle ... det tror jeg nemlig heller ikke ... og så er det da forskelsbehandling så det batter ... og ret synd for dem at de bliver prøveballon for hvor langt DBU og også spillerforeningen kan gå i fremtidige forhandlinger, kan forstå herrerne skal forhandle om ikke så længe .... og ja de har mere at forhandle med fordi herrefodbold er mere anerkendt, men hvis ikke man investere i kvinderne, nu man åbenbart har fået en ret talentfuldt hold, så kommer det jo aldrig videre og dertil hvor de måske på sigt kan blive en god forretning ... man har vel også postet penge i herrerne i år hvor de ikke klarede sig ret godt, i håb om at det blev bedre tider ...

  • #22   19. okt 2017 2500kr... en af dem spiller og bor til hverdag i USA... det er fandme en underskudsforretning at komme til DK for at vise ære og stolthed for sit land...

  • #24   19. okt 2017 Eller hun kan få en ordenlig løn...
    Det der med fædrelandskærlighed har ikke en sk*d med det at gøre, de udfører et job ligesom alle andre.
    Jeg arbejder sgu heller ikke gratis...og jeg regner heller ikke med du gør det Jan? af ren stolthed og ære....


  • #25   19. okt 2017 Hvis kvinde landsholdet skal have store økonomiske forbedringer, så skal spillerforeningen og DBU forhandle med herre landsholdet samtidigt.
    Herre spillerne er godt betalt i deres klubber, og kan sagtens opgive en del af deres kompensation, uden at det betyder det store for dem.
    Det har de gjort i Norge, så mon ikke noget lignende kunne forhandles i Danmark?
    Hele forløbet bør føre til at forhandlerne for spillerforeningen og DBU bliver udskiftet


  • #27   19. okt 2017 Well så meget ære har jeg bare heller ikke. Jeg har gerne frivillige jobs...det har jeg haft meget af mit liv, jeg overarbejder også uden at skrive timer på eller lægger ekstra timer i mit job.

    Men jeg gider sgu ikke have et job hvor jeg ikke engang tjener nok til at dække transporten derhen....noget skal jeg leve af...og jeg bryder mig personligt ikke om at blive taget i r*ven.


  • #28   19. okt 2017 Nu er det ikke Nadim og Harder der har problemer, men de spillere der er halvtids professionelle

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #29   19. okt 2017 Nu er man jo ikke tvunget til at spille. Selvfølgelig er det noget med ære at gøre. Hvorfor skulle spillere der tjener kassen ellers møde op for de håndører.

    Udgifterne betalt,et beløb og bonus alt efter hvordan det går.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #31   19. okt 2017 Der er intet andet rimelig end at kvinderne får det de selv tjener.
    Eller selvf. en hvis % del af det.
    Ligesom hos mændene.

    Sandheden er bare at der ikke er penge i det.
    Hvor mange her inde har set kvinderne spille i tv?
    Hvem har været på stadium og se dem?
    Desværre for dem, ikke mange.

    Prøv og se når mændene spiller. Ligemeget at de taber næsten hver gang. Så vil - primært mænd, se det.

    Der er mange tidligere herre landsholdsspillere der måtte arbejde ved siden af fodbolden.
    Det gjorde blandt andet Stig tøfting, selv da han spillede i AGF.

    Det er klubberne som skal aflønne spillerne, så de kan betale husleje osv. Ikke landholdet.
    Landholdet er en ære og spille for, og et mål for alle professionelle fodboldspillere.

    De skal have deres udgifter dækket.
    Det er jeg ret sikker på de får.
    De får ca. 14.000 pr. måned + kampe.
    Jeg er ret sikker på at DBU os betaler forplejningen.

    Mændene ville give 500.000 kr. af deres løn til damerne.

    Jeg deler den seneste presse meddelelse her fra damerne.
    Det handler om økonomi.

    https://spillerforeningen.dk/presse/2017/oekonomi-skiller-parterne-dbu-afbryder-igen-forhandlinger/

    Godnat.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #33   20. okt 2017 http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-10-07-norge-indforer-okonomisk-ligestilling-pa-landsholdet

    Det er flot at mændene vil det.
    Men bestemt ikke en selvfølge eller ret.

    Jeg kan jo ikke sparke døren ind til chefen og bede om 400 kr. i timen, bare fordi Bente supersælger for det.

    Hun tjener langt flere penge til firmaet, og derved sin egen løn.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #35   20. okt 2017 Fortunas formand Jette Andersen fortvivlet og arrig

    Der findes ikke en rimelig dækkende betegnelse for det, der er sket i kølvandet af håbløse forhandlinger mellem DBU og spillernes forening – eller også er der adskillige betegnelser, den ene værre end den anden: Katastrofe, farce, ansvarsløshed, uværdigt ....
    En ting er dog sikker, efter at kvindernes VM-kvalifikationskamp mellem Sverige og Danmark blev aflyst af UEFA, oven på de danske spilleres erklæring gående ud på, at de ikke ville stille op:
    Dansk kvindefodbold har fået et alvorligt knæk - et forhold, vi ikke kan leve med!

    I et naivt håb om, at parterne kunne finde hinanden, har vi som klub under forhandlingsforløbet holdt os tavse. Det kan vi ikke længere!
    I de seneste år har vi i Fortuna kæmpet for dansk kvindefodbold.
    Vort frivillige bagland, vore trofaste sponsorer, en trofast fanskare ogz mange flere har stået på hovedet for, at vi kunne give vore spillere en god tilværelse og mange gode oplevelser.
    Indtil nu har det været anstrengelserne værd. Men nu er den uforsonlige indstilling, der demonstreres af DBU og spillerforeningen, ved at ødelægge det hele.
    Det er uværdigt!
    Som en af landets to kontraktklubber har vi hele tiden arbejdet på at hæve kvaliteten i kvindefodbold. Det kommer til udtryk både nationalt og internationalt. Gode resultater i den hjemlige turnering og deltagelse i UEFA Womens Champions League har gjort os til dansk kvindefodbolds slagskib. Nu er skibet ved at blive skudt i sænk.
    Jeg er overbevist om, at vore spillere – de på landsholdet og de herhjemme - ikke ønsker den situation, som de er tvunget ud i.
    Kort før det hele brød sammen henvendte jeg mig til Fortunas spillere i landsholdstruppen:
    Hej landsholdsspillere!
    Få dog spillet den landskamp!!!!
    Det her handler ikke kun om jeres fremtid på landsholdet, men også om vores klub. Der er ingen tvivl om, at et afbud rammer vores setup i klubben, når kampen ikke spilles.
    Vi er afhængige af DBUs tilskud til trænere, kommercielle ledere mm. Det hænger nok i en tynd tråd, hvis kampen ikke spilles.
    Alle er enige i, at I skal have meget bedre forhold på landsholdet, - men tag dog den lønkamp efter de to kampe... Jeg har flere gange talt med spillerforeningen i en god tone - og opfordret dem til at komme til en løsning. Men det har altså været forgæves!

    De sanktioner, dansk kvindefodbold kan udsættes for ved ikke at stille op i Sverige, er uoverskuelige.
    Det er ulykkeligt, at det er kommet så langt.
    Red nu situationen i det man kan kalde forlænget spilletid.
    Spil fodbold. Lad jer ikke vildlede af forhandlere, der åbenbart ikke har tilstrækkelig indsigt i kvindefodbolds sjæl.

     

    ?

    Jette Andersen
    Formand Fortuna Hjørring



  • #36   20. okt 2017 Kan læse af en artikel hvor tidligere træner Nils Nilsen udtaler sig, at han bestemt ser fejl på begge sider for det manglende resultat, men samtidig mener han at man ikke I DBU vil kvindefodbolden så meget .. det synes jeg også den her situation er et signal om, men mener at nu man har en talentmasse der kan løfte sporten til noget folk måske gider at se og der dermed kommer bedre økonomi i det på sigt, også for DBU så må man investere, for at investere i fremtiden ....

  • #39   20. okt 2017 jeg synes det er for kort til al slags fodbold smiley

    men det gør jo ikke alle, og jeg mener at når man som land vælger at være med på internationalt plan, og der er en talentmasse der har vist de kan og vil, så skal man støtte på om ikke lige (egentlig jo), men dog rimelige vilkår for alle uanset køn .... når kvindefodbold endnu ikke er så alle spillere kan leve af det, så må man støtte så deltidsspillere kan få vilkår der gør de kan være med til at opbygge holdet, ellers kommer sporten da ihvertfald aldrig nogen vegne ... igen der synes at mangle en vilje når det kommer til kvindefodbold...


  • #40   20. okt 2017 nu er der så opnået delaftale så næste kvalifikationskamp kan spilles ... det er da altid noget ...

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #41   20. okt 2017 Det er ihvertfald en meget ærgerlig sag.
    Hvis de damer ikke kommer med til VM, så er det meget skidt for alle.

    Der er generalt ikke penge i kvindefodbold kan jeg læse. Der er nok penge i det i Frankrig/Sverige/U.S.A og Tyskland. Ikke så de kan købe en Ferrari. Men de kan leve og spare lidt op.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #44   20. okt 2017 Især for dig Isabelle smiley
    smiley


Kommentér på:
Fodbold "idioter"

Annonce