866 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Ænder Ænder

Hej.

Sagen er den jeg har skaffet et par billige ænder, men jeg har ingen erfaring overhovedet.

2.3 kg frossen lækker andesteg. Hvordan er det nu lige med optøning og tilberedning?

Kan den egentlig koges og lave and i tartelet?

Jeg ved ikke om der er indvolde med, i så fald bør Ziva få dem frem for skraldespanden?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ænder
  • #3   9. nov 2017 Ja det er lige dem fra Rema. Den lokale har sat dem ned til 35 kr,- så tænkte jeg ville kaste mig ud i projektet, da det er billig aftenmad da vi fint kan være et par dage om at komme igennem hver and.

Havde du givet dem rå?

• #8   9. nov 2017 Har du kigget på posen om der er en tilberedningsguide? smiley

jeg ville lade evt. indvolde tø lidt op og så give det smiley

der står måske på posen om det er med eller uden indvolde..

hvis det er med er de somregl pakket i en pose inden i anden.. men tjek lige om dem er ordenlig renset inden du smider "fyld" i smiley

• #9   9. nov 2017 Der er ingen guide. Står bare den helst skal tø op i køleskab for at blive mest mulig mør samt at man skal huske at gennem-stege

• #10   9. nov 2017 vi tør altid op i 3 døgn i køleskab ... prøv at Google langtidsstegt and, det er ved lave temperaturen og gør at andestegen bliver saftig og ikke tør ... fylder den med æbler (madæbler, gerne pigeon), svesker og evt appelsin...

her bruger vi det meste indmad til at brune godt igennem med løg, og gulerødder, kommer vand ved, lidt rødvin og en bouillonterning, eller andefond købt færdig ... lader det koge gerne mindst et par timer, laver så sovs af det, gerne med lidt fløde i ...

• #11   9. nov 2017 3 døgn passer mig egentlig bedre end to men hvad hvis den er helt optøet i morgen? Kan jeg risikere den bliver dårlig?

Jeg Google langtidsstegning - det har jeg i hvert fald gode erfaringer med med pulled pork

• #12   9. nov 2017 Jeg købte for nylig en and, som jeg parterede, således at andebryster og andelår blev brugt til aftensmad over et par dage, og hundene fik skrog og noget af indmaden, rå.
    Foretrækker normalt helstegt and, men det skulle gå lidt stærkt denne gang smiley
    Normalt tør jeg anden op i køleskab på 2-3 dage.

• #13   9. nov 2017 hvis den er langt direkte i køleskab så tør den ikke op på så kort tid ... det passer med 3 døgn, den er jo stor ... lig den i en plasticpose så køleskabet ikke sejler

• #14   9. nov 2017 Den er købt kl 8 og ligger til optøning i et køleskab i et fad. Så passer det med at jeg godt kan vente til lørdag - fedt. Der dukkede nemlig planer op for i morgen lige pludselig. Uhh det bliver så spændende

• #16   10. nov 2017 Vores and er også kommet i ovnen for en halv times tid siden købte en på 3400g fordi vi måske/måske ikke får gæster. Det vides stadig ikke helt. Der er også kogt risengrød til risalamanden og der er hentet både små og store kartofler så vi kan få både brune og almindelige. smiley Indmaden koger i en lille gryde. Sif får nok lidt af resterne af indmaden til aften. Hun er ikke vant til den slags så håber ikke det er for hårdt ved maven. Hendes morgenmad bestod af rådyrkølle smiley forkælethund.dk

Der var for øvrigt hele 4 kråser med til den and vi købte. Det må have været en mutant-and smiley

• #17   10. nov 2017 Åh hvor hyggeligt. Så er i klar til i aften smiley

• #19   10. nov 2017 Måske man skulle smutte forbi Rema én af dagene og se om de også har billige ænder på Lolland ? smiley

Kommentér på:
Ænder

Annonce