{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

nyhederne -- politik {{forumTopicSubject}}

Bliver næsten træt på forhånd, et forår med Anders Bondo og Michael Ziegler overfor hinanden ... jeg er ikke fan af nogen af dem, men har dog virkelig kvalme når Ziegler toner frem ... synes han er enormt utiltalende og arrogant ...

og nej selvfølgelig er der ikke til lønstigninger i det off. nu har politikere både på landsplan og kommunalt sikret egen gode forhold, så er der jo ikke mere tilbage til fodfolket smiley

og så finansloven, hold nu da op, LA har jo fået til deres vælgere i form af at bilafgifterne, specielt de dyre blev jo billigere ....

så hvor svært kan det være, ikke flere skattelettelser, så behøver man heller ikke forhandle stramninger ....

sorry, blev sgu bare lidt træt ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nyhederne -- politik
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #1   12. dec 2017 Jeg bliver også så træt af politikerne.
    Tager alle mine penge, og giver så lidt tilbage af dem i form af velfærd.



  • #2   12. dec 2017 Vores politikere har lidt et luksus problem, fordi de har nogle ekstra penge i de kommende år,
    Og der er problemer med både rød blok/DF's ide med at bruge pengene på velfærd, og blå blok undtaget DF's ide med at bruge dem på laver skatter.
    Begge ideer vil vækst på kort sigt, men det politiske ukorrekte vil være at bruge en del pengene på en kombination af skattelettelser på løn og en tvungen opsparing der modsvarer det så man ikke øger reallønnen, men øger opsparingen istedet


  • #3   12. dec 2017 jeg tror ikke på at topskattelettelser giver vækst ... toppen mangler ikke noget, og køber de mere er det luksus produceret i udlandet, eller rejser hvor de ligger pengene i andre lande, eller opsparing ....

    vil man vækst skal man give lettelserne der hvor der er latente behov i hverdagen der i dag ikke er råd til, det kan give vækst i dansk produktion og i danske butikker....

    eller man skal give det direkte som præmie til firmaer der ansætter flere i reelle job, der giver folk en løn og øger købekraften samt øger skatteindtægterne ...


  • #5   13. dec 2017 Jeg bliver bare voldsomt træt generelt.
    I vores kommune har de over flere år skåret en del på ældre og børneområdet. Det har de så fået en del hug for og melder så ud at der jo tilføres ældreområdet en masse ressourcer i 2018 og forventer nærmest ros for det.
    Jamen for fanden idioter, I har selv fjernet de penge og retter alene en fejl I selv har lavet og det skal man så som vælger falde i svimer over. Amen jeg kan ikke have det altså.


  • #6   13. dec 2017 "jeg tror ikke på at topskattelettelser giver vækst ..." Nej, det får måske ikke den enkelte topskatteyder til at fise ud og holde forbrugsfest. Det en topskattelettelse primært vil gøre er at gøre det mere attraktivt for en som mig måske at yde en ekstra indsats. Pt gør skatten på den sidst tjente krone at det ikke kan betale sig. Jeg er i en branche hvor vi pt er i en rivende udvikling vi vil hjertens gerne ansætte nogle flere, der er bare ikke rigtig flere kvalificerede folk at ansætte (heller ikke i udlandet efterhånden). Så meget af vores vækst (som er en af Dks vigtigste eksportvarer) skal for en stor dels vedkommende komme ved, at os der allerede er her lige giver en ekstra tørn. Hvis min mand og jeg fx slap billigere i skat så ville vi have råd til fx at hyrer rengøringshjælp (=job) og havehjælp og dermed rent faktisk kunne lægge ekstra timer på vores arbejde. Vi får begge ret høje lønninger og jo vi har da mere tilbage efter skat end så mange andre. Men så forgyldte er vi altså heller ikke at vi pt har synes at vi har råd til at hyrer hjælp til praktiske ting i hjemmet. Helt personligt må jeg tilstå at jeg faktisk ikke føler at det er helt fair at skulle betale 60% af det man tjener i skat.
    "og så finansloven, hold nu da op, LA har jo fået til deres vælgere i form af at bilafgifterne, specielt de dyre blev jo billigere .... " Og meget undskyld mit fine franske men det er sgu da noget fis. Ja, bilafgifterne blev sænket men for helt almindelige biler var det da ærlig talt en fis i en hornlygte. Bilafgifterne var fine som de var og de peanuts som man gav folket her var vist udelukkende et forsøg på at give et lille plaster til dem der havde sat næsen op efter skattelettelser.


  • #7   13. dec 2017 imo skal man ikke give skattelettelser i toppen for at give råd til at købe hjælp, det kan man så gøre ved at give generelt fradrag eller lignende til den slags hjælp så alle der ønsker det kan vælge at gøre brug af det, der er andre indkomstgrupper end højtlønnede der har udfordringer med at få tiden til at række, og hvor en ekstra indsats på arbejdet også efterspørges ....

  • #9   13. dec 2017 Når man selv tjener sine penge må man helt slev bestemme hvad de bruges til, men uanset om man er højt eller mindre højtlønnet handler det meste i sidste ende om prioritering når ellers de basale behov er dækket (hvilket de end ikke altid er der hvor pengene er mindst) .... og så vil der nu altid selv med topskat være mere udbetalt når man har arbejdet mere ....

    jeg er i den grad tilhænger af at på det økonomiske område bærer de bredeste skuldre det meste ... ikke af at alle skal stilles lige, men er nu sikker på at rent økonomisk er det selv med topskat (som min mand, søn og ældste datter også betaler), sjovere at være i den ende af skalaen end i lavtlønsområdet ....

    og jep med bilafgifterne de var ben til de rigeste, jeg havde hellere set pengene brugt til fx moms differentiering så fx sunde madvarer blev billigere for alle ...


  • #11   13. dec 2017 sorry Isabelle, er nødt til at korrigere, de 240 af de 400 må være det man betaler i skat hvis den er rent 60%, men så skal man jo så huske at det ikke er hele ens indtægt man betaler den høje skat af ... man har nu stadig en del mere ud af sit merarbejde end de lavtlønnede .... igen tænker jeg at man (egen mening) som højtlønnet måske tager merarbejde af enten stor interesse/glæde ved arbejdet, eller for at få råd til noget luksus (og helt i orden med det hele), mens lavtlønnede ofte tager arbejde for at få råd til ting der er mere selvfølgelige for andre at have, eller en sjælden ferie, en bedre jul, måske en kommende konfirmation osv ...

    derudover er der selvfølgelig for begge det at hjælper kolleger og gøre chefen glad ....


  • #13   13. dec 2017 I min optik er velfærdssamfundet, altså f.eks sygehusevæsnet, psykiatrien, børne/unge området, ældreområdet osv, dælme 500 gange vigtigere end " de rige" kan få råd til at hyre rengørings og havehjælp smiley

  • #14   13. dec 2017 Som det nok kan høres er jeg bare på ingen måder fan af skattelettelser. De spare og spare på velfærden , psykiatrien er ikke engagn på finansloven, men skattelettelser som altid kun gavner de bedst stillede, DET kan de sjovt nok altid finde råd til.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #17   13. dec 2017 jeg er en af de få der aldrig har forstået hvorfor manden med et højtstillet og meget godt lønnet job, skal betale flere procenter i skat end manden med et gennemsnitteligt 8-16 føtex job.

    jeg går ind for at alle betaler samme procent. at det så vil kræve skattelettelser - fair nok


  • #18   13. dec 2017 jeg kan nu godt forstå det ... fx er en del højtlønnede ret godt uddannede, dvs sige det har fået skatteyder betalte uddannelser, og fået støtte via SU, og godt der er nogen der gider de lange uddannelser, men det giver dem også nogle fordele på sigt, det er ofte mere givende, mindre nedslidende arbejde ( ikke at de ikke knokler), og den skatteyder betalte uddannelse ( som jeg er mega fan af således det er hjernen der bestemmer hvem der får den, og ikke forældrenes indkomst) giver ofte adgang til et bedre liv, og undersøgelser viser et sundere liv osv ... så jo jeg synes det er fint at der betales lidt mere til velfærd til de der sad (bare eksemplet) i kassen i de år hvor de veluddannede tog deres uddannelser ...

    men sådan er vores indstillinger jo forskellige ....


  • #19   13. dec 2017 AT
    Det er det der princip med at "de bredeste skuldre bære den største vægt"
    Og man kan argumentere for at det ikke er fair, men vores danske høje GDP skyldes i høj grad at vi har et samfund, hvor vi cirkulerer pengene mange gange


  • #21   13. dec 2017 Jeg må erkende jeg nok bare også bliver lidt knotten, når jeg netop høre dem der tjener en god løn og intet mangler, så f.eks ytre de syntes det vigtigste er skattelettelser og ikke velfærden, er stødt på det flere gange. Det er da nemt at sidde og ytre og mene det, når man nemt har råd til privat sygeforsikring, privatskole, privatplejehjem mm, og dermed ikke bliver berørt at alle de besparrelser der er. Ligesom når folk med god indkomst øffer over det er hårdt økonomisk, fordi de nu har købt en ny bil, og jo har en bil i forvejen, hus osv, det er sgu da luksusting, igen er velfærden da 500 gange mere vigtig.

    Jeg syntes sådan set det er helt fair, at man bidrager mere til fællesskabet, når man også tjener mere, i et parforhold er det da også oftest sådan at den der tjener mest, bidrager med mere økonomisk end den anden.

    Men ja sådan ser vi jo alle forskelligt på det. Min betragtning er lidt at mere vil have mere, og sådan et eksempel som det Isabelle nævner, jamen det er jo netop et eksempel på det. Selvfølgelig skal nogen tjene mere end andre, det er vi nok alle helt enige om, men skattelettelser er i min optik simpelthen på ingen måder vigtig i min verden, der er så mange andre ting der er 500 gange vigtigere, og som gavner ALLE i samfundet, og ikke kun de heldig stillede.

    Men altså det viser vel meget den der " mig mig mig" kultur der efterhånden hersker, hvor man vil skide andre et stykke, og de syge, svage, ældre, vores fremtid ( børnene) osv, er pisse ligegyldige, bare den enkelte SELV får flere penge og goder.


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #22   13. dec 2017 hanne: men de bedst lønnede vil altid betale mest. også med ens trækprocent for alle. smiley det er ret simpel matematik.


  • #23   13. dec 2017 @ at ... ja det er jeg klar over ... det er så også det samme når man giver %-vise skattelettelser 2 % af fx 1 mill er nu engang mere end 2 % 200.000 så ja når man får forholdsmæssigt mere når der deles ud, synes jeg nu igen det er fair der betales forholdsmæssigt mere når pengene skal den anden vej ..

    det er så svært det der med hvis job har det største ansvar, for jo det er jo værre hvis patienten bliver mere syg af lægens behandling, end hvis gulvet ikke er blevet helt rent, og jeg er IKKE for lige løn for alle ..MEN jeg ser arbejdsmarkedet som et sted hvor alle funktioner der er besatte vel er nødvendige, for ellers var de vel ikke besatte ... altså er alles arbejde nødvendigt, og alle bør have muligheden for et rimeligt liv, og med et socialt sikkerhedsnet af en ok kvalitet når man får behov for dette, det kan ikke betales uden nogen der tjener mere og bidrager mere ... afskaffede man nu alle de private muligheder man kan betale sig til hvis man har råd, så var alle nok mere interesserede i at uddannelse, sundhed, børne-og ældreomsorg havde et højt niveau .... som jeg ser det er det i de senere år blandt de der er ved muffen blevet mantraet, mere til os, mindre i skat så betaler vi selv, så er vi også fri for at blande os med de andre, og stå i kø til behandling osv .... jeg synes helt og aldeles ikke om trenden og hylder den solidariske tankegang og savner den, den er imo grunden til vi i dag i det hele taget har et velfærdssamfund, der dog på nogle områder har været bedre ...


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #24   13. dec 2017 hanne: jeg ser stadig at dem der tjener mest, betaler samme procent som Gerda på kontanthjælp, eller Ole der arbejder i fakta.

  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #25   13. dec 2017 Kontanthjælps modtagere og lign. betaler ikke skat smiley

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #26   13. dec 2017 lars: det gør de da smiley
    ja, jeg ved godt at de får penge fra staten, men der bliver trukket ens træk %, det samme for SU


  • #27   13. dec 2017 ja det gør du jo, jeg synes omvendt det er rimeligt at når indtægten kommer godt derop af så betales der mere .... der er jo efter alt at dømme så rigeligt tilbage nogle steder da gabet mlm rigest og fattigst kun er blevet større de seneste mange år og ikke har været større i mange år end det er nu .... privatskolerne er eksploderet og der er ventelister, private sundhedsforsikringer er der tegnet en del af og de private børne- og ældre institutioner også er stigende, så de har stadig penge nok tilbage, så nej jeg kommer ikke til at mene som dig ....

    jeg mener stadig ikke alle skal være lige, men et så ulige samfund er imo ikke et trygt og godt samfund, så det er ikke en retning og en udvikling jeg er tilhænger af ...

    læste for nogen tid siden et citat af Dalai Lama om tiden "ånd", har tænkt på det mange gange, det lød nogenlunde sådan (kan ikke huske ordret) :
    "Før i tiden elskede mennesker hinanden og brugte ting, i dag elsker folk ting og bruger mennesker " ... der ligger i min opfattelse af det mange fortolkninger ifht. de velstillede samfunds udvikling i de sidste 20-25 år .....


  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #29   13. dec 2017 isabelle: men nu er det ret urealistisk at sætte en skat efter om nogen måske snyder, og finder omveje.
    (man behøver ikke snyde bare fordi at man tjene gode penge, selvom at jeg tiltider har forståelse for det)

    skraldemanden eller rengøring gsdamen kan lige så vel være mod 60% skat som mange andre.


  • #30   13. dec 2017 Jeg er faktisk er ærgerlig over, at man er begyndt at give så mange skattelettelser. Jeg synes helt ærligt, at pengene skulle gå til noget mere velfærd i stedet.

    I dag sænker man skatten og sparer en masse på det offentlige område for at finansiere disse besparelser, og så skal jeg/andre i stedet ud og tegne forsikringer på alt muligt andet istedet. Sygeforsikring i DK, hvor latterligt er det lige?

    Jeg så hellere at staten varetog tingene. For så der skal der ikke genereres overskud. Det er logisk at det er det billigste i længden.

    Jeg tror desuden, at bliver middelklassen for lille, så taber både rig og fattig.

    I værste fald, så får vi et samfund som Tyskland, hvor gennemsnitlønninger i dag næsten umuliggør at eje et lille hus, og de eneste vinder er de superige (milliardærer). Kig på England. Hvor trist er det lige.

    I længden taber både lavt og højtlønnede ved denne konstante fokus på at give den rigeste del af befolkningen mere og mere.

    Jeg så hellere at man satte fokus på at øge rådighedsbeløbet for mellemindkomster. Altså den jævne indkomst så som, pædagoen, læren, tømrer, lastbilchaufføren osv.

    Gu fanden er det ligegyldig for en højindkomst om man betaler 60 eller 59 procent af den sidste krone. Det får da ikke en til at arbejde mere eller mindre. smiley


  • #31   13. dec 2017 Martin : Ja og så sidder der en masse mennesker der enten ikke har råd, eller slet ikke kan tegne en privat sygeforsikring. For der er kravene vel det samme som f.eks sygesikring danmark, hvor man ikke kan blive medlem hvis man fejler noget i forvejen. J

  • #33   13. dec 2017 Mere vil have mere smiley

  • #35   13. dec 2017 Ahahahahahaha smiley

  • #36   13. dec 2017 Et godt incitament til vækst ville være at droppe al den "gratis" arbejdskraft i form af oftest syge ledige i div. arbejdsprøvninger, praktikker o. s. v. i én uendelighed. Og så kunne de give firmaer og virksomheder tilskud til at ansætte elever og lærlinge. Det ville være et stort skridt i den rigtige retning og en massiv offentlig besparelse.

  • #37   14. dec 2017 er enig i at der er for mange tilskudsjobs/arbejdsprøvninger/lønpraktikker og hvad de ellers kaldes, der aldrig bliver til ordinære jobs da arbejdsgiverne bare tage den næste billige/gratis i rækker ...

    lige mht. ordet vækst er jeg ved at være træt ... hvorfor er det der skal vækstes hele tiden, hvad med en periode med stationær og stabililtet ....


Kommentér på:
nyhederne -- politik

Annonce