{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Cykel og elcykel?? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg nødt til at høre nogle input fra jer smiley

Jeg skal muligvis have en elcykel, og jeg har været ude at prøve en med centermotor. Jeg cykler i Århus, dvs. jeg cykler ikke i andet end bakker.......

Jeg er ret imponeret over den elcykel jeg har prøvet (Gazelle cityzen - for dyr), men batteriet er virkelig tungt og pænt besværligt at slæbe med rundt, og har hørt at det anbefales at tage batteriet med når man stiller cyklen.

Hvad er jeres erfaringer med elcykel vs. almindelig citybike? Jeg er vant til damecykel. Jeg cykler 14 km dagligt og så diverse ture udover det. Er det besværet værd med tungt batteri, opladning, tung cykel osv?
Jeg trænger bare til at høre nogle forskellige oplevelser for jeg kan overhovedet ikke bestemme mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cykel og elcykel??
  • #7   16. dec 2017 Jeg vil undlade at kloge mig på el vs rugbrød, men blot foreslå mærket 'Batavus', som håndværksmæssigt er i en kategori for sig.

PS! Forslag til nyt valgslogan for Jakob Haugård: I Århus skal alle køre frihjul - også op ad bakkerne smiley

• #8   16. dec 2017 Jeg har en elcykel, en mustang fra SuperBrugsen og fortryder inderligt at jeg ikke smed nogle flere penge efter den og fik en Kildemoes , gazelle etc...min søde cykelhandler taler varmt om winora, som skulle have fået et nyt superbatteri, prøv at se på dem også. Og ja, batteriet er “tungt” og koster et sted imellem 3-5000 så det skal med dig når du parkerer:) jeg tager det ikke af for at gå ind og handle, og det sidder på i cykelkælderen på min uddannelsesinstitution, men er jeg feks ude på besøg, ja så kommer det med. Bortset fra det ER det så fedt, du får alt det som er dejligt ved at cykle, og slipper for al det der er irriterende, undtagen regnvejret. Latteren ville ingen ende tage da jeg købte en el cykel, men jeg synes nu det er mig der smiler bredest nu. Har også sådan en hjælpe dims når jeg trækker cyklen, hvilket er så dejligt med to kurve med computer, bøger og indkøb så vejer til.

• #9   16. dec 2017 Og nu drømmer jeg om denne her: https://www.familyrider.dk/shop/family-rider-babboe-195p.html

• #10   16. dec 2017 Knallert kommer jeg ikke ud i, men ellers et godt forslag smiley

Det I er inde på er også nogle af de reaktioner, jeg har hørt fra omgangskredsen: en elcykel??! til dig??
    Jeg kan jo godt cykle og er altså i fin form - men det tager godt nok en del af motivationen når man 2 gange på ruten må stige af og trække, og kommer rød og svedig til undervisning smiley Med en elcykel vil det ikke være helt så træls at komme omkring og jeg vil kunne cykle til og fra byen. Generelt regner jeg med at ville transportere mig på cykel langt mere end jeg gør nu.

• #11   16. dec 2017 Batavus er noteret! Dem har jeg kigget på. Det ser også ud til at være et godt mærke.

Mette: ja jeg hører også fra andre at de fortryder, hvis de har købt en for billig model. Så det er helt klart med i overvejelserne. Jeg er oppe i 15.000 smiley Heldigvis er batteriet jo låst fast så ingen kan stjæle det. Men i det danske vintervejr klarer det sig nok ikke helt fantastisk alligevel..

PS: fed ladcykel! Den skal du nok få engang smiley

• #12   16. dec 2017 Som jeg skrev er det bare sååååå rart at komme frem en sommerdag uden at ligne en kogt krebs, og man bestemmer jo selv hvor meget hjælp man vil have af motoren, min slår fra ved 25km i timen

• #14   16. dec 2017 Der er ikke noget med batteriet og vinter, jeg har haft min i knap to år nu, hvis vi får meget frost kan det godt være jeg tager batteriet med ind i varmen, ellers er det på cyklen hele tiden ude i skuret

• #15   16. dec 2017 Majbritt, jeg er helt vild med den og har også set den live her den anden dag med barn og hund i, ja det er AL for mange penge, men puha, den er altså bare skøn

• #16   16. dec 2017 Desværre må min cykel stå ude hele året, eventuelt under tag smiley Men når det kommer til stykket er det jo ikke værre end når man tager hjelmen med ind

• #17   16. dec 2017 Så er det ind med batteri og hjelm, og jo de kan godt stjæle batteriet, jeg har fået mit stjålet, og der er også lås på men med en skruetrækker og lidt snilde kan man åbenbart meget

• #19   16. dec 2017 Hov ja, husk at tjekke batteriets størrelse, der er stor forskel på ydeevnen, hvor langt kan de køre og et batteri som der er på min Mustang holder ca 3 år sådan som jeg bruger det, cykler ca 25km om dagen og giver den max gas hihi

• #20   16. dec 2017 Jeg fik en elcykel fra T-Hansen i fødselsdagsgave. Det er en af dem i den billige ende, men jeg er nu ganske begejstret for den smiley

Kommentér på:
Cykel og elcykel??

Annonce