{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Nytårs middag til kræsne piger {{forumTopicSubject}}

Vi skal holde nytår for et vennepar, venindes mor og lillebror, og vi søger stærk inspiration, da både jeg og veninden er fortrinsvis kræsne.
Veninden spiser ikke frugt og grønt (kartofler undtaget), moren spiser ikke peberfrugt, selleri, peberrod og chili og jeg spiser ikke gerne fisk eller andre saltvandsprodukter (tun undtaget) eller selleri og champignon.

Vi skal have en forret, en hovedret og en dessert, hvor det er muligt at vælge frugt og grønt til og fra.

Selv har jeg tænkt:
Forret - enten:
1. Tunmousse (med/uden majs)
2. Tarteletter + hønsekødsfyld (med/uden ærter og gulerødder)
3. Mini omeletter lavet i en cupcake form med eget ønsket indhold

Hovedret: Et godt stykke kød m. kartofler, sauce og så grøntsager eller en god salat som tilbehør (er ikke særlig kreativ på dette punkt).

Dessert: Hjemmelavet daim/mandel/nutella is med råcreme og frugt som tilbehør, pyntet med toffifee og friske bær (der kan pilles af) (med mindre en anden kan komme med en bedre topping).

Det skal gerne være noget meget simpelt, da vores køkken er lille, og vi ingen opvaskemaskine har.
Bedre forslag end mine egne, modtages meget gerne.
Isen ved vi dog er et hit blandt alle, så den er rimelig sikret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårs middag til kræsne piger
  • #1   27. dec 2017 Damn, det er godt det ikke er mig, der skal lave mad dertil.....

  • #2   27. dec 2017 Jeg er super kræsen, og spiser nærmest Inge af de ting du skriver om i startindlægget smiley

    Forretten synes jeg er lidt tam, med mindre alle kan lidt tun (selv hader jeg tun!). Jeg ville selv lave en lille anretning med friske asparges omviklet med bacon og noget lækkert brød.

    Hovedretten elsker alle, ikke så meget at sige til det. Jeg er ret vild med Lidl's kartoffel/ostegratiner, og de egner sig så godt til et lækkert stykke kød. En salat som alle kan lide, er babysalat med ristede mandler, pinjekerner og edamamebønner. Jeg plejer at putte almindelige grønne bønner i også. Lækkert og sprødt!

    Desserten er jeg bare misundelig på smiley



  • #3   27. dec 2017 #1 Mette
    Haha, hvorfor tror du jeg søger inspiration? smiley

    #2 A med Bomstærk og Tykke
    Haha, godt at høre at vi ikke er de eneste. Men nu du siger det, så spiser jeg heller ikke rå asparges, pinjekerner og edamamebønner smiley

    Vi er en køn forsamling. smiley


  • #5   27. dec 2017 Jeg vil helt sikkert anbefale jer at lave raclette og så droppe forret smiley Så kan ALLE selv lave det som de kan lide ! smiley Og til dessert kan i en pandekagedej som så også kan laves derpå smiley Og igen så kan alle selv vælge fyld smiley

    Vi har gjort det sådan i en del år i min familie, da ikke alle tåler / spiser det samme smiley


  • #6   27. dec 2017 Overvej en pose matadormix. Der er sgu altid een af dem, man kan lide smiley
    Alternativt noget rødvinsfondue, hvor mulighederne er rimeligt åbne.
    Hvorfor besvarer jeg dette? Jeg kender ganske meget til kræsne piger smiley


  • #7   27. dec 2017 Vi skal have fondue, dette kunne også være et bud? For på den måde kan alle selv vælge, hvad de vil spise smiley - Lidt ligesom raclette

  • #8   27. dec 2017 Rødvinsfondue smiley Det er altså fantastisk, det er også på menuen herhjemme smiley

  • #9   27. dec 2017 Det er utroligt så mange der er kræsne .... Der er kun 6-7 ting jeg IKKE spiser .... og jeg kommer heller aldrig til det.

    Bananer .... snegle .... østers .... blodpølse .... ymer- tykmælk- kærnemælk .... roquefort
    Ellers kan jeg spise alt andet.

    Så jeg er nem at invitere til middag ... ( hvis I skulle få lyst ) ... smiley smiley smiley smiley

    Jeg har desværre ikke nogen gode ide'er til din middag ( de andre HAR skrevet det ) ...


Kommentér på:
Nytårs middag til kræsne piger

Annonce