1.837 visninger
|
Oprettet:
Hund redder kvinde fra voldtægt {{forumTopicSubject}}
God hundebasse! Håber han har fået et ordentligt hak
http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-01-02-kvinde-reddet-af-sin-hund-under-forsoeg-paa-voldtaegt
Ville din hund forsvare dig?
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.905
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.760
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.879
jul 2013
Følger: 3 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 90 Svar: 970
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.353
Bella ville nakke hvem som helst der forsøgte at gøre mig noget. Dorit ville måske. Hun ville ihvertfald hjælpe Bella, hvis Bella røg på
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Jeg ved det faktisk ikke, Citta kan overraske, men størrelsen ville nok ikke gøre den store forskel.
Jeg mangler at lære den del af ulvenes sind at kende, jeg VED, at en vred ulvehund er hamrende farlig og bliver seriøst vred. men de har ikke det store beskytter instinkt, og dog..
Jeg var i skoven for nogle måneder siden med alle 3. for enden af en sti var der en deling soldater der holdt øvelse, de rendte rundt i skoven og en delingsfører? råbte og kommanderede. da vi nærmede os, 10-20 meter, gik begge ulvedrenge i stilling på hver sin side af mig, ranke i holdningen og stive ben og holdt skarpt øje med uromagerne i skoven. Det har jeg ikke oplevet før, det føltes som om de gik i beskyttende stilling om mig,
men om de ville angribe en overfaldsmand, det har jeg ingen ide om.
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.349
Viktor derimod er lidt mere skarp, så jeg er ikke sikker på, om han på nogen måde ville acceptere, at nogen gør mig noget. Så jeg vil tro, at han faktisk godt kunne finde på at bide for at forsvare mig.
Men jeg ved det ikke! Og ærlig talt håber jeg aldrig, at jeg finder ud af det
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Jeg håber sårene bliver voldsomt inficerede og smertefulde ....
Sofia: Et mord er vel også en forbrydelse, selvom ingen bliver dømt?
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
aug 2008
aug 2008
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
Gnocchi ville i hvertfald råbe op, om hun har modet til mere, næppe.
Audi tror jeg mere på.
sep 2013
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
sep 2017
aug 2008
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.792
Luna ville med garanti stikke af, Hugo ville løbe i cirkler på afstand og gø, Casey er måske den eneste der ville gå direkte i anklen, men har alligevel mine tvivl
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
Jeg ved virkelig ikke om Atlas ville gøre det samme. Han er en lidt forsigtig fyr, der altid vælger at gå sin vej, hvis det er muligt, når han møder en konflikt.
Vi rendte på et tidspunkt ind i en flok soldater, som var på øvelse. De skulle selvfølgelig samme vej som os, hvilket betød, at vi hele tiden blev overhalet af to løbende, bevæbnede mænd, som skulle tjekke om der var fri bane, før resten af gruppen kom efter dem. Atlas blev ret bange for dem til sidst og prøvede at stikke af. Havde de været efter os, var jeg blevet skudt eller taget til fange, og Atlas var sluppet væk
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 640
Der er jeg der dog til at "tage over", for at undgå at de føler sig presset til at skulle forsvare sig yderligere.
Om de ville tage skridtet videre, og rent faktisk angribe, hvis jeg ikke gik ind og overtog ved at stoppe dem, men tværtimod også var i forsvars position, er svært er vide.
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.605
Sky, der er jeg i tvivl. Jeg har dog oplevet hér op til Nytår, at han har knurret, når vi har stået ude i haven (jeg ville holde øje med deres reaktion på raketterne) men om det var pga én der stod ved hegnet eller pga raketterne, det aner jeg ikke.
Og dog - jeg har gået tur med ham, hvor der kom en mand gående imod os, som havde hætte oppe over. Ham kunne Sky IKKE lide, så jeg skiftede fortorv.
Som der står længere oppe - jeg håber aldrig jeg finder ud af det.
aug 2008
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 367 Svar: 14.850
Jeg kendte en med schæferhund, der blev overfaldet og hunden stod bare og gloede dumt.
En anden med collie - hundene gjorde intet.
Jeg har en idé om at min ville gøre noget - for det tror jeg i grunden ikke de behøver at overfalde mig for, jeg tror det er nok hvis de råber højt af ham ?
Men helt seriøst - så ved man det ikke, før man står i situationen
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Det har jeg i hvert fald læst et sted. Men om det er en skrøne ved jeg ikke.
Der hvor man kan være meget i tvivl er ved indbrud. Altså om en hund ville forsvare huset. Der er jeg ikke i tvivl om, at mange hunde ikke ville gøre det store ved. Det kan man finde mange test af på YouTube.
Men ved de racer vi har, er begge dele relativt usandsynligt at det overhovedet kom på tale. Plus, vi bor i et område som er ret fredeligt...
mar 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 206
Jeg er ofte nærvøs når jeg går alene om aftenen og der kommer folk imod mig (mand eller kvinde er næsten lige meget). Så har ofte tænkt at jeg ville have en stor hund der rigtig kan beskytte mig. Men tænker at hvis der så skulle ske noget, ville det blive værst for hunden da den måske ville blive aflivet.
Er det egentlig et forkert grundlag at anskaffe sig en hund på?
Altså at have en (stor/vagt) hund for at beskytte sig? (Selvom DK nok er en af de fredligste lande)
sep 2013
Det kræver en vis potion mod
mar 2017
Nej, en hund må godt bide en indbrudstyv, og den må også godt bide dilleren af en voldtægtsforbryder.
Men i det personen (den kriminelle) er pacificeret, må du ikke opfordre hunden til at påføre yderligere skade.
mar 2017
Ved indbrud ja.
Men ved overfald på den der fodrer dem, så tror jeg at hunden "panikker" og bider.
Men nu er jeg muligvis præget af, at jeg kun har haft Molossere eller en blanding deraf. Det er hunde der normalt har et vist beskytter instinkt. Selv en Newfie har jeg set bide en mand, da den misforstod en lidt for vild leg mellem to unge mænd (og det er ikke ligefrem en krigshund) .
Jeg har altid troet at det var normalen, men jeg vil da undersøge det, for nu bliver jeg nysgerrig.
nov 2017
Følger: 11 Følgere: 19 Emner: 7 Svar: 114
Tvivler kraftigt på hun ville turde gøre noget ved det dog.
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 860
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Hun kan ligge i ske med et menneske i sofaen, og putte en hel aften, for så ikke at tillade denne i nærheden af mig, hvis jeg går i seng.
Så jeg tror hun vil gøre noget ... hun er generelt ikke til fremmede mennesker og ret vagtsom ... Men jeg kan ikke vide det ..
Jeg tror til gengæld ikke hun ville beskytte huset, når hun er alene hjemme. Hun reagerer aldrig aggressivt, som sådan, medmindre hun føler, at jeg er truet.
sep 2017
Indbrudstyven har hun skræmt væk. Jeg tænker ikke de gider prøve igen
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jo, gø.
De kan begge skræmmes, men de har også begge en frustrationstærskel, som giver dem mere at stå imod med, når den overskrides.
Specielt Coffey virker til at have en lidt løs tændsats, hvis han frustreres...
Men ingen ved det, og godt for det.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
En af mine gamle irertæver sendte som 2 årig 3 unge mænd af anden etnisk herkomst afsted med benene på nakken. De havde bestemt ikke pæne hensigter da de passede mig op på en sti i Albertslund. De havde så ikke lige luret at jeg havde hund med (hunden var løs og snuste rundt i noget krat). Hun kom med et brøl ud af buskadset og røg lige benene på en af dem. Så skulle de pludselige den anden vej.... Hunden løb efter dem, men kom tilbage da jeg kaldte hende af. Samme hund smed en flok sigøjnere ud af mine forældres frugthave. De valgte at tage flugten over noget brombærkrat så hunden må have virket rimeligt afskrækkende
sep 2013
aug 2006
Vi ved jo at vores to hunde ikke er monster belastbare, specielt Cof reagerer på kraftig belastning.
Han har aldrig stået af, men han har heller aldrig været i ren forsvarsdrift/aggression i en kamphandling.
Der vil virkeligheden nok være anderledes end på træningspladsen.
Bels ... I have no idea.. hun er sportshund. Om hun har røv i bukserne til the real deal, det har jeg ingen anelse om.
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.766
For jeg er desværre ikke den mindste smule i tvivl om, at de ikke ejer dråben af vagtsomhed overfor mennesker.
Vi oplever indimellem folk med meget underlig, voldsom, larmende og uforståelig fremtoning (ét af de steder, hvor vi går, er et populært sted for hjælpere at lufte/motionere nogle ret aktive mentalt handicappede) og hundene gør aldrig andet end at stoppe op og kigge nysgerrigt, uanset hvor tæt de er på, og hvor mørkt, det er ved at være.
Lanka ville skrige højt, hvis det for alvor gik op for hende, hvad der foregik. Men det gør det sjældent her i hendes høje alder
aug 2006
Min mand mødte to mennesker i mørket i går aftes, der stod bomstille uden at tale og kiggede på månen.
Op med halen, op på tæerne, fremad, tjek dem der ud...
Heldigvis er begge fremadrettede i sådan en situation...
jan 2006
Jeg er kold om min hund forsvarer hjemmet - hvis folk VIL ind, så kommer de det også - og så skyder de hunden og pist, var det problem overstået.
Mit hjem er mig i den sammenhæng inderligt ligegyldt - min hunds ve og vel er mig magtpåliggende !
Af samme årsag går min hund i hundegård når vi ikke er hjemme. Så kan de rydde bulen men hunden er uskadt og i live.
aug 2006
Det er fint at de larmer, men når det kommer til hvem, der beskytter hvem er det omvendt.
Jeg har ingen interesse i en triggerhappy schæferhund overhovedet, jeg foretrækker mere balance.
Og så sørger vi for så vidt vi overhovedet kan, at intet ondt kommer til dem.
aug 2006
Om hundene har til opgave at æde bad guys eller ej ved disse jo ingenting om.
Tævetøsen gør helt fra rxxhullet og lyder virkelig vred - det er alt rigeligt.
Når vi ikke er hjemme skal de ikke være alene i huset... ting er bare ting. Hundene er vores bedste venner.
jan 2006
At du så åbenbart ikke ejer noget, som ikke kan fås hos naboen er jo bare heldigt - for dine hunde
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 89 Svar: 7.732
For ja, vil tyvene ind så kommer de ind uanset om Fido står og galper. Jeg kender - ad omveje - lidt til en der sidder inde for en pokkers masse indbrud. Iflg ham er det i langt de fleste tilfælde ret let få lukket hunden væk og derefter arbejde i fred og ro
maj 2017
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 298
Tror bare hundene er for små og nok i situationen for usikker til at de kan gøre noget.
Jeg har få gange oplevet den mindste hund reagerer negativ på nogen mennesker, og det er ellers en hund som har den mission i livet, at lærer at kende alle mennesker
mar 2017
Overfald der i mod, så ville du skulle godt nok ærgerligt mig, at jeg måtte give køteren besked på at gøre noget.
Det ville være træls at have en stor race, der bare stod og gloede.
Men igen, i DK sker der ikke meget af den slags, i den by jeg bor, så det er ret teoretisk..
aug 2008
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.371
Selvom Patrick min kæreste der ejer ham, kommer hjem uden at melde at det er ham, så får han et møgfald før han åbner døren ind til soveværelset..
Han er en rigtig Mor hund nu, og jeg elsker det
sep 2013
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.371
Hahaha, det lyder som den gang Jehovas vidner stod i mørkt tøj udenforan døren her
- er glad for at han deler den samme mening som jeg
sep 2013
Sally kan også finde på at knurre højt hvis hun er lidt overgearet og glad. Så ser gæsterne lidt skræmte ud
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.520
Jeg ved heller ikke, hvad der ville ske ved et indbrud, men der er ikke så meget at komme efter her, og med 4 store hunde, der gøer af h til og et hegn, der indikerer, at der er noget, der skal holdes inde, så tror jeg ikke, at risikoen er så stor. Der har en enkelt gang været en østeuropæisk bande på "turne" ned af vores vej og flere af mine naboer og genboer fik uønsket besøg, men ikke jeg.
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 51
Hund redder kvinde fra voldtægt