{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hund redder kvinde fra voldtægt
  • #2   2. jan Labberen tror jeg ikke, kokain lammet... hmm... nej jeg tror det ikke, men måske, håber da

• #3   2. jan Alt efter hvem jeg har med så ja..
    Tilly og mormor Xena ville gøre det uden at blinke. De 2 er ikke ubetinget til fremmede mennesker.
    Bello er en glad dreng, og ikke så gammel endnu, så der er jeg lidt tvivlende..
    Chante ville nok hoppe op og gø, men om hun ville bide, jeg tror det ikke.
    Dicte er skarp som sin mor Xena, men min mands hund. Om hun ville redde mig.. FISK..
    Havde vi haft Krumme, så var manden død..!!!

• #5   2. jan Zenta ja, Laika nej. Men så er det godt at både Zenta og jeg, passer på gamle Laika

• #6   2. jan Første tanke var at Tucker ikke ville forsvare mig.. men tænker jeg nærmere, så er han meeeget opmærksom på mænd når vi går i mørke - de skal ikke gå for tæt på os før han gør eller trækker mod dem. Såh.. måske han faktisk ville forsvare mig.

• #8   2. jan Normalt ville jeg svare nej men Ziva har et par episoder nu hvor hun har advaret mig og knurret

• #10   2. jan Jeg er ikke i tvivl om, at Fella ville reagere.. For det ville hun. Hun har før bedt to mænd om at tage fødderne på nakken og skride..

• #11   2. jan Sofia, nu behøver man jo ikke have en dømt, for at der er sket en forbrydelse Det er et voldtægtsforsøg! Gu fanden er det da en forbrydelse, uanset hvem der bliver eller ikke bliver dømt

Bella ville nakke hvem som helst der forsøgte at gøre mig noget. Dorit ville måske. Hun ville ihvertfald hjælpe Bella, hvis Bella røg på

• #12   2. jan Hoppe rundt og gø og nappe- ja helt sikkert- tror endda Lego kunne finde på at bide til- han blir også vild når man slås for sjov. men de har jo ikke rigtig størrelse til at skræmme nogen...

• #13   2. jan havde jeg haft min sidste boxer var jeg ikke et sekund i tvivl.

Jeg ved det faktisk ikke, Citta kan overraske, men størrelsen ville nok ikke gøre den store forskel.
    Jeg mangler at lære den del af ulvenes sind at kende, jeg VED, at en vred ulvehund er hamrende farlig og bliver seriøst vred. men de har ikke det store beskytter instinkt, og dog..
    Jeg var i skoven for nogle måneder siden med alle 3. for enden af en sti var der en deling soldater der holdt øvelse, de rendte rundt i skoven og en delingsfører? råbte og kommanderede. da vi nærmede os, 10-20 meter, gik begge ulvedrenge i stilling på hver sin side af mig, ranke i holdningen og stive ben og holdt skarpt øje med uromagerne i skoven. Det har jeg ikke oplevet før, det føltes som om de gik i beskyttende stilling om mig,
    men om de ville angribe en overfaldsmand, det har jeg ingen ide om.

• #14   2. jan Cody ville helt sikkert ikke gøre noget - han ville måske gø og puste sig op, men jeg tror ikke, at han ville bide eller markere på nogen måde.
    Viktor derimod er lidt mere skarp, så jeg er ikke sikker på, om han på nogen måde ville acceptere, at nogen gør mig noget. Så jeg vil tro, at han faktisk godt kunne finde på at bide for at forsvare mig.
    Men jeg ved det ikke! Og ærlig talt håber jeg aldrig, at jeg finder ud af det

• #16   2. jan Jeg tror det.
    Jeg håber sårene bliver voldsomt inficerede og smertefulde ....

Sofia: Et mord er vel også en forbrydelse, selvom ingen bliver dømt?

• #17   2. jan Asterix ville gå på dem med det samme uden tvivl.

Herhjemme smider vi godbidder på gulvet før vi krammer hinanden, for ellers så er han der lige med det samme, og vil være med.

• #18   2. jan HVIS jeg nu skulle blive udsat for et voldtægts forsøg Så er jeg ret sikker på at han - eller hund - havde huller

• #19   2. jan Rolig nu Johnny..

• #20   2. jan

• #21   2. jan De små ville fatte hat.. Er jeg heldig vil de løbe efter hjælp.. Virkelig heldig..
    Gnocchi ville i hvertfald råbe op, om hun har modet til mere, næppe.
    Audi tror jeg mere på.

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 117 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 4.305
    #22   2. jan Mine ville løbe væk

• #23   2. jan Man ved sgu aldrig om man møder nogen af sine FanGurls herindefra

• #24   2. jan Jeg tror, Luna ville forsvare mig, men hun er jo så lille. Isla ville nok mene, at manden var kommet for at snakke med hende, og kunne hun komme til det, så ville hun rulle tungen sammen og stikke den ind i øret på ham .. Men måske det ville skræmme ham?

• #25   2. jan Watch out, Johnny

• #26   2. jan Ja pas du hellere på ..

• #27   2. jan Mine ville nok bare stå i en rundkreds og gø

Luna ville med garanti stikke af, Hugo ville løbe i cirkler på afstand og gø, Casey er måske den eneste der ville gå direkte i anklen, men har alligevel mine tvivl

• #28   2. jan Sikken en dygtig hund!
    Jeg ved virkelig ikke om Atlas ville gøre det samme. Han er en lidt forsigtig fyr, der altid vælger at gå sin vej, hvis det er muligt, når han møder en konflikt.
    Vi rendte på et tidspunkt ind i en flok soldater, som var på øvelse. De skulle selvfølgelig samme vej som os, hvilket betød, at vi hele tiden blev overhalet af to løbende, bevæbnede mænd, som skulle tjekke om der var fri bane, før resten af gruppen kom efter dem. Atlas blev ret bange for dem til sidst og prøvede at stikke af. Havde de været efter os, var jeg blevet skudt eller taget til fange, og Atlas var sluppet væk

• #30   2. jan Når de forsvarer hinanden overfor andre hunde, bliver der i hvert fald talt med meget store bogstaver
    Der er jeg der dog til at "tage over", for at undgå at de føler sig presset til at skulle forsvare sig yderligere.

Om de ville tage skridtet videre, og rent faktisk angribe, hvis jeg ikke gik ind og overtog ved at stoppe dem, men tværtimod også var i forsvars position, er svært er vide.

• #31   2. jan Kan slet ikke forestille mig en vred irsk ulvehund

• #32   2. jan Barbie ville nok, Kenzie ville ikke Jeg er dog bange for, at lille Barbie ikke skræmmer så mange - men måske nogen ville reagere på lyden

• #34   2. jan Diana ville eeeelske at der kom én tæt på - og da helt sikkert kun for at snakke med hende..
    Sky, der er jeg i tvivl. Jeg har dog oplevet hér op til Nytår, at han har knurret, når vi har stået ude i haven (jeg ville holde øje med deres reaktion på raketterne) men om det var pga én der stod ved hegnet eller pga raketterne, det aner jeg ikke.
    Og dog - jeg har gået tur med ham, hvor der kom en mand gående imod os, som havde hætte oppe over. Ham kunne Sky IKKE lide, så jeg skiftede fortorv.
    Som der står længere oppe - jeg håber aldrig jeg finder ud af det.

• #35   2. jan Det er sjovt for Zenta er virkelig en pauseklovn der elsker alle.. Men hun ændre virkelig karakter når det er.

• #36   2. jan Sjovt at I allesammen (med undtagelser) er så sikre på hvad jeres hunde ville gøre.

Jeg kendte en med schæferhund, der blev overfaldet og hunden stod bare og gloede dumt.
    En anden med collie - hundene gjorde intet.

Jeg har en idé om at min ville gøre noget - for det tror jeg i grunden ikke de behøver at overfalde mig for, jeg tror det er nok hvis de råber højt af ham ?
    Men helt seriøst - så ved man det ikke, før man står i situationen

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 2.480
    #37   2. jan Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvad Figo ville gøre, og heldigvis kan man jo sige, for det betyder jo at jeg aldrig har stået i en situation der minder om overfald.

Figo er en menneskeglad hund og han er abnormt knyttet til mig, derfor har jeg en ide om at han nok ikke ville løbe væk. Hans reaktion ved stress har været at bide så hvis han følte sig maks presset og kunne fornemme at jeg var bange ville jeg tro han godt kunne finde på at bide, men jeg aner det ikke og jeg beder til at jeg aldrig finder ud af det.

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 1.440
    #38   2. jan Mon ikke de fleste hunde ville forsvare en ejer ved et overfald?

Det har jeg i hvert fald læst et sted. Men om det er en skrøne ved jeg ikke.

Der hvor man kan være meget i tvivl er ved indbrud. Altså om en hund ville forsvare huset. Der er jeg ikke i tvivl om, at mange hunde ikke ville gøre det store ved. Det kan man finde mange test af på YouTube.

Men ved de racer vi har, er begge dele relativt usandsynligt at det overhovedet kom på tale. Plus, vi bor i et område som er ret fredeligt...

• #39   2. jan Jeg tænker hvad kommer der til at ske hvis de finder forbryderen? Vil hunden så blive aflivet fordi den bed?

Jeg er ofte nærvøs når jeg går alene om aftenen og der kommer folk imod mig (mand eller kvinde er næsten lige meget). Så har ofte tænkt at jeg ville have en stor hund der rigtig kan beskytte mig. Men tænker at hvis der så skulle ske noget, ville det blive værst for hunden da den måske ville blive aflivet.

Er det egentlig et forkert grundlag at anskaffe sig en hund på?
    Altså at have en (stor/vagt) hund for at beskytte sig? (Selvom DK nok er en af de fredligste lande)

• #40   2. jan Martin - Jeg tror man bliver overrasket over hvor få utrænede hunde der ville reagere

Det kræver en vis potion mod

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#41   2. jan @Line.
    Nej, en hund må godt bide en indbrudstyv, og den må også godt bide dilleren af en voldtægtsforbryder.

Men i det personen (den kriminelle) er pacificeret, må du ikke opfordre hunden til at påføre yderligere skade.

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#42   2. jan @Johnny.
    Ved indbrud ja.

Men ved overfald på den der fodrer dem, så tror jeg at hunden "panikker" og bider.

Men nu er jeg muligvis præget af, at jeg kun har haft Molossere eller en blanding deraf. Det er hunde der normalt har et vist beskytter instinkt. Selv en Newfie har jeg set bide en mand, da den misforstod en lidt for vild leg mellem to unge mænd (og det er ikke ligefrem en krigshund) .

Jeg har altid troet at det var normalen, men jeg vil da undersøge det, for nu bliver jeg nysgerrig.

• #43   2. jan Tror Molly ville gø hysterisk hvis hun så far blive forsøgt voldtaget af en stor mand.
    Tvivler kraftigt på hun ville turde gøre noget ved det dog. (og det er kun godt)

• #44   2. jan Aner det ikke. Håber det virkelig.

• #47   3. jan Kia reagerer hvis andre mennesker kommer tæt på mig generelt, endnu mere hvis jeg sidder ned, og ingen kommer i nærheden af mig, hvis jeg ligger ned, medmindre jeg giver tilladelse, og der vil hun stadig være på vagt.

Hun kan ligge i ske med et menneske i sofaen, og putte en hel aften, for så ikke at tillade denne i nærheden af mig, hvis jeg går i seng.

Så jeg tror hun vil gøre noget ... hun er generelt ikke til fremmede mennesker og ret vagtsom ... Men jeg kan ikke vide det ..

Jeg tror til gengæld ikke hun ville beskytte huset, når hun er alene hjemme. Hun reagerer aldrig aggressivt, som sådan, medmindre hun føler, at jeg er truet.

• #48   3. jan Jeg luftede engang Bella en sen nattime - jeg var kommet hjem fra et eller andet, og ville lige rende en runde med hende. En flok indvandrerdrenge gik bag os, og begyndte at råbe. Så satte de i løb mod os. Den eneste grund til at der ikke skete noget, var at jeg fik stoppet flexlinen og brugte alle kræfter på at holde hende. Jeg er slet ikke i tvivl om at hun ville forsvare mig. Lige så sød og dejlig som hun er, lige så gal er hun på folk der truer mig.

Indbrudstyven har hun skræmt væk. Jeg tænker ikke de gider prøve igen

• #49   3. jan Jeg har ingen anelse om, hvad mine ville gøre.
    Jo, gø.
    De kan begge skræmmes, men de har også begge en frustrationstærskel, som giver dem mere at stå imod med, når den overskrides.

Specielt Coffey virker til at have en lidt løs tændsats, hvis han frustreres...

Men ingen ved det, og godt for det.

• #50   3. jan Jeg har oplevet Lina agere MEGET vredt, da en mand på en genbrugsplads skældte mig ud for at have smidt noget i den forkerte container Lina fór ud af bilen, rejste børster, løftede overlæben og knurrede temmelig ildevarslende.
    Dette taler for, at hun VILLE forsvare mig - men - hmmm. En del år senere mødte Lina, Kela og jeg en sur mand på en aftenluftetur i villakvarteret. Han truede højtråbende såvel mig som hundene med bank, fordi de var løse, og hans katte måske var på vejen. Lina og Kela snusede bare uanfægtet videre Så jeg ved sgu ikke lige

• #51   3. jan Lina har i øvrigt også engang advaret min mand effektivt og højlydt om, at han blev forfulgt
    Han var ude at løbe. Lina var med, og pludselig dukkede en ANDEN løber op bag min mand

• #53   3. jan Jeg må slutte mig til holdet der siger at det aner jeg faktisk ikke. Perle har i løbet af det sidste år vist nogle sider af sig selv jeg ikke troede hun indeholdt så måske hun ville, men jeg er ikke sikker. Formegentlig er hendes race nok til at folk ikke prøver på noget. Clinton er for ung til at jeg aner noget om hvordan han er endnu på den front.
    En af mine gamle irertæver sendte som 2 årig 3 unge mænd af anden etnisk herkomst afsted med benene på nakken. De havde bestemt ikke pæne hensigter da de passede mig op på en sti i Albertslund. De havde så ikke lige luret at jeg havde hund med (hunden var løs og snuste rundt i noget krat). Hun kom med et brøl ud af buskadset og røg lige benene på en af dem. Så skulle de pludselige den anden vej.... Hunden løb efter dem, men kom tilbage da jeg kaldte hende af. Samme hund smed en flok sigøjnere ud af mine forældres frugthave. De valgte at tage flugten over noget brombærkrat så hunden må have virket rimeligt afskrækkende Heldigt at vi var på besøg den aften kan man sige. De plastikkasser fra Irma de havde medbragt til frugten efterlod de i flugten. Hunden var 46 cm høj og vejede 15 kg - og var en temmelig hidsig sag med store tænder Men OK strengt taget så skal en Irsk Terrier reagere på den måde. Både Daffy og Carlson har også vist at de havde det i sig. Fx beskyttede de to ved fælles hjælp min mands bedsteforældre mod en 'indbrudstyv' en eftermiddag hvor vi var hjemme hos dem og sætte hegn op. De skræmte derved nærmest livet ud af en flink gammel genbo, som kom ind for at aflevere avisen som han plejede (de vidste hundene jo så af gode grunde ikke ). De trængte ham op i krog og holdt der til vi kom ilende (vi kunne jo heldigvis hører at den var helt gal inde i stuen. Om Stormy ville have gjort noget ved jeg ikke for vi kom aldrig i sådan en situation sammen.

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#54   3. jan Med fare for at virke som en voldspsykopat, så ville mine garanteret rundbarbere enhver der forsøgt at lægge hånd på mig eller konen.

Vi har episoder der viser det.

• #55   3. jan En anden interessant tanke er hvordan ens hund reagere ved hård modstand. Jeg er ret overbevist om at Sally ville reagere og ville turde bide, men hvis hun blev losset til er jeg ikke sikker på hun ville bide det i sig.

• #57   3. jan Ja ved modstand er situationen en ganske anden.
    Vi ved jo at vores to hunde ikke er monster belastbare, specielt Cof reagerer på kraftig belastning.
    Han har aldrig stået af, men han har heller aldrig været i ren forsvarsdrift/aggression i en kamphandling.
    Der vil virkeligheden nok være anderledes end på træningspladsen.

Bels ... I have no idea.. hun er sportshund. Om hun har røv i bukserne til the real deal, det har jeg ingen anelse om.

• #58   3. jan Jeg tror bare, jeg satser på, at "ulvenes" fremtoning afholder skumle folk fra, at forsøge på noget som helst.
    For jeg er desværre ikke den mindste smule i tvivl om, at de ikke ejer dråben af vagtsomhed overfor mennesker.
    Vi oplever indimellem folk med meget underlig, voldsom, larmende og uforståelig fremtoning (ét af de steder, hvor vi går, er et populært sted for hjælpere at lufte/motionere nogle ret aktive mentalt handicappede) og hundene gør aldrig andet end at stoppe op og kigge nysgerrigt, uanset hvor tæt de er på, og hvor mørkt, det er ved at være.
    Lanka ville skrige højt, hvis det for alvor gik op for hende, hvad der foregik. Men det gør det sjældent her i hendes høje alder

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#59   3. jan En hund der ikke ville forsvare familie hus og hjem har ingen interesse her.
    Specielt de højavls jeg har haft har alle den egenskab.

Der er det rart at hvalpen har en god læremester

• #60   3. jan Vores gør de helt klassiske ting ved mystik.
    Min mand mødte to mennesker i mørket i går aftes, der stod bomstille uden at tale og kiggede på månen.

Op med halen, op på tæerne, fremad, tjek dem der ud...
    Heldigvis er begge fremadrettede i sådan en situation...

• #61   3. jan #59

Jeg er kold om min hund forsvarer hjemmet - hvis folk VIL ind, så kommer de det også - og så skyder de hunden og pist, var det problem overstået.

Mit hjem er mig i den sammenhæng inderligt ligegyldt - min hunds ve og vel er mig magtpåliggende !

Af samme årsag går min hund i hundegård når vi ikke er hjemme. Så kan de rydde bulen men hunden er uskadt og i live.

• #62   3. jan Juice var klar til at slå spøgelset ihjel, da det truede os, men om det havde holdt ved konfrontation, næppe, måske til et hak i anklen, og så tror jeg, hun var smuttet.

Andy, det kan jeg ikke forestille mig, han vil gø som ind i satan, han vil gå frem og så vil han trække sig.

Amie vil falde død om på stedet.

Min gamle ridgeback derimod, hun stod fast.

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#63   3. jan #61
    Ja sådan er vi så forskellige.
    Vi har aldrig haft indbrud, fået stjålet maskiner med mere, men samtlige naboer har.

Vi bor temmeligt øde.

Sker det tit at indbrudstyve skyder hunde, eller vælger de nabo huset i stedet ?

• #64   3. jan Vores hundes opgave er ikke at forsvare vores hjem (eller os)
    Det er fint at de larmer, men når det kommer til hvem, der beskytter hvem er det omvendt.
    Jeg har ingen interesse i en triggerhappy schæferhund overhovedet, jeg foretrækker mere balance.
    Og så sørger vi for så vidt vi overhovedet kan, at intet ondt kommer til dem.

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#65   3. jan #64
    Heldigvis er vi forskellige. jeg har voldspsykopatiske træk når det gælder om at værne om mit.
    Ville have det dårligt ved at efterlade konen i selskab med en indbrudstyv eller voldtægtsmand medens jeg var på arbejde.

Heldigvis stjæler de hos naboerne i stedet.
    Mine hunde giver os den fornødne ro til at bo afsondret.

• #66   3. jan Vi har nu heller aldrig haft indbrud.. og bor ualmindeligt afsondret

Om hundene har til opgave at æde bad guys eller ej ved disse jo ingenting om.

Tævetøsen gør helt fra rxxhullet og lyder virkelig vred - det er alt rigeligt.
    Når vi ikke er hjemme skal de ikke være alene i huset... ting er bare ting. Hundene er vores bedste venner.

• #67   3. jan Ja John, hvis de VIL ind - bestillingsarbejde - så kommer de det, uanset om dine to pelsdyr står og galper ivrigt.

At du så åbenbart ikke ejer noget, som ikke kan fås hos naboen er jo bare heldigt - for dine hunde

• #69   3. jan Her har naboerne indbrud, vi har ikke, for der står 3 hunde og galper som sindssyge, og det forstyrrer en tyv.

Mine skal ikke passe på huset, var der noget at rende med, så havde jeg sikret med alarmer.

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#70   3. jan Jeg går en runde ved de nærmeste naboer.
    En af dem en enlig kvinde har haft indbrud 3 gange tror jeg, og hun er glad for min omsorg.

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 1.894
    #71   3. jan Min sidste schæfer jagede engang en mand væk , som bankede på
    døren

Mand bankede på hoveddøren , schæfer løber ud og åbner bryggersdør

Mand løber med schæfer i hælen og når lige nøjagtig ud af porten og smække den i

Jeg er slet ikke i tvivl om at han ville blive bidt

Jeg har aldrig set hende så gal

Hendes halvsøster blev solgt til en vægter , han var ved at blive slået ned med en jernstang , hunden afværede

• #72   3. jan @61: Ja, det er lige præcis det man frygter. Altså at nogen skal gøre hundene fortræd. Vi har så ikke designermøbler osv. Vi har haft indbrud - samme week-end som en del andre huse på vores vej. Det var så hverken dyre lamper eller møbler, computerusdtyr eller kameraer tyvene havde taget. Det var udelukkende pas, der var målet. Vi havde været på familiebesøg i jylland og hundene var med - heldigvis!
    For ja, vil tyvene ind så kommer de ind uanset om Fido står og galper. Jeg kender - ad omveje - lidt til en der sidder inde for en pokkers masse indbrud. Iflg ham er det i langt de fleste tilfælde ret let få lukket hunden væk og derefter arbejde i fred og ro

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#73   3. jan #72
    Kan kun sige at netop det senarie er ønsketænkning i vores hus.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 5 Emner: 24 Svar: 2.480
    #74   3. jan Figo har en gang ufrivilligt forsvaret mine forældres hjem.

Et par tyve havde en fredag morgen ligget på lur og ventet på at min mor kørte på arbejde, hvorefter de kørte op hos os og bankede på. Figo gør helt vildt og heldigvis kunne de ikke kende forskel på "JAAAH gæster hvor skægt!!"-gøen og "SKRIIIID"-gøen.

De gik desværre videre til nabohuset, hvor min far til gengæld var inde og råbe af dem så de flygtede (de nåede dog desværre at stjæle penge, kamera og pas inden).

Vores håb er nu at det er rygtes i tyve-kredse at der for enden af den vej bor en gal hund og en hysterisk gammel mand

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 153
    #75   3. jan Jeg håber at jeg aldrig kommer ud i den situation hvor jeg skal finde ud af hvordan mine hunde reagerer hverken ved overfald eller ved indbrud.

Tror bare hundene er for små og nok i situationen for usikker til at de kan gøre noget.

Jeg har få gange oplevet den mindste hund reagerer negativ på nogen mennesker, og det er ellers en hund som har den mission i livet, at lærer at kende alle mennesker , i de tilfælde lytter jeg til hunden og undgår personen.

• #76   3. jan Men når der galpes løs, så kan det ske at naboerne reagerer og kigger, og medmindre han præcis ved at jeg har mange bøger ( gad vide om en tyv gider slæbe afsted med dem? ) så tager han næste hus, hvor der ikke galpes løs af 3 hunde, han ikke kan se, så der kan såmænd stå væmmelige hunde herinde.

En indbrudstyv vil have mørke, ro og gerne høje hække/ plankeværk, han vil arbejde i fred, så åben op, lys, masser af lys.

• #77   3. jan Jeg ved sgu ikke hvad Balder ville gøre. Jeg formoder, han ville løbe lidt væk og stå og gø. Vredt. På sikker afstand. Aner det ikke, og jeg håber, at jeg aldrig finder ud af det.

Hvad angår hussikring, så har jeg arbejdet på en kontrolcentral og haft mange dybe aftaler sent på natten med vægtere og montører, og vi er alle enige. Den bedste tyverisikring er den, jeg havde, da jeg boede i Vestjylland ude midt å æ land: En sikringsboks (til en tyverialarm, der længe var afmeldt og delvist afmonteret, men vi havde beholdt magneterne på dørene og glasbrudene på vinduerne, så det lignede ægte) og en hund.

Første gang det hus oplevede et indbrud, var et stykke tid efter jeg og pletterne var fraflyttet, og boksen afmonteret for at gøre entreen pænere.

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#78   3. jan Indbrud er jeg personligt ligeglad med. Herregud da.

Overfald der i mod, så ville du skulle godt nok ærgerligt mig, at jeg måtte give køteren besked på at gøre noget.

Det ville være træls at have en stor race, der bare stod og gloede.

Men igen, i DK sker der ikke meget af den slags, i den by jeg bor, så det er ret teoretisk..

• J0hN.
    J0hN. Online Tilmeldt:
    aug 2010

#79   3. jan Invadering af min privatsfære så går jeg i Voldspsykopatmaveopsprættermotorsavsmasakre mode.
    Sorry cant help it

• #81   3. jan Ja her er det mig de skal være bange for

• #82   3. jan Freja, nej.. Ghost derimod, han ville rive ham i stykker..

Selvom Patrick min kæreste der ejer ham, kommer hjem uden at melde at det er ham, så får han et møgfald før han åbner døren ind til soveværelset..

Han er en rigtig Mor hund nu, og jeg elsker det

• #83   3. jan Fredsfyldt - Når posten eller fremmede kommer her, så står de altid 2-3trin nede i opgangen fordi Sally lyder som en vaskeægte Rotte der kun venter på døren åbner så hun kan flå sit bytte Samtidig med hjulspind og en hård opbremsning ved døren

• #84   3. jan Johnny J

Hahaha, det lyder som den gang Jehovas vidner stod i mørkt tøj udenforan døren her
    - er glad for at han deler den samme mening som jeg

• #85   3. jan Sally kender desværre det lokale "vidne", da hun har en lille harløs rotte

Sally kan også finde på at knurre højt hvis hun er lidt overgearet og glad. Så ser gæsterne lidt skræmte ud

• #86   3. jan Jeg har haft hunde, hvor jeg var sikker på, at de ville bide, hvis jeg blev overfaldet, men mine nuværende ? Jeg ved det faktisk ikke, vi har aldrig været i en situation, hvor det var aktuelt for dem at reagere, og jeg lever fint med ikke at vide det. Jeg ønsker ikke, at få det testet af. Jeg føler mig tryg med dem som det er.

Jeg ved heller ikke, hvad der ville ske ved et indbrud, men der er ikke så meget at komme efter her, og med 4 store hunde, der gøer af h til og et hegn, der indikerer, at der er noget, der skal holdes inde, så tror jeg ikke, at risikoen er så stor. Der har en enkelt gang været en østeuropæisk bande på "turne" ned af vores vej og flere af mine naboer og genboer fik uønsket besøg, men ikke jeg.

• #87   4. jan Nova ville blive æddersur og bjæffe helt hysterisk, men tror simpelthen ikke hun har det i sig, at bide.

Kommentér på:
Hund redder kvinde fra voldtægt