{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.459 visninger | Oprettet:

Nu er det snart ikke sjovt længere - brok over vejret {{forumTopicSubject}}

Det er faktisk længe siden, at mudder og regn har været lykken, men bunden er nået nu, og jeg blev inspireret til at tage et par billeder.

Det kræver vist ikke meget fantasi at tænke sig til resultatet, når 4 store langhårede hunde har taget den på fuld fart igennem.

Her udsigten fra stalddøren og ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu er det snart ikke sjovt længere - brok over vejret
  • #1   3. jan 2018 Og her forhaven

    profilbillede
  • #2   3. jan 2018 Mere af forhaven. Man kommer i hvert fald ikke tørskoet ud af lågen.

    profilbillede
  • #4   3. jan 2018 Ser det lige så håbløst ud hjemme hos jer. Vis gerne billeder. Og så er det egentlig ret imponerende, at det lykkedes mig have forholdsvis rene hunde på de billeder.

    profilbillede
  • #5   3. jan 2018 Jeg har heller ikke oplevet, at det var så slemt i de snart 14 år, jeg har boet her.

    Og i morgen kommer min bror med en trailer fuld af møbler m.m., som jeg skal overtage. Gad vist hvordan vi får det ind ?


  • #8   3. jan 2018 Har ikke lige billeder; det er som regel mørkt når jeg er hjemme. VI har en bæk der løber i skellet. Den har slet ikke været tørret ud i år (den plejer at være stort set tør i juli og august). Pt er der så meget vand i den at vores 'bro' (en træstamme) ikke kan benyttes (vandet er løbet li'som rundt om den nu). Bækken plejer at være 50-60 cm bred (med mindre der lige har været kraftige regnskyl). Den har været 1,5-2 m bred stort set siden starten af december.
    Og jeg er ved at være temmelig træt af mudder. Med to vovser der ikke bare lige så stille trisser ud og tisser, men partout skal ræse rundt når de lukkes ud, så skal der skylles poter mange gange dagligt (vi har hundene i møblerne og at sove i en mudret seng er ikke noget hit smiley ). Og gåture i regnvejr bliver man altså også lidt træt af. I morges høvlede det ned så det blev keddeldragt med regntøj ud over. Perle har selvfølgelig altid dækken på når hun kommer ud lige pt. Til morgen måtte Clinton - meget mod sin vilje - iført regndækken (det tager temmelig meget af mudret).
    ... i vores nye hus har vi taget konsekvensen af at mudder lader til at være et vilkår der er kommet for at blive. Der bliver et hundebad lige inden for bryggersdøren og derudover udendørs skylleplads med afløb smiley


  • #9   3. jan 2018 @7: ØV for pokker smiley

  • #10   3. jan 2018 Isabelle, da det er så endnu værre end alt mudderet, som jeg ellers synes er slet nok smiley

    Et hundebad lige inden for bryggers døren lyder bare super i det vejr med alt den regn vi efterhånden har. Jeg har ikke særlig gode forhold til at skylle hunde på vej ind, så jeg ville ønske, jeg havde afløb i stalden, så ville det være ideelt at skylle hunde derude. Men det har jeg desværre ikke.


  • #11   3. jan 2018 Ja, jeg glæder mig til mit hundebad, så ikke der er mudderspor hele vejen ud på badeværelset smiley
    Det lidt sjove var at da vi præsenterede vores skitser af hvordan vi gerne ville have vores hus - incl hundebaddet - sagde ham der skal bygge det; "Det var pudsigt ! Vi skal bygge et andet hus ikke så langt fra jeres, hvor der også skal være et hundebad i bryggerset". Og ja, det er faktisk lidt pudsigt for det er jo ellers ikke noget man sådan ser rundt omkring .


  • #12   3. jan 2018 Jeg er ikke så plaget når jeg læser i andres problemer med vandet. Men jeg arbejder primært udendørs og jeg er ved at være træt af kulde, regn og blæst smiley

  • #13   3. jan 2018 Vi har seriøst fået meget vand på Bornholm - igennem flere måneder. Vi har nærmest kroniske søer overalt både på vores marker og i haven.

    Her er en lille bid af haven. Græsset er lidt højt, så man kan ikke se, at der faktisk er et lag vand næsten over alt.


    profilbillede
  • #15   3. jan 2018 Selv lige uden for vinduerne sejler flisen rundt.

    profilbillede
  • #19   3. jan 2018 Sidste år var jo et af de mest våde år, vi har haft i rigtig lang tid, så det kan jo ikke undre, at mange af os er hårdt ramt. Og den fede ler hernede kan ikke klare så meget vand, og det dejlige frostvejr vi ind i mellem har hørt om i vejrudsigterne er ikke rigtig kommet til sydhavsøerne, og man bliver bare så træt af det, når det bare bliver ved og ved.

  • #20   3. jan 2018 Her er der også meget vand smiley ikke så meget i vores have, men mange af de stier vi plejer at bruge er oversvømmede eller meget mudrede.

    Gangtunnelen til fodboldbanerne ligger ved siden af en å, det hele er oversvømmet, vandstanden er ½ meter på stien, så meget vand har jeg aldrig set tidligere.

    Det er ikke whippetvejr og jeg frygter lidt, at alt bliver til skøjtebaner, når der kommer frost smiley Så er det slut for en tid med at løbe løs, det er simpelthen for farligt med den hastighed whipperne bevæger sig med.


  • #21   3. jan 2018 Vi bor heldigvis på en "sandet" grund. Så ingen problemer her. Men på gåturene, langs marker, i skov osv er der bare så frygtelig vådt og splattet.
    Synes de sidste 2-3år har stået på regn og blæst næsten konstant smiley
    Jeg har altid været vild med vinter med masser af sne og frost. Og sommer med varme... så jeg er ved at være godt træt af det her grå, blæsende og kedelige vejr vi efterhånden altid har I DK smiley


  • #22   3. jan 2018 Da vi havde hvalpe i efteråret havde vi hvalpegård, som var placeret i umiddelbar forlængelse af terasse og havedør.

    Hvalpegården er pillet ned, men allerede da var den et mudderhelvede.
    Vi smider halm på, men du milde et svineri - det er hundenes forbindelsesvej mellem hus og have...


  • #24   3. jan 2018 VI har heller ikke mærket så meget til frost her på østsjælland smiley
    @17: Sikke en flot port i har i indkørslen smiley
    Der hvor vi skal bygge hus er jo for enden af 300 m grusvej. Egentlig har vi lavet en aftale med en lokal entrepenør om at vi får lavet vejen i orden (høvlet midterabat af og fyldt et godt lag knust asfalt på) når huset ER bygget og de dermed er færdige med at køre med store maskiner på vejen. Som det ser ud pt kommer vi vist til at få lavet en større 'nødreperation' inden der skal køre lastbiler og håndværkerbiler på vejen, så ikke den bliver kørt helt i smadder.


  • #25   3. jan 2018 16# en ismule? smiley

  • #26   3. jan 2018 Hvornår det bliver græsplæne igen må guderne vide..

    profilbillede
  • #29   3. jan 2018 @26: ÆV et ælte smiley

  • #32   3. jan 2018 Hele vores have og flere af markerne står under vand. Vi skal have gummistøvler på ud hvis vi vil bibeholde tørre fødder. Det er ikke blevet bedre af at vi har haft en del kørsel med traktor i haven grundet renovering af huset. Så. Vi har en gigantisk mudderpøl nu. Vi kan nok lige så godt lægge græsplænen om i år hvis det nogensinde bliver tørt.....

    Jeg har ikke lige billeder af haven, men har et af Sif fra i går hvor hun har stået på hovedet i en mudderpøl. En kat har vidst været flyttet ind i vores skur i juleferien, og den synes ikke at et besøg af hund var hyggeligt, så Sif blev jagtet ud. Det gik så stærkt at hun ikke helt kunne styre benene. smiley Sjældent har jeg grint så meget smiley
    - GODT at der ikke var nogen til at tage billeder af mig den dag jeg faldt i et hul og sad jo mudder op til navlen. Der hjælper gummistøvler ikke meget......


    profilbillede
  • #33   3. jan 2018 Tja.. Når jeg henter heste så har jeg jogginbukser udover mine bukser, og høje støvler på, for når jeg skal ind/ud med mine heste, så står jeg i mudder til langt over anklerne. Og mine heste er fine på den, så de vil gå hvor jeg går = hvor der ikke er ren mudder.
    Med det resultat at efter et par dage, så er den lille stribe jord jeg går på OGSÅ blevet til ren mudder...


  • #34   3. jan 2018 Her regner det også, men med bacontern smiley

  • #35   3. jan 2018 .

    profilbillede
  • #36   3. jan 2018 Jeg har ingen flisegang og min indkørsel er to spor gennem græs, så det er gummistøvler, hvis jeg vil tørskoet ud.
    Bortset fra den ene hjulspor, som ligger lidt lavere end det andet, har det egentlig været ok, det meste af tiden, jeg har boet her. Sidste efterår fik jeg så smidt knust asfalt i det dårlige hjulspor, og hvilken fryd. Sidste vinter gik det som en leg, men i år står det hele under vand.

    Ch, Jeg ville ikke være så nervøs for, at græsplænen ikke bliver god igen, når først vi får en tør periode, hvis vi da gør det. Min baghave var forfærdelig efter en gang vinterhvalpe for 4 år siden, men jeg strøede et par håndfulde græs ud om foråret, og så blev det så godt som nyt - eller i hvert fald så godt som det var før hvalpene smiley


    profilbillede
  • #37   3. jan 2018 31# de er bare skønne smiley

  • #38   3. jan 2018 Lene, udfordringen er, at vapperne bruger området ret aktivt smiley

    Vi bliver nok nødt til at spærre af og lave lidt omstrukturering i en periode smiley


  • #39   3. jan 2018 Jeg hyler gerne med, det er vand!vittigt som det hele sejler her, som Rikke skriver længere oppe, så har her været permanente søer overalt de sidste måneder, oversvømmede veje osv.
    Vores grund sejler, vores privatvej er ødelagt osv osv. Billedet her er en måned gammelt, af vores for grund 'søen' bruger jeg flittigt til at smide hundene i, efter en mudret tur ?? den er så dyb at ulvene kan få skyllet maven


    profilbillede
  • #42   3. jan 2018 Haha isabelle, den genkender jeg smiley

  • #43   3. jan 2018 Ja vores tag trænger til at tørre ud. Er fandme glad for vi fik det trimmet for 2 år siden, så der ikke er nogle gamle belægninger der i sådan et vejr kunne lave dybere skader. Lige omkring nytår jubler vi jo for sne eller tung regn smiley Men virkelig et varmt forår og sommer - ja tak.

  • #44   3. jan 2018 CH, mine hvalpe brugte nu også området kraftigt. Jeg havde jo en større flok hvalpe i lang tid, men det var ikke helt så vådt. Men græs er taknemmeligt at have med at gøre, der skal ikke så meget til for, at det kommer igen. Jeg håber da virkelig, at jeg får en rimelig plæne ud af min have igen uden den helt store indsats.

    Men er det nødvendigt at spærre et område af, så er det jo bare at være glad for, at man har en stor grund smiley


  • #45   4. jan 2018 Lene
    Når jeg ser fotoet i #1, så tænker jeg, at du sagtens kunne ønske dig nye tagrender, uden at det ville virke prangende smiley Det ville hjælpe gevaldigt på vandstanden på gårdspladsen.


  • #46   4. jan 2018 Søren, ja det kunne jeg, men der er ingen vandafledning eller andet, som vandet kan rende i. Så det skal opsamles i en tønde, som du også ser på billede 1 og bæres væk. Vi er ikke koblet til kloak systemet herude.

  • #47   4. jan 2018 Man kan etablere noget, der hedder en faskine, som er ganske effektiv mm grundvandsstanden er ekstrem høj. Det er i al sin enkelthed et stort hul fyldt med sten el., hvor regnvandet ledes hen til.

  • #48   4. jan 2018 Ja, hvis dette bliver ved, må jeg jo se hvad jeg kan gøre, når det engang er til at komme i haven. Jeg har godt hørt om en faskine, men jeg var ikke klar over, at det var så enkelt.

  • #49   4. jan 2018 En faskine er overordnet meget enkel, men der er et par fiduser, som man lige skal kende - sådan lidt afhængig af jordbunden. Den lokale entreprenør, som du måske skal have til at udføre gravearbejdet, vil helt sikkert kende de fiduser. smiley
    Fx bør stenene el. overdækkes med en fiberdug for at undgå, at jord og sand skyller ned og lukker luftrummene.
    Google har en del info, og det er længe siden, at jeg professionelt har beskæftiget mig med emnet


  • #50   4. jan 2018 Søren, tak for informationen.

  • #52   4. jan 2018 @46: Som regel er det sådan ude på landet, at man selv skal sørge for at lede regnvandet væk smiley Også selvom der er kloakeret. Vi er så heldige at - både her hvor vi bor og i vores nye hus - vandet kan ledes i et vandløb på grunden (fuldt lovligt og nedfældet i diverse kommunale dokumenter smiley ). Ellers så skal man etablere faskiner smiley

  • #53   4. jan 2018 Tog lidt billeder da jeg var ude med hunden smiley

    profilbillede
  • #54   4. jan 2018 Og vores små æbletræer har også fødderne i vand smiley

    profilbillede
  • #55   4. jan 2018 Og haven ned til markerne, som pt bliver brugt til midlertidig oplagring, for vi kan ikke køre det ned til hallen. smiley

    profilbillede
  • #56   4. jan 2018 Vi har et æbletræ og et mirabeltræ, der stille og roligt er væltet sandsynligvis på grund af vand smiley


  • #57   4. jan 2018 Æv, det er slemt, Mille..

  • #58   4. jan 2018 Det er ret slemt. Men grundvandet står højt herude, og jorden er mættet, så det står bare stille. Vi satser på at få lagt dræn omkring huset, i haven og på markerne når der er høstet. Nu må vi se om det lader sig gøre smiley

  • #59   4. jan 2018 Først ser det ud til at vi skal have frost - du får din egen lille skøjtebane smiley

  • #60   4. jan 2018 Alt er vådt, alt er blødt, der er sgu vand og mudder alle vegne smiley
    Vores have kan man ikke færdes i, man synker ned i græsplænen, vores folde er et mudder og små søer. Vi har endda fået ænder i den sø der pludselig er dukket op for enden af vores store græsplæne, som endda dækker halvdelen af vores vej smiley
    I går kom der så meget vand, at vi slet ikke kunne se vores indkørsel, den stod under vand smiley
    Det eneste gode ved det konstante fugtige vejr, er at alt det lort ungerne har stildt i vores lille anneks, er blevet fugtigt og jordslået, så den gode Bent har muntret sig med at køre stor skrald væk, samt brænde bøger og tøj af.


  • #61   4. jan 2018 #51, Hæhæ, Lens. Den gode Sunshine trænger til at få klippet pels rundt om poterne smiley

  • #65   5. jan 2018 Her til morgen er der flyttet en flok ænder ind på marken uden for min have smiley Det var dog for mørkt til at tage billed af dem.
    ... marken minder så også ret meget om en sø i disse dage, så man kan godt forstå at ænderne kan tage fejl smiley


  • #67   5. jan 2018 Canmax, håb på hård frost- og lej så skøjter ud smiley

  • #69   5. jan 2018 Farve gør ingen forskel, men der var en gang, da man havde dejlige frost perioder om vinteren her i DK, og det synes jeg godt nok ikke, der har været meget af de senere år.

  • #71   5. jan 2018 Jorden er totalt waterlocked. Syntes egentlig det er vildt. Syntes ikke det har regnet så meget de sidste par dage... smiley Men det er også ret tydelig her.. På vej i bus kører jeg hver dag over et stykke vej hvor der er 20-30 vand(også pga en kloak som har brug for en slamsluger) men stadig. Dafuq??? Så meget har det sgu heller ikke regnet! De få mm? Kan det virkelig gøre det? smiley

    Hvis der kommer bare 30 mm regn inden for de næste 7 dage så ser vi decideret oversvømmelser. Min mor har fået lidt vand ind i stuen fordi jorden er SÅÅÅÅåååååå mættet. Ved ikke for meget men tror vi mangler nogen ordenlige ugers nattefrost. Jordlagende skal lige have fred mens det foroven er frosset og ikke tilfører det store væske til underlagende så vi igen kan få et skyld uden at risikere vand i stuer osv..


  • #72   5. jan 2018 Jorden er totalt mættet, det er samme scenarie her smiley

  • #74   5. jan 2018 Her er der også godt smattet over det hele smiley Og vi har den ene vej som altid bliver oversvømmet når der kommer en byge på denne tid af året smiley VI savner sol, sommer og lækker krop smiley

    profilbillede
  • #75   5. jan 2018 Jep. Vi er også godt trætte af mudder !! Lille Jasmin efter gåtur i dag

    profilbillede
Kommentér på:
Nu er det snart ikke sjovt længere - brok over vejret

Annonce