{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.394 visninger | Oprettet:

Lungehindebetændelse, måske {{forumTopicSubject}}

Fuck jeg har ondt ... kom til Skejby i formiddag efter 3 x penicillin piller og endnu en elendig nat ....infektionstal faldet fra 200 til 199 ... de var ikke helt tilfredse ... men vi fortsætter kuren, har fået 3-4 timers søvn m varmepumpe i en lænestol .... kan slet ikke holde ud at trække vejret det gør ondt i alle højresiddede ribben ... synes ikke mit smertestillende hjælper en døjt... håber jeg får sovet, det siges at lungehinden er langsommere at behandle... måske hvis ikkke det er bedre i morgen de må indlægge mig og give det intravenøs .... er podet for influenza, og fra noget "puds" der selv lidt ud fra et sår ... er SÅ nervøs for de sålaldte hospitalsbakterier ....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lungehindebetændelse, måske
  • #1   10. mar 2018 Min Hugo kan se jeg er en der ligner hende der vil alt med ham, men hun er slet ikke den samme ... det gør sgu ondt når hans lille hånd trækker i mig, ellers hans øjnene hele tiden søger inde fordi jeg plejer at være med i legen og nu bare sidder

  • #3   10. mar 2018 Er bare så bange for om det ikke er det rigtige medicin ... så ved man jo godt det ikke hjælper

  • #4   10. mar 2018 Jeg havde lungehindebetændelse for 2,5 år siden samt adskillige fibersprængninger i brystmuskulaturen pga. svær og langvarig hoste.
    Det var frygtelig og jeg ønsker det ikke for nogen.
    Jeg endte med at måtte tage stræk smertestillende blandet med Iproprofen og Panodil i 2,5 måned for at fungere bare nogenlunde, men var stort set sengeliggende i 3-4 uger. Jeg fik også noget luftvejsudvidende, kan ikke huske hvad det hed.

    God bedring


  • #5   10. mar 2018 Åh, Hanne - det lyder godt nok skidt smiley
    Rigtig god bedring smiley


  • #6   10. mar 2018 Er jo på morfinlignende i forvejen efter operation, synes bare ikke det hjælper på ribbenene

  • #7   10. mar 2018 Hanne: Det gjorde det desværre heller ikke rigtig på mig, det var første da det var aftagende, at jeg begyndte at have “glæde” af det smertestillende(det var også noget morfinlignede noget)

  • #8   10. mar 2018 Jeg mener, at der gik yderligere et halvt år, før jeg stoppede med at blive stakåndet hurtig, når fortog mig noget, som var mere anstrengende end alm. gang. Men det holdte mig ikke fra at klø på, da jeg jo havde en hund at træne. Fik også røgtenfotograferet mine lunger for at sikre at de ikke havde taget varig skade, det havde det heldigvis ikke.

    Beklager de ikke så opløftende ord om forløbet, men der er lys på den anden side.


  • #10   10. mar 2018 Kender det ikke, vil blot ønske god bedring smiley synd at du skal døje med det, ovenpå den store operation smiley

  • #11   11. mar 2018 Øv da smiley
    Rigtig god bedring smiley


  • #12   11. mar 2018 Aboutmy .... det m stakåndethedhed kan jeg nok forholde mig til .... men at hvert ENESTE åndedræt gør ondt, jeg kan ikke sove, ikke bevæge mig .... er virkelig til rotterne lige nu, oh har MEGET ondt af mig selv.... @ John, ja ved.ikke hvad tingene kommer af, har meget lidt væske om venstre lunge og om hjertehinden, røntgen fra fredag, men det er primært hele min højre hvor alt gør ondt .... er bare så bange for fx hospitalsbakterier ... og plejer også at responderer godt på antibiotika, men har lige nu taget pille 7, og mærker ingen forbedring ??

  • #13   11. mar 2018 Av av av for pokker, hvor jeg føler med dig og ønsker dig god bedring.
    Og gerne lidt hurtigt smiley


  • #14   11. mar 2018 God bedring

  • #15   11. mar 2018 Åh altså Hanne smiley jeg er ked af at høre du har det så skidt smiley
    Jeg håber på at du snart får det bedre, det er så træls og smertefuldt for dig lige oven i din operation smiley
    Sender masser af kram og god karma smiley


  • #16   11. mar 2018 Føler med dig og håber, at der hurtig sker en forbedring med dig.

    For fire år siden havde jeg en lungebetændelse der var lige som About's
    Jeg kunne simpelthen ikke komme af med den igen.
    Til sidst fik jeg binyrebark, det hjalp.

    God bedring med dig.


  • #17   11. mar 2018 God bedring, Hanne!
    Det lyder dælme ikke rart og så samtidig med at du lige har været åbnet...


  • #18   11. mar 2018 nej det er det heller ikke ... men i dag føler jeg da at penicillinen begynder at virke, kan da få trukket vejret lidt ned rundt omkring uden det gør vildt ondt ---- men i nat var dælme skidt, i det hele taget er mine nætter trælse, da jeg skal ligge på rygge og ikke finder hvile der, samtidig sveder jeg som et svin, tror der er fordi jeg har været nødt til at øge morfin om natten ....

    har så igen lige været en tur på afdelingen fordi det sev lidt fra et af sårene, og er blevet renset, og skal derud igen i morgen ... de har podet fra det er kom ud....

    er fandme træt ...


  • #19   11. mar 2018 Puha...
    Tanker din vej, jeg håber penicillinen tager turboen på nu


  • #20   11. mar 2018 Hvor er det træls for dig, Hanne, jeg håber at der snarligt kommer en bedring.
    Det er noget skidt når man har gennemgået en operation som din og der så dukker ulidelige komplikationer op som sådan noget.
    Jeg håber du hurtigt får overvundet det smiley


  • #21   11. mar 2018 Puha god bedring.
    var selv sådan en tur igennem sidste år hvor jeg lå på hospitalet i 8 dage. det gør bare ondt smiley
    håber medicinen virker snart, smiley


  • #22   11. mar 2018 Puha, sikke en omgang - jeg håber virkelig, at du snart får det bedre. Rigtig god bedring.

  • #23   11. mar 2018 Rigtig god bedring. smiley

  • #24   11. mar 2018 takker ... har det i hvert fald bedre end samme tid i går, så håber på en knap så træls nat..

  • #25   12. mar 2018 Jeg håber at det er gået den rigtige vej, og at du har fået det bedre smiley

  • #26   12. mar 2018 ??indlagt !!! De mener det siver for meget fra et sår, så er nu fastende til operation for at rense op indefra .. synes selv min lungehindeting er meget bedre, men de vil skifte produkt, og her på kirurgisk mener de alt stammer fra sår. .. det var hjerte akut der sagde lungehinde hvilket jeg så er enig i, så må det være begge dele... men er godt nok ked af hvis min vejrtrækning igen kommer til at gøre ondt ... men trods antibiotika er mit infektionstal nu 280 .... de ved ikke hvor langt de skal ind, i værste fald ind i brysbenet... satser på de kan nøjes med bløddelene ...RØV

  • #28   12. mar 2018 Åh for helvede Hanne , det er jeg dælme ked af at høre. Men godt der bliver taget hånd om det, inden det udvikler sig til noget endnu mere grimt. Rigtig god bedring herfra smiley

  • #29   12. mar 2018 Det er jeg sq ked af at høre, Hanne smiley
    Rigtig god bedring smiley


  • #31   12. mar 2018 Åha altså smiley

    Krydser fingre for at det ikke er alt for dybt.


  • #32   12. mar 2018 Åh nej altså smiley

  • #33   12. mar 2018 Åh smiley
    Sender en masse kram og helende tanker smiley


  • #34   12. mar 2018 Renset i bløddelene, der var 3 store lommer med betændelse, hele op såret er åbent, og ligger nu med en svamp i ....kirurgen sagde han tænkte det var helt galt da han åbnede... men at da han havde renset alt og var helt inde ved brystbenet så det rigtig fint, lukket og stabilt ud derinde, så han mener ikke der er smuttet puds igennem til den anden side ... det kan man dog først med sikkerhed sige tosrdag når svampen skal enten ud, eller skiftes ... samtidig tages nu løbende i fektionstal og falder de ikke indenfor en given tid skifter man præparat og så afventer man både bloddyrkninf og dyrkning af podning fra betændelsen ..,, håber da godt nok der er styr på mig inden konflikten ??

  • #36   12. mar 2018 Så langt så godt.
    Jeg håber dælme de smertedækker grundigt!


  • #37   12. mar 2018 Puh ha det lyder grimt. Men godt at du blev indlagt og åbnet igen trods alt.

    Jeg krydser fingre for at det hele efter planen nu. smiley


  • #38   13. mar 2018 Uha Hanne, vi har været så bekymret for dig.
    Bent har spurgt om der ikke var nyt om dig.
    Jeg skal ønske dig god bedring fra os begge smiley


  • #39   13. mar 2018 Puha, Hanne. Det lyder squ ikke rart smiley Ønsker dig rigtig god bedring smiley

  • #40   13. mar 2018 Tusind tak .... kan mærke som Tante har skrevet i sin tråd, det er dejligt at blive heppet på selvom jeg ikke kender jer ude i det virkelige liv ...

  • #43   13. mar 2018 @ batdog ... torsdag kommer jeg helt sikkert ikke hjem, der skal jeg i narkose igen og alt efter hvordan alt ser ud lukker man, eller sætter ny svamp i ...der hedder en VAC behandling og kan tage fra få gange til måneder, hvor man er i narkose 2 x ugentligt ...

  • #46   15. mar 2018 Så er det i dag de kigger ind igen .... men udsigten de giver mig er at de nok sætter svamp i igen og så åbner mandag og satser da på de kan lukke såret ... jeg har ellers haft det en del bedre i kroppen siden i går middag, har fået sovet bedre end i ugevis .... det er lidt øv man så skal i narkose igen, det er lidt 2 skridt frem og 1 tilbage .... er bare ved at få svipser, pip og kuk af at være på hospital....

  • #48   15. mar 2018 Bare det bliver bedre, Hanne!
    Så må du lige danse frem og tilbage et par dage smiley

    Alene det at du får lidt søvn om natten hjælper alting rigtig godt på vej smiley


  • #49   15. mar 2018 Det skal nok blive godt. Jeg krydser alt, der krydses kan. Selv pelsen på kattene er krydset. smiley

  • #50   15. mar 2018 Fuck..føj en oplevelse ... kom på OP, ja du skal jo ikke i narkose i dag, vi bruger en kraftig smertestillende, så kan vi tale sammen i mens .,,, ok kom helt bag på mig ,,, den smertestillende er knapt lagt da kirurgen kommer ind og begynder at læse det kæmpe klister der ligger om svampen, det gør ondt, han må gå igen da bedøvelsen skal have mere tid ... så kommer han igen, tager så mere fat, og da mit hovede ligger højt, kan jeg idet han tager plaster og svamp ud kigge ned i det kæmpe kødsår min brystkasse er ??Absolut ikke rart, og i det hele taget gjorde det ondt, blev renset m noget sprit agtigt, det steg som ind i helvede .... det værste var at han sagde at de ikke lukker mandag ... det kan jeg næsten ikke bære .... hospitalskuller, er ved at blive vanvittig ... det hedder en VAC behandling det jeg får .... har jo så også gener fra by Pass så når jeg tuder så skal jeg hoste og af med snot osv og alt gør ondt, kan fx ikke pudse næse helt igennem osv .... hvis mine tal bliver ved at falde pænt så MÅSKE mit antibiotika kan blive til pilleform og jeg kan komme hjem i weekenden, men de vil ikke love noget .... men uanset så er det mandag, og torsdag igen i næste uge som minimum .... og så skal jeg spise hele tiden og har ingen appetit ....

  • #51   15. mar 2018 Åh av av av, det lyder grumt og fælt smiley
    Nu må det altså gerne snart blive bedre, jeg hepper det bedste jeg kan for at skal komme i orden igen med dig smiley
    Sender en masse kram smiley


  • #52   15. mar 2018 Av, jeg har ondt af dig, det lyder forfærdeligt.


  • #55   15. mar 2018 Ej hvor eeh..... ulækkert. Du må bede om at få et dug for næste gang, så du ikke skal se på det også. smiley

  • #56   15. mar 2018 Puha, hvor lyder det helt igennem rædselsfuldt smiley

    Mange tanker herfra


  • #57   15. mar 2018 De satte dug op bagefter ...

  • #58   15. mar 2018 Lidt sent..

  • #59   15. mar 2018 God bedring

  • #60   15. mar 2018 Ja god bedring smiley og sender en ekstra portion tanker i din retning smiley

    Ang #50
    Så ville jeg næste gang, slå i bordet og stå fast ved, at enten så smertedækker de dig ordentligt OG sørger for afdækning FØR de fjerner plaster ect, eller også forlange narkose!

    "så kan vi tale sammen i mens" om hvad? Vejret? Hvad der vises i biografen?
    Kan ikke lige se, hvorfor du skulle være vågen?
    For at kunne sige, puh det ser skidt eller nu går det fremad, den besked kunne vel vente til du var vågnet af narkosen smiley

    Kan det være pga at det er en del gange i narkose på kort tid? I så fald så ok, men så SKAL de sq smertedække dig ordentligt OG få den dug sat op FØR de går i gang smiley


  • #61   15. mar 2018 Puha hvor er det dog bare en grim omgang du er igennem Hanne smiley Håber virkelig det snart vender og begynder at gå den rette vej for dig smiley

  • #62   15. mar 2018 Åh, Hanne. Hvor er jeg ked af, du skal alt dette igennem smiley
    Endnu engang god bedring smiley


  • #63   15. mar 2018 Salla, tror godt det kan være for at spare kroppen for narkose, og det giver også mening for mig, men ja de skal smertedække bedre, eller tror såmænd bare vente til det virkede ... kan læse at flere får den her VAC i måneder så det kan jo blive til mange x narkose .... håber godt nok jeg kun har de 2 x i næste uge og de så lukker

  • #64   15. mar 2018 Rigtig mange tanker også fra mig smiley med håbet om, at det snart år ende, så du kan komme hjem smiley

  • #65   16. mar 2018 er hjemme på orlov ... åh hvor er det godt ....

    mine infektionstal er gået fra godt 280 mandag til 66 i dag ....

    skal møde ind mandag morgen kl 7 til svampeskift, håber så det ikke bliver så voldsom en oplevelse som sidst ... så ligger man lidt på afdelingen derefter men når ellers man er klar så kommer man hjem igen til næste skift, som så for mig er næste torsdag .... det er en åben indlæggelse, så bliver der noget som helst skal jeg komme ind ...

    Skal spise i et væk og allerhelst proteiner og lidt fedt ... det øger helingen ..

    har sådan en VAC maskine med hjem da der jo er en slange ind i den svamp der ligger i mit operationssår, så går rundt med en lille, lidt tung taske hele tiden ... er sikker på at hænger slangen i et sted ( det er manden bange for) så skal jeg nok reagerer ..)

    har lige sorteret medicin, det er VILDT så meget jeg får ... alene penicillin skal jeg have 8 piller i døgnet, så får jeg fast smertestillende 4 x døgnet, vanddrivende, kalium, 2 slags blodfortyndende, kolesterol, og så for stofsskifte, sukkersyge og forhøjet BT ... mit bud er der ryger ca 30 piller ned i døgnet i øjeblikket, det alene er sygt !!


  • #66   16. mar 2018 Det er vildt, Hanne! Men hvor er det godt at høre, at det går den rigtige vej. Kan du have en rigtig dejlig weekend hjemme i trygge rammer smiley

  • #67   16. mar 2018 Jeg fik helt tårer i øjnene af at læse din oplevelse med skift af svamp smiley
    Hvor må det have været grænseoverskridende og smertefuldt smiley

    Fortsat rigtig god bedring smiley Og stort kram til dig smiley


  • #68   16. mar 2018 Åh Hanne, nu går det da den rigtige vej, når dit infektionstal er faldet så meget.
    Knus herfra os begge smiley


  • #69   16. mar 2018 @ Line, kan også forstå min oplevelse er blevet debatteret blandt både læger og sygeplejersker, og alle har tilkendegivet det ikke var ok .... den læge der sendt mig hjem på orlov i dag var hende der lavede den oprindelige By Pass, og hun sagde også at det ikke var ok at jeg ikke havde været ordentligt informeret ....

    håber bare det smertestillende på mandag lige får lov at virke lidt bedre .... som planen var nu så er jeg nummer 2, dvs jeg kommer tidligt på, men det kan selvfølgelig rykkes af mange ting ....

    det sjove er med alt det mad de vil jeg skal spise, og man har seriøst ingen appetit, så ser man frem til de dage med operation for så skal man faste smiley .... indtil det så er ovre så starter de forfra med hvad vil du have at spise ...


  • #70   17. mar 2018 hvor er det godt infektionstallet er faldet, det tyder jo på det heldigvis er ved at gå den rigtige vej smiley

  • #71   17. mar 2018 Ej for dælen da, sikke en omgang smiley

    Jeg håber du snart mærker bedring! Sig til hvis du mangler noget smiley


  • #72   17. mar 2018 blev ringet op i eftermiddag og sidder nu og venter på svar ....

    "Nyder du din orlov" "JA" ... de har fundet en bakterie i den prøve de tog i mandags da de rensede operationssåret, og de ville jeg skulle komme ud og få taget blodprøver nu jeg er på piller, for bliver infektionstallet ikke ved med at falde kunne det være jeg skulle på noget andet og det skal gives i drop smiley , og de ville ikke vente til mandag ...

    så var derude i eftermiddag kl 16.30 og ringer de ikke i aften er det ok og faldet og planen med orlov og møde ind mandag morgen holder ved, ellers ringer de senere i aften og så skal jeg derud ....

    det er da vældig godt de holder så meget øje og reagerer, kunne bare mærke hvordan hjertet faldt i livet på mig ved tanken om at skulle derud og ligge ...

    er ret øm der rundt hvor svampen ligger i brystkassen synes jeg, men den ligger jo også med et undertryk der trækker sammen ...

    kunne endelig i kort tid i nat ligge lidt på den ene side, dejligt efter 2.5 uge på ryggen mere eller mindre siddende op ...


  • #73   17. mar 2018 Så du må nyde din søndag smiley , for det lyder næsten som om, du får lov til at blive hjemme til mandag.
    Håber snart de får bugt med infektionen, så du kan komme hjem for alvor smiley


  • #74   17. mar 2018 For fanden da også Hanne. Sikke noget møg der er kommet til dig. smiley
    Håber virkelig de får styr på sagerne så du kan få noget ro til at hele og komme oven på igen.
    Du får det største kram man kan sende på skrift - KRAM.


  • #75   18. mar 2018 ja de ringede ikke ... har talt med dem i dag og inf. tallet var det samme 66, så de vil se på det i morgen når svampeBOB skal skiftes, håber godt nok jeg kan blive på piller så jeg kan komme hjem igen efter og nøjes med at være derude til skift og lige lidt efter ... har sådan tænkt på folk der er indlagt i uge/månedsvis, det må være rædselsfuldt ....

    har lige fået gået en lille tur i det kolde men flotte vejr, glæder mig temperaturene stiger i næste uge, foråret må godt tage fart nu ....

    glæder mig nu ikke til skiftet i morgen, frygter lidt endnu en dårlig oplevelse ... på den anden side kan det vel kun blive bedre end sidste ...


  • #76   18. mar 2018 Jeg håber sådan, at de har taget ved lære af din oplevelse, så de ikke udsætter dig for sådan en omgang igen!
    Krydser fingre for at alt kommer til at gå lige efter bogen i morgen smiley


  • #77   18. mar 2018 Håber på det bedste i morgen og at du ikke får sådan en grum oplevelse igen smiley

  • #78   18. mar 2018 svampeBOB smiley

    Jeg sender selvfølgelig al den gode karma som jeg kan, sammen med det meste af hg smiley


  • #79   19. mar 2018 så er jeg hjemme igen, med ny svamp smiley

    det var slet ikke så slemt i dag, lægen sagde selv "jeg var vist lidt hård ved dig sidst" .... de brugte noget andet smertestillende i dag, og han kunne rense meget mere ...

    Planen er at de lukker på torsdag, så der skal jeg i narkose ... håber ved gud så at det bare heler stille og roligt op derfra og ikke begynder at snaske igen ....trænger til at få min krop tilbage, i morgen er det 3 uger siden jeg har kunnet bevæge mig ordentligt og smertefrit ...

    Husk at sætte pris på I kan, man aner ikke hvor selvfølgeligt man tager det ....


  • #80   23. mar 2018 Så er jeg hjemme .... torsdag morgen mødte jeg på Skejby, men kom først på OP kl 11 ... var jo så i narkose da de skulle lukke, desværre ikke samme sammensætning som de 2 andre gange (guderne må vide hvorfor) så jeg kvalmede og kastede op til kl 19.30 i aftes .... nu var det ellers gået så fint de andre 2 gange ....

    er nu syet med nylonsting fra brystbens start til ned mellem brysterne ved solar plexus ... lige nu hiver, trækker og svier det noget og stingene skal først tages den 9. april ... min tålmodighed må siges at komme på noget af en prøve ....

    Har også en slags kæmpe elastikbind rundt om hele brystkassen, det er på den ene side rart da det holder sammen, på den anden side presser det lidt ind i de der sting ....

    Jeg skal være på penicillin 8 dage endnu, og skal selvfølge holde øje med hævelser, rødmen, varme og evt. væskning fra det der lange sår .... ville så gerne have haft det kom en hjemmesygeplejerske og holdt øje, men de kommer jo selvfølgelig først hvis/når det er galt ....

    Indrømmet, jeg er grænsende til angst anfalds-agtige af skræk for der igen skal komme infektion .... mere operation og evt tilknytning til den VAC maskine orker jeg bare ikke, så kan de bestille en tid på PSY oveni .....

    jeg har lidt svært ved nu snart 4 uger efter oprindelig operation at være optimistisk, indrømmet, troede jeg havde været langt fremme i forløbet, og nu føles det mere som om det først skal til at hele og komme sig, hvilket det jo også skal da bløddelene på brystkasse jo ikke har stødt sammen nu i 2 uger ....


  • #81   23. mar 2018 Åh Hanne, jeg håber virkelig at det går bedre denne gang smiley
    DU er næsten ingen vegne kommet siden operationen, du skulle jo have været ude og nyde det spæde forårsvejr nu. smiley
    Krydser fingre for at der ikke sker noget grimt denne gang smiley


  • #82   23. mar 2018 tak... det er jo det, synes jeg har stået i stampe i 4 uger .....

  • #83   23. mar 2018 Rigtig god bedring Hanne, nu må det da kun gå en vej - fremad. smiley

  • #84   23. mar 2018 Du får lige et kæmpe stort kram, Hanne smiley DET har du i den grad fortjent - og du lyder også til, at du har brug for det smiley
    Håber det kun går fremad nu - det er en ordentlig omgang smiley


  • #86   23. mar 2018 åh ja den oprindelige OP er gået helt efter bogen, det har du ret i John .... er nok lidt negativ lige nu ... og så fordi sidste gang gik der alligevel 10-11 dage fra operation til der begyndte at komme betændelses signaler, hvis så bare det var et par dage nu her og man så kunne være sikker på der ikke skete mere ....

  • #87   23. mar 2018 Åh, for pokker da, Hanne smiley Håber det går fremad fra nu af smiley

  • #89   27. mar 2018 Var lige en tur på Skejby i går da det stadig sivede lidt fra OP såret, og havde fået af vide jeg skulle kontakte dem hvis det stadig gjorde det mandag .... Fik så lige en snak med dem om at jeg altså ikke synes jeg var ordentlig smertedækket, og da de undersøgte mig på OP såret og trykkede ind på brysbenet så syntes de også jeg var alt for øm ... ... så skiftede det morfin ud jeg fik med et andet produkt, og det hjælper en del bedre på mine smerter i knogler ... må tage 4x2 i døgnet, i går tog jeg først en, den hjalp ikke så meget, så tog jeg en mere, hvilket bevirkede jeg følte mig helt stenet hele eftermiddagen smiley

    Så en er lidt for lidt og 2 for meget ... så nu er min plan at forsøge at holde mig til 3 i døgnet, 1 formiddag, 1 eftermiddag og så en til natten ... derudover får jeg fast Panodil og ibumetin sammen med mit penicillin ... skal stoppe med penicillin fredag så satser lidt på at kunne starte nedtrapning samtidig ...

    Men i nat sov jeg uden sovepiller, og i dag har været den første bedre dag siden operationen, altså har det taget mig nøjagtig 4 uger til jeg har oplevet en ok dag ...

    Fik og så købt Aloe Vera spray og Traumeel creme i går og har smurt min brystkasse nogle gange det har hjulpet på den der enorme følsomhed ...

    De "skældte" mig lidt ud i går, de sagde jeg er for utålmodig og at mange oplever at der går 3 måneder inden de virkelig føler at det går meget fremad og at jeg skulle huske at selvom det var 4 uger siden operation, så var det altså først i torsdags at de lukkede ...


  • #90   27. mar 2018 Godt at det endelig går fremad, og at du bliver ordentligt smertedækket smiley

    Ang 'skæld ud ', så er det også nemt at være tålmodig på andres vegne smiley det er jo ikke DEM der har været dit forløb igennem

    Tilføjet, må pillerne deles? Hvis en er for meget, så måske 1,5?


  • #91   27. mar 2018 @ Salla, der er ingen delekærv så det kan de ikke ...

  • #92   27. mar 2018 Øv, men det er man jo nødt til at respektere. I det mindste så går det frem nu smiley

  • #94   29. mar 2018 den dag jeg var derude sagde sygeplejersken at det var normalt med gode og dårlige dage, men at der jo skulle være flere af de gode, synes stadig kun jeg har haft den ene ...

    Kan mærke det strammer i brystkassen, men det er forventeligt og hvad jeg har regnet med nu det vokser sammen, men de har altså lavet et eller andet ved den højre side, har simpelthen så ondt i højre bryst, nogle gange føles det som ribbenene bagved, andre gange mere som bløddele, og så trække det om under armen ... kan næsten ikke holde ud at bevæge mig fordi de der latterlige bryster tynger når man rejser sig ... og stadig er jeg jo på både Panodil, ibumetin og morfin, og har alligevel ondt ... har nævnt det flere gange med de siger det er muskel smerter.. ved snart ikke hvad jeg skal tro, det gør også nogle gange ondt der når jeg trækker vejret ... havde jeg ikke de problemer i den side gik det nok meget godt, men det gør ondt pånær når jeg sidder eller ligger helt stille, om natten skal jeg ligge meget nøjagtigt og så med mine arme for tynger de så gør det ondt ... jeg kan ligge på begge sider, men ligger jeg på venstre skal jeg støtte højre bryst fordi det ellers trækker i det og gør ondt, ligger jeg på højre side kan jeg ikke ligge helt på siden fordi det så trykker ind ....

    Synes virkelig ikke de har været sindssygt gode til at forklare hvad der er forventelig gener/smerter og hvad man skal reagere på ... jeg er så træt af at være pylret og for meget, men er samtidig træt af hvis jeg sidder nogle signaler overhørig som jeg egentlig skal reagere på ...

    Lige nu trækker det om i ryggen igen, det synes jeg ellers havde været i ro et par dage ...

    Er der lige nu, at havde jeg vidst det her, så havde jeg spurgt mere ind til hvad de evt. kunne have gjort med stents og balloner ... fuck jeg er træt af det ...

    @ John, hvis du læser med .. hvor længe havde du bevægelsesproblemer i overkroppen ...


  • #95   29. mar 2018 Kram, masser af kram herfra med håbet om at det snart bliver meget bedre smiley smiley smiley

  • #96   29. mar 2018 Det lyder dælme ikke rart, Hanne!

    Lad mig anbefale dig dennne pude - eller tilsvarende.
    Den tror jeg kan hjælpe dig.
    https://m-shopping.coop.dk/vare/comfort-u-pude-fossflakes-hvid-amme-,-sove-og-stoettepude-inkl-hvidt-fosstars-betraek/5708222007580


  • #97   29. mar 2018 Hanne: Husker jeg forkert, eller har du ikke også fibromyalgi ? Jeg tænker bare at det med garanti også gør det værre/mere smertefuldt for dig, end for så mange andre. Når det så er sagt, er det jo ikke småting de har været inde og lave, så det gør helt sikkert ondt for alle, og den der omgang infektion har helt sikkert ikke gjort det bedre/nemmere, det trækker helt sikkert også tiden.

    Øv hvor er det altså bare træls der ikke snart kommer noget fremgang for dig smiley


  • #99   30. mar 2018 @ CH tak for link må jeg lige kigge på..

    @ Rikke, jo det har jeg også
    smiley
    @ John, ok 2 måneder alligevel, her er der jo kun gået godt 1, så det er nok lidt med tålmodigheden .... men igen de gener jeg mærker fra brystkassen og brystbenet er som forventet ... det er det der er i min højre side der er mest smertefuldt og giver mig størst problemer ..... nej er hverken ung eller i topform. ..


  • #101   30. mar 2018 tak John ... lige nu bevæger jeg mig rundt med små og langsomme bevægelser ... kan ikke trække i skuffer, eller skubbe til en dør der bare binder lidt ... selve operationen var da skræmmende, men smerterne og generne er jo først efter, men det skal jo gå fremad ...

    i dag har jeg haft et stort elastik bælte rundt om brystkassen hele dagen, ellers havde jeg slet ikke kunnet holde til at bevæge mig ....


  • #102   30. mar 2018 Men du bevæger dig rundt smiley

  • #103   30. mar 2018 ja .. men har det klart bedst når jeg er 100% i ro ... men er det ikke bedre efter påske må jeg have fat i min læge ... det kan ikke passe jeg på intet tidspunkt er bare nogenlunde smertefri, jo i brystkassen og brystbenet der jo vokser sammen, kan forstå det ... men det der sker i mit højre bryst det forstår jeg bare ikke ...

  • #105   30. mar 2018 jo jo er ekspert i selvomfavnelse smiley ..

    ja de skærer jo både sener og nerver over ... men det her er dybt inde, har selv en ide om at der kan være en større blodansamling derinde, men ved det jo ikke ...


  • #107   30. mar 2018 John, det var nok meget godt .... jeg tror jo så også selv jeg var nået længere på den måned hvis ikke lige jeg var røget ind i at blive skåret op igen ... brystbenet har været sat sammen en måned, men bløddelene jo faktisk kun i 10 dage ... og ja forstuvede ribben som de siger jeg kan have, de tager vel også 6-8 uger ....

    og så sagde de i mandags da de mærkede på mig at jeg måske er en af dem der er nødt til at få den øverste ståltråd ud af brystbenet om ½ års tid da den ligger meget yderligt bed min hud ...synes også jeg kan mærke det stikker på derinde, men er også lidt hævet endnu så håber det bliver meget anderledes med tiden ...


  • #109   30. mar 2018 smiley

  • #111   7. apr 2018 har perioder på nogle dage hvor jeg har det bedre ..

    var til læge torsdag og fik lavet mit morfin om til depot piller så jeg nu får 2 gange i døgnet af nogle der så afgiver smertestillende jævnt over 12 timer, så jeg ikke får de der op og nedture af smerter, må derudover også tage ekstra af ikke depotpiller ved behov ...

    så tager ibumetin og Panodil 4 gange stadigvæk..
    I går var en god dag, i dag har jeg ikke mange kræfter og det strammer meget i min brystkasse..

    desværre har jeg stadig meget ondt om i ryggen og når det er værst kan jeg ikke rigtig løfte min højre arm, det er som om der ikke er støtte om i ryggen til det ...

    skal have fjernet sting på mandag på Skejby så må jeg tage en snak med dem, jeg vil have at de skal undersøge den ryg hvis det bliver ved, håber da stadig det bare er ribben der driller og det er tiden der skal løse det, men de kan jo reelt have skadet noget jeg kommer til at døje med for fremtiden ...


  • #113   31. jul 2018 Up date ... fik torsdag, og igen lørdag rygsmerter på samme måde som tiden op til min prop i november .. indlagt på mistanke om prop lørdag aften ... mega travlt på Skejby så de fik mig først op til kranspulsåre tjek i dag ... nu med yderligere 3 stent i højre side... meget anset professor der foretog indgrebet, han var derinde meget længere end de andre to gange de harvværetbvia min lyske .. føler mig tjekket all over og han sagde at nu havde han gjort sit allerbedste og det ville holde i mange år ... den ene stent fik han sat der hvor de ellers kun turde lave ballon sidst, og så to i forlængelse af min første ... nu håber jeg ikke at komme her i laaang tid

  • #115   31. jul 2018 Det er godt nok en ordentlig omgang ??
    Fortsat rigtig god bedring ?


  • #118   31. jul 2018 Åh, for pokker da smiley Rigtig god bedring smiley

Kommentér på:
Lungehindebetændelse, måske

Annonce