{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
256 visninger | Oprettet:

De der sunde tarme... {{forumTopicSubject}}

det nye sort siges jo at være fokus på sunde tarme og dermed indtagelse af mælkesyrebakterier ..

er der nogen herinde der tager det, og synes I det har en effekt...

jeg har jo fået barnebarn og passer ham jo indimellem også når han er syg, problemet er at de gange han har haft sådan noget omgangssyge så får jeg hele turen bagefter ... min mand fx som også passer ham i de situationer får det ikke ...

Lige nu er jeg fuldstændig færdig, er godt nok stået op, men har haft diarré siden natten til torsdag, haft ½ døgns ro efter indtagelse af Imodium, men nu er det tilbage ... drikker jeg for meget (og er tørstig hele tiden) så kaster jeg op, ellers ikke, men har dog kvalme det meste at tiden ...

Vil indtagelse af de bakterier der styrker tarmene overhovedet have en effekt på ens modtagelighed overfor omgangssyge ??

Og hvilke skal man købe hvis det er en god ide ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De der sunde tarme...
  • #2   21. apr 2018 Jeg har ret store skader på tarmene, og det eneste der virker for mig når jeg får virkelig dårlig mave, er at tage zoolac. Jeg tager schæferdosis (3 ml) og trykker ud i enten lidt køkkenrulle eller i tomme kapsler, og så sluger jeg det.

Alle de præparater til mennesker gør ikke noget for min mave, men den er så også ret ekstrem smiley

• #3   21. apr 2018 Jeg har ikke kroniske tarmsygdomme eller skader (så vidt jeg ved), men med alderen har jeg udviklet en del fødevareintolerance, som resulterer i diarré. Jeg har haft god gavn af Cultura Balance Drikkeyoghurt. Det har en stabiliserende effekt, for mit vedkommende i hvert tilfælde.

• #5   21. apr 2018 det lyder jo næsten for godt til at være sandt at man kan undgå syge børn i den aldersgruppe ... men tror jeg må se at prøve noget af den vej ,,, er ved at være godt brugt af infektioner oveni mine andre helbredsmæssige udfordringer ...

• #6   21. apr 2018 Prøv at drikke lidt af gangen, og lidt oftere..

Ellers lav en saltvands opløsning, hvor man til 1 liter kogende vand (eller vand fra flaske) putter ½ tsk salt og 2-3 tsk sukker i.. Evt også lidt citronsaft eller appelsinsaft.

Det sørger for man får de vigtigste ioner (mener jeg det hedder) som man ofte mister ved meget opkast og ved diarré..

• #7   21. apr 2018 Haha, mon ikke du mener elektrolytter, frk Jensen smiley smiley smiley

• #9   21. apr 2018 A - Jo det var det smiley Tak smiley

• #10   21. apr 2018 @ Lenchick, har lige fundet ud af at jeg faktisk har de symbioflor i skuffen da barnebarnet ikke kan tåle mælk og jeg derfor lavede yoghurt af kokosmælk til ham ..

• #11   21. apr 2018 Jeg er heller aldrig syg - hovedpine undtaget. Hver morgen drikker jeg et stort glas kefir tilsat citronsaft + et dobbeltskud stærk kaffe smiley

• #12   21. apr 2018 @ Søren, har lige læst om kefir. har valget noget at gøre med der er, en lav %, men dog alkohol i smiley
    Det må da prøves

• #13   21. apr 2018 Oprindelig købte jeg det bare for at smage det, men det er endt med at være favoritten blandt surmælksprodukterne. Jeg vidste ikke, at det indeholdt alkohol, men jeg er heldigvis ikke i en situation, hvor jeg behøver et påskud for at indtage den slags stimulanser. smiley

• #14   21. apr 2018 Jeg har jo tarmsygdom og har i perioder taget mælkesyrebakterier. Der blev på et tidspunkt lavet forsøg med nogle bestemte bakteriestammer som behandling for min sygdom, men det havde ikke nogen signifikant effekt.

Jeg har taget NDS 10 I.L.D i perioder hvor jeg ikke har haft udbrud i sygdommen - måske det har været forebyggende, måske ikke.

I teorien er mælkesyrebakterier forebyggende overfor infektioner fordi de forhindrer immunsystemet i at reagere for dårligt eller for stærkt.

Jeg ville med garant springe ud i det, hvis det var mig - det kan på ingen måde skade, og tænk, hvis det virker.
    Det kan jo også rigtig godt betale sig at tage probiotika efter en omgangssyge.....

• #15   22. apr 2018 Ja .. jeg ved ikke om det er nu jeg skal sige ...... Cola og saltede chips ???

Jeg ved jo ikke om du kan tåle det ..... ( jeg ved jo ikke hvad du ellers fejler )
    Men ellers skulle det kunne stoppe diarre' ret hurtigt. ... smiley

• #16   23. apr 2018 det tog så 4 dage på vand, det eneste jeg kunne få ned, og så imodium...

men det var nu også mere på en lange bane jeg søgte råd, til at komme til et punkt hvor jeg ikke er så modtagelig

• #18   23. apr 2018 hmm ... hvis de gør mindre ondt så er det så lidt så jeg ikke kan mærke forskellen, og efter stort set 4 dage i sengen har de det ikke bedre ... skal til læge onsdag, måske jeg får af vide at det stadig er normalt og tager tid, ellers må hun sende mig til undersøgelse ...

Kommentér på:
De der sunde tarme...

Annonce