{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Gode råd til at stoppe med at bide negle? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har i de sidste mange år (så længe jeg kan huske egentlig) bidt negle, men jeg kunne godt tænke mig at stoppe, og få nogle negle der er lidt længere.
Har forsøgt at stoppe af flere omgange, og i den forbindelse blandt andet brugt et produkt der fik neglene til at smage grimt, men jeg blev ved med at bide på trods af det.
Så har jeg prøvet at tage en kold tyrker, og stoppe med at bide i alle negle, fra en dag til en anden, men det er ikke lykkedes. Det var så med straf via elastik om håndleddet.
Derudover har jeg prøvet at tage en finger ad gangen som jeg ikke måtte bide i, og det virker heller ikke rigtig.. eller, det gjorde det egentlig, og min højre pegefingernegl var blevet nogenlunde pæn indtil for 10 minutter siden da jeg var distraheret i et par sekunder for meget, og bed den.

Er der nogen der kender nogle gode tricks?
Jeg er villig til at lægge arbejdet i som skal til, for det er ikke holdbart. Jeg vil af med denne dårlige vane!

Jeg tænker at jeg fortsætter med at vælge en finger ad gangen, med mindre jeg får et bedre råd som jeg tænker der er større mulighed for at jeg kan holde!

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til at stoppe med at bide negle?
  • #2   21. apr 2018 Prøv at forestille dig hvor mange bakterier der sidder under neglene... smiley

  • #3   21. apr 2018 Har du prøvet med kunstig negle ovenpå dine egne? Har hørt fra andre det har hjulpet dem..

  • #4   21. apr 2018 Lotte, hjælper ikke.
    Det har absolut ingen betydning, for bakterier af mange arter er gode for os. Der er selvfølgelig nogen der ikke er, men jeg har bidt negle i mange år efterhånden(nok omkring 15), og jeg er aldrig blevet alvorlig syg af det.
    Og så er det ikke noget jeg ville gå og tænke over konstant alligevel, eller hver gang jeg kom til at bide.

    Har prøvet med falske negle, men det er 1. for dyrt, og 2, da jeg prøvede lavede jeg meget staldarbejde, så de faldt hurtigt af, og nu laver jeg meget arbejde hvor man bruger hænderne lidt ala det samme, så jeg har ikke lyst til at betale for noget som måske falder af kort efter


  • #5   21. apr 2018 Hvad med det der shellack eller hvad det hedder, hvor lakken nærmest er ens egen negl smiley

    Man kan også købe noget til hjemmebrug, men det kræver vidst nok også sådan en UV-dimmer


  • #6   21. apr 2018 Mit bedste råd er at det kommer ikke til at ske før du er mentalt klar. Det er en vanvittig vane at komme af med og specielt fordi den i mange situationer er ubevidst.

    Jeg tror på den bedste måde er kunstige negle. Ja måske de er de dyre og falder af; men det koster at ændre sin livsstil.

    Alternativt fikser du en masse små og større belønninger du selv kan opnå efter hver 24 timer med 0 uheld - alle fingre på en gang. Det var min taktik. Det tager ca 21 dage at bryde vanen. Sørg for at have en neglefil i lommen. Jeg kunne slet ikke klare følelsen af at have negle de første par måneder så mine blev kun 2 mm længere men meget flottere. Specielt huden rundt om. Det tog en del tid at vænne sig til de gror og glemmer jeg at klippe dem i dag piller jeg dem bevidst fordi jeg hader negle der rammer alt muligt


  • #7   21. apr 2018 Mine er så slemme at der altid er kig ned til flosser, og jeg bløder ofte. Jeg føler at jeg er mentalt klar, og jeg ved godt at det er hårdt arbejde. Har dog hørt flere steder at de neglefile som er pinde med noget der minder om sandpapir ikke er gode for neglene, og jeg ved ikke hvad der er..
    21 dage med 0 neglebiden kunne måske god dú, jeg skal bare regne ud hvad jeg kan bruge som belønninger så ^^


  • #8   21. apr 2018 Jeg stoppede med at bide negle for 9 år siden. Jeg gav hverken mig selv straf eller belønning, da jeg ikke tror det er vejen frem. Ved belønning er der jo bare risiko at man så begynder igen bagefter, og så slår man da først sig selv i hovedet.

    Jeg besluttede mig ganske enkelt bare for at lade være, men at jeg godt måtte sætte tænderne omkring neglen, men IKKE bide. Det hjalp mig ret så meget, og jeg gjorde det egentlig kun ganske få gange. Da jeg begyndte at kunne se neglene vokse, blev det en kæmpe motivation i sig selv, og nu kunne jeg pludselig bruge neglelak uden at det bare ville fremhæve mit neglebidderi ekstra meget.



  • #9   21. apr 2018 Saml din hunds lorte op uden poser .... og lad være med at vaske hænder bagefter. ... smiley
    Så når der ikke er andet der virker ... så virker det her garanteret .... smiley smiley smiley

    Men væn dig til ... at folk kigger underligt på dig , når de ser det .... Fniiis ...


  • #10   22. apr 2018 Der er også den fysiske barriere... bomuldshandsker.

    Det kræver opmærksomhed og stædighed
    at bryde den vane.
    Det kan hjælpe at sætte noget i stedet for.


  • #11   22. apr 2018 Du kan måske give dig selv 1 kr pr dag uden neglebidning, til du har råd til nye tegneredskaber eller sådan noget smiley

  • #12   22. apr 2018 Jeg er ikke god til det der med handsker og så videre, jeg kan få det fysisk dårligt over at mine fingerspidser er lukket inde.

    Men det kunne godt være at jeg skulle sige til mig selv at jeg kan få noget nyt tegnepapir (er ved at løbe tør, og det er dyyrt) når jeg ikke har bidt negle i en måned.

    Det med at få motivation når neglene vokser kender jeg også godt, og det var det at jeg fik bidt den ene negl der endelig havde vokset som fik mig til at lave dette opslag.

    Neglelak har jeg også haft i tankerne, men jeg vil heller ikke trække for meget opmærksomhed ned til dem, for de er virkelig grimme..


  • #13   22. apr 2018 Du kan bruge ufarvet lak smiley

  • #14   22. apr 2018 Bumle du skal gro et par nosser, og så skal du stoppe! Altså hank op i dig selv, og stop.
    Det er en vammel vane at have, det er klamt at se på for andre. Og pisse irriterende at høre på. Selvfølgelig kan du stoppe, det kunne vi andre, så hold op med det pjat, og tag dig sammen!

    Hjalp det? smiley smiley smiley
    Det øverste er slet ikke ment som det er skrevet, men kan det på nogen måde hjælpe dig, så læs det igen og igen. Nogle mennesker kan hjælpes ved at få det af vide lidt hårdt, og ingen havde prøvet det endnu smiley :) smiley
    Så nu prøvede jeg. Og selvfølgelig kan du stoppe, du kan meget mere end du tror smiley


  • #18   23. apr 2018 Jeg har det på samme måde! Er 28 år og skammer mig virkelig over denne vane!
    Jeg har for tiden lange negle på hele højre hånd, og to fingre på venstre, men kan sku ikke helt undvære det på de sidste, og engang imellem ryger en eller flere af de lange.
    Det der faktisk hjalp mig til at få flere lange negle, var at begynde at hækle og strikke. Før når jeg sad og så tv, hvilket jeg gør en del i fritiden, havde fingrene frit spil, men med garn i hånden er de optaget smiley


  • #20   24. apr 2018 Og mit problem er at jeg sjældent bider, men primært piller, når mine hænder ikke lige laver noget. Dvs jeg kan sidde og snakke med en veninde, og pludselig har jeg pillet. Desuden må jeg ikke have neglelak på på arbejdet, så kan ikke engang bruge det trick.

  • #21   24. apr 2018 Den er go negl der smager forfærdeligt hjalp mig med at stoppe, den smager en del værre end neglelak også bliver man lige stoppet når man gør det ubevidst.

Kommentér på:
Gode råd til at stoppe med at bide negle?

Annonce