{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Hvalpefabrikker på markeder {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige kommet hjem fra Korskro marked, og som sædvanlig, så havde Kennel S***** jo sin stand.
En virkelig professionel stand med store billeder og plakater med deres Puggler.
Jeg har så ikke taget billeder, da jeg er lidt i tvivl om at jeg må lægge dem op her, men det var flot.

Nu hvor der ikke mere må sælges hvalpe på markeder, så er det virkelig en flot stand de har banket op.
Foruden de flotte plakater og billeder af Pugglerne, så tager man bare et par hvalpe med så folk kan se hvad det er for noget, og folk hopper i med begge ben, for de tror så sandeligt, at det er sunde racehunde de køber.

Det er faktisk utrolig, hvor dum hvalpekøbere er, der er nogle, som køber hvalp på markedet, skriver under på en købsaftale og betaler for en hvalp de kun har set på en plakat.
Jeg måber stadig.
En ting er at folk tror på løgnene, men købe hvalp på sådan en måde ?

Nå, men som sædvanen tro, så fik jeg da lige ødelagt deres humør for en kort bemærkning ved at modbevise deres påstande om at Puggle er en ny race fra USA - hurra for google, men hvis øjne kunne dræbe så havde jeg været død nu.

Håber, at alle andre HG'ere der møder Kennel Semine på markeder også vil oplyse interesserede Puggle købere om, at det ikke er en racehund, men en ganske almindelig blanding.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpefabrikker på markeder
  • #1   27. apr 2018 Jeg tror mere det handler om hvad folk VÆLGER at tro på, og det er sjældent folk gider læse en bog som ikke er en billedbog disse dage. smiley Døjer stadig med omgangkreds både i italien og i dk omkring det her, selvom jeg konfliktsky som jeg er har insisteret med mine dårlige manipuleringsevner med både videoklip og små tekster, så bliver intet end kikket på... Folk HAR VALGT. Og jeg er en kraftigt underlig type fordi jeg ikke lige mener at stamtavle kun er brugbar til udstilling. Der skal gøres noget andet tror jeg, halvhjertede kampagner som varer en til to måneder og er meget svage i sin gennemslagkraft koster bare bunker af penge uden at udrette noget som helst. I hvert fald ind til videre. Syntes det er værre nu i 2018 end det var i 2000.

    Så indlysende fakta som at en fci tavle er undgåelse af støtte og bidrage til ækle avlsvilkår, flyver lige over hovedet på rigtig mange %. Og det er jo kun en af de positive ting udover at man kan få lov at møde op til dkk udstilling med sin hund, som de fleste jo naturligvis ikke interesserer sig videre for..

    Der skal et eller andet genialt tiltag til. Billeder af snuskede hvalpefabrikker afskrækker ikke nogen. Folk er godtroende og dovne.

    Du kan ikke tvinge folk til at ændre horisont, det eneste som historisk har vist sig at virke er kraftig indoktrinering. Men det er der jo ikke økonomisk interesser i.

    Og jo, folk som mener en stamtavle ikke er noget værd hvis man ikke vil rende rundt til fin udstilling er indoktrinerede.


  • #3   27. apr 2018 De steder forstår at sno folk. En af de fabrikker lyver groft i annonce på dba.

    Vores hvalpe har arvet det bedste fra begge racer, og så undgår man arvelige sygdomme ved at blande.

    SUK! Blev faktisk så harm at jeg har sendt annonven til dkk, med ønsket om kampagne hvor man lærer folk hvad kennel er, og især hvad en god kennel er.


  • #5   27. apr 2018 Hvordan kan de på hjemmesiden skrive at det er en godkendt kennel? Godkendt af hvem og hvad er godkendt specifikt?

  • #6   27. apr 2018 Godkendt af Fødevarestyrelsen og miljøforvaltning i kommunen.
    Altså de har tilladelse til at drive hundefabrik.


  • #7   27. apr 2018 Sørgeligt smiley

  • Rikke
    Rikke Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Svar: 49
    #8   27. apr 2018 Ej nej nej!
    I mine øjne skriger antallet af "avls tæver" de har stående på deres hjemmeside HVALPEFABRIK. Kan tælle mig frem til 25! Det kan godt være de ikke har dem alle sammen hjemme ved dem selv, men det godt nok mange hunde til én kennel!

    Hvor er det dog trist.


  • #9   27. apr 2018 De har også altid utrolig mange annoncer på diverse sider - dba, gul og gratis osv..

  • #10   27. apr 2018 # 2
    Heidi det er en smutter.

    # 8
    Det ER en hvalpefabrik og de har alle hundene hjemme, jeg vil endda tro, at de har flere end de 25 du har talt til.
    Jeg tror hellere ikke at deres avlstæver holder pause mellem kuldene, det var der i hvert fald nogle som ikke gjorde for nogle år siden, så tror næppe at det er anderledes i dag.
    Så med omkring 40-50 kuld om året har man jo en god indtægt.


  • #11   27. apr 2018 Tror faktisk min mors gamle hund kom derfra.. (Det var en tæve på 1,5år de havde taget tilbage fra en ejer der ikk ku magte energi niveauet) Hun var nu ellers en VIRKELIG god hund (Dog meget følsom).. Da hun kom til min mor begyndte hun at bløde og dyrlægen mistænkte livmoderbetændelse - han betalte da halvdelen af dyrlæge besøget og det efterfølgende trods alt.. Det sys jeg faktisk var ret flot! Og han kørte hende fra Kolding til Randers (vi betalte benzin) plus han brugte lang tid på at sikre det var rette hjem.. og Cilla som hun hed havde været hans sovepartner på sofaen hver eftermiddag.. virkede faktisk fornuftigt.. Er ret sikker på hun kom derfra - blanding af dansk svensk gårdhund og mops..

    Ikke for at godkende de metoder osv..


  • #12   27. apr 2018 Men jeg fatter ikke, at folk køber en ubeset hvalp på et kræmmermarked

    Mange hundekøbere siger at de ikke vil købe hvalp hos en kennel, de vil kun have stueopdræt.
    Men hvis kennelen er stor nok og kan troppe op med en stand med masser af store billeder og plakater, så er der åbenbart ingen smalle steder, så køber folk endda ubeset.
    Og siden de betaler standleje på diverse markeder, så må salget jo gå godt nok, for ellers ville de vel ikke tage fra marked til marked.
    Jeg fatter ikke sådanne hvalpekøbere.


  • #13   27. apr 2018 Nej det gør jeg ærligt talt heller ikke.. Kunne ALDRIG finde på at købe en hvalp ubeset :s Er jo helt hen i vejret!!

  • #14   27. apr 2018 Og hvor mange tager på et marked for at købe hund - jeg mener, så bliver det noget impulskøb, hvilket det at få hund ALDRIG bør være!!

  • #15   27. apr 2018 Jeg kan godt finde på at købe en hund ubeset og har gjort det flere gange.
    Men det har været brugshunde med bestemte linjer fra udlandet og opdrætterne viste lige nøjagtig hvad jeg gerne ville have.

    Men at købe en tilfældig hvalp på et marked som man aldrig har set, det synes jeg er langt ud.
    Man ved jo ikke, hvad man får.


  • #16   27. apr 2018 Må ærligt erkende jeg heller ikk forstår at købe hvalp ubeset selv hvis det er en man stoler på der har set hunden og mener det er det man ønsker og man kender linjerne osv.. For mig er det super vigtigt at selv se hvalpen/hunden og vælge der ud fra.. Ville da værdsætte andres mening men i sidste ende skal jeg føle det er rigtigt, føle kemien og se med mine egne to øjne at hvalpen er som ønsket.. Men folk er jo så forskellige smiley

  • #17   27. apr 2018 Folk tager næppe på marked med det ene formål at købe en hvalp, eller et andet kæledyr. Men de bliver fristet og lokket. Af de søde små kaninunger, marsvinunger evt. Og hvis sælger så oveni købet tænker mere på penge end dyrets tarv og videre opvækst smiley

    Min ene kollegas mor impuls købte en chinchilla på et marked smiley


  • #18   27. apr 2018 # 16
    Nu tager man jo ikke bare lige sådan til USA, Canada, Rusland, Tjekkiet mm for at se på hvalp og kører hjem igen.
    Hvis man ved, hvilken linjer man gerne vil have og opdrætteren ved, hvilket væsen man gerne vil have, så går det ikke helt galt.

    Men en hund, som kun skal være familiehund ville jeg da aldrig købe ubesat på et marked, og da slet ikke en blanding til overpris.


  • #19   27. apr 2018 En anden bruger herinde arbejder også i dyrehandler. Det er ikke lang tid siden at hun skrev i en tråd om en oplevelse hun havde haft.

    En famile kommer ind og skal lige købe ALT til den lille 8 ugers, tydeligt køresyge og utilpas lille hvalp.

    De havde været ofre for en kynisk hvalpefabrik, de skulle egentlig ikke have hvalp lige nu men bla bla bla.

    Korte af det lange, de ejede nu en hvalp som de IKKE var forberedte på. Det er simpelthen IKKE ok at sælge en hvalp på den måde!


  • #21   27. apr 2018 Jeps Maj-Britt.

  • #24   27. apr 2018 Anni
    Hvorfor har du ikke før fortalt mig om pugglen? Havde jeg blot vidst, at denne fremragende race fandtes, så havde jeg nok ikke betalt depositum på fede Conor. Øv, og tak for ingenting smiley


  • #25   27. apr 2018 Søren du har jo endnu ikke fået Conor hjem.
    Det er bare at afbestille ham og så få en Puggle i stedet for.
    Måske du endda skal gå over på de sidste nye og købe en Pug-Puggle i stedet for.
    Du kunne også få Conor hjem og så kontakte den her kennel og spørge om de vil bytte med en Puggle. Jeg er ret sikker på at det kan lade sig gøre hvis du betaler lidt til. smiley

    Hilste ellers på en pragtfuld Irsk i dag smiley


  • #26   27. apr 2018 Jamen Anni, hvad så med depositummet? Er det mon tabt?
    Jeg har også kigget lidt på en chi-kanga, men har indtil videre droppet idéen, da jeg ikke helt ved, om det kræver en cykelkurv eller en flyttebil at have hunden med i byen.


  • #27   27. apr 2018 Pyt med depositummet, du har jo penge nok.

  • #29   27. apr 2018 Jeg mener ikke at det blev pålagt DKK, mener, at DKK selv tilbød det.

  • #31   27. apr 2018 ja, for det betød jo penge i deres kasse....

  • #32   27. apr 2018 Sad lige og snakkede med veninde om det her med, at de har DKK opdrætteruddannelse. Min veninde mener ikke, at de, ifølge DKK’s regler, må skilte med at de har opdrætteruddannelsen, når de ikke opfylder DKK’s krav ?
    Nogen der har et bud på hvad reglerne siger ? Måske man kunne anmelde dem til DKK for det ?


  • #33   27. apr 2018 Ann-marie, hvorfor mener du ikke at de må skilte med at de har DKK's opdrætteruddannelse ?

    Den er lovpligtig og DKK er det eneste sted man kan få den, så det ville da være total ulogisk, hvis ikke man må skilte med en lovpligtig uddannelse man har taget.
    Ved at skilte med den viser man jo at man overholder loven.


  • #34   27. apr 2018 Er den også lovpligtig for folk der opdrætter udenfor DKK regi ?
    Min veninde fandt noget på DKK’s hjemmeside, med reglerne for at skilte med at man havde uddannelsen.
    Såvidt jeg husker, stod der noget med at man skulle være medlem af DKK, samt følge DKK’s regler (hvilket de jo selvfølgelig ikke gør, når de laver blandinger). Men ved ikke hvor hun fandt det skriv ? Eller om det er forkert forstået ?


  • #35   27. apr 2018 Ja, den er lovpligtig lige så snart man har en godkendt kennel, uanset om man er medlem af DKK, anden klub eller slet ingen klub

  • #36   27. apr 2018 Ok, så lyder det som om, at min veninde her misforstået reglerne. Øv.

  • #37   27. apr 2018 Mener at det er DKK' s logo man ikke må bruge, hvis ikke man er medlem af DKK, men vil ikke lægge hovedet på blokken for det.

  • #38   27. apr 2018 Det giver god mening, at man ikke må bruge logoet, medmindre at man er medlem af DKK, og opfylder deres krav og regler.

  • #41   28. apr 2018 Kennel, det er rigtig, det er hundeholderuddannelsen som er den lovpligtige og ikke opdrætteruddannelsen.
    Sorry jeg tog fejl.


  • #42   30. apr 2018 Men må de så reklamere med at de har taget opdrætteruddannelsen ?

  • #44   30. apr 2018 Hvis de har taget den så må de ja.
    Og det har de formentlig for da reglerne kom i 10 eller 11 var den lovpligtige en overbygning på opdrætteruddannelsen. Så de har formentlig været hele møllen igennem.
    Jeg tog selv både og i den overgang og ja der var en del ikke dkk’er med. Det var inden dru fik egen uddannelse op at køre.

    Eneste der ikke skal have hundeholderuddannelsen er hvis man er uddannet dyrlæge, vet sygeplejerske eller dyrepasser.


  • #45   30. apr 2018 Må man reklamere med at man har taget opdrætteruddannelsen hvis ikke man er medlem af DKK eller ej ?

    Jeg tror ikke, at man juridisk kan forbyde folk at reklamere med en uddannelse man har taget.
    Når man tager opdrætteruddannelsen, så skriver man jo hellere ikke under, at man ikke må reklamere med den, hvis ikke man mere er medlem af DKK

    Det vil jo svare til, at hvis jeg er blevet udlært mekaniker hos Mercedes og bagefter gerne vil flytte til et VW værksted, så må jeg ikke fortælle at jeg er blevet udlært hos Mercedes. Den holder ikke i retten.
    Har man taget en uddannelse, så må man også "prale" med at man har taget den.

    Jeg er endvidere ret sikker på, at hvis ikke man måtte reklamere med sin uddannelse, så havde DKK for lang tid siden stoppet brugen.
    Endvidere, så har jeg ikke kunne finde noget på DKK's hjemmeside om at man ikke må reklamere med uddannelsen, der står kun, at man ikke må bruge DKK's logo.



  • #46   30. apr 2018 Ginne var hurtigere smiley


  • #48   30. apr 2018 DDH har også hundeholderuddannelsen,så muligheden for DKK for at skille skidt og kanel ad og få sorteret lidt i deltagerne foreligger..men måske er det ved at gå op for DKK at der laves en del lort rundt om,de er jo stoppet med at sluse DRU hunde ind i DKK,så kunne det jo være at de begyndte at tænke sig om

  • #49   30. apr 2018 Kennel - hvor står det at det kun er DKK medlemmer der må fortælle at de har opdrætter uddannelsen?

    Det vil sige, at hvis nu jeg melder mig ud af DKK, og får et kuld hvalpe et år se er, så må jeg ikke skrive i annoncen at jeg har DKK's opdrætter uddannelsen?
    Den holder ikke i retten.
    Der er intet, som kan forbyde en person at reklamere med de uddannelser/kurser man har taget.


  • #51   30. apr 2018 Om det er opdrætteruddannelsen eller hundeholderuddannelsen kan så vidt være ligegyldig.
    Jeg er ret sikker på, at man ikke kan forbyde folk at annoncere med de uddannelser eller kurser man har taget, hellere ikke efter at man har meldt sig ud af DKK.
    Men jeg vil da lige spørge vores firmas advokat en af dagene.


Kommentér på:
Hvalpefabrikker på markeder

Annonce