752 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
33 Svar
Poseløs støvsuger anbefaling Poseløs støvsuger anbefaling
Skal have ny støvsuger og er blevet anbefalet en Dyson.
Hvad er jeres erfaringer, både med Dyson (model) og andre mærker?
Har langhårshunde, klinkegulv, gulvtæppe og parket gulve..
Dvs. den skal kunne klare lidt af hvert og helst ikke være vildt tung da der er 3. etager..
0 synes godt om
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 38 Emner: 192 Svar: 10.566
Jeg opdrætte de Persere og havde/har klinkegulv, laminat og laminat gulv.
Min Dyson klarer det hele.
Jeg ved ikke, hvad min model hedder, men den er gammel.
Jeg har lige købt en ledningsfri også. Den er jeg virkelig glad for.
Eneste minus på den ledningsfri er, at der ikke er meget plads i den
maj 2009
Den ene gang skulle være gulvtæppe
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 48 Svar: 619
Det er dog svært at læse konkrete specfiktioner på Dyson synes jeg, men har hørt rigtig godt om dem.
Også omkring holdbarhed
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
Jeg har en dyson big ball med mundstykke til trægulve som jeg er MEGET glad for.. suger godt (også hundehår), rejser sig selv op hvis den vælter, god lang slange, kan komme ind under tingene med det mundstykke jeg har tilkøbt (fik det dog gratis), praktisk håndtag, nem at tømme og filteret er nemt at vaske (skal gøres en gang hver mdr) og ja.. er bare generelt glad for den.. kan anbefale den! Er dog super vigtigt du får de rette mundstykker med da det er dem der gør om den er effektiv eller ej fik jeg at vide hos dyson selv - ring evt for kanon vejledning!!!
https://www.dyson.dk
Det eneste minus er at det kun er dyson mundstykker osv der passer til dvs feks kan man ikk købe det der "fur eater" mundstykke og sætte på - det skal man være forberedt på
Jeg købte på den hjemmeside jeg linkede til efter mange samtaler med dem for at finde det helt rette.. Jeg fik et mundstykke med gratis og jeg havde 30dage hvor jeg kunne afprøve den og stadig sende den retur hvis ikk jeg var tilfreds.. virkelig KANON service..
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Men jeg bruger den aldrig! VI har en Miele som suger lige så kraftigt, og larmer 1/4 del af hvad den spacye udseende Dyson gør. Det er helt vildt som den larmer!
Så jeg er ikke Dyson fan. Det ændrer dog ikke på, at det er en god støvsuger, hvis man altså kan holde larmen ud, eller alternativt synes det er fedt at støvsuge med høreværn på.
Posefri er jeg i øvrigt heller ikke fan af, og det er fordi, når man åbner sådan en posefri, så kommer der et lille undertryk (en posefri skal lukke helt tæt), og det lille undertryk gør, at der kommer en fin lille sky af støv ud når man åbner den.
Dette er uundgåligt for alle typer af posefri typer, men kræver i praksis af man tømmer den udenfor synes jeg. En pose kan man smide i skraldespanden sammen med andet husholdningsaffald.
Så jeg ville tage ud ved forhandler, og prøve lidt forskellige modeller i gennem, og så lige huske om man gider den sidste detalje hver gang den skal tømmes.
PS: Jeg har arbejdet for et firma der bla solgte støvsugere, derfor har jeg prøvet nogen stykker.
mar 2017
https://stovsugertest.dk/
Læs testene for de enkelte modeller, jeg læste lige om Dyson, og der var larmen inde i billedet. Det er bare pisseirreterende med støj synes jeg, men det gælder alt hvad jeg køber.
mar 2017
"5. Filter og støvemission
Støvsugeren har fået endnu en A-bedømmelse når det kommer til støvemission. Det betyder at støvsugeren er meget effektiv til at filtrere det støv som kommer ind i maskinen, inden det kommer ud som udblæsningsluft igen.
Det er faktisk sådan at Dyson er kendt for deres gode filtrering af støv, som er en meget kompleks de benytter sig af. I denne støvsuger sidder eksempelvis 28 cykloner som et stablet i to lag, for at skabe en stærk centrifugalkræft, så der opganges selv mikroskopiske støvpartikler i beholderen."
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.247
apr 2011
http://shop.dyson.dk/stovsugere/cylinderstovsugere/dyson-cinetic-big-balltm-parquet-157353-01
feb 2007
Larm, gør ikke så meget, den skal jo ikke køre konstant
maj 2009
Min larmer ikke mere end min mors Nilfisk.
Den trådløse larmer så lidt mere, men det tager jeg gerne med i købet, da den er genial til spindelvæv, trapper, bilen, båden mm, da man ikke er afhængig af en ledning, samt at man kan bruge den som alm. støvsuger og håndstøvssuger.
Så må jeg indrømme, at efter at jeg fik ledningsfri støvsuger (havde først en Bosch) ser mine gulve meget pænere ud, da det faktisk er nemmere at tage støvsugeren, frem for at finde kost og fejeblad.
apr 2011
Jeg slider mange støvsugere op, nu vil jeg have en ordentlig der kan holde til noget.
mar 2007
..
Erika - husk at få anskaffet de korrekte mundstykker
mar 2017
Larm er ikke noget man synes, det er noget der bliver målt på.
En Dyson larmer voldsomt.
Husk nu på, at det er ikke fordi jeg synes at x støvsuger er meget bedre end andet. Jeg forsøger bare at forholde mig til fakta.
Der er fordele og ulemper ved alle modeller.
mar 2007
maj 2009
apr 2011
Mage til klodset støvsuger har jeg aldrig haft, jeg synes det Dyson er vildt opreklameret
Jeg har både støvsuget parketgulve, løse tæpper, flisegulve, møbler og bil - og den er ingen af stederne bedre end den Miele jeg havde før - faktisk er alle de mange mundstykker jeg har fået med til denne Dyson alle temmelig dårlige.
Det jeg synes er galt med Dyson er, at ALLE mundstykkerne er næsten ubrugeligt - det mundstykke jeg bruger til hverdag er stor og klodset og meget tung at bruge, alle de mange andre mundstykker der fulgte med, er ubrugeligt på nær lige den lille til sæder og møbler - men den har alle andre støvsugermærker jo også, der er Dysons ikke bedre end den der følger med en Miele.
Der findes rigtig mange billige og dårlige støvsugere på markedet - mange af dem står i udlejningssommerhusene
Det ENESTE der er godt ved Dyson er, at den er poseløs - men den beholder til alt skidtet behøvede ikke være gennemsigtig, for hold da op det er klamt at se, hvad der ender i den beholder af uld, hår og andet.
Nu er der så 5 års garanti på Dyson, det er jo lidt ærgerligt, for så går der rigtig mange år inden jeg kan få en ny støvsuger, der er mere handy og lettere at betjene end det tunge skrummel jeg har fået nu.
mar 2017
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
apr 2011
Og ja, det kan være man kan lokke nogen til at købe lortet
feb 2007
Så venter da spændt
mar 2007
maj 2009
Kan kun sige, at jeg er meget glad for min, både den med ledning og den uden.
apr 2011
Min pointe er, at nogen gange går der inflation i, "hvad der er bedst" - så hopper alle på den vogn, det gjorde jeg også denne gang.
Det er det samme med mobiltelefoner - det er som om, at mange mener, at den nyeste iphone bare er det bedste af det bedste, selvom undersøgelser viser, af mange andre mærker og modeller er mindst lige så gode om ikke bedre
mar 2017
Du har helt ret i mine øjne! Men jeg ved så også, at du aldrig vil kunne få en "mærkevareblind" til at indrømme de er det. For de kan i ordets betydning ikke se det selv.
Hvis emnet der interesserer så prøv at søg på Martin Lindstrøm. Han er en af de "kloge" omkring dette fænomen i DK.
I øvrigt er vi alle nok ramt på nogen områder, når det kommer til dette emne. Bare tænk på hundefoder.
Men jo mere bevidst man er omkring emnet, jo mere ligeglad bliver man med mærket, og begynder at interessere sig for det faktuelle. Egenligt noget der burde undervises i i skolen synes jeg.
Men hvad, jeg lever af at folk er så loyale omkring et brand/mærkevare at de nærmest vil betale hvad som helst for at få det for dem rigtige, så jeg burde hold min mund..
apr 2011
Men tit skal man jo gøre sine egne erfaringer for at fatte det
Nogen gange hænger pris og kvalitet sammen, andre gange er et mærke branded så godt, at folk tror det er bedst, og så betaler man en meget høj pris for et ringere produkt.
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
apr 2011
mar 2007
apr 2011
Og da det hele handler om at støvsuge, så er det vel det den skal være bedre til?
mar 2007
Og tjaeh, personligt har jeg svært ved at se hvad de kan gøre meget anderledes for at gøre den super meget anderledes end andre.. der er grænser for hvor meget forskel der kan være på en støvsuger tænker jeg..
Personligt er jeg vild med at den selv rejser sig, det er der ikke andre der gør men når det så er sagt så forventede jeg såmænd ikke at den skulle være meget bedre end andre støvsugere, jeg ville bare gerne ha en god en.. - Men jeg har heller ikke givet 5000kr.. nærmere det halve..
Tror det har stor betydning hvilken forventning man har
Men det er da ærgerligt du ikke er tilfreds.. Hver sin smag
apr 2011
Poseløs støvsuger anbefaling