Rodeo i DK, Parken - Imod (!!) {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er så én af dem der er glade for der nu bliver rettet fokus på det arrangement. Og har læst diverse steder på nettet at flere og flere organisationer stiller sig på bagben nu.
Er der nogen herinde som skal ind og se det? I så fald, hvorfor? Er I klar over hvad I vil komme til at se?
Der er nogle ting, som fx Roping der ikke er på programmet, fordi det overtræder DKs dyreværnslov, men (!) det gør flere af de andre ting jo sådan set også..
Nogle links.
Arrangører www.copenhagenrodeo.dk/
www.rodeocruelty.com
s147271628.onlinehome...adband.wmv - sammensat klip fra forskellige rodeo shows - men (!!) de har jo foregået!
(link fjernet) - Rodeoshowet er blevet anmeldt til politiet!
Jeg kan SLET ikke se hvad det har med underholdning at gøre!! I mine øjne er det arrangeret dyremishandling meget af det !!
Hvad mener I?
Er det OK at kalde det for underholdning!?
Som om DK ikke havde nok at kæmpe med når det kommer til dyrevelfærd, så hvorfor skal vi have det show hertil ???
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.430
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 571
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 191
Øv, hvor det skar i hjertet på mig de 2 min jeg ku holde ud at se den film.
Det er barske ting der snart kommer til DK! Og hvis vi synes det er underholdning, er der fanme noget galt oven i bøtten!
jul 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 571
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 29
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 59
Eller.. Hold dem endelig bare ude af landet.. Der er rigeligt alle vegne.. Eller.. Jeg ved det ikke..
Jeg er IKKE at finde i nærheden anyways..
jun 2006
Eh, hvad!? Så fordi du er dødsens rad for heste (!) er du ligeglad?
Jeg håber virkelig ikke der er mange flere end dig, der har sådan én holdning til det. En hest, såvel som et andet dyr, bør man have respekt for og ikke udsætte for den slags arrangerede dyremishandlinger. Det svarer til at én hundeHADER, siger :"jeg er sgu da ligeglad med de der arrangerede hundekampe, jeg er alligevel dødsensræd for de hunde der, de er alligevel alle vegne, så jeg er ligeglad med at de lider og lider og lider og lider og lider, for måske at dø i ringen".. (???) Kan du ikke selv se det ???
Det var dog det lammeste argument jeg længe har hørt. Jeg tror ikke du ved, hvad de her rodeo shows byder på. Der er også kalve tilstede, som bliver SLÆBT i høj fart efter hesten, liggende of course. Dette kommer dog ikke til DK, for det overskrider dyreværnsloven (SOM OM alt det andet ikke også gør det :-((( )
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 1.674
jun 2006
Meget af et rodeo show, er efter min mening arrangeret dyremishandling, så folk får deres is-koldt-hjerte-underholdning!! Og hvis vi får den slags til DK, kan det vel ende med at det næste bliver tyrefægtning osv!?
Vi har rigeligt i DK med, at få loven ændret på flere områder indenfor dyrevelfærd.
En pisk og et par sporer kan på ingen måde sammenligned med DET de heste, kalve køer osv udsættes for!
dec 2005
nov 2006
dec 2005
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.979
Jeg kunne godt se linket.....
Jeg sidder med tårer i øjnene og mega kvalme... Jeg skal fandme heller ikke støtte noget som helst der, jeg ville endda skrive under på alt om at det skulle forbydes!!!!
Føj for den lede!!!!!!
aug 2006
Og hundekampe..!? Hvor mange heste er øde under en hestehoppen rodeo gøgler..!?
Well.. Er pisse bange for dem.. Som folk er bange for edderkopper.. Er vel meget normalt..!?
Er ligeglad med om de holder det her.. Eller andre steder.. Så egentligt er det vel okay.. Ved det ikke.. Forstår ikke forskellen på Rodeo og det der.. så længe de ikke slår hesten som i det der hestehurtigløb..
hvad er forskellen på de som rider hurtigt og tæver hesten med den der pisk, og nogle som sidder på og hopper løs med hesten..!?
Syntes da dem som slår hesten er værre..
jun 2006
Et reb bliver fx bundet fast i grimen, og 1-2 mænd trækker alt hvad de kan i hestens hoved, mens den prøver at stritte imod. Så vælter de den evt, måske for at wrestle med den (kan man godt kalde det) for måske derefter at spænde benene sammen på den , med reb.
Hive den i ørene mens den står i "box" og venter på at komme ind i "manegen", rykker den hårdt i halsen så den slår hele hoved og hals ind i gelenderet. Slår den i røven så den måske vil blive liidt mere vild når den endelig bliver sluppet løs , så folk får noget valuta for de penge de har betalt for at komme ind og se det her arrangerede dyremishandling. Måske lader de kalven løbe alt det den kan i modsatte retning for derefter at hive tilbage i rebet så både hals og hoved brækker direkte den modsatte vej af hvor den var på vej hen. det er sådan de "leger" i rodeo.
Hvis du syntes det er OK, ligegyldigt hvor det foregår henne, synes jeg bare du skal holde dig væk fra denne tråd, for folk som dig, kan simpelthen pisse mig fuldstændig af med sådanne åndsvage udtalelser!
For mishandling, dét er det !
aug 2006
Er du sikker på det er dem som gør det.. hvilke beviser har du..!?
Iøvrigt så bør du da lige falde ned fra din høje hest.. Ikk alle forstår det de laver..
Jeg troede det var det der hoppegøgleri.. Kunne ikke se hvorfor hesten ikke bare legede farlig.. Har sQ ALDRIG været tæt på en hest.. Så hvordan enihedehulehel... Skulle jeg være oplyst på det område..
Proklamerer heller ikke det ikke kunne være mishandling.. Men at jeg syntes dem som slår på hesten lader til at gøre mere skade..
Iøvrigt skriver du at ting som kunne skade hesten raping f.eks.. Ikke er med.. Hvorfor så klage hvis de fjerner de ting som ikke er lovlige i DK..!?
Så er det vel et show som mange andre..
OG en anden gang så overfus ikke folk.. Oplys dem i stedet.. Viden er magt og skulle verden ændres kunne det starte med at ikke oplyste folk fik noget viden..
Btw kan folk som DIG ikke pisse MIG af..
My 50 Cent..
aug 2006
jun 2006
Jeg opgiver, for du er jo tilsyneladende ligeglad og mener det er et helt OK show.
Dig om det, heldigvis er vi temmelig mange som er af den modsatte mening, og nemt kan hvilke lidelser disse dyr bliver udsat for.
Beviser?? Søg du på youtube , google osv. Så skal du se beviser!
jun 2006
mar 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 203
aug 2006
Camilla.. Ikke at jeg ikke vil forstå.. Men ved ikke bedre..
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 171 Svar: 4.176
nov 2006
nov 2006
jun 2006
Skræmmende...
jan 2007
Følger: 30 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 233 Svar: 1.260
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og det med kalve slæbt efter heste er jo ikke noget der behøver vendes i forhold til om showet kommer til DK, for den disciplin er jo udelukket på forhånd.
Og jo, dyrene er til en hvis grad dresseret. Hvis man har set når de "rider" tyre, så vil tyren i det øjeblik den får rytteren af, afslappet løbe ind i boksen. Den ved lige præcis hvor den skal hen osv.
Mellem rodeo'erne får flertallet af dyrene osse en fantastisk pleje. Væsentligt bedre end Maren malkeko herhjemme. Det eneste jeg kan se som et problem ved et rodeo (såfremt det sker efter reglerne, og vi ser bort fra roping), er remmene i lysken som får dyrene til at bukke. Det synes jeg burde forbydes, så må man sq pensionere dyrene når ikke de bukker mere selv, eller træne dem noget bedre.
Rodeo i DK, Parken - Imod (!!)