{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Rodeo i DK, Parken - Imod (!!) {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er så én af dem der er glade for der nu bliver rettet fokus på det arrangement. Og har læst diverse steder på nettet at flere og flere organisationer stiller sig på bagben nu.

Er der nogen herinde som skal ind og se det? I så fald, hvorfor? Er I klar over hvad I vil komme til at se?
Der er nogle ting, som fx Roping der ikke er på programmet, fordi det overtræder DKs dyreværnslov, men (!) det gør flere af de andre ting jo sådan set også..

Nogle links.
Arrangører www.copenhagenrodeo.dk/
www.rodeocruelty.com
s147271628.onlinehome...adband.wmv - sammensat klip fra forskellige rodeo shows - men (!!) de har jo foregået!
(link fjernet) - Rodeoshowet er blevet anmeldt til politiet!

Jeg kan SLET ikke se hvad det har med underholdning at gøre!! I mine øjne er det arrangeret dyremishandling meget af det !!

Hvad mener I?

Er det OK at kalde det for underholdning!?

Som om DK ikke havde nok at kæmpe med når det kommer til dyrevelfærd, så hvorfor skal vi have det show hertil ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rodeo i DK, Parken - Imod (!!)
  • #1   14. feb 2007 jeg er imod det, for jeg tror ikke på at de kan gennemfører et rodeo show uden at der vil forkomme en form for dyremishandling. når man ser dyreværnsprogrammer der har filmet med skjult kamera fra sådanne opvisninger i usa, så har dyrene været udsat for stød, klemmer på testiklerne, torne under sadlen osv. og det kan da godt være de lover højt og helligt at dette ikke vil foregå, men vi ser ikke hvad der foregår bag kulisserne....så nej, det burde ikke indføres i DK

• #2   14. feb 2007 det er bestemt ikke underholdende efter min smag....

• #3   14. feb 2007 Hmm ja, jeg kan se at det der "sammensatte klip link" jeg satte ind, ikke virker, men dér kan man se hvordan de "hidser" hesten op, eller prøver på det.. Så den virkelig kan springe rundt når den bliver lukket ud smiley

Øv, hvor det skar i hjertet på mig de 2 min jeg ku holde ud at se den film.

Det er barske ting der snart kommer til DK! Og hvis vi synes det er underholdning, er der fanme noget galt oven i bøtten!

• #4   14. feb 2007 al unødig stress og smerte for alle dyr som led i menneskers underrholdning er ikke ok i mine øjne...

• #5   14. feb 2007 Meget imod.

• #6   14. feb 2007 Dont care.. Er dødsensræd for heste.. Så sålænge de holder dem fra mig så er jeg ligeglad.. Heste er min største skræk overhovedet..

Eller.. Hold dem endelig bare ude af landet.. Der er rigeligt alle vegne.. Eller.. Jeg ved det ikke..

Jeg er IKKE at finde i nærheden anyways.. smiley

• #7   14. feb 2007 Dennis.
    Eh, hvad!? Så fordi du er dødsens rad for heste (!) er du ligeglad?
    Jeg håber virkelig ikke der er mange flere end dig, der har sådan én holdning til det. En hest, såvel som et andet dyr, bør man have respekt for og ikke udsætte for den slags arrangerede dyremishandlinger. Det svarer til at én hundeHADER, siger :"jeg er sgu da ligeglad med de der arrangerede hundekampe, jeg er alligevel dødsensræd for de hunde der, de er alligevel alle vegne, så jeg er ligeglad med at de lider og lider og lider og lider og lider, for måske at dø i ringen".. (???) Kan du ikke selv se det ???

Det var dog det lammeste argument jeg længe har hørt. Jeg tror ikke du ved, hvad de her rodeo shows byder på. Der er også kalve tilstede, som bliver SLÆBT i høj fart efter hesten, liggende of course. Dette kommer dog ikke til DK, for det overskrider dyreværnsloven (SOM OM alt det andet ikke også gør det :-((( )

• #8   14. feb 2007 har siddet og kigget på diverse klip.. arme arme dyr.. føj at de skal stresses og bringes så meget i panik for klamme meneskers fornøjelse..

• #9   14. feb 2007 Er ikke inde i Rodeo, men hvis Rodeo er dyremishandling, så er normal ridning vel også dyremishandling? Stigbøjler (eller hvad de nu hedder) bliver klasket ind i siden på dem, og de får med pisken ? Det er vel heller ikke noget der kilder smiley Men selvfølgelig er det ikke i orden, hvis dyrene lider overlast

• #10   14. feb 2007 A perfect Circle.. Du kan IKKE kalde rodeo for ridning, det kan det simpelthen ikke sammelignes med.
    Meget af et rodeo show, er efter min mening arrangeret dyremishandling, så folk får deres is-koldt-hjerte-underholdning!! Og hvis vi får den slags til DK, kan det vel ende med at det næste bliver tyrefægtning osv!?

Vi har rigeligt i DK med, at få loven ændret på flere områder indenfor dyrevelfærd.

En pisk og et par sporer kan på ingen måde sammenligned med DET de heste, kalve køer osv udsættes for!

• #11   14. feb 2007 Så skal jeg ihvertfald ikke være hest, til et rodeoshow

• #12   14. feb 2007 A perfect circle.. Tror ski ikke der er så mange der tilrider på den gammeldags måde mere.. De fleste starter idag fra jorden og ved langsom tilvænning og tillid,kommer de op og ride.. Det jeg lige har set er bestemt overlast i mine øjne

• #13   14. feb 2007 cecilie .- Nej, heller ikke det smiley

• #14   14. feb 2007 Fy for helvede (undskyld mit sprog!!!)
    Jeg kunne godt se linket.....
    Jeg sidder med tårer i øjnene og mega kvalme... Jeg skal fandme heller ikke støtte noget som helst der, jeg ville endda skrive under på alt om at det skulle forbydes!!!!
    Føj for den lede!!!!!!

• #15   14. feb 2007 OMG.. Er det ikke bare hesten som hopper for at prøve at lege farlig..!? Er da Toootlt heste blank åbenbart..

Og hundekampe..!? Hvor mange heste er øde under en hestehoppen rodeo gøgler..!?

Well.. Er pisse bange for dem.. Som folk er bange for edderkopper.. Er vel meget normalt..!?

Er ligeglad med om de holder det her.. Eller andre steder.. Så egentligt er det vel okay.. Ved det ikke.. Forstår ikke forskellen på Rodeo og det der.. så længe de ikke slår hesten som i det der hestehurtigløb..

hvad er forskellen på de som rider hurtigt og tæver hesten med den der pisk, og nogle som sidder på og hopper løs med hesten..!?

Syntes da dem som slår hesten er værre..

• #16   14. feb 2007 Dennis - jeg syns du skal prøve og klikke dig ind på den video jeg har sat ind, og det andet link om rodeo - så kan du se med EGNE øjne hvad forskellen er.

Et reb bliver fx bundet fast i grimen, og 1-2 mænd trækker alt hvad de kan i hestens hoved, mens den prøver at stritte imod. Så vælter de den evt, måske for at wrestle med den (kan man godt kalde det) for måske derefter at spænde benene sammen på den , med reb.
    Hive den i ørene mens den står i "box" og venter på at komme ind i "manegen", rykker den hårdt i halsen så den slår hele hoved og hals ind i gelenderet. Slår den i røven så den måske vil blive liidt mere vild når den endelig bliver sluppet løs , så folk får noget valuta for de penge de har betalt for at komme ind og se det her arrangerede dyremishandling. Måske lader de kalven løbe alt det den kan i modsatte retning for derefter at hive tilbage i rebet så både hals og hoved brækker direkte den modsatte vej af hvor den var på vej hen. det er sådan de "leger" i rodeo.
    Hvis du syntes det er OK, ligegyldigt hvor det foregår henne, synes jeg bare du skal holde dig væk fra denne tråd, for folk som dig, kan simpelthen pisse mig fuldstændig af med sådanne åndsvage udtalelser!

For mishandling, dét er det !

• #17   14. feb 2007 Camilla C: De ting du remser op, virker lige hårde nok.. Men man ser jo ikke de ting i den første side..!?

Er du sikker på det er dem som gør det.. hvilke beviser har du..!?

Iøvrigt så bør du da lige falde ned fra din høje hest.. Ikk alle forstår det de laver..

Jeg troede det var det der hoppegøgleri.. Kunne ikke se hvorfor hesten ikke bare legede farlig.. Har sQ ALDRIG været tæt på en hest.. Så hvordan enihedehulehel... Skulle jeg være oplyst på det område..

Proklamerer heller ikke det ikke kunne være mishandling.. Men at jeg syntes dem som slår på hesten lader til at gøre mere skade..

Iøvrigt skriver du at ting som kunne skade hesten raping f.eks.. Ikke er med.. Hvorfor så klage hvis de fjerner de ting som ikke er lovlige i DK..!?

Så er det vel et show som mange andre..

OG en anden gang så overfus ikke folk.. Oplys dem i stedet.. Viden er magt og skulle verden ændres kunne det starte med at ikke oplyste folk fik noget viden..

Btw kan folk som DIG ikke pisse MIG af.. smiley

My 50 Cent..

• #18   14. feb 2007 Hvad er en grime iøvrigt..!?

• #19   14. feb 2007 Roping, ikke Raping smiley

Jeg opgiver, for du er jo tilsyneladende ligeglad og mener det er et helt OK show.

Dig om det, heldigvis er vi temmelig mange som er af den modsatte mening, og nemt kan hvilke lidelser disse dyr bliver udsat for.

Beviser?? Søg du på youtube , google osv. Så skal du se beviser!

• #20   14. feb 2007 En grime er noget man giver hesten "på", fx. når hesten skal på fold. Ind over mulen, op over ørene og så lukkes den på den en af siderne på kæben.

• #21   15. feb 2007 Nu har jeg arbejdet med heste i over 40 år,og bruger selv horse man ship,(det der i daglig tale kaldes for hestevisker ) rider selv western ,og kender til den måde det skal rides på ,nemlig på hestens premisser ,og ja du kan faktisk godt lære en hest at bukke på komano,uden at skade hesten.

• #22   15. feb 2007 Roping.. Roping.. Fandens stavefejl.. Giver helt forkert indtryk..

Camilla.. Ikke at jeg ikke vil forstå.. Men ved ikke bedre..

• #23   15. feb 2007 hvis hesten har en rem omkring nyren så kan vi kalde det mishandling ellers er det et show hvor hestene er dressret til at gøre de tricks... jeg tror lige at man skal falde lidt ned, det er jo ikke spanien hvor dyrerne bliver spiddet og langsomt dør eller har fået cemen´teret røvhullet så de ikke ka skide.. Rodeo er mere en mishandling..eller andet GG

• #24   15. feb 2007 Anna.. når jeg kigger på de film,ser de heste og køer ikke specielt dressert eller som om det er tricks,slet ikke når de står i boksen og får stød,blir trukket i ørene osv. ellers efter showet ligger stille på en slags båre og ikke trækker vejret..

• #25   15. feb 2007 Puha.. manglende ord og stavefejl,retter i lige selv smiley skal da i seng nu

• #26   15. feb 2007 Jepp, jeg kan så endnu en gang se, at det man ikke VIL se, det lukker man da bare øjnene for...

Skræmmende...

• #28   15. feb 2007 det har lige været oppe et andet sted og jeg mener stadig det samme. jeg skal ind og se det og jeg har intet i mod det

• #29   16. feb 2007 Synes lige folk skal tage en dyb indånding og tælle til ti. Syns osse alle de ting man ser i videoklippene er klamt, og ikke noget der burde foregå, MEN det er jo så ikke noget der sker HVER gang og ALLE steder når der er rodeo. Langt fra faktisk.
    Og det med kalve slæbt efter heste er jo ikke noget der behøver vendes i forhold til om showet kommer til DK, for den disciplin er jo udelukket på forhånd.
    Og jo, dyrene er til en hvis grad dresseret. Hvis man har set når de "rider" tyre, så vil tyren i det øjeblik den får rytteren af, afslappet løbe ind i boksen. Den ved lige præcis hvor den skal hen osv.
    Mellem rodeo'erne får flertallet af dyrene osse en fantastisk pleje. Væsentligt bedre end Maren malkeko herhjemme. Det eneste jeg kan se som et problem ved et rodeo (såfremt det sker efter reglerne, og vi ser bort fra roping), er remmene i lysken som får dyrene til at bukke. Det synes jeg burde forbydes, så må man sq pensionere dyrene når ikke de bukker mere selv, eller træne dem noget bedre.

Kommentér på:
Rodeo i DK, Parken - Imod (!!)

Annonce