734 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Ferie til udlandet for første gang i 8-10 år Ferie til udlandet for første gang i 8-10 år

Kæresten har fået en fantastisk gave af sine forældre - nogle penge, som de gerne vil have han/vi bruger på noget, der kan skabe et minde. De foreslog selv en ferie, idet ingen af os har været ude og rejse i mange år, og vi har aldrig været ude og rejse sammen.

Det er selv 8-10 år siden jeg sidst var på "rigtig" ferie i udlandet, så jeg synes jo det er en fantastisk idé smiley

Vi har jo selvfølgelig et budget - budgettet kommer til at ligge på omkring 6000-6500 kroner. Vi kunne rigtig godt tænke os at komme afsted her til efteråret (september eller oktober), men overvejer også lidt at vente til foråret.

Vi har primært kigget på italien - både omkring gardasøen og lidt længere sydpå.

Indtil videre har jeg fundet fly + campingplads ved gardasøen i september for ca. 2600 kr. t/r og overnatning alle 7 dage. Det synes jeg lyder som en fin pris, og efterlader 3000-4000 at leve for, det kan vi sagtens... MEN jeg er lidt bange for at det bliver for koldt, hvis vi først kommer afsted i slut september ? Derfor har overvejelserne også gået på syditalien i stedet.

Jeg har fundet ét sted der er HELT vildt billigt at bo (700 kr. for 7 dage i hytte) - til gengæld er flybilletterne så lidt dyrere (1700 kr).. Men endnu større problem er, at offentlig transport derud virker liiidt op ad bakke ? Hvad gør I, når I har skulle fra lufthavn og til hotel/hostel/campingplads/lejlighed?

Jeg vil egentlig bare også høre, om I havde nogen forslag til destinationer der ligger i ca. det prisleje, hvor der både er sol & strand, men også lidt ting man kan tage ud og opleve smiley Har ikke brug for det er 30 grader og man bliver stegt, ligesom i Danmark lige nu smiley 22-25 grader er helt fint.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferie til udlandet for første gang i 8-10 år
  • #2   9. jun 2018 #1 Tænker du maden på campingpladsen var kedelig eller maden på resturanterne omkring ?

Jeg tager et kig på prag også smiley

• #5   10. jun 2018 Vi tager helt sikkert afsted udenfor skoleferierne! smiley

Afbudsrejse er desværre ikke en mulighed, idet kommunen først skal godkende min ferie og at jeg tager til udlandet. De er ikke så hurtige, hehe smiley

Vi vil gerne ud og bo ved vandet et sted, men hvor der stadig er mulighed for at tage ind til byen og se nogle ting. Og som sagt gerne mens der er varmt - pool dur nemlig ikke, idet kæresten er allergisk overfor klor smiley

• #6   10. jun 2018 Hvis der var noget flot natur, kunne vi sagtens finde på at tage derud. Jeg har ikke lyst til at tage ind til en storby og bo, det skal være noget med en mere afslappet stemning (hvilket er derfor vi kigger på campingpladser, vi kan fint bo i en hytte/mobilehome smiley )

• #8   10. jun 2018 Caroline, så vidt jeg kan se ligger Prag inde midt i landet, ikke? Vi vil som sagt gerne bo ved kysten smiley

• #12   10. jun 2018 #10 Jeg har ellers fundet flere ting i nærheden smiley Der er blandt andet italiens største forlystelsespark, hehe smiley Så var der også en dyrepark, og sådan.. Men det kan da godt være det bliver kedeligt ?

Planen er at vi skal være afsted i 7 dage, og skal ud omkring 3 af dagene på heldagsture og se ting smiley

• #20   10. jun 2018 Jeg har også været på camping ved Lidoen. Lækker plads med lækker strand. Ikke rigtig noget at se i nærheden, men har man bil med, kan man komme lidt mere rundt. Offentlig transport var ikke noget at råbe hurra for. Jeg var med bus fra “min campingplads” indtil den nærmeste by for at møde min veninde...det tog en krig og var ikke noget, jeg ville anbefale.

Ang. Gardasøen er det ikke altid de anbefaler, at man bader i den. Min far camperer der hver sommer og de bader aldrig i den. Det ligger skum langs bredden og den ser ikke synderligt ren ud. Kunne dog forestille mig, at det kommer an på, hvor man skal hen ved Gardasøen...den er jo stor smiley

Jeg kender ikke rigtig noget til offentlig transport ved Gardasøen men hav in mente, at der sikkert er forskel på tiderne i højsæsonen og uden for højsæsonen...ligeså udvalget af ruter og afgange.

• #21   10. jun 2018 Men uanset hvor I ender, så rigtig god tur smiley

• #22   10. jun 2018 Tak! Nu har vi også kigget lidt på afbudsrejser og måske bliver det sådan en - der er f.eks. allerede nogen nu i oktober smiley

Og ellers holder vi måske ferie i en bestemt periode og holder os klar til at tage afsted på en afbudsrejse.

Der er faktisk en til Mallorca d. 23. juni, åh jeg gad godt! Men så skal jeg aflyse vores færdighedsprøve d. 30. juni..

• #23   10. jun 2018 Prøv også at kigge på Kreta. Det er en stor ø, som flere rejseselskaber har som destination. Her er der en masse at se og man kan leve rigtig billigt smiley Især hvis I vælger en lejlighed med mindre rejsen ud ydes med all inclusive smiley

Mallorca er noget dyrere, når det gælder mad.

Men kig og se hvad I kan finde smiley Med dette vejr vi har lige nu, så har rejseselskaberne sværere ved at komme af med deres rejser...og det kan komme jer til gode smiley

• #24   10. jun 2018 Yep, Kreta er der mange rejser til! Jeg har bare en forkærlighed for mallorca, fordi jeg har været der 3-4 gange som barn smiley

• #25   10. jun 2018 Jeg skal hilse fra manden og sige at Kreta er mega fedt.

Jeg kan selv anbefale Malaga smiley strand, by og masser af ting ikke langt fra smiley

• #26   10. jun 2018 Både Malaga og Kreta er faktisk det vi kigger mest på lige pt. - der er nemlig flest rejser smiley

• #28   11. jun 2018 Prøv evt. at kigge på Valencia. Spanien er generelt lidt billigere end Italien, og Valencia har seriøst den fineste sandstrand, jeg nogensinde har set.
    Der ligger også et udemærket hostel ude ved stranden tæt på havnen.
    Der er ikke mange turister, og byen er (IMO) ligeså smuk og historisk som både Madrid og Barcelona.
    Der burde være fint vejr i september.

• #29   29. jun 2018 Vi endte med at tage en uge til Kreta fra d. 15. - 22. smiley Vi kom afsted for 2000 kr. t/r inkl. transferbus. Vi brugte 3500 kr. dernede inkl. ALT - transport, mad, lommepenge, saftybox, leje af sengetøj osv. smiley Så alt i alt, kostede rejsen 5500 kr.

Det var en helt vildt god tur!

profilbillede
Kommentér på:
Ferie til udlandet for første gang i 8-10 år

Annonce