Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når man holder forbudt på handicappladsen
  • #1   10. jun 2018 Spol lidt frem, ejers reaktion er total smiley

https://youtu.be/TNtkzRQUTKM

• #2   10. jun 2018 Brandvæsnet er også gode til karma smiley

profilbillede
  • #3   10. jun 2018 Der er desværre ikke de store konsekvenser ved at holde på en handicap parkering, med mindre politiet lige har tid til at stoppe op, eller at de har en p-vagt.

• #4   10. jun 2018 Rent tortur.. altså musikken. smiley

• #5   10. jun 2018 Har aldrig lyd på den slags videoer

• #6   10. jun 2018 Jeg forstår ikke at man vælger at lægge sådan en gang bræk henover sin video, men man oplever det tit på youtube.

• #7   10. jun 2018 Jeg kan godt lide budskabet, men videoen er da vidst fake? Ellers er det i hvert fald rimelig heldigt at de har sat tre kameraer op, lige som der kommer en og holder ulovligt smiley

• #9   10. jun 2018 Det ER faktisk et problem, når jeg ikke kan få en handicap plads, fordi ikke-handicappede nupper den. Så skal jeg holde og vente i lang tid, inden den bliver fri igen, og da jeg ikke kan gå, stå, sidde eller ligge i ret lang tid af gangen, kan enden blive, at jeg kører hjem uden varer.

• #10   10. jun 2018 Holly smiley

På mit arbejde har vi faktisk en håndfuld stamkunder, nok tilmed flere, der er afhængige af at kunne holde på handicappladsen, så dur det sq ikke at pladsen er opdaget, af folk der ikke må holde der, og særdeles ikke har brug for at holde der!

Vi har bla en ældre dame, med kun 1 ben, som jævnligt kommer, hun kan ikke holde andre steder, for hendes handibus er for stor til alm bås.

Edit, hun sidder i kørestol, derfor str på bilen

• #11   10. jun 2018 Jeg smider tit bilen hvor man ikke må, men underligt nok aldrig på handicappladserne smiley

• #13   10. jun 2018 Rigtig badass der

• #14   10. jun 2018 Ved at holde på en handicapplads, fratager man en i forvejen udfordret person, muligheden for at kunne parkere tæt på butik, læge ect, og derved yderligere begrænsning af deres liv...

• #15   10. jun 2018 Det sagt, så jo, videoerne virker nok lidt for opsatte.

Det tager en krig at 'post it' en hel bil, man ved jo ikke hvor lang tid ejer er væk smiley men, er enig i at der skal fokus på problemet, og det er dét de folk prøver at opnå.

• #16   10. jun 2018 Hvis jeg ikke skulle tage afsted, når der var fare for ikke at få en plads, så ville jeg aldrig få handlet, og jeg ville heller aldrig få taget blodprøver.

• #17   10. jun 2018 Man holder sig fra handicappladserne - punktum !

• #18   10. jun 2018 Jeg har nu tit oplevet, at der er masser af ledige handicappladser på OUH, men ingen andre ledige pladser. Så jeg må indrømme, at jeg sommetider tænker, at man måske lige her har overvurderet behovet.
    Jeg er dog helt enig i, at man selvfølgelig respekterer, at handicappladser er for handicappede, og ikke for alle andre.

• #19   10. jun 2018 Jeg har oplevet ikke at kunne få en ledig plads på OUH.

• #21   11. jun 2018 Ikke fordi jeg finder det ok at holde ulovligt på handicappladser, men jeg synes egentlig ikke det er en ok straf for det. Bøde, ja tak. For min skyld kunne sådanne biler også fint konfiskeres (og slæbes væk). Hvis ejer skal betale kassen for at få sin bil igen overvejer man nok en ekstra gang om det er værd at holde der. Men at spraymale bilen er næppe helt uskadeligt, så det betragter jeg som hærværk og burde også straffes.

• #23   11. jun 2018 Lige med OUH da de havde lukke flere pladser ned i p-huset grundet renoversion, hold op en gyser det var.
    Det var inden kæresten fik bevilliget handiskilt. Der var vitterligt ingen pladser til alm. Parkering så jeg måtte sætte hende af og køre ud i byen med bilen. Den endte med at holde halvvejs nede for enden af zoos parkering. Og jeg kom Forsent til at være med til hendes lægesamtale smiley
    Havde hun været alene afsted var hun kommet for sent, for vi havde ikke lige påregnet 45 min til parkering og tur på gåben. Og hun havde været for smadret til at gennemføre netop de gangtests M.m der skulle udføres.
    Tænk hvis der da havde været færre handikappladser - hvis det var en som var alene afsted, som var dårligere end min partner, som var endt så langt væk for at kunne stille bilen.
    Så er der fandme langt ind på sygehuset. Så jeg synes det er godt der er lidt for mange handipladser. For netop de med dårlig kropsfunktioner skal fandme ikke holde halvvejs i Skive de dage der er run på.

• #24   11. jun 2018 Tja men handicappede må gerne skulle køre hjem igen, fordi de ingen plads kan finde. smiley

• #25   11. jun 2018 Susanne - det er der da ikke nogen der siger... Der er da faktisk ret bred enighed om, at man handicappladser skal man ikke holde på....

• #26   11. jun 2018 Der er da nogen, der mener, at der er for mange handicappladser, men jeg har som sagt ikke oplevet det på OUH, de gange jeg har været der, at der er mange tomme. Der plejer at være 1-2 tomme, men jeg har også oplevet at måtte vente på at få en plads. Fjerner man så nogle, vil flere skulle vente på en plads eller køre hjem igen.

• #27   11. jun 2018 Susanne - det er jo ikke ud fra en holdning om st handicappede ikke skal have pladser. Det skal man godt nok gøre sig umage for at konkludere ud fra det indlæg.
    Men hvis man hyppigt kommer forbi tømme handipladser kan jeg da godt forstå man tænker, behovet måske er blevet overvurderet.

• #28   11. jun 2018 Hvor skriver jeg, at jeg læser, at handicappede ikke skal have pladser? Det er godt nok utroligt, at man kan få en masse ud af ingenting.

Færre handicappladser - færre handicappede kan parkere, så kort kan det egentlig siges. Og at der står 1-2 pladser tomme, bør ikke få andres røv til at klø.

• #29   11. jun 2018 Mon ikke videoen i startindlægget er lidt 'konstrueret' smiley
    Jeg kan heller ikke se at den overhovedet er længere end at man bare ikke parkere på en handicapplads med mindre man er handicappet - slut prut. Og ja, for os andre kan det nogen gange betyde en temmelig gåtur, men hey det har vi jo kun godt af.

• #30   11. jun 2018 Susanne - hvis det er mit indlæg du tolker sådan så har du heldigvis misforstået mig smiley
    Min pointe er netop at hvis der er færre handipladser, så har de handicappede ikke en chance ved spidsbelastninger. Vi andre kan dog løbe lidt eller sætte det lange ben foran fra en plads lidt længere væk. Det kan de færreste med handiskilt.

Så hellere der står nogle tomme ind i mellem end at en handicappet bliver nødt til at køre ud i byen for plads smiley

• #31   11. jun 2018 Så har jeg misforstået dit indlæg, Ginne. smiley

Jeg har, inden jeg fik brug for handicap plads, også holdt laaangt væk både på OUH og Skejby, men når man ved, at der er tryk på pladserne, må man køre i god tid og være heldig at få en plads med lidt tålmodighed. smiley

• #32   11. jun 2018 Nu har min mand Været plaget af prostata problemer i over et år. Han har haft en del konsultationer på ouh. Det har ikke Været nogen fornøjelse, og selvom han hver gang har beregnet en time ekstra til at finde en p-plads, så har det flere gange resulteret i både våde bukser og en p-bøde. Hver gang har der været adskillige ledige handicappladser, men dem må han jo ikke bruge, selvom det vel også er en slags handicap, når man ikke kan holde på vandet smiley

• #33   11. jun 2018 Nu kan jeg ikke huske hvordan pladen skal se ud.. Men i nogle lande må veteraner netop GODT parkere på handicappladser (De er ikke kun for de synligt handicappede), men de har ikke skilt i ruden, til gengæld har de nogle særlige plader

• #34   11. jun 2018 Jeg ser flere gange at folk holder på handicap-pladser og godt nok har skiltet men at det ikke er dem der er den handicappede.(det kan ihvertfald ikke ses de er det mindste gang-besværede).. Det er simpelthen ren dovenskab og misbrug. smiley

• #35   11. jun 2018 Lotte H - Nu behøver man altså ikke at SE handicappet ud for at være det..

"Hvem kan få et parkeringskort?
    Kortet udstedes efter ansøgning til personer, der opfylder et eller flere af følgende punkter:

? Personer, der opfylder betingelserne for at få støtte til køb af bil i henhold til servicelovens bestemmelser.

? Personer, der af et regionalt trafikselskab er godkendt til at deltage i den individuelle handicapkørsel for svært bevægelseshæmmede – f.eks. Movias handicapkørsel.

? Personer med stærkt reduceret gangdistance, varig nedsættelse af funktionsevnen eller lignende helbredsmæssige forhold, der i væsentlig grad forringer eller vanskeliggør ?1) evnen til at færdes. ?2) muligheden for at opnå eller fastholde et arbejde, eller? 3) muligheden for at gennemføre en uddannelse."

http://www.handicap.dk/brugerservice/parkeringskort/

Ud fra de kriterier tror jeg faktisk godt jeg ville kunne få sådan et kort.. Men i og med jeg for det første ikke har bil og for det andet ikke syntes det er nødvendigt ville det ikke falde mig ind at få et..

• #36   11. jun 2018 Lotte, man får altså ikke kortet for sine blå øjnes skyld. Man skal være langt nede i sin gangdistance.

• #37   11. jun 2018 Det jeg mener er hvis det fx er et par og lad os sige konen er skyld i handicap-skiltet, men manden så stadig bruger handicap-pladserne selvom konen ikke er med. Det er ikke iorden!

• #38   11. jun 2018 Det kan man da hurtig se. Der er billede på kortet. smiley

• #41   12. jun 2018 Det kan man nu sagtens ved vores, når vores skilte ligger i vinduet, og ja vi har TO skilte. smiley

• #42   12. jun 2018 Lotte H..
    At du ser nogle som ikke ser gang besværede ud holde på en handicap plads betyder ikke nødvendigvis at de ikke har et handicap??
    Der er nogle der har et usynligt handicap, som du ikke kan se.. Men hvorfor dømme??
    Jeg har ikke selv et handicap kort - Men har desværre flere funktionsnedsættelser efterhånden, som du ikke kan se med det blotte øje.. Og der er desværre mange der bliver råbt af osv, som har handicap skilt i bilen, fordi man ikke kan se de har problemer?

• #43   12. jun 2018 Min mand kan man ikke se det på - på en god dag, men begge hans knæ er ødelagte, og de mangler menisk begge to. Det betyder så, at knogle går mod knogle. Tja jeg behøver vist ikke at sige, at han har ondt?

• #44   12. jun 2018 Der er ikke nogen der umiddelbart kan se på min svigerfar at han kun har 10% lungekapacitet tilbage. Med så lille en lungekapacitet kan man ikke gå ret langt eller ret hurtigt og nogengange så sidder man i kørestol. Han har naturligvis et handicapskilt i bilen. Og ja, nogen gange parkere svigermor også bilen på handicappladsen - også uden at svigerfar sidder i den. Det er hvis hun fx skal hente ham fra en behandling eller et check. Han er jo altså heller ikke særlig mobil når han skal ud til bilen igen smiley
    Men ja, for en der ikke kender til situationen kan det da nok se ud somom min svigermor, der går raskt afsted blot er en der misbruger handicapskiltet. Husk at det også kan være sådan noget der ligger bag en parkering i handicapbåsen inden i får ondt i popo'en smiley

• #45   12. jun 2018 "(...)at det ikke er dem der er den handicappede.(det kan ihvertfald ikke ses de er det mindste gang-besværede)."

Årh hvor jeg altså bliver ked af det af sådan en kommentar, som om at det pr. automatik betyder at fordi man ikke kan se det, så findes det ikke. Det er præcis sådanne kommentarer som dén der gør at sådan en som mig, faktisk næsten frygter at bruge mit handicapskilt, selvom at jeg har brug for det. smiley

Jeg er ung og går "frisk og frejdigt." På mig kan man ikke liiige se det - og hver eneste gang jeg bruger mit handicapskilt er jeg faktisk igang med at finde diverse "comebacks" til de kommentarer jeg udmærket ved jeg kan risikere at få.

Jeg er meget gigtplaget, jeg har gigt i over 30 led - dertil er begge mine ankler stivgjort da jeg ingen brusk har.
    Da jeg fik handicapkortet for snart et år siden, der var man usikker på om jeg overhovedet ville kunne fortsætte med at gå. På daværende tidspunkt havde jeg en gå distance på ikke engang 150 meter, inden at jeg ikke ville kunne gå længere. Så er der ikke meget at gi af til handel osv.
    Handicappladserne er der til os som har brug for det. Så kan det godt være at alle andre synes det er træls og bla bla bla - men helt ærligt, vi ville gerne bytte. Hvis der er nogle der vil bytte mit handicapskilt for en velfungerende krop, så er jeg frisk!

Den dag i dag kan jeg en del mere - men jeg kommer aldrig til at kunne leve uden - jeg er syg, og jeg har behov for det skilt. Ligeså vel som at jeg har brug for mine krykker, min elcykel og min kørestol, som også giver blikke.
    For jeg har jo ikke brug for det, jeg er jo bare en doven ung kvinde smiley

Kommentér på:
Når man holder forbudt på handicappladsen

Annonce