{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.663 visninger | Oprettet:

Alt der er værd at vide om hamstere? {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan en tendens til at nørde ting og nu er det altså lige hamstre jeg har kastet mig over.
Jeg havde selv dværg hamstre som barn (vinterhvide tror jeg) men jeg kan ikke huske så meget om det og der er sikkert også kommet en masse ny viden siden dengang. smiley
Jeg har jo set at der er i hvert fald et par stykker herinde med hamstre så jeg håber i kan give mig lidt at nørde med smiley

Er der nogle gode sider eller bøger om dem?
Og kom gerne med en hel masse ting i synes man skal vide, sjove historier, billeder osv. Alt er velkommen.

Jeg ved det er mest normalt med vinterhvide dværg hamster, campbell og guldhamster, men hvilke bliver tammest og er der nogle der har mere tendens til at bide end andre? (her tænker jeg fra opdrættere og ikke dem fra dyrehandel da de jo både kan være hybrider og bliver nok ikke håndteret ligeså meget)

Hvilke bure og størrelser er bedst til de forskellige og er det vigtigst at de har meget overflade plads (længde bredde) eller at de har flere "etager"?

Er der lister over ting de spiser ligesom ved f. Eks. Marsvin. Jeg har læst at de er mere eller mindre alt ædende men der er vel ting der er sundere og bedre end andre smiley

Hvad koster det at have et hamster (Ca.) i måneden.

Det er ikke fordi jeg skal have et hamster, jeg er bare virkelig nysgerrig smiley
Så alle svar, billeder osv er velkommen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt der er værd at vide om hamstere?
  • #1   27. jun 2018 https://hamsterforeningen.dk/

    Er et link jeg er blevet linket til den del gange smiley

    Jeg er jo selv lige blevet ejere af et lille dværghamster.
    Han er ikke mega nem at tage billeder af, men han er super fin smiley

    Jeg er ikke helt sikker på prisen pr måned. men..
    Jeg skal have købt underlag til mit hamster og en pose koster ca. 60kr.
    Maden holder jo et langt stykke tid, og koster ca. 40kr.
    Jeg har dog ikke haft mit hamster særligt længe, så prisen er jeg ikke helt sikker på.



    profilbillede
  • #2   27. jun 2018 B-b hvor er den dog kær smiley den ligner meget nogle af dem jeg havde da jeg var barn. Den jeg var mest glad for var dog meget lys nærmest sandfarvet i stedet for grå men også en lille dværg smiley

    Det gør ikke noget det ikke er 100% nøjagtigt da det jo kun er fordi jeg er nysgerrig hehe.

    Vil bestemt lige kigge ind på den hjemmeside


  • #3   27. jun 2018 Hvad jeg ved om hamstere er … at de er smadder nuttede … og hvis de smutter ud af buret er det MEGET svært at få dem ud , hvis de er kommet ind bag køkkenskabene … uden at skulle rive hele køkkenet ned

    Skulle jeg hilse og sige fra én der har prøvet det … ( det var ikke mig ) … smiley


  • #4   27. jun 2018 Haha nittib det har jeg også hørt.. Jeg læste et eller andet sted om en hamster der boede under et skab i jeg ved ikke hvor længe fordi den nægtede at komme ud smiley

    Jeg har lært på den hårde måde at have kattesikret bure når man har hamster, efter min søsters kat på en eller anden måde kom ind på mit værelse, fik åbnet buret og ædt mit hamster smiley smiley smiley


  • #5   27. jun 2018 Solvej, jeg vil meget gerne svare dine spørgsmål, men er lige kommet hjem fra arbejde og sidder pt med en døende hamster i hånden.
    Kan du ikke sende mig en besked enten her på siden eller via www.facebook.com/Loannishamsteri så jeg ikke glemmer dig?
    smiley


  • #6   28. jun 2018 Det er jeg ked af at høre, sov sødt lille hamster smiley jo det kan du tro jeg vil smiley

    Du kan også bare kigge ind i tråden når du lige har tid, det haster ikke. Men skal nok lige hive fat i dig hvis du ikke får skrevet smiley


  • #7   28. jun 2018 B-B nu kan jeg se du bruger det der carefresh eller hvad det hedder, hvor meget bruger du ca af gangen og hvor tit gør du rent ved dit hamster?
    Jeg har nu set rigtig mange bruge det, og kan sagtens se fidusen i det, når det nu er et dyr der elsker at putte og bygge rede, men da jeg havde marsvin så jeg det også og det var pænt dyrt. Men hvis man ikke skal bruge så meget eller ikke skifter det så tit, så er det jo nok billigt nok. Marsvin sviner jo helt vildt og skal skiftes mindst 1 gang i ugen smiley


  • #8   28. jun 2018 Nu faldt jeg lige over de der roborovski hamstre eller hvad de hedder, hold da op hvor er de nuttede. Jeg kunne lige hurtigt læse at de ikke er så nemme at gøre tamme som de andre, men vildt sjove at se i buret da de er meget livlige. Er der nogen der kender noget til dem som kan fortælle lidt mere om dem? smiley

  • #9   28. jun 2018 Jeg skal til at skifte bundlag her på fredag smiley Så der kan jeg give dig et svar smiley
    Tror jeg skifter hver 4 uge. Han sviner jo ikke rigtig, og det lugter ikke smiley
    Altså, sådan en dybdegående rengøring. Jeg skifter lidt efter behov, eller for at give ham noget nyt frisk at slæbe ind i hulen, sammen med toiletpapir. Jeg er dog ingen ekspert, da jeg er helt ny i faget smiley


  • #15   28. jun 2018 Sorry, men min ocd skriger lige nu.

    Det hedder
    En hamster
    Hamsteren
    2 hamstere.

    Hamstre er det folk gjorde under gærkrisen, i 90'erne smiley smiley


  • #17   28. jun 2018 Nicole hvor var de bare søde smiley
    Det er lidt trist at de ikke bliver så gamle, men sådan er det jo desværre bare med de små dyr.


  • #18   28. jun 2018 Salla jeg glemmer altid fra gang til gang om det er et eller en og jeg sad faktisk og brugte begge dele da jeg lavede opslaget og blev enig me dig selv om at forsøge at holde mig til en af delene, men jeg kunne simpelthen ikke hører hvad der var det rigtige xD
    Jeg ville sige en hamster, men når jeg skulle bøje det ville jeg ikke sige hamsteren. Det er nok det mest irriterende væsen på det punkt haha


  • #19   28. jun 2018 Jeg har læst mig frem tid at hamstre generelt er dyr der er bedst at have alene, specielt guldhamster, men at nogle af de små kan have glæde af en ven, fordi de i naturen bor flere sammen.
    Er der nogle arter hvor det faktisk ville være synd kun at have en, eller er alle arter mere eller mindre bedst at have alene? smiley

    Det er jo en helt anden verden end marsvin, der jo helst ikke må gå alene.


  • #20   28. jun 2018 At hamstre er stadig det folk gjorde under gærkrisen, hamstere er en hamster i flertal smiley ej undskyld, ved godt det er tarveligt at korrekse folk i deres opslag smiley

  • #21   28. jun 2018 Hamstre er kolonidyr - IKKE flokdyr.
    De små forhold vi holder dem må, gør at der er relativ stor risiko for at de kommer op at slås hvis du holder 2 sammen - uanset køn.
    Jeg læste et opslag inde i en af hamstergrupperne på FB - han havde sat omdrejningstæller i løbehjulet. I løbet af sådan en nat løb en lille dværg 10! km
    Så er selv de største bure ret små smiley

    Jeg har selv 2 dværge - noget af det sjovere jeg har givet dem er kapok-bælge. Den ene rører den nærmest ikke - den anden. Tjah... Det ser ret vildt ud! Buret er altså 75x45 cm...


    profilbillede
  • #22   28. jun 2018 Camilla det er jo lidt som med kaniner, de er også kolonidyr og der er det meget forskelligt om de har glæde af en ven eller ej.
    Men det er helt sikkert sværere at give nok plads til hamstere end det var da jeg havde kaniner.

    Da jeg var barn havde jeg den primært 1 og 1, men havde to søstre der gik sammen uden problemer, men de var så også fra samme kuld og var derfor vokset op med hinanden og var ikke helt små unger da jeg fik dem. (jeg skulle kun have en, men så faldt vi over dem på et marked og så tog vi dem og deres mor med hjem, som viste sig at være drægtig så 3 blev til 7) fik heldigvis solgt nogle af ungerne..

    Men det er jo efterhånden ved at være 15 år siden. Guud tiden går stærkt.

    Det er alligevel vildt at de løber så langt smiley


  • #23   28. jun 2018 Hamstere er solitær-dyr og meget territoriale. Bør absolut kun sættes sammen med andre ved parring og selv der skal man være påpasselig.
    Forleden havde en opdrætter af vintethvid fundet en mor halvt spist af sin unge.
    Selv hamstere der er vokset op sammen kan pludselig og uden varsel gå amok.
    Så 1 hamster = 1 bur, 2 hamstere = 2 bure osv....
    Hos mig hedder det pt. 13 hamstere = 13 bure.

    Mht robo'er, så skal du have fat i Heidi fra Nightangels opdræt.


  • #24   28. jun 2018 Tak smiley det var også det indtryk jeg har fået, men ville da lige være helt sikker, hvis jeg nu en dag fandt på at få en lille fis skulle den jo helst være under de bedste forhold.

    Men pt er det kun nysgerrighed, for kæresten er bange for at den vil larme for meget om natten og jeg havde som barn en der bed, så af en eller anden årsag er jeg nu lidt bange for at blive bidt. Ellers ville jeg gerne have sådan en lille fis rendende igen smiley

    Og tak for henvisning til en med forstand på roboer


  • #25   28. jun 2018 Kig forbi én af vores udstillinger. Der kan du møde alle arterne.
    Og ellers, så find en opdrætter nær dig og kom på besøg og sid med en hamster, så kan du hurtigt få føling med dyrene.
    https://hamsterforeningen.dk/opdraettere


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #26   28. jun 2018 Lever hamsterinfo.dk endnu?

    Min lillesøster opdrættede guldhamstere mens hun boede her, vi prøvede at nogle unger der gik sammen efter de var taget fra, begyndte at spise hinanden. Det var SÅ makabert, aldersmæssigt burde det ikke have været et problem.

    Men hamstere er nogle sjove nogen.

    Har selv haft bla en robo i et akvarie med masser af fyld, som han hyggede i. Han var bare kiggedyr men så hyggelig smiley


  • #27   28. jun 2018 Hamstere er fantastiske små væsener. smiley
    Her lige et billede af førnævnte, nu afdøde hamster, fra da han blev kæledyrs-champion. smiley


    profilbillede
  • #29   28. jun 2018 Tak for alle svarende. Jeg er ikke lige hjemme så får ikke lige svaret på de forskellige indlæg lige nu smiley
    Jeg har kontaktet den opdrætter af robo der blev nævnt og håber jeg derigennem kan få svar på nogle af mine spørgsmål.

    Jeg er helt klar på at alle ligesom ved hunde foretrækker det de selv har. Men hvis man gerne vil have et hamster som er hyggeligt/sjovt at kigge på, men samtidig gerne vil kunne tage op og lige snakke med, det behøver ikke være længe bare så man har lidt kontakt med den, og som ikke har tendens til at bide (jeg ved ikke om det er en individ ting, en art ting eller opdræt ting om de har den tendens)
    Og den ikke larmer alt for meget om natten, hvis der er forskel. smiley
    Hvilken skal man så kigge efter?


  • #31   28. jun 2018 Det kan du egentlig med de fleste arter.
    Jeg har selv både guld og campbells og hver art har sin charme.
    Læs evt om arterne her og tag endelig ud og besøg en af mine med-opdrættere; vi elsker at fortælle om vores dyr og viser dem gerne frem.
    www.hamsterforeningen.dk/arter


  • #33   28. jun 2018 Ville i bytte rundt? Har rt plastikbur, som han kom i, eller et lidt længere akvarium.
    Det skal selvfølgelig renses. Eller ville i lade ham gå i plastikhuset smiley


    profilbillede
  • #34   28. jun 2018 Det anbefales at bur til dværge er mindst 40x60 cm. Jeg har haft størst fornøjelse af glasbure - jeg har dem ikke ret meget ude, men elsker at kigge på dem smiley Stor fordel ved glas er så oss at de ikke kan gnave i tremmer - og så sviner det ikke lige så meget. man kan sagtens få lydløse løbehjul smiley

  • #36   28. jun 2018 Bare vær opmærksom på at de bure med klart plast i bunden, oftest har tremmer som "etage" og det er vældig usundt for hamsterfødder.
    Desuden er der som regel kun adgang til buret ovenfra og det kan stresse nogle hamstere, da de kan føle sig truet.

    Hamstere er ikke klatrere fra naturens side, så det vigtigste er stort ubrudt bundareal, hvor der kan graves tunneller og laves huler.
    En del hamstere klatrer i tremmer, men de er ikke bygget til det og er ikke altid lige gode til det.


  • #38   28. jun 2018 Godt godt. smiley

    Mange synes at disse bure er smarte, men tværtimod er de oftest for små og herredårlige for de små hammies.


    profilbillede
  • #41   28. jun 2018 Dette er hans bur smiley

    link til mål, tror jeg.
    http://inter-zoo.pl/produkty/gryzonie-pl/chomik-pl/klatki-standardowe/g120-alex/


    profilbillede
  • #42   28. jun 2018 Har lige målt, hamster buret er 55 langt, og 30 bredt. højden målte jeg ikke.
    Akvariet er 60 langt og 30 bredt. Så måske jeg i virkeligheden skal opgradere til et helt andet bur smiley


  • #43   28. jun 2018 Du kan få det i en udgave der hedder Big Alex.

  • #45   28. jun 2018 Ih jeg er faldet pladask for de roboer, de er altså bare kære og Heidi er så sød til at svare på mine spørgsmål smiley smiley

    Men guldhamster er altså også nuttet!

    Jeg tror HVIS jeg nogensinde får lov til at få en hamster, bliver det en af de to slags, så er spørgsmålet bare hvilken der passer bedst til den tid. Hehe.

    Hvilke bure bruger i der har hamstre og til hvilke?
    Ville omkring 70x45 være nok til en hamster eller skal man have større bundareal? Der hvor jeg lige tænkte ville være perfekt til en lille fis er der nemlig Ca plads til det.

    Hvilket bundstrøelse bruger i og bruger i mere end en slags?


  • #47   28. jun 2018 Hov det var 70x60 det kunne være.

    Jeg tænker bare en robo er jo lille bitte, så det er vel begrænset hvor stort bur den behøver for at kunne fræse rundt og bygge huler?
    Selvfølgelig er det altid jo større jo bedre, men 30g hamster er jo ingenting smiley smiley


  • #48   28. jun 2018 Wauw, fandt lige det fineste bur! smiley
    Nogen der ved om man kan få noget lign i danmark? Selvfølgelig hvor størrelsesforholdene er okay. Og så er der lige en lille nuttet robo smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=ChuKWi1E4eM


  • #49   28. jun 2018 Det et ved at blive populært med ikea detolf skabe der bliver lagt ned.

  • #50   28. jun 2018 Det var da egentligt også smart. Men det eneste sted der er plads til det herhjemme er ude i køkkenet, og jeg vil gerne have den inde i stuen hvor jeg opholder mig mest smiley

    Fandt lige det der bur fra youtube, størrelsen er ok, men det koster 2000 kr og så lige over 7000 kr i fragt, det kommer vidst ikke til at ske smiley


  • #51   28. jun 2018 7000 i fragt? Sig mig, flyver de det 20 gange rundt om jorden før levering hos dig? Eller til månen før du får det?

  • #52   28. jun 2018 Haha det tror jeg Salla, jeg tror det er fordi de generelt ikke sender udenfor USA, men jeg skal jo også betale told og alt muligt hvis jeg køber udenfor EU. Ville bare se hvad det kostede smiley
    Men jeg har ikke haft held med at finde noget lign i dk.

    Men jeg kan virkelig godt lide at det er Robo sikret og samtidig at man kan åbne fortil så man ikke skal ind oppefra hele tiden. smiley
    Og det ser ud til at være rigtig nemt at gøre rent. Men til så mange penge kan jeg vidst godt leve uden smiley


  • #53   28. jun 2018 Er der ikke nogen der har lyst til at vise/linke til nogle rigtig gode bure til hamstere og gerne hvor i skriver lidt om hvorfor og hvilken slags hamster de er til smiley
    Synes det er lidt spændende og samtidig er der jo vildt mange forskellige slags. Men hvor jeg troede de gerne ville have bure hvor de kunne komme op på forskellige niveauer lyder det jo til at de faktisk hellere skal have meget bund plads smiley


  • #54   29. jun 2018 Solvej, meld dig ind i dhf-gruppen på fb, der får du klart de bedste og mest saglige/kyndige råd. smiley
    https://m.facebook.com/profile.php?id=336365820757&ref=content_filter


  • #55   29. jun 2018 My only

    Jeg er selv vild med hamstere, og havde i en overgang et par stykker. Du kan kigge på min profil, der er både videoer og billeder ( Nu vil jeg have hamster igen ! smiley )

    Jeg synes det var vildt hyggeligt med akvarier, og så med hjemmelavet låg- for de kunne godt komme op hvis de var kreative ! Mit største var vist 50x100.

    Det koster så godt som ingenting at have hamster !
    Mad er det billigste, og et akvarie kan man skaffe billigt brugt, underlag skiftede jeg ikke så ofte. Tror også ca. hver 14.dag


  • #56   29. jun 2018 Yorkiebanden den gruppe har jeg faktisk lige meldt mig ind i igår smiley så den må jeg lige begynde at bruge hehe.

    Bella de er simpelthen også så søde. Jeg så videoer på YouTube i går aftes og jeg tror virkelig også jeg gerne vil have en igen. Hvis min kæreste vil gå med til det smiley det bliver dog nok tidligst til vinter, men jeg kan godt lide at være godt forberedt, så det gør ikke så meget. Så bliver det heller ikke sådan noget spontant hvor jeg ikke er 110% sikker.

    Desværre er robo opdrætteren på Sjælland. Så jeg kan ikke bare lige tage hen og møde dem smiley hun nævnte en anden, der havde et par stykker men det var vidst også på Sjælland.
    Det bliver også en lang tur at skulle ud på for at hente sådan et lille pus, men umiddelbart er det altså dem jeg er faldet mest for. Guldhamsteren er også sød men jeg vil gerne give en så stor hamster noget mere plads og det tror jeg ikke jeg kan i denne lejlighed smiley

    Den opdrætter jeg snakkede med, sagde også at en robo kostet Maks 100 kr i måneden at have, medmindre den er syg selvfølgelig, så det er bestemt til at overskue. Jeg er mere nervøs for alle de fine ting jeg ville komme til at købe smiley

    Jeg kunne godt tænke mig et bur jeg kan åbne i siden, men jeg ved ikke om det er muligt når det er robo jeg gerne vil have, da der jo ingenting skal til for at de kan slippe ud eller sidde fast. Men ellers er akvarie bestemt en mulighed smiley


  • #57   29. jun 2018 Normalt er vi hamsterfolk rigtig gode til at hjælpe hinanden med transport på kryds og tværs af landet - og udlandet for den sags skyld, så det skal du ikke se som en hindring. smiley

  • #58   29. jun 2018 Det var da dejligt, for der er godt nok lidt langt til sjælland smiley Men jeg bliver mere og mere forelsket i de små roboer, så ville da være ærgerligt hvis det var afstanden der skulle afholde mig fra at få en smiley

  • #59   29. jun 2018 Godt nyt for hamstere, petworld lader alle crittertrail bure udgå, af dyreetiske gtunde. Burene er for små, og ikke tiltænkt at hamster skulle leve i dem

  • #60   29. jun 2018 Ej hvor fedt Salla! smiley Så håber jeg de får en masse fantastiske bure i stedet smiley

  • #61   29. jun 2018 Hvilket foder bruger i til jeres hamster, som basic (jeg ved godt de skal have melrome og den slags ved siden af)
    Jeg kiggede lidt på hamster complete, men jeg ved jo ikke så meget om hvad det skal indeholde og hvad der er godt. Jeg ved bare der er mange der snakkede godt om det både til kanin og marsvin, så tænkte de måske også er gode til hamsterfoder smiley


  • #62   29. jun 2018 Marsvin og hamster er gnaver, det er kanin ikke. De ksn ikke leve af samme blanding. Få fat på jamsterfoder i god kvalitet, med de rette næringsværdier

  • #63   29. jun 2018 og hvad skal de have at tygge i når nu de ikke spiser hø ? smiley
    Må de få tyggeting til hunde (tænker tørret kød og lign som hundene jo alligevel får) ??
    Jeg har set en på youtube der bruger de der krokodiller man kan købe som "tandbørster" til hunde??
    Og sådan nogle små ting af træ og noget jeg ikke ved hvad er, er det godt for dem?

    Åh der er så meget med sådan nogle små nogle smiley


  • #65   29. jun 2018 Salla hamster complete er jo netop lavet til hamstere, men jeg ved ikke hvad de har brug for i deres basis foder og ved derfor ikke om det er godt smiley

    Marsvin og kanin complete er også to forskellige ting, men alle tre er samme mærke, og nu så mange synes deres marsvin og kanin varianter er så gode, kunne det jo være at hamster varianten også var det smiley


    profilbillede
  • #66   29. jun 2018 Super, forstod det som det var et allround foder. Kender ikke det mærke. Til kanin anbefales bla versele, men om de har til hamster ved jeg ikke. Tror du må et smut ind i hamstergruppen

    Hov så billede nu, ja den ville jeg godt turde bruge. De laver godt foder


  • #67   29. jun 2018 Du kan med fordel kigge foder her:
    https://anicare.dk/fuldfoder

    De er selv hamsteropdrættere og har/laver gode dyr. smiley

    Jeg bruger altromin og mr johnsons gerbil/hamster, supplerer med sundt kattemad med høj kødprocent, grønt, insekter og andre tilladte snacks.


  • #68   29. jun 2018 Mange tak. Jeg har haft problemer med at finde sider, for de fleste incl nighttangels linker til lux shoppen som jo desværre er lukket. Kunne dog lige læse på hendes Facebook at hun bruger det samme som dig, så det er da helt sikkert bare det jeg skal gå efter.

    Min kæreste er mere med på ideen end jeg havde regnet med at han ville være, så jeg håber at kunne få en lille robo til efterår/vinter. Så har jeg også god tid til at finde ud af det hele og få et godt bur.

    Nighttangels har familie i Varde, så det var slet ikke så umuligt at få en lille robo fra hende som jeg frygtede smiley


  • #69   29. jun 2018 Intet er umuligt. Glæder mig til at se dig i hamsterverdenen. smiley

  • #70   29. jun 2018 Haha det bliver så frygteligt, har allerede fundet 10 huse jeg gerne vil have, så mange kan den jo slet ikke bruge.

    Min kæreste ved slet ikke hvad han har sagt ja til, men hvem kan sige nej til en lille robo smiley
    Det er dog med den betingelse at jeg kommer i bedre form, for jeg manglede noget til at motivere mig. Det er så smart. Det er også derfor jeg ikke bare må få en af de unger hun har nu, for så mister jeg jo min motivation. Og det koster jo alligevel lidt i indkøb med bur og det hele.


  • #71   29. jun 2018 Nu har jeg lige siddet og Google lidt, og umiddelbart skulle hamster complete være helt udmærket og have kød i, så den har mere eller mindre alt hvad den behøver, så når jeg nu kun skal have en enkelt lille bitte hamster tænker jeg at det sagtens kunne blive det, og så selvfølgelig stadig en masse lækre melorme og andet sundt guf smiley
    Vil dog bruge den næste tid på fortsat at søge så jeg er helt sikker på at den ikke kommer til at mangle noget og den skal jo heller ikke blive tyk.

    Ih det er så spændende smiley


  • #73   29. jun 2018 Nicole det har jeg.. Men min kæreste syntes det var en rigtig god ide, så nu er det et krav. Hvis jeg ikke holder det så får jeg ikke en hamster. Men det er 100% mig der har bestemt det, men det er ham der skal hjælpe mig med at overholde det.

  • #75   29. jun 2018 Det er det blevet til, men det var min ide og derfor mit valg smiley
    Min kæreste ville aldrig sætte sådan nogle krav til mig. Og har udelukkende sagt ja til at få hamster fordi han synes det er en god ide, og så selvfølgelig for at gøre mig glad. Han ved jeg i noget tid har savnet mine marsvin, men dem var han ikke særlig begejstret for..
    Så nu har vi endelig fundet en løsning som vi begge er tilfredse med. Da jeg lavede opslaget havde jeg ingen planer overhovedet om at skulle have en hamster, men efter at have læst en masse og set en masse videoer er det bare det helt rigtige lille dyr at få, og min kæreste er helt med på den for han synes også de er søde og så er de jo ikke så dyre at have smiley


  • #77   29. jun 2018 Haha Sofia, hvis vi havde mere plads herhjemme og flere penge måtte jeg godt have marsvin smiley Men i vores lille lejlighed og når jeg ikke har pladsen til at de rigtig kan komme udenfor om sommeren, så vil jeg hellere have en hamster smiley
    Da jeg fik min lille Fiona, var han med indover da det var lige inden vi flyttede sammen, og der sagde han ja, på trods af at jeg havde to mutter i forvejen smiley

    Og så har han jo bare et hjerte af guld, han tog de to små banditter med i pakken, og der var ikke engang gået en måned efter vi flyttede sammen før jeg stod med en Lucky der skulle opereres for patella, en regning der løb op i 12.000 kr plus genoptræning, og det var han bare indstillet på at vi skulle, selvom han kun havde boet med lucky i 2-3 uger. smiley

    Men du har helt ret, hvis jeg vil have en zoo af dyr og generelt bare få de dyr jeg ønsker mig, når jeg ønsker mig dem, så nej så er han bestemt ikke the one, haha smiley smiley


  • #78   30. jun 2018 Den her side synes jeg faktisk er vældig god, jeg linkede den til min far, da han havde købt et hamster til min lillebror, og ikke havde fået kyndig vejledning med fra dyrehandleren..

    http://www.hamsterviden.dk/buret.html

    Uden valg af udstyr er der alt fra bure, strøelse, foder, hjul osv. med anbefalinger

    Og her lidt inspiration til indretning af buret
    https://www.google.dk/search?q=hamster+indretning&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjju5S9k_vbAhUIZCwKHXmDDvYQ_AUICigB&biw=1440&bih=826


  • #79   1. jul 2018 Tak Mathilde smiley Jeg har allerede brugt hamsterviden lidt til foder osv.
    Jeg ender helt sikkert med at have et skab med ting til hamsteren, så jeg kan skifte tema haha.. Jeg har allerede tænkt på vintertema, så vi bruger hvidt carefresh som sne smiley

    Og så skal alle tingene jo selvfølgelig enten være naturfarver (træ) eller pigefarver, for vi har valgt at vi skal have en lille hun smiley


    Da jeg havde marsvin var min kæreste slet ikke en del af det, altså han kunne godt fodre dem for mig hvis jeg skulle noget, eller lige nusse dem hvis jeg sad med dem, men ellers gad han dem ikke rigtig. Denne gang er han med allerede i planlægningen, det er super dejligt at være fælles om det og bekræfter mig bare i at hamster er et super godt valg for os smiley

    Vi er kommet frem til at vi har plads til et bur på 80 x 60 cm, fordi jeg gerne vil have hende i stuen hvor vi opholder os mest. Jeg har indtil videre ikke været heldig med at finde noget der passer i størrelsen, så det ender jo nok med at min kæreste må lave noget selv smiley


  • #80   1. jul 2018 Længden kan godt komme op på 90-100 cm men det allerbedste er 80-90 og så 60 bred.. Men der findes da absolut ingenting (som jeg kan finde i hvert fald) så hvis i har nogle gode råd til gør det selv, eller links osv. så smid dem gerne smiley

  • #81   11. aug 2018 Har fået et nyt familie medlem. Hun er en stor dame smiley hun er blind på det ene øje og har meget lange kløer.

    profilbillede
  • #82   11. aug 2018 B-B hun ser godt nok sød ud smiley

  • #83   11. aug 2018 Sød og tyk. Det er helt fint smiley

Kommentér på:
Alt der er værd at vide om hamstere?

Annonce