{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Træk hovedet ud af r*ven ;-) {{forumTopicSubject}}

Faldt lige over denne artikel, og hvor syntes jeg dog den mand har ret!!

Det passer jo også meget godt med den snak der har været herinde tidligere, at folk i dag bare sidder bag skærmen og brokker sig, men ikke kommer ud i den virkelige verden og prøver at gøre en forskel, og derfor har regeringen i mange år , kunne indføre det ene vanvid efter det andet, fordi folk bare er passive.

Så jeg er enig, VI burde få fingeren ud af r*ven, også os der er yngre, og dem der er ældre smiley

Hvad tænker I , syntes I også der er meget rigtigt, eller har I en helt anden mening ?

Mine yndlingscitater må være : " Så poster de ivrigt billeder af deres perfekt anrettede madprojekter på Instagram og får 300 likes for en sublimt fotograferet anretning af to stykker havtorn med mos og orangemyrer på."

Og: " Det skal helst være et større projekt, som at løbe en tredobbelt marathon baglæns eller lave en ironman iklædt ringbrynje og blylodder." smiley

https://www.information.dk/debat/2018/07/mellem-35-50-boer-traekke-hovedet-vores-eget-numsehul?utm_source=Dagens+vigtigste+nyheder&utm_campaign=841647c57f-EMAIL_CAMPAIGN_2018_07_11_05_11&utm_medium=email&utm_term=0_2ccbb7fa83-841647c57f-413125525&mc_cid=841647c57f&mc_eid=9c333f58bc


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træk hovedet ud af r*ven ;-)
  • #2   11. jul 2018 Der er da ingen der siger at man aldrig må dele "perfekte" ting, men nu er det jo altså sådan at ingen af os lever det perfekte liv 24/7, og ofte er det kun de "perfekte" ting der får opmærksomhed på de sociale medier, hvor de uperfekte ofte overses eller ignoreres ( med mindre det er en kendis og folk så jubler) .

    For mig handler det om at have en god balance, at man både viser og snakker om det "perfekte", men at man OGSÅ viser og snakker om det "uperfekte" .


  • #5   11. jul 2018 Enig med Isabelle, artiklen handler jo netop om at det er "usynlig"generation, som ikke har gjort nogen forskel, og kun tænker på sig selv og deres eget liv . Så er det med selviscenesættelse jo bare en del af det smiley

    Jeg syntes i hvert fald at det er en fantastisk artikel, og syntes han har total ret. Der er helt sikkert folk der er uenige, og det skal der også være plads til smiley

    At du ikke kun smider det perfekte op, betyder jo ikke at alle andre gør det samme. Der ER mange der kun viser der perfekte frem, tager 30 selfier før de syntes de har den rette, kun viser det mad der lykkes, kun snakker om når det går fantastisk med alt osv.

    Og mange mennesker reagere også kun på det "perfekte" og ignorere eller tier det "uperfekte" ihjel, for hvis vi ikke snakker om det eller kigger på det, så findes det jo ikke smiley

    Og det med at folk er for passive og har for travlt med dem selv, det ses jo dagligt mange steder, folk hyler op om det ene og det andet, men når det kommer til stykket vil de jo ikke gøre en disse, for det har de sørme ikke lige tid til, det er langt væk, det sker ikke for mig, osv smiley


  • #7   11. jul 2018 Isabelle: Jo folk reagere hjemme foran skærmen smiley Det ændre bare ikke noget som helst. Jeg ville sådan ønske at vi som samfund kunne stå sammen, og kæmpe for bedre velfærd, og få sat en stop for alle de forringelser. Vi HAR råd til et ordentlig velfærdssamfund hvis det var det folk ønskede!



  • #11   12. jul 2018 Jeg hører stadig nirvana og rage against the machine hahaha



  • #12   12. jul 2018 Jeg kan simpelthen ikke se meningen i at smide 50 årig fra generation x født i 68 i kæmpe babyboom årgangene sammen med 35 årige generation y født i start 80’erne som nogle af de mindst årgange.
    Der er virkelig ikke meget de to generationer har tilfælles.

    Når det så er sagt så kan jeg godt se hvor skribenten vil hen omkring passivitet og manglende forståelse for at indgå i det socialesamfund, liberalismens overtag og konkurrencesamfundet.

    Men hvad det har med madbilleder på fb at gøre?! Der står jeg nok af igen. Lad da folk være glade for at dele deres hverdag med andre - uanset hvor mange Marathon eller kokosmyremader den så indeholder.


  • #13   12. jul 2018 Knud Romer er bedre til at rakke folk ned om fb smiley

  • #14   12. jul 2018 Super artikel smiley

  • #17   12. jul 2018 Jeg stemte på Fogh - men jeg synes stadig at det er en god artikel smiley

  • #19   12. jul 2018 Ja, jeg var bestemt også fan af ham smiley

    Det sjove ved ham er jo, at han er den eneste politiker, der har kostet den danske stat penge - så skal han også ha en stemme smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #20   12. jul 2018 Og så kom HT til og det gik rigtig godt?. Det eneste man kan gøre er at stemme og her er jo ikke rigtig noget der bliver anderledes. Det har vi jo set.

    Det ser jo så også ud til at flertallet vil noget andet og det må man jo så leve med.


  • #21   12. jul 2018 Jeg er ganske enig med den skribent...
    Vi er en generation af tilbagelænede brokhoveder.
    Det værste er, at generationerne efter bruger os som målestok og det må man sige er at gå efter laveste fællesnævner.
    Vores forældres generation havde fat i den lange ende og vi sidder behageligt og komfortabelt under de vinger, som de og vores bedsteforældre skabte til os.

    Pyt-generationen, trækken på skuldrene-generationen... det må nogle andre ordne.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #22   12. jul 2018 I "gamle" dage brugte man da også tid på at sidde og brokke sig og diskutere det ene og det andet. Når man så have ordnet hele verden gik livet videre.

    Egentlig sjov at man lige på HG finder det som et problem. For her brokker folk sig jo aldrig.



  • #23   12. jul 2018 Fed artikelt! Som årgang '72'er kan jeg godt nok nikke genkendende til meget af det. Jeg er så en af dem der aldrig er blevet en 'kontrolfreak', der ræser rundt i skoven på mountainbike i stramt tøj og dokumentere det på diverse medier og forsøger at opnå anerkendelse ved at have cyklet længere end naboen. Jeg er stadig lidt et hippiebarn og for pokker hvor kan jeg let få fornærmeret mine 'velpolerede' kollegaer og venner. Men OK i firserne da mine skolekammerater gik i pastelfarvet tøj og begyndte at gå med særdeles kulørt make-up, og da deres forældre begyndte at kører i mere seriøse biler og tage på rejser til eksotiske lande, da kørte vi stadig på camping i vores 2 CV og tog på ø-lejr hver sommer. Jeg er ikke på facebook og instagram, jeg lytter stadig til musik fra '70'erne og '80-erne. Jeg går på bare tæer i det tøj jeg lyster, jeg ligner ikke en mellemting mellem en KZ fange og en 4000 år gammel farao (herligt billede for øvrigt smiley ). Jeg gider ikke rejse til Thailand, på skiferie hver vinter (faktisk gider jeg slet ikke stå på ski) eller på juleshopping i London eller New York. Jeg dyrker ikke alt muligt sport og forsøger at være fit. Jeg gider simpelthen ikke leve i overensstemmelse med sundhedsstyrelsens kedelige slankekur og diverse sundhedsguru'er seneste påhit, der skal få dig til at leve i hundrede år og en madpakke. Jeg spiser og drikker det jeg kan lide. Selvom jeg har travlt er jeg ikke stresset; jeg fylder ikke mere i mit liv end at jeg kan følge med mentalt. Jeg kan godt fornemme at mange af mine kollegaer og bekendte synes at jeg er en lidt underlig snegl og nogen synes vist ligefrem at jeg måske er et dårlig menneske fordi de måler mig på hvordan jeg ser ud. Jeg optræder heller ikke ligefrem politisk korrekt og jeg har holdninger til min omverden. Jeg stræber ikke efter at være perfekt på nogen måder. Jeg stræber efter at have det godt rent mentalt og fylde mit liv med noget jeg holder af. Jeg har lidt for mange gange set hvor hurtigt livet kan slutte før man nåede noget som helst af det man gerne ville. Et godt gammel ordsprog (som godt kan tillægges samme betydning som Carpe diem) lyder; 'Den der gemmer til natten - gemmer til katten'. Mon ikke mange af mine jævnaldrende har glemt det - at huske at leve i nuet også - i travlheden for at iscenesætte det perfekte - og helst lidt unikke - liv og sørge for at det er veldokumenteret - og blevet bemærket. Samt at de også har råd til jordomrejser når de går på pension. Jo, jeg er lykkelig; hvor mange andre af mine jævnaldrende tør mon sige det ?
    Et af mine yndlingscitater er faktisk 'Jeg holder af hverdagen' smiley


  • #26   12. jul 2018 Nu da vi tilsyneladende er nået til at være sure på de sure, så vil jeg gerne sige, at Rage Against the Machine er på min top 10 som noget af den mest umusikalske, kakofoniske omgang tortur for øregangen. Nirvana derimod
    https://www.youtube.com/watch?v=msQPHxTUgzI


  • #27   12. jul 2018 Kultur ændres i kultur.
    Vi er alle ansvarlige, alle generationer indtil nu.
    Min generation er bare en lad en af slagsen.
    Og nej, jeg passer heller ikke en i stereotypen, det gør ingen. Men det gør alle smiley


  • #28   12. jul 2018 Er egentlig ret enig med den artikel, selvom jeg falder ret meget udenfor målgruppen i og med at jeg hverken er på FB, Instagram, Twitter eller lignende, og at jeg lever et noget anderledes liv end de fleste. Jeg er sær og går mine egne vegne, og lever mit liv, som jeg vil, uanset hvad andre måtte mene om det. Jeg er generelt et lykkeligt og veltilpas menneske smiley
    Dog er jeg doven smiley Og jeg ved ikke lige hvordan det gik til ? Da jeg var ung, var jeg fagligt engageret og på barrikaderne, i dag, vil jeg sgu hellere have en kop kaffe og en ostemad, mens jeg flader ud i sofaen foran tv’et smiley
    Så ja, jeg kan sagtens genkende mig selv i artiklen, desværre smiley


  • #31   13. jul 2018 Linda, en stor del af det at være menneske er at spejle sig i sine omgivelser.
    Hvis det man ser er en verden af perfekt, opstillet, falsk og unuanceret, hvad tænker du så det gør ved selvfølelsen?

    Vi har lige læst i nyhederne at de fleste, der kommer til session bliver valgt fra på grund af psykiske problemer. Det synes jeg er et vink med en vognstang.


  • #36   13. jul 2018 Det handler ikke udelukkende om billeder på sociale medier.
    Det handler om det skønmaleri, rigtig mange tegner af deres liv. Ikke bare i billeder, også i praksis.
    Hellere stifte gæld end have arvede møbler, der ikke passer perfekt sammen - et simpelt eksempel.

    Livet er ikke et glansbillede, men vi visker helst det ud, der afslører det.


  • #38   13. jul 2018 Jeg så nirvana og tänkte... Det må jeg høre og så gad jeg ikke läse mere. Lool

  • #40   14. jul 2018 Har läst den nu og den rammer mig som i absolut slet ikke. Jeg er glad for at jeg aldrig bliver normal smiley

Kommentér på:
Træk hovedet ud af r*ven ;-)

Annonce