1.752 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Hvepse Hvepse

Er i også plaget af hvepse i år?

Hos os kommer de primært ind om aftenen/natten, når vinduerne er åbne, og der er lys.

Selv når der ikke er lys, sniger der sig en enkelt ind hist og her.

Det er uhyggeligt at opdage dem ved, at kattene leger med dem. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvepse
  • #1   2. aug 2018 Oh yes, og der er INTET, der virker!

Vi har snart prøvet alt - fælder, fake-bo, you name it, og det er så irriterende, at man ikke kan sidde i ro om aftenen uden de sataner kommer.

Hvis nogen har et godt fif, så sig endelig til! smiley

• #2   2. aug 2018 Har lige opdaget 3. gedehamsebo her smiley
    Og kan slet ikke komme ind af hoveddøren om aftenen, tør ikke have lys og åbne vinduer når det er mørkt, for de er overalt..
    Og kan ikke selv komme til de nye bo da det er 10 m oppe på taget..

• #4   2. aug 2018 Jeg har slet ikke oplevet noget til årets hvepse problem, før i dag. Blev lige pludselig forfulgt af en flok hidsige sataner i hundeskoven idag - kan love dig for, at der kom fart på, for jeg kan ikke tåle deres stik. Ellers har jeg ikke ænset dem i år, her i Frederikshavn

• #6   2. aug 2018 Jeg har fanget en i min hjemmelavet hvepse”fælde” og myrdet nogle stykker, Caos havde fået et kødben fra slagteren, efter en halv time tog jeg og smed det i fryseren til når hvepse sæsonen er slut, for de kravlede på kødbenet imens han spise det og forleden morgen var han ret omsværmet på gåturen og blev stukket på benet(den rute går vi ik foreløbig) men jo jeg har rendt rundt om mig selv flere gange, pga de møg hvepse og nu køber jeg snart noget Trinol 810, så får de et sprøjt med det, hvis de nærmer sig, hjemme i haven,, jeg kan altså ikke li de små stikkersvin i stribet pyjamas smiley og slet ik når de stikker min hund, han har det stramt nok med de klæg der er efter ham smiley

• #7   2. aug 2018 Ja, de er over det hele!! Hundene er blevet stukket to gange mens de har været fodret uden for, fordi de hvepse der bare har sværmet om dem. Vores mad har vi heller ikke kunne have i fred. Er det grundet varmen de er ekstra aktive?

• #9   2. aug 2018 Den ene aften havde vi 8 bæster inde.

I går en enkelt hernede, men til gengæld havde yngstesønnen 3 inde hos sig og killingerne. Og ældstesønnen havde en kravlende på hans ben.

De kommer primært ind, når det er mørkt ude og lyst inde. Det er et problem, da kattene vil lege. smiley

• #12   2. aug 2018 Jeg så en, der havde hængt en brun papirspose op på terrassen (pakket ind i en plastikpose). Den holder muligvis hvepsene væk, da de tror det er et fremmed bo.
    Vi har ikke prøvet det endnu (selv på 3. sal er hvepsene en plage) - men det kan vel ikke skade at prøve smiley

• #13   2. aug 2018 Vi havde et bo, eller flere, på loftet - de kan åbenbart godt lide forladte musereder, og da vi døjer med mus hvert efterår...

Så i år har vi haft en skadedyrs mand ude, og gasse og gifte dem - og dét hjalp.

Nu tiltrækker blommetræet lidt igen, men før var der mange og indenfor - jeg blev stukket, av for hølvede altså.

Skulle ikke risikere noget ift hunde eller hvalpe - så når vi snakker hvepse! Så var der altså kort afregning...

Det har virket super effektivt.

• #14   2. aug 2018 den med ophængning af den brune pose har gået sin gang på FB og har også været i nyhederne ...

tænker man kan hænge nogle stk rundt om ens bolig, de skulle angiveligt så flyve videre idet de tror de er et hvepsebo og de ikke indtager hinandens territorier ...

har ikke et problem endnu, men kommer de skal det da prøves

• Karin B
    Karin B Tilmeldt:
    jan 2008

Følgere: 2 Emner: 11 Svar: 99
    #15   2. aug 2018 Vi har insektnet for alle vinduer, og har endnu ikke haft besøg af hvepse eller andet småkryb indenfor. Har ikke set flere end normalt udenfor (bor i villa i Glostrup)
    Vi har til gengæld haft en flagermus i soveværelset for nyligt ! Den må være smuttet med ind gennem havedøren.
    Men insektnet er et hit smiley

• #16   2. aug 2018 Her i Odense er vi også plaget af hvepse, de er overalt, fx også i græsset (det der brune, visne noget). Sissi blev stukket forleden på den ene pote smiley
    Jeg havde faktisk planlagt at holde min fødselsdag som havefest i august, men da jeg ikke er vild med hvepse, børn og søde sager, har jeg opgivet det. Jeg synes simpelthen at hvepsene er ekstra slemme i år, og det bliver kun værre.
    Her er vi ved at tørre kaffegrums, som vi så skal prøve at sætte ild til. Har hørt, at hvepse ikke kan lide lugten smiley

• #17   2. aug 2018 Jeg har heldigvis ikke mærket noget til dem endnu - håber naivt det fortsætter sådan!

• #19   2. aug 2018 De er åbenbart hellere ikke kommet til Kolding endnu.
    Jeg har ikke set ret mange.'
    Og nej, i behøver ikke at sende dem her over.

• #20   2. aug 2018 Vores er vist sådan generelt halvt døde. De to af dem jeg fandt i sønnens værelse lå døde på gulvet, og den tredje var halvdød.

• #21   2. aug 2018 Har lige lavet et forsøg.
    Mørke = ro..
    Lys enten inde eller ude = massiv sværm der dunker mod vinduer og døre.. smiley
    Bryder mig ikke om dem.. smiley

• #22   2. aug 2018 Erika, det er også det, vi ser. smiley

Tirsdag sad de ved fordøren under gadelyset, og da min mand kom ud, blev han angrebet.

• #23   3. aug 2018 Nej, pudsigt nok har vi stort set ingen hvepse i år. Vi hører en masse om at alle andre har store problemer med hvepse i år. Vi har stort set ingen. Vi har et kæmpe 70 år gammelt moreltræ, der bugnede af moreller i år (der er stadig enkelte på). Normalt plejer der at være temmelig mange hvepse i alle de moreller, der falder af og ligger på jorden. I år har der kun været fluer smiley Synes faktisk det er ret underligt med fraværet af hvepse hos os i denne sommer.

• #24   3. aug 2018 Vi har normalt ikke ret mange hvepse, da der i de her forholdsvis små haver ikke er mange, der har store frugtræer, så det undrer mig noget, hvor de alle komme fra, og hvorfor nogle af dem er mere døde en levende.

• #25   3. aug 2018 Hvepsene tørster også i år. Det kan jo godt gøre dem sløve.

• #26   3. aug 2018 De kan da ikke tørste, når vi har to bøtter vand stående i haven, hvoraf den ene er lavet insektvenlig.

• #28   3. aug 2018 Vi har et hvepse bo i hulmuren på huset smiley Vi har om natten prøvet at gifte det 4-5 gange, men det hjælper intet smiley Det gode er, at de ikke genere os, hverken på terrassen eller indendørs smiley

• #29   3. aug 2018 Min mand siger, at det hjælper at stille en bøtte benzin under boet, da hvepse ikke tåler dampene, men det er lidt svært med hulmur.

• #30   3. aug 2018 Jeg så på FB en opskrift, der hed, at man skulle hælde en liter æblejuice i en spand, 10 cl. alkohol oven i og lidt sulfo. Smøre marmelade langs kanten, og så drukner de i spanden.

• #32   3. aug 2018 Jeg ved ikke om det er fordi jeg bor tæt på havet, men har ikke oplevet flere i år end ellers smiley

Tilgengæld er der sindsygt mange fluer..

• #34   4. aug 2018 Vi har mange hvepse i år, men pudsigt nok heller ingen i morellerne. Fuglene rører heller ikke morellerne i år, normalt lænser de træet.
    Hvepsene bruger flittigt vandingspladserne.
    Er enkelt bo har vi forgiftet, det var placeret skidt.

Hvis nyhederne har ret, så har de allerede forladt deres bo og så er det jo svært at få has på dem.

• #35   4. aug 2018 Vi har heller ikke observeret noget bo. Men de kan jo komme fra naboen. smiley

• #36   4. aug 2018 Vores hvepse havde lavet et bo i jorden, vi stillede en lille skål med pebermynte olie ved indgangshullet, og så tog vi låget fra en kuglegrill og satte over indgangshullet. Hvepse kan åbenbart ikke lide pebermynte olie smiley

• #37   4. aug 2018 JO tak. Balder stak næsen ned i et hvepsebo, da de gik i skoven. Så han holder sig langt fra dem nu. smiley

• #38   4. aug 2018 Heldig at Balder slap så nemt ved det.
    Jeg havde en pony, som trådte i et hvepsebo. Der gik ikke engang 10 minutter, så lå den med kramper.
    Dyrlægen boede kun et par huse derfra, han brugte flere timer på at redde ponyens liv.
    Da den var nogenlunde stabil igen blev den sendt videre til dyrehospitalet.
    4 dage senere kom han hjem igen - pil skaldet bortset fra man og hale.
    Desværre endte det med, at han alligevel måtte slagtes, da han blev ved med at gå i panik hvis han så hvepse, bier eller lignende.

Jeg er ret nervøs for Taliban, han prøver på at fange dem. I går måtte jeg pille en ud af munden på ham.
    Det er et helt mirakel, at han ikke blev stukket.

Mine blommer er snart modne og så plejer hvepsene jo at komme, så er ret bange for at kræet spiser blommer med hvepse.
    For at være sikker på at det ikke sker, må jeg nok hellere lige lukke af der hvor træet står.

• #39   4. aug 2018 Balder VAR meget heldig. Han blev stukket 3-4 steder, men heldigvis var det ingen kritiske steder, så nu er han "blot" bange for de brummende bæster.

• #40   4. aug 2018 Min skræk er jo, hvis Gaddafi evt bliver stukket i halsen eller snuden så han ikke mere kan trække vejret.
    Det ville være helt fint med mig, hvis han blev stukket et par steder så han kunne lære at få respekt for dem, for tror ikke, at det lykkedes for mig at vænne ham af med at fange dem.

• #41   4. aug 2018 Tro mig, det er også min største skræk. Og her kommer de ind til både voksne katte og killinger, der gerne vil "lege".

• #42   4. aug 2018 Denne her er sat op har ingen hvepse her.

profilbillede
  • #43   4. aug 2018 Anika, havde godt nok læst om at man kunne bruge sådan en pose, men tvivlede på, om det virkede.
    jeg vil straks hænge en op foran de vinduer som altid står åben smiley

• #44   5. aug 2018 ..

profilbillede
  • #45   5. aug 2018 I det mindste kan man da prise sig lykkelig over, at vi ikke har de japanske:

profilbillede
  • #46   5. aug 2018 Føj for dem, der skal da godt nok en stor flueklapper til for at klaske dem.
    På den anden side, så er de så store at de vel ikke kan kravle ned i en sodavandsflaske, de sidder vel fast i åbningen smiley

Kommentér på:
Hvepse

Annonce