{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Rengøringshjælp, lede hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har desværre pga et næsten 4årigt langt højdosis kemo forløb fået en del fysiske svanker samt har dårlig ryg og fibromyalgi.. Dette betyder at jeg har brug for noget hjælp til rengøringen.. og min ellers super dygtige og meget værdsatte rengøringshjælp er desværre flyttet til Kbh smiley

Så jeg sad og kiggede online - men kan kun finde firmaer og ville egentlig helst ha en privat person, da jeg tidligere har haft super gode erfaringer med det..

Men hvor pokker finder man lige sådan en henne?!

Har kigget nettet tyndt og kan kun finde ubrugelige hjemmesider samt firmaer..

Har i nogle gode bud på hvor jeg bør lede?

Har pt ikk facebook men overvejer kraftigt om jeg skal ha en profil også lede der..

På forhånd mange tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rengøringshjælp, lede hvor?
  • #2   2. sep 2018 Er du på Facebook? I "min" FB gruppe for Kolding (hvor jeg jo så bor smiley ), er der tit opslag, hvor privat rengøring søges, og der kommer en del anbefalinger. Men man skal kigge sig godt for...

    Jeg burde have rengøringshjælp, men jeg bryder mig helt ærligt ikke om at en fremmed skal være alene med Anton, selvom han absolut ville give hende/ham arbejdsro. Så jeg venter, til han ikke er her mere. smiley

    Men jeg ville nok høre ad i omgangskredsen, jeg synes de bedste anbefaliinger kommer fra mennesker, man kender og stoler på. smiley

    Edit; Ser lige nu, at du ikke har Facebook, my bad. smiley


  • #3   2. sep 2018 Har forhørt mig, der var ingenting at hente der desværre..

    Går jo så hjemme så jeg er her når der skal gøres rent smiley


  • #5   2. sep 2018 Nå ja, Bodil - du anbefalede mig da et firma, men jeg kan dælme ikke huske hvilket? smiley

    Pernille, jeg ville også kunne være hjemme, mens der blev gjort rent, men jeg tror altså, at jeg ville føle mig i vejen, men det er sikkert bare mig, der føler det sådan. smiley


  • #6   2. sep 2018 5# Jeg plejede at snakke med min tidligere rengøringshjælp mens hun gjorde rent - hun var mindst ligeså meget en veninde som en hjælpende hånd for betaling.. Jeg var også med til hendes 40års fødselsdag og var tit ude at gå ture med hende plus var til middag hos hende flere gange - men chancen for at finde sådan en igen er nok noget lig nul, savner hende sindsygt meget!!.. Hun var som sendt fra himlen under mit kræft forløb!! Men ellers så har jeg tidligere lavet en seddel til dem også sat mig i det andet rum med hunden og set en film eller lign også sagt de bare kan spørge hvis der er noget som helst.. Men har nu aldrig som sådan følt mig i vejen - måske lidt akavet, men hellere det end at lade en fremmed være alene i mit hjem! og kan desværre ikk gøre tingene selv længere.. Selvom det er sørgeligt i en alder af 31 (og har været sådan siden jeg var 24-25)..

  • #7   2. sep 2018 Hvis ikke du selv er på facebook, så har du vel en ven eller et familiemedlem som er. Vedkommende kunne lave et opslag om at du søger rengøringshjælp.

    Jeg kan så ikke forstå, at du ikke vil have et firma.
    Du kan lige som Bodil lave en aftale, at det altid er den samme der kommer, og chancen for at falde i "hak" med en fra et firma er lige så stor som en du finder andre steder.
    Endvidere kan du bruge dit håndværkerfradrag hvis det er en fra et firma, samt at du ikke bidrager til sort arbejde.


  • #8   2. sep 2018 prøv at kontakte kommunen..

    jeg har rengøringshjælp 1 gang hver 2. torsdag igennem kommunen


  • #9   2. sep 2018 8# Er det ikke hjemmehjælp du har? :s

    Har i forvejen hjemmehjælp hver 2. uge men de har SÅÅÅ mange regler omkring hvad de ikke må så jeg bliver nødt til at ha noget ved siden af til de ting de ikke må/man ikk får hjælp til..


  • #10   2. sep 2018 Anni: nu behøver det jo absolut ikke være sort, bare fordi personen ikke arbejder for et firma.

    Hvad med Happyhelper? Det er da sådan semi-privat smiley


  • #11   2. sep 2018 hægter mig lige på for kan heller ikke klare rengøringen selv, har haft privat hjælp 2 gange om ugen, hun har fået barn og kan ikke klare det mere. så forslag følges ivrigt. jeg bor i Vestjylland

  • #12   2. sep 2018 Hvis i har en lokal ugeavis ville jeg kigge der eller evt. selv sætte en annonce i smiley Jeg synes tit der er små annoncer på “privat rengøringshjælp tilbydes” i vores ugeavis smiley
    Håber du finder den rette smiley


  • #14   2. sep 2018 # 10
    Julie, det har du ret i, men 98% af dem der ikke arbejder for firmaer gør det sort …..


  • #15   2. sep 2018 9 Jo det er det, jeg har den lille pakke hvor de "bare" søvsuger, vasker gulv og tørre af ude i badeværelset.

    der er også sengetøjsskift med, men syntes det er så synd at "min" lille og forsigtige rengøringsdame skal bøvle med min kugledyne at jeg hellere vil gøre det selv smiley

    Min far (som dog bor i ældrebolig) har samme pakke, men de tager også ned og vasker hans tøj for ham


  • #16   2. sep 2018 Det kan være du skal snakke med kommunen om at du skal have en større/anden pakke?

  • #17   2. sep 2018 13# Får også hjemmehjælp, men der er bare ufatteligt mange ting de ikk må.. feks skifter de kun min topmadras's lagen og ikk det på den store i bunden - det duer jo ikk ligefrem.. og når man har mega dårlig ryg så går det bare ikke.. - Plus jeg endte på krykker sidst jeg blev nødt til at forsøge at gøre det selv smiley Hjemmehjælp er langt fra "All that" - men jeg er glad for man overhovedet kan få noget hjælp også må jeg supplere smiley

  • #18   2. sep 2018 15# Er også det jeg har.. Men når man nærmest intet kan holde til så er det bare ikke nok smiley Der skal jo også gøres andre ting i et hjem.. og når man har hund så er det ikke ret meget at få støvsuget hver 14. dag..

  • #19   2. sep 2018 Tvivler kraftigt på at jeg på nogen måde kan få mere hjemmehjælp, det kunne jeg ej heller under mit kræft forløb selvom at lægerne direkte sagde/skrev til kommunen at pga mit ikke eksisterende immunforsvar så skulle der gøres rent en gang om ugen... kommunens svar var at der ingen studier var der viste at mere rengøring ville nedsætte risikoen for at jeg blev syg - men det er jo bestemt heller ikk logik og det ved læger da selvfølgelig intet om smiley Var simpelthen så plat en måde at komme udenom på sys jeg..

  • #20   3. sep 2018 Jeg fandt en til min moster på FB. Min moster er virkelig pernitten, men hende her er godkendt. Hun fortalte min moster at hun godt kunne tage et par stykker mere ind. Skal jeg sende hendes nummer til dig i pb?

  • #21   3. sep 2018 Du kan gå ind på care.com som er en hjemme side hvor private søger private ift. Mange arbejds opgaver. Også rengøring.

  • #22   3. sep 2018 21# Tjekkede den side på trustpilot.com - det lyder ikk ligefrem opmuntrende smiley

  • #23   4. sep 2018 jeg støtter HappyHelper der støtter op om det danske arbejdsmarked og kæmper mod sort arbejde. det er primært privat og der er mulighed for klage ordning mm. husk regningen kan løftes som fradrag

Kommentér på:
Rengøringshjælp, lede hvor?

Annonce