22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Sur, irriteret og ked af det {{forumTopicSubject}}
på mig selv. På aftenturen i dag, er Nicki løs, Easy er i snor. Jeg vender hovedet for at se, hvad Easy snuser til, og idet jeg gør det, skimter jeg i øjenkrogen at Nicki løber rundt om hjørnet, så rent instinktivt kalder jeg på hende, roligt. Hun kommer ikke altid med det samme, hvis man kalder i rolig/lys stemme, MEN jeg er i gang med at øve mig selv i ikke at gå i panik, når hun løber, fordi hun jo plejer pænt at komme.
Nå, men et splitsekund senere hører jeg hende knurre og i samme sekund kalder jeg igen, med dyb og lidt hårdere stemme. Hun komme derefter løbende og jeg putter snor på.
Om hjørnet er så en dame med to hunde, og jeg undskylder for Nicki, hun siger det er helt okay og god aften. Hunden var nok 5-6 meter væk, men ude af mit syn pga et træ, og det hele skete på max 4-5 sekunder, så ret hurtigt..
Jeg har det bare SÅ dårligt - jeg hader nemlig selv, når løse hunde kommer løbende. I øvrigt forstår jeg ikke, at Nicki så gerne vil hen til fremmede hunde, når hun ikke gider dem. Hun rejser børster og knurrer af fremmede hunde (ikke mere end det), men opsøger dem alligevel, og skal ofte trækkes væk eller kommanderes i et hårdere toneleje.. Det er i øvrigt kun, når vi går tur. Hvis vi træner eller går konkurrence, ignorerer hun dem.
Men jeg har bare vildt dårlig samvittighed, fordi at jeg ved, hvis jeg havde set den anden hund før hun løb, kunne jeg sagtens kalde hende ind, men jeg kiggede selvfølgelig væk i det splitsekund..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg forstår din reaktion, man bliver så øv når man har bommet den.
Men det sker.
apr 2018
Følgere: 673 Svar: 5.720
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.045
Tænk hvis hun løb lige omkring et hjørne, og durk ind i en hund, som ikke tog den slags pænt.
Jeg går løs med Coco fra tid til anden, og jeg standser hende altid inden hjørner, og hun er ikke agressiv overhovedet. Men jeg kan jo netop ikke vide, om der står en Nicki lige rundt om hjørnet
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
Jeg er enig med de andre, snor på når indkaldet ikke er 100% og hun kan finde på at forsvinde ud af dit synsfelt.
Jeg havde stensikkert ikke taget det så pænt som damen, for jeg ville have fundet det meget utrygt, hvis der pludselig stod en hund og knurrede af os.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Jeg undskyldte og hun sagde det var i orden. Men jeg havde det så dårligt over at være en af dem, der lader en lille hund løbe ud i flexlinen! Nogle gange dummer man sig bare, og det eneste man kan gøre er at sørge for, det ikke sker igen
Jeg var blevet ret muggen (og bange!) hvis der kom en stor schæfer hen til os for at stå og knurre, men tag Nicki i snor og så er det løst.
apr 2018
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Hun er ikke en stor schæfer, som stillede sig op og knurrede - hun er løbet hen, har indset at den ene hund er større end hende og har knurret - på intet tidspunkt har hun nået at stå og være sur, fordi hun kom da jeg kaldte "rigtigt".
Hun møder ALTID andre hunde med rejste børster - også hunde hun er vant til, og godt kan lide.
Når det så er sagt, har jeg selvfølgelig snor på hende næste gang, på steder hvor jeg ikke kan nå at reagere på andre hunde i tide..
Jeg må indrømme jeg med dette emne havde håbet på, at der var nogen herinde, som havde stået i samme situation og kunne relatere.Jeg er nemlig stadig rigtig ked af det. Jeg VED godt at det var noget lort og den anden person kunne være blevet meget sur - så jeg synes ikke der er behov for at tvære det ekstra ind.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Men uanset hvordan man beskriver det fra Nickis perspektiv og hvad hun altid plejer at gøre eller ej, så oplever modparten jo stadig en schæfer, der løber hen og knurrer.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Der er kun et at gøre og det er at lære af fejlen - øvfornemmelsen i kroppen forsvinder over nogle dage.
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.349
Og så skal du sq have ros for at give en undskyldning i situationen! Det er ikke alle hundeejere, der husker det, når de her uheldige situationer opstår
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 84 Hunde: 9 Emner: 524 Svar: 12.756
Sidst jeg stod i situationen var på strandengen, hvor jeg pga. bevoksning, storm og regn ikke lige havde opdaget en hest, der kom fra tværvejen, og pludselig stod nærmest foran os - vel at mærke imellem Aqui og mig. Og stik imod hvad han ellers nogensinde har gjort, så var han da fuldstændig sikker på, at både hest og rytter, var kommet for at hilse på ham.
Han hverken gøede eller virkede truende, men kom glad og nysgerrig hen til dem for at hilse. Gudskelov tog rytter og hest det pænt - jeg havde ellers fortjent en MEGA-skideballe!!
Det skal lige siges, at han ALDRIG opsøger heste. Langs med strandengen er der heste-folde, så han var gået lige forbi 15-20 heste, indtil vi mødte den under rytter... MØGHUND!!!
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
apr 2018
han var væk i ti minutter hvor jeg ikke anede hvor han var og jeg var så bange. for biler. andre hunde. ...
så ja fejl sker.
også store fejl. han har aldrig gjort dette i sit liv men pludselig var han sgu væk.
så ja kender godt følelsen af at svigte fatalt
sep 2017
Følgere: 560 Emner: 167 Svar: 11.343
Der var så gået en dame forbi min indkørsel med en hest, og hundene var rendt ud for at gø af hesten
Jeg undskyldte 100 gange, og et par dage efter kom damen forbi (i øvrigt med min gamle nabo, som har flyttet sin hest derud), og jeg undskyldte igen. Hun var super cool, og sagde at hesten var ligeglad med sådan et par hystader, og der skete jo ikke noget.
Og det er helt rigtigt - der skete ikke noget! Men det kunne lige så vel have været en bange eller hysterisk hest, som havde plantet en hov i panden af en hund, rykket sin ejer omkuld og var stukket af eller hvad ved jeg.
Så min nye regel er at hegnet er for, uanset hvor kort tid jeg er hjemme
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 731
Jeg går stadig løs med hende, men sørger nu altid for at have kontakt med hende i lign. situationer.
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 733
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.879
han var heldigvis godmodig selvom hans tonefald tydeligt sagde han syntes jeg var en idiot - fair mening når jeg ikke engang havde registreret ham.
Der sker fejl for os alle og sindssyg heldigt at det ikke ender ud i slåskamp pga uopmærksomhed i begges vores tilfælde. godt med dårlig samvittighed - det viser man lærer af det, men slå nu ikke dig selv alt for hårdt i hovedet.
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 330
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.971
Jeg har også selv lavet den fornylig. Jeg var i hundeskoven med Atlas for første gang i lang tid, og normalt bliver han pænt i nærheden af mig, men her fik han pludselig færten af en lækker tæve, og væk var han op over en bakke. Jeg løb efter ham med hjertet helt oppe i halsen, men fandt ham heldigvis sammen med to kvinder og deres fire hunde. De tog det meget pænt, men jeg var godt nok ikke stolt i situationen.
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
Jeg lader normalt aldrig mine hunde ude af synes, så jeg kaldte med det samme, men min ellers så lydige hund vendte for en gangs skyld ikke om på stedet. Bedst som jeg skulle til at kalde igen, hørte jeg højlydt latter og et halvhjertet "vov" inde fra græsset, så jeg løb efter vovse og fandt den lokale naturplejer siddende i græsset med sin madpakke, mens Ingle lå pænt foran ham.
Naturplejeren morede sig kosteligt, men jeg havde dæleme røde ører
Sur, irriteret og ked af det