CV. Er det at pynte for meget? CV. Er det at pynte for meget?
Jeg sidder lige i et dilemma, som jeg håber HG kan hjælpe mig med. Jeg er ved at skrive en ansøgning og målrette mit cv til stillingen. I går fik jeg så feedback fra min a-kasse. Da vi når til mit studiejob, som var relevant og hvor jeg havde relevante opgaver. Medarbejderen fra a-kassen mener jeg så at jeg ikke skal skrive studiemedhjælper, men en titel, som de almindelige medarbejdere har, da jeg jo har lavet relevant arbejde og ikke bare brygget kaffe, printet papirer osv. Jeg spørger a-kassemedarbejderen om det ikke er at lyve, da det i mine øjne ser ud til at jeg har været fuldtidsansat. Hun holde fast i at der ikke var noget forkert i det. Jeg skal sende ansøgningen hurtigst muligt og har ikke tid til at kontakte a-kassen for mere vejledning. Hvad ville I gøre? Jeg vil jo gerne have jobbet, men har jo ikke lyst til at skulle forklare mig, hvis jeg bliver kaldt til samtale og de tror at det er et fuldtidjob jeg har haft.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.509
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 155 Svar: 10.719
Jeg ville være ærlig og skrive at det var som stud., men uddybe hvilke opgaver du har løst i den stilling.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.518
Ellers synes jeg ikke der er noget i vejen med at skrive den titel, man som almindelig medarbejder har, hvis det er disse opgaver, du har påtaget dig.
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
dec 2012
Følger: 36 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 3.460
Jeg har altid fået ros for mit cv hos arbejdsgivere
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Jeg har skrevet “titel, studentermedhjælper” i mit cv, hvor det har været relevant
nov 2008
sep 2017
I min optik skal CV’et være en fuldstændig beskrivelse af det bagudrettede, og ansøgningen skal være målrettet fremtiden og den konkrete stilling, hvor der fremhæves 3-4 særlige kompetencer, som matcher jobbet. De kompetencer kan der så læses uddybende om i CV’et.
Mit CV er vist i dag på 4 sider, med billede, alle (relevante) jobs, uddannelse, efteruddannelse, sprog og fritidsinteresser. Men det er overskueligt, og nemt at gå igennem og finde det der kan bruges.
nov 2008
dec 2012
Og til allersidst er den der civilstatus, interesser og socialt bla bla beskrivelse af en selv...så spilder jeg ikke plads på den i min jobansøgning hvor jeg hellere vil beskrive hvorfor jeg er egnet til lige den stilling
sep 2017
Jeg har altid fået ros for mit CV, fordi det netop er så nemt at gå igennem. Og “skabelonen” er blevet kopieret af mange gennem tiden, og det giver ret tit pote
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 468 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 215 Svar: 2.604
xx. måned år - xx måned år: Studentermedhjælper hos xxx
* xxx (f.eks. arkivering)
* xxx (f.eks. lettere sagsbehandling)
* xxx (o.s.v.)
Så kan det vist ikke være mere simpelt sat op.
dec 2012
Gør hvad du finder er mest dig
okt 2006
Du skal i dit CV, vise du kan varetage jobbet ud fra din erfaring. Hvis du ikke skriver hvad du fik erfaring med, hvordan skulle man så vurdere om din erfaring er noget værd?
Din ansøgning beskriver hvad der motivere dig til at søge pågældende stilling.
Hvis et CV bare er en historiesk oprids af titler og årstal så er det jo uinteressant. I hvert fald på alm lønmodtager niveau.
De vil vide hvad du kan.
nov 2008
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
Du skriver et CV som du kan vedhæfte alle dine ansøgninger. CV'et skal være kortfattet, men vise alle dine jobs, dine sprogegenskaber, kompetencer, skolegang, uddannelse mm.
også skriver du en ny ansøgning til hvert job du søger.
hvis du er ansat som studie medhjælper, så skriver du det - hvis det var din stilling. ellers skriver du den stilling du havde.
hvornår du bdgyndte og hvornår du sluttede, samt en kortfattet tekst om dine arbejdsopgaver.
^ sådan har jeg skrevet ansøgninger, og altid fået ros.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
apr 2017
Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
Der står hver stilling jeg har haft, mine uddannelser samt hvilke IT kompetencer jeg har og og hvilke sprog jeg kan. Under hver stilling er der punkter med ansvarsområder, som jeg har ment er relevante for den stilling jeg søger. Jeg skriver aldrig alle stillinger, da jeg har arbejdet siden jeg var 16 år...så der er slet ikke plads til alle
Jeg har fået meget ros for mit CV af vikarbureauer og af de konsulenter, som jeg har talt med. Jeg havde virkelig ikke rettet mig efter den a-kasse dame du har talt med, hvis jeg havde fået den besked.
Ansøgningen skal altid være positiv og altid fremhæve hvad du kan bringe med til virksomheden/arbejdspladsen med dine kompetencer. Den må aldrig være på mere end en side og så er det smarteste altid, at du bruger samme layout eller opstilling af ansøgning, som stillingsopslaget er skrevet på.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
Og ja, CV kan tit genbruges da det er indenfor samme genre man søger job.
Når man sidder ned rigtig mange ansøgninger, er det vigtigt det er overskueligt det man modtager.
CV skal indeholde job, uddannelse osv. men er du 30 år og har flere års erfaring fra arbejdsmarkedet er vi ligeglade med at du gik med aviser da du var 16. Skriv det som er relevant.
Og for at undgå "huller" kan man skrive fra år X til år X på de enkelte job.
Jeg har siddet og læst ansøgninger under min praktik, og var med til at træffe beslutninger om samtaler.
Jeg er selv ved at skrive CV og ansøgninger, da jeg er færdig uddannet til januar.
nov 2008
okt 2006
Så kan de have den liggende hvis der dukker en stilling mere op, eller den kandidat de tror de har fundet springer fra osv.
sep 2017
Det er i øvrigt på ingen måde spildt arbejde. Dit CV kan bruges resten af livet, bare du sørger for at opdatere det løbende.
CV. Er det at pynte for meget?