1.295 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

CV. Er det at pynte for meget? CV. Er det at pynte for meget?

Jeg sidder lige i et dilemma, som jeg håber HG kan hjælpe mig med. Jeg er ved at skrive en ansøgning og målrette mit cv til stillingen. I går fik jeg så feedback fra min a-kasse. Da vi når til mit studiejob, som var relevant og hvor jeg havde relevante opgaver. Medarbejderen fra a-kassen mener jeg så at jeg ikke skal skrive studiemedhjælper, men en titel, som de almindelige medarbejdere har, da jeg jo har lavet relevant arbejde og ikke bare brygget kaffe, printet papirer osv. Jeg spørger a-kassemedarbejderen om det ikke er at lyve, da det i mine øjne ser ud til at jeg har været fuldtidsansat. Hun holde fast i at der ikke var noget forkert i det. Jeg skal sende ansøgningen hurtigst muligt og har ikke tid til at kontakte a-kassen for mere vejledning. Hvad ville I gøre? Jeg vil jo gerne have jobbet, men har jo ikke lyst til at skulle forklare mig, hvis jeg bliver kaldt til samtale og de tror at det er et fuldtidjob jeg har haft.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CV. Er det at pynte for meget?
  • #1   16. okt 2018 Hvorfor ikke skrive de opgaver du havde som studiemedhjælper? Så kan de se at du ikke har brygget kaffe og dækket op til møder

• #2   16. okt 2018 Det kommer an på om du skal være Kulturborgmester i Kbh, for så smører du bare tykt på smiley

Jeg ville være ærlig og skrive at det var som stud., men uddybe hvilke opgaver du har løst i den stilling.

• #3   16. okt 2018 Jeg havde kaldt min stilling det det var. Studiemedhjælper. Og så havde jeg beskrevet arbejdsfunktionerne og hvordan de er relevante i forhold til det job du søger.

• #4   16. okt 2018 Det kommer vel an på, om du var ansat som studentermedhjælper eller ej.

Ellers synes jeg ikke der er noget i vejen med at skrive den titel, man som almindelig medarbejder har, hvis det er disse opgaver, du har påtaget dig.

• #5   16. okt 2018 Hun var meget bestemt med at der ikke skulle være så meget tekst i mit cv, men bare hvilke opgaver jeg havde løst i punktform. Det gør det lidt svært uddybe.

• #6   16. okt 2018 Det er godt nok ikke sådan jeg skriver CV'er smiley og jeg ville skrive studiehjælp og hvad jeg særligt havde ansvar for i den stilling..

Jeg har altid fået ros for mit cv hos arbejdsgivere

• #7   16. okt 2018 Kan man ikke se i CV’et. at du i samme tidsrum har studeret?
    Jeg har skrevet “titel, studentermedhjælper” i mit cv, hvor det har været relevant

• #8   16. okt 2018 Arbejdsopgaverne var primært de samme som de alm. ansattes. Dog ikke i den allersværeste ende. Jo hvis man bladre frem og tilbage kan man selvfølgelig se at jeg studerede på samme tid.

• #9   16. okt 2018 Jeg har det helt modsat. I mit CV står som overskrift hvilken stilling og hvor længe jeg har haft den, og så er der et afsnit på 5-7 linjer med beskrivelse af opgaver og særlige kompetencer.

I min optik skal CV’et være en fuldstændig beskrivelse af det bagudrettede, og ansøgningen skal være målrettet fremtiden og den konkrete stilling, hvor der fremhæves 3-4 særlige kompetencer, som matcher jobbet. De kompetencer kan der så læses uddybende om i CV’et.

Mit CV er vist i dag på 4 sider, med billede, alle (relevante) jobs, uddannelse, efteruddannelse, sprog og fritidsinteresser. Men det er overskueligt, og nemt at gå igennem og finde det der kan bruges.

• #10   16. okt 2018 A: Det var mit også, men det mente hun var forkert.

• #11   16. okt 2018 Mit er det samme som A's... udover der også lige er en halv sides punktopstillede fremhævede kompetencer smiley
    Og til allersidst er den der civilstatus, interesser og socialt bla bla beskrivelse af en selv...så spilder jeg ikke plads på den i min jobansøgning hvor jeg hellere vil beskrive hvorfor jeg er egnet til lige den stilling smiley

• #12   16. okt 2018 Men hvordan fa’en har a-kasse damen forestillet sig et CV så skal se ud når man er voksen og erfaren? Og har haft 5-6-7 forskellige stillinger med forskelligt indhold? Det bliver nogle virkelig lange ansøgninger, og ufatteligt korte CV’er.

Jeg har altid fået ros for mit CV, fordi det netop er så nemt at gå igennem. Og “skabelonen” er blevet kopieret af mange gennem tiden, og det giver ret tit pote smiley

• #13   16. okt 2018 Så sæt det op i punktform, hvis det er vigtigt for a-kassedamen:

xx. måned år - xx måned år: Studentermedhjælper hos xxx
    * xxx (f.eks. arkivering)
    * xxx (f.eks. lettere sagsbehandling)
    * xxx (o.s.v.)

Så kan det vist ikke være mere simpelt sat op. smiley

• #14   16. okt 2018 ....og den næste a-kasse dame vil have du gør det på en anden måde... den næste en 3...osv.

Gør hvad du finder er mest dig smiley

• #15   16. okt 2018 Pyt da med a-kasse damens mening.

Du skal i dit CV, vise du kan varetage jobbet ud fra din erfaring. Hvis du ikke skriver hvad du fik erfaring med, hvordan skulle man så vurdere om din erfaring er noget værd?

Din ansøgning beskriver hvad der motivere dig til at søge pågældende stilling.

Hvis et CV bare er en historiesk oprids af titler og årstal så er det jo uinteressant. I hvert fald på alm lønmodtager niveau.
    De vil vide hvad du kan.

• #16   16. okt 2018 Jamen hun gjorde mig helt forvirret og rettede i nærmest alt. Jeg retter mit cv tilbage og bruger hendes "forslag" hvor jeg kan bruge det.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #18   16. okt 2018 mig beke dt er det ikke CV'et der skal være målrettet ansøgningen, men ansøgningen.

Du skriver et CV som du kan vedhæfte alle dine ansøgninger. CV'et skal være kortfattet, men vise alle dine jobs, dine sprogegenskaber, kompetencer, skolegang, uddannelse mm.

også skriver du en ny ansøgning til hvert job du søger.

hvis du er ansat som studie medhjælper, så skriver du det - hvis det var din stilling. ellers skriver du den stilling du havde.
    hvornår du bdgyndte og hvornår du sluttede, samt en kortfattet tekst om dine arbejdsopgaver. smiley

^ sådan har jeg skrevet ansøgninger, og altid fået ros.

• #21   16. okt 2018 CV skal også målrettes. Det er pisseligemeget, at du fyldte varer på plads og var bedst til at trimme hylder, da du var kassedame i Netto, hvis du søger job som kirurg på Riget. Og omvendt er det ligemeget, at du er sygt erfaren til det der med at skære i folk, når du søger job som kassedame.

• AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 961
    #22   16. okt 2018 Hvis man har 25 forskellige jobs inden for VVs på et år, og derefter uddanner sig til kirurg, så er det måske ikke smart at skrive - det giver ikke just et godt billede af en som ansat smiley

• #23   16. okt 2018 Mit CV er på 3 sider, niks mere.
    Der står hver stilling jeg har haft, mine uddannelser samt hvilke IT kompetencer jeg har og og hvilke sprog jeg kan. Under hver stilling er der punkter med ansvarsområder, som jeg har ment er relevante for den stilling jeg søger. Jeg skriver aldrig alle stillinger, da jeg har arbejdet siden jeg var 16 år...så der er slet ikke plads til alle smiley Men de mest relevante/nyeste er på. Hver stilling står om det er et vikariat eller fastansættelse.

Jeg har fået meget ros for mit CV af vikarbureauer og af de konsulenter, som jeg har talt med. Jeg havde virkelig ikke rettet mig efter den a-kasse dame du har talt med, hvis jeg havde fået den besked.

Ansøgningen skal altid være positiv og altid fremhæve hvad du kan bringe med til virksomheden/arbejdspladsen med dine kompetencer. Den må aldrig være på mere end en side og så er det smarteste altid, at du bruger samme layout eller opstilling af ansøgning, som stillingsopslaget er skrevet på.

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #25   17. okt 2018 Både CV og ansøgning skal være målrettet stillingen. Og begge dele helst på 1 side.
    Og ja, CV kan tit genbruges da det er indenfor samme genre man søger job. smiley

Når man sidder ned rigtig mange ansøgninger, er det vigtigt det er overskueligt det man modtager.

CV skal indeholde job, uddannelse osv. men er du 30 år og har flere års erfaring fra arbejdsmarkedet er vi ligeglade med at du gik med aviser da du var 16. Skriv det som er relevant.
    Og for at undgå "huller" kan man skrive fra år X til år X på de enkelte job.

Jeg har siddet og læst ansøgninger under min praktik, og var med til at træffe beslutninger om samtaler.

Jeg er selv ved at skrive CV og ansøgninger, da jeg er færdig uddannet til januar.

• #26   17. okt 2018 Tak for alle Jeres kommentarer. Desværre har jeg lige opdaget at virksomheden har fjernet stillingsopslaget før ansøgningsfristen var forbi. Jeg er godt nok rasende over at have brugt så lang tid på ansøgning og cv, som nu bare er spildt. smiley

• #27   17. okt 2018 Er det en virksomhed som kunne tænkes at have lignende stillinger igen i nærmeste fremtid, så prøv at kontakt dem og spørg om du ikke må sende den afsted alligevel.
    Så kan de have den liggende hvis der dukker en stilling mere op, eller den kandidat de tror de har fundet springer fra osv.

• #28   18. okt 2018 Stella, det er jo ingen hemmelighed at mange virksomheder ansætter før fristen er udløbet, hvis de finder den rette kandidat. Så velkommen til den virkelige verden smiley

Det er i øvrigt på ingen måde spildt arbejde. Dit CV kan bruges resten af livet, bare du sørger for at opdatere det løbende.

Kommentér på:
CV. Er det at pynte for meget?

Annonce