{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundelufter overfaldet
  • #3   2. nov 2018 Det var da alligevel en noget voldsom reaktion fra mandens side, om end jeg er enig i at man ikke bare fylder i andres affaldsspande.

  • #4   2. nov 2018 Kan så ikke se at det er tåbeligt hvis skraldespanden står ude til vejen.
    Man må hjertens gerne smide prutteposer og andet i min skraldespand, selv om den ikke står lige ud til vejen.
    Hellere det frem for folk som ikke samler op, eller smider posen i nærmeste hæk _ det sidste er der faktisk mange der gør.


  • #5   2. nov 2018 Kunne aldrig drømme om at bruge privates. Men det har jeg læst herinde engang at en del gjorde

  • #8   2. nov 2018 kan ikke se noget galt i at bruge folks skraldespand, folk må også bruge vores, heller det end jeg og min søn skal vade i hundelort.

  • #10   2. nov 2018 Skraldespand er privat ejendom, og han betaler for at få den tømt

    Ja man betaler for at få den tømt, men man betaler nu ikke ekstra, fordi der kommer en enkel pruttepose i.
    Der skal godt nok enorm mange prutteposer til inden man kommer til at betale ekstra.


  • #12   2. nov 2018 Jeg havde det i lang tid fint med at folk smed deres lorteposer i min spand.

    Det har jeg ikke mere.
    Efter at have oplevet flere gange at folk ikke gider at lukke posen ordentligt så alt ryger ud og bliver smurt ud over bund og sider i min skralde spand, så den stinker af helvede til, så har jeg pillet mit skilt af igen.

    Her bliver spanden tømt hver anden uge, og hvis det er midt imellem 2 tømninger at folk smider u-lukkede poser i, så kan jeg vælge mellem at skulle lugte til en stinkende skraldespand i en uge, eller at grave alt mit skidt op af den og så vaske den. (med mulighed for at skulle gøre det samme dagen efter igen)

    Og min skraldespand står lige ved siden af vores hoveddør, så det er altså ret klamt at skulle lugte til det hver gang man skal ind eller ud af døren.



  • #15   2. nov 2018 Man kan jo også vælge at spørge et par steder om det er OK at man smider sin 'prut-pose' i deres skraldespand, hvis man er så uheldig at hunden får det gjort et upassende sted. Det kommer jeg til måtte jeg konstatere igår på min eftermiddagstur. Vi er for nyligt flyttet til 'et sted ude på markerne' tæt på en lillebitte landsby. Igår rendte jeg så rundt i byen med en pose og måtte konstatere, at der ikke er eneste offentlig skraldespand i byen smiley Ikke engang ved kirken var der en man måtte bruge til sådan noget som hundeposer; her var kun til blomster og det papir man havde haft blomsterne i. Der var langt hjem ad den mørke landvej med to flexiliner, to temmelig tændte hunde og en lortepose smiley

  • #17   2. nov 2018 Hold op, hvor ville jeg ønske at jeg kunne overtage ham mandens problemer - de kan edderdylme ikke være store, hvis han kan reagere på den måde over en skide lortepose i en skraldespand smiley

  • #18   2. nov 2018 John, vi er lidt gammeldags her i Kolding. ??
    Vi får tømt en gang om ugen og vi har stadig skrallesække.

    Som skrevet før, så må folk gerne smide deres prutter oser i min, også deres ispapir mm.
    Og jeg ville elske, hvis folk gad gå de der 5-6 meter hen til min skraldespand og putte deres affald i den.
    Hellere det end at jeg daglig skal rende rundt i forhaven og på fortovet og samle McDonald affald op.


  • #20   2. nov 2018 Ja herre gud da han må have et svært liv den stakkel...

  • #21   2. nov 2018 Lige mht. at smide i andre skraldespande, så kunne jeg godt nok heller ikke finde på det. Det er jo ikke dem, der har valgt at jeg skal have hund - uanset hvor ubetydeligt det virker for mig.

  • #22   2. nov 2018 Det er da en vild overreaktion fra mandens side, sikke en idiot!

    Men kvinden burde heller ikke gå rundt og smide sit affald i andres skraldespande, selvom det ikke er noget, jeg selv har noget imod. Min mand kan godt finde på det, når vi er på tur sammen, han kan slet ikke se, at det skulle være et problem. Men det er det altså for nogle, og det må man respektere.

    Til næste år skal vi her i byen (Kolding) til at sortere affaldet og får derfor kun tømt hver 14. dag, og så kan jeg godt forstå, at andre ikke gider andres lorteposer i deres skrald.


  • #23   2. nov 2018 Alternativet til ikke at kaste ting i andres skraldespande er da ikke at lade lorten ligge?!

    Jeg har en mormor -folkepensionist, 80 år, knogleskørhed og smerter. Hun har nogle få hundrede kroner om ugen at leve for. Og en lille skraldespand som hun hver uge må køre gennem sit hus ud på gaden, og så ind igennem hele huset og ud i hendes lille bitte gård.
    Hun har ikke mange penge...og hun er meget påpasselig med at alt der kan rådne og lugte bliver smidt ud i en fælles kommunal stor skraldespand i et område hvor lugt ikke generer både hende og nabo'erne.
    Nogle gange kan der ligge op til 10 poser fra områdets hundeluftere inden min mormor står op og får hentet sin skraldespand ind...

    Det kan jeg i hvert fald godt se problemet i....


  • #24   2. nov 2018 Jeg plejer at bære posen med mig... for det meste. står der en husejer spørger jeg og jeg har aldrig fået nej

  • #25   2. nov 2018 Fuldstændig vild overreaktion fra manden..
    Men jeg er enig i at man ikke bruger en privat skraldespand uden at have fået lov.


  • #27   2. nov 2018 Det er ikke okay at smide skrald i folks private skraldespande..

    Mens hans reaktion er godt nok at overreagere.

    Han kunne have nøjes med at give kvinden posen i hånden, ikke overfalde hende.


  • #28   2. nov 2018 smiley

  • #31   3. nov 2018 Jeg bor på landet og der er langt mellem de offentlige skraldespande. Af samme grund har jeg valgt at købe poser med håndtag, de er nemmere at slæbe rundt på tur. Og ja jeg går ikke så lange ture nu, da Quila kun er 6 mdr gammel, men Luna var da ude på 7-10 km ture. Og ja, jeg samler op selvom vi er på landet - som en af de eneste herude, kan jeg se.

    Ja det er da lidt besværligt med ivrig hund, snor og lortepose, men jeg ville aldrig smide det i en privat skraldespand. Sådan en hundelort stinker altså, og jeg ville selv blive arrig, hvis jeg opdagede at nogen havde brugt vores skraldespand.

    Dog er det da noget af en reaktion, ham manden kom med.


  • #33   3. nov 2018 Jeg har en enkelt gang eller to brugt en privat skraldespand, og jeg har haft det dårligt med mig selv i flere dage efter, lol. Og det har kun været fordi hundene har tænkt, at de skulle skide en lille smule 2-3 gange hver. Så gar jeg smidt en enkelt ud, fordi jeg ikke har plads til den niende pose på mig. Jeg putter den dog altid ned i en ekstra pose, så der ikke er særlig står risiko for at der går hul på den, og de så skal have lort ud over det hele. Men jeg ville da godt nok blive forskrækket hvis der kom nogen og overfaldt mig med den smiley tog den da gerne med videre så.

  • #35   3. nov 2018 Hold ferie, jeg var blevet sur, hvis nogen havde slået mig med en lortepose.

    Omvendt var det det aldrig sket at jeg havde kastet mit affald i en anden person skraldespand.

    Jeg er ikke i fordums kampvægt, men jeg kan dog stadig lige klare at bære køterens prutter med hjem. smiley


  • #36   3. nov 2018 og når Martin kan bære de store lorte så kan vi andre altså også! aslan forestiller jeg mig laver en kattelort i sammenligning med en grosser

  • #38   3. nov 2018 Min fik en kæmpe kalvefilet i går.

    Nysseligt brunet på begge sider, så den kun lige skulle steges færdig når jeg kom hjem.

    Den møgkøter valgte så lige at hapse den fra køkkenbordet. smiley



  • #42   3. nov 2018 Jeg ville ikke anbefale det Holly... det kan virke smart i starten, men når man er så sart som dig, så vil en overraskelses-diarré traumatisere dig for livet smiley

  • #45   3. nov 2018 Fysisk vold/overgreb er aldrig acceptabelt.

    Jeg tror ikke at der er nogen der er uenig i det. smiley


  • #46   3. nov 2018 man kan da lære katte at gå på toilet så hvorfor ikke en hund hahaha

    husk video!


  • #48   5. nov 2018 Jeg kan godt forstå at folk der bor steder, hvor der færdes rigtig mange med hunde ville blive lidt trætte af det hvis alle samlede deres hundelorte op og smed de i deres skraldespand; det lugter jo altså selvom det ligger i en pose. Og hvis folk så undlader at binde knude på posen - yaidks. Men som hundeejer forekommer det mig så også lidt mærkeligt at det skulle være nødvendigt at bruge andres skraldespande den slags steder. De fleste af de steder hvor der færdes mange er jo enten i byer eller bynære områder, hvor min erfaring er at der er en hel del offentligte skraldespande til rådighed. Og man kan vel godt overkomme at bære posen med til næste skraldespand ??? Jeg havde da pænt min pose med hjem til min egen skraldespand selvom jeg skulle bære den 2 km og havde to mægtig glade og fjantede hunde med i hver dages flexiline. Bøvlet og dumt ja, men ikek umuligt. Ude i de små bitte samfund eller ude i 'det åbne land' finder man kun yderst sjældent en offentlig skraldespand. Her færdes så tilgengæld heller ikke vildt mange mennesker og det er som regel ikke særlig svært at få lov at putte posen i en skraldespand ved en af gårdene fx.
    Herude hvor jeg bor går jeg af de små bitte veje (markveje o.l.) og kan tage en runde i den nærliggende landsby. Jeg har indtil videre kun observeret at 1 gravhund, 3 labradors og 1 soft coated wheathen terrier får daglige gåture i det område, hvor jeg bevæger mig med mine hunde. Der er hunde på stort set alle gårdene, men de kommer ikke ud på tur. Derfor ville det jo ikke ligefrem være store mængder som folk ville få i deres skraldespande og dermed er det også lettere at få lov.
    Mht smittekilde, ja, så er lort jo en fortræffelig smittekilde for rigtig mange sygdomme og det kan bestemt være grund til at samle op - især på steder hvor mange hunde færdes. Jeg må tilstå at jeg ikke trasker ind på marken og samler op når hundene har bevæget sig ind på en mark så langt som flexilinen tillader og lagt en klat; sansynligheden for at en hund skulle komme forbi den er ret lille.


  • #50   5. nov 2018 Jeg er gået all in og har købt biologisk opløselige poser. Det giver imo god mening midt i plastic helvedet.

Kommentér på:
Hundelufter overfaldet

Annonce