{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

Overfald - hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Vi har været ved søen i dag - det er vi næsten dagligt her i varmen, og der er normalt ikke nogen, men i dag kommer vi derned, og der står en kvinde ved "badestedet", så Sten beholder snoren på, og vi går mod vandet, da der ud af buskadset kommer en labbemix springende og ryger direkte på Sten. Kvinden er heldigvis tæt på, så mens jeg hiver i og sparker hunden, griber hun fat i gabet af den og får den hevet af.
Sten slap med overfladiske mærker - det så ud til hunden havde fået godt og grundigt fat i kvindens hånd i stedet smiley

Jeg fik Sten væk og tjekket for skader, og selvom han var noget oppe at køre, var han ok med at ligge dækket af mens vi fik nummer på hundeejer, og min mor, der også var med, tilbød at hjælpe kvinden til læge.

Sten fik faktisk rystet oplevelsen ret godt af sig og var hurtigt "sig selv", dog noget på stikkerne når der var forbipasserende på resten af turen.

Nu sidder jeg så her og overvejer: ud at gå aftentur i "hundelufter-myldretid" (mindre by, så måske 6-8 hunde) eller passe os selv nogen dage og lade det komme på afstand.
- Sten har altid været hurtig til at blive noget overgearet, men på en "vil helt vildt gerne hilse" måde. Efter ret meget arbejde sidder han nu stille og afslappet mens andre passerer på fortovet osv. Men ved af erfaring fra Reiki, at oppe at køre ala "vil gerne hilse" meget hurtigt kan skifte til oppe at køre aka "skriiiiiid røvhul", og jeg ville være SÅ ked af, hvis det er noget vi skal til at slås med.

Han er desværre blevet overfaldet to gange tidligere, også i snor. Han har ikke haft mentale men af det ud over at være særdeles påpasselig når andre hanhunde passeres - er der plads går han helst en stor bue udenom, ellers går han og kigger væk mm. og ukendte hanner accepteres ikke hjemme længere.

Men ja - what to do... vente eller "op på hesten igen"? Hvad ville i gøre og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfald - hvad nu?
  • #1   20. jun 2023 Puha, godt der ikke skete mere, og sikke et overskud både du og din mor har smiley

    Hvis det var min hund, ville jeg lige resten af dagen holde mig for mig selv, og undgå at rende ind i fremmede hunde. Og så køre almindelig rutine fra i morgen. Mange hunde finder ro i rutinen, så hvis i har en “vanlig morgentur”, så gå den uden stort ståhej. Tag til søen igen snart, men hav enten en hundeven eller et menneske med som ekstra øjne - både på fremmede hunde, men også på din og Stens reaktion.

    Han lyder jo heldigvis som en robust lille fyr, men uanset hvor robust både hund og menneske er, så kommer den berømte dråbe måske. Så jeg tænker at det er vigtigt, at DU også er helt i ro og er tryg ved de møder, som jo uundgåeligt kommer.

    Masser af krydsede fingre til jer smiley


  • #2   20. jun 2023 Altså jeg var vist mest bare chokeret, fordi den faktisk mente det alvorligt, den anden hund, tænker ikke Sten var sluppet så billigt, hvis kvinden havde været længere væk.
    Min mor gav hende dog en ordentlig røffel - og undskyldte så lidt, da der var ro på igen. Hun så ud til faktisk at være kommet ret meget til skade, og hunden var en hun luftede for sin far, og hun var selv meget chokeret over det hele og var virkelig undskyldende.

    Sten er en stjerne ift at afreagere - han er en forsigtig fyr og generelt ikke en jeg ville betegne som robust eller selvsikker, men lige på det punkt er han sgu god - men det bliver jo ikke ved at gå godt, når man møder den slags smiley
    Og han har ellers ikke haft egetkønsproblemer, men jan godt mærke, at efter de to tidligere gange, så er tolerancen bare minimal og han vælger i videst muligt omfang helt at undgå at nærme sig dem.

    Tænkte lidt det samme som dig, så hurra for ferie, så kan vi trække aftenturen til sent, når alle andre er gået I seng og så gå morgentur efter "myldretiden", hvor vi formentligt kun møder et par enkelte hunde.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #3   21. jun 2023 Op på hesten igen. Tit er det os selv som påvirker hunden efter sådan en hændelse. Men selvfølgelig ser man på hvordan det påvirker hunden efterfølgende.

    Min er blevet overfaldet et par gange. Så får han ros. Sådan en dum hund. Hvor var det godt du forsvarede dig selv. Du så god.

    Så er han vældig tilfreds med sig selv. Glemt 2minutter efter.


  • #4   21. jun 2023 Hvordan pokker får folk sig selv til at lufte hunde, de passer, uden snor?!?
    Jeg fatter det simpelthen ikke.
    Den kunne potentielt stå til aflivning grundet hendes elendige valg.
    Jeg ville flejne fuldstændig som ejer.

    Ift din situation tænker jeg at en dag uden hundemøder vil være godt, og så ellers have fokus på rolig passage af flinke hunde, og måske leg med en god hundeven, lige for at få opfrisket den gode kommunikation.


  • #5   21. jun 2023 Max - Sten er sådan lidt småautistisk, hvis jeg begynder at rose på den måde, så er der "noget galt" og han bliver skeptisk.
    For ham er det at blive dækket af og belønnet for det rutine og rutiner er godt for ham.

    Lige i denne situation var der så også behov for at undersøge ham for skader - det var ret voldsomt, den holdt fast i nakken, fik ham ned at ligge og ruskede, indtil den så fik fat i kvindens hånd I stedet - jeg var meget overrasket over, at der ikke var større skader på Sten. Så bare gå videre var ikke rigtigt en mulighed.

    Malene - faren lufter også uden snor. Har,set ham cykle rundt med den løs ved siden af cyklen. Hvor godt han så har styr på den ved jeg ikke, men han cykler dagligt forbi med den ved parkeringspladsen ved skoven/hundeskoven - håber den er i snor efter dette.

    Ift datteren, så var de jo nede at bade, hvor "alle" tager snoren af, og jeg tror virkeligt ikke, hun havde forestillet sig, det ville give problemer. Ikke desto mindre er jeg jo pisse træt af,det, men har faktisk mest lidt ondt af hende - er ikke i tvivl om at hun lærte lektion.


  • #6   21. jun 2023 Michelle - ØV for en oplevelse! Håber Sten får det rystet af sig ASAP, og at du også gør

    Selvom du ikke kan finde synlige skader, så læg mærke til i løbet af dagen, om han begynder at virke øm i nakken, for så må I en tur forbi dyrlægen.
    Ved de der rusk sker det nemlig ofte, at de får rusket "overhuden løs fra underhuden".

    Det er ikke synligt, men det er ret smertefuldt, og der kan være blødninger under pelsen/huden, som man derfor ikke opdager.


  • #7   21. jun 2023 Tak Karina, det vil jeg holde øje med.

  • #9   22. jun 2023 Nå, status er p.t. at der alligevel var lidt flere skrammer end først antaget, fandt et par huller bag det ene øre, som lige skal holdes øje med.
    Han er lidt stille herhjemme og virker til at være noget øm. Tænker, når han lige er kommet sig, at vi booker en tid til en gang massage.

    Derudover har bedsteven Max fået røvfuld i dag - de er vokset op sammen, det er 100% Max der styrer slagets gang når de er sammen, og de "snakker" normalt godt sammen, men nu skal vi så åbenbart til at være lidt obs. ved passage af døre og andre trange steder. Jeg tænker det kommer igen, men p.t. er lunten vist bare ret kort.

    Derudover må vi I gang med gå pænt træning - altså gan har jo styr på konceptet, men på stisystemerne rundt i kvarteret, hvor der ikke er overblik over, hvad der er rundt om hjørnet, kaster han sig om hjørnerne for fuld kraft, så det må vi lige have styr på.

    Men derudover virker han ok og var vældig glad for at møde vores gåturmakker inkl hunde i dag - den ene af disse en labbehan, som jo nok er det nærmeste vi kommer typemæssigt, på den der overfaldt ham.


  • #10   22. jun 2023 Mon ikke Sten har ondt? Så bliver lunten jo ofte korte

  • #11   22. jun 2023 Det er jeg helt sikker på han har, han reagerer også på at få sele af og på (over hovedet), halsbåndet er lige lagt væk for nu, det er jo omkring gals/nakke den havde fat - det er bare meget atypisk for Sten ikke bare at trække sig.
    Jeg håber det vender, når han lige er kommet sig lidt.


  • #12   22. jun 2023 Måske det er pga det, som Karina nævner i #6

    profilbillede
  • #13   22. jun 2023 Ville han ikke reagere, når man rører ham der?

    Nå, men vi har lige lidt super mærkelig adfærd. Ham har ligget i haven i 2 timer, kan ikke få ham ind, han flygter med halen mellem benene, hvis jeg går ud for at hente ham og gemmer sig så bag buske mm.
    Det er ved ar være tid til aftenrunde, så vil lige se om snor og "vil du med på tur" gør noget ved det. Ikke lige noget jeg har oplevet før, men bliver det ved, må vi da til dyrlægen I morgen


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #14   22. jun 2023 Er han ikke smertedækket?

  • #16   22. jun 2023 CM - han har fået lidt smertestillende til eftermiddag, fordi han virkede "nedtrykt" efter lille eftermiddagstur og tænkte det kunne være smerter.
    Han har ikke fået det fast, fordi han egentlig ikke har virket voldsomt smerteplaget.

    Men min erfaring med smertestillende er nu, at det lindrer, men jo ikke helt fjerner smerterne, hvis man ligefrem piller ved det sted, der gør ondt, og det har jeg gjort for bl.a. at tjekke såret ved øret


  • #17   22. jun 2023 Og "tur" var det magiske ord, han kom glad og overskudsagtig ud på aftenrunde. Til gengæld måtte jeg bære ham ind, for nu er huset åbenbart no go smiley

    Der dukker godt nok nogen uventede ting op, som jeg aldrig har oplevet før og har svært ved at forstå, hvorfor det skulle dukke op pga et overfald


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #18   23. jun 2023 For mig, opfatter jeg ud fra din beskrivelse en "skadet" hund, der også har fået et chok.

    Jeg selv giver hellere for meget smertestillende end for lidt. Bruger CDB pasta, der også er muskelafslappende. Optages igennem slimhinden og påvirker ikke de indre organer. (Hvis individet tåler det).

    Ubehag uden at være direkte smerter, kan give spændinger. Et psykisk traume kan give spændinger. Spændinger kan give smerter.

    Og noget er der jo galt ud fra dine observationer af hans ændret adfærd. En gang massage vil ikke hjælpe, hvis det sidder i psyken. Han vil blot spænde op igen.

    Et rovdyr vil altid forsøge ikke at vise svaghed.

    Ovenstående blot input, håber det bedste for Sten og ønsker god bedring smiley





  • #20   23. jun 2023 Michelle - har du været ved dyrlægen med ham? For det lyder præcis som det jeg beskrev i #6...

    Og så er jeg helt enig med CM i, at det kan være en god idé at hjælpe ham med noget mildt beroligende i en periode (udover smertestillende)
    Om det er CBD, Baldrian, SOS-dråber eller andet er helt afhængigt af, hvad han reagerer bedst på.
    Det er bare vigtigt at "komme i gang" med noget behandling, inden traumet får sat sig alt for godt fast i ele hans nervesystem.


  • #21   23. jun 2023 CM - nu er den nye finurlige adfærd først dukket op i går aftes, hvor han havde fået smertestillende, så tilskriver den mere "mentale smerter" end fysiske.

    Må indrømme jeg ikke er pjattet med at hælde angsdæmpende mm i ham udenom en dyrlæge, så vil tale med en bekendt i dag, der kan anbefale en 'adfærdsdyrlæge", som må med indover.

    De finurlige aversioner mod mig/huset er i øvrigt væk nu, men er så tilpas mærkelige, at jeg gerne vil vende dem med nogen med forstand på den slags.
    - Sten er lidt en sær hund i forvejen og verdensmester i at kæde ting sammen og generalisere, selvom jeg dog plejer ar kunne spotte, hvad det er, der "går galt" og fikse det inden det bliver hans nye rutine.

    Det er ikke spor usædvanligt for ham ar få en "fiks idé" og så kan han pludseligt kun gøre noget på en helt bestemt måde -.f.eks er min mor nødt til ar tage ham ud gennem havedøren og om til indkørslen, hvis hun skal hente ham, fordi hun, trods instrukser, ikke kan få ham til at gå ud af hoveddøren, fordi hun ikke gør præcis som jeg gør, når jeg tager ham ud - han er ikke god til selv små ændringer i, hvordan vi gør ting (siger jo han er lidt autistisk smiley )

    Så jeg er måske ikke helt så bekymret over lige den type adfærdsændringer, som sndre ville være - det han gør er sært og jeg kan ikke spotte årsagen, men formoder det har en sammenhæng med chokket - men at reagere med den type adfærdsændringer er ikke sådan helt vildt ukarakteristisk for Sten, vi skal bare have det stoppet.


  • #22   23. jun 2023 Michelle - hverken CBD, Baldrian eller SOS er lægemidler, så de ville jeg nu ikke være spor bekymret for at give ham smiley

    Mange har SOS-dråber hjemme altid, som man kan give umiddelbart efter en ubehagelig oplevelse, for at mindske eftervirkningerne smiley


  • #23   23. jun 2023 Jeg skal ikke sige om CBD dråber hjælper på hunde, men dem jeg tog en overgang hjalp hverken på angst, stress eller smerter smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #24   23. jun 2023 Kender ikke Sten, så selvfølgelig har jeg ikke din viden omkring ham og hvordan han "normalt" er.

    Jeg reagerer på hvad du har beskrevet her i tråden. Episoden har påvirket ham og synes det er en god ide, at tage ham til dyrlæge. Du har fået input på hvad der fysisk kan være galt og hunde skal ikke gå rundt med smerter.

    CBD er ikke angst dæmpende medicin, men det fjerner smerter og virker muskel afslappende.



  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #25   23. jun 2023 Frk Jensen: uanset hvilket middel, der er tale om, virker det ikke på alle! Om det er mennesker eller hunde!
    Så at det ikke virker på dig, er ikke ensbetydende med at det ikke virker på mennesker generelt. Der er en grund til at der findes mange forskellige typer smertestillende.

    CBD er godkendt til bestemte sygdomme og kan udskrives på recept som medicinsk CBD.

    Fåes i forskellige styrker og er efterhånden så populært, at det kan bruges til næsten alt smiley Det er ikke den bølge jeg er med på.

    Jeg gør brug af rent pasta til mennesker, til mig selv og til hundene. Jeg har god effekt af det, selv ved tandpine.




  • #26   23. jun 2023 Jeg har så via arbejdet oplevet at CBD også kan have nogen ret trælse bivirkninger/modsat effekt, så det tør jeg ikke kaste mig ud i. SOS-dråber har desværre ikke haft den store effekt tidligere.
    Men har talt med en god bekendt, som er adfærdsdims og fået nummer til en dyrlæge, der også gør det i adfærd, så tænker at han skal have den ene eller anden slags "støtte" mens vi arbejder på de ting der er dukket op.

    Sten er I øvrigt igen gået i haven og gemmer sig bag buskene, nu var han ellers fit for fight i morges smiley


  • #27   23. jun 2023 Arh ok - med de erfaringer kan jeg godt forstå, at du er bekymret omkring CBD. Jeg har bare ikke selv hørt om dårlige erfaringer, når der er tale om dyrevarianten af CBD uden THC smiley

    Har dylægen tid til at se ham i dag, så I kan komme godt igennem weekenden?


  • #28   23. jun 2023 Jeg ville altså heller ikke kaste mig ud i "naturmedicin". CBD er bare slet ikke reguleret, og kan indeholde alt elelr ingenting. Bachs Blomsterdråber kan hos nogle, min selv inklusiv, give hjertebanken og uro. Jeg ville nok bare bede dyrlægen om regulæg, gennemtestet medicin, hvis han skal have noget smiley

    Håber snart han er tilbage i sit vanlige, sære jeg smiley


  • #29   23. jun 2023 Vi har en tid 13.30, så nu hvor jeg har "hyrdet" ham ind fra haven er der lukket ud, så han ikke smutter igen - og som ekstra bonus tror jeg muligvis hans sår bag øret har udvikler sig til et hot spot, i hvert fald er det vokset en hel del de sidste par timer, om end jeg ikke synes det lugter (endnu).

    Nogen der ved, hvordan det fungerer med forsikring når det er flere dage efter uheldet, at dyrlægeregning kommer? Sten er sygeforsikret, så det er jo ikke fordi, det kommer til at koste mig en masse, men synes egentlig kun det er rimeligt, at modparten æder selvrisikoen.

    Karina - det jeg kender til, er jo på mennesker, men hvor der er virkning er der også altid risiko for bivirkninger, og da jeg arbejdede på arbejdsmedicinsk afdeling havde vi mange patienter, der brugte eller havde brugt CBD med ret varierende resultat og nogen med ret trælse bivirkninger, der langt overskyggede den favnlige effekt.
    Så jeg foretrækker medicin, der er fokumentetet og testet - der er også bivirkninger, men man ved hvad det indeholder og hvad man kan forvente smiley


  • #30   23. jun 2023 Fuldt forståeligt smiley

    Og godt du har fået en hurtig tid, nu hvor såret ved øret også giver udfordringer. Måske bidet har givet noget hudbetændelse - det kan også udvikle sig ret hurtigt.


  • #31   23. jun 2023 Fik så også talt med manden der ejer den anden hund - fik faktisk lidt ondt af ham. Han har gået og overvejet aflivning, men kunne ikke få sig selv til det, fordi den hund bare er hans bedste ven, men han er SÅ ked af, det er sket og helt klar over, at hunden aldrig skal være uden snor igen mm.

    Så når man hører andres historier, må man sige, at selvom det selvfølgelig slet ikke skulle være sket, så er det I det mindste en ejer, der tager ansvar for det - og tilbød i øvrigt at overføre penge inden dyrlægebesøget. Det er dog afvist, vil gerne lige se hvad dyrlægen siger, få en faktura med og så tage den derfra.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #33   23. jun 2023 Manglende ansvar. Det går så ud over andre som ikke har gjort noget galt.

    Det er så urimeligt.


  • #34   23. jun 2023 Sten er nu udstyret med medicin til op over begge ører - eller, i hvert fald gar han fået noget til såret (for ja, det havde udviklet sig til hotspot) og noget til at tage toppen af stressen. Og då er leverancen røget, så der kunne tjekkes for evt flere sprog (det var der ikke).
    Og så er vi gået all in på en træningsplan først og fremmest ift at gøre hjemme til en tryg base (igen) og på at få genopbygget tilliden, som har lidt et gevaldigt knæk. - det er godt jeg har ferie, så er der tid til at komme godt fra start.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #35   23. jun 2023 Hvad betyder: Og då er leverancen røget, så der kunne tjekkes for evt flere sprog (det var der ikke). ??

    Godt han kom afsted - fortsat god bedring til og med Sten smiley


  • #36   23. jun 2023 Ej det ved jeg sgu da heller ikke lige, hvad der er sket der smiley

    Der skulle stå: så er pelskraven røget, så der kunne tjekkes for flere sår... det giver vist bedre mening smiley


  • #37   23. jun 2023 Sten takker - han hænger nu ud i bilen i indkørslen. Der er luft og skygge og han har ingen intentioner om at komme med ind. Men bedre end at gemme sig i haven tænker jeg.
    - billede fra den gode side, der stadig har pels smiley


    profilbillede
  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #38   26. jun 2023 Håber det går bedre med hunden?.

  • #39   26. jun 2023 Både og - fysisk er han ved at være ok og tilbage på vanæigt niveau, bortset selvfølgelig fra lidt sårpleje.

    Mentalt går det lidt op og ned. Han er tilbage til at gerne ville være i rum med mig og flygter ikke og gemmer sig i haven, men han er ikke kontaktsøgende og undgår i vid udstrækning at komme i berøring med mig - i få tilfælde har han inviteret til kæl (og det bliver honoreret hver gang) og han vil gerne putte i sengen ved sengetid, men derudover prøver jeg at ignorere ham mest muligt og så belønne når han selv søger kontakt
    - han er jo i forvejen lidt sær med berøring, men plejer bare at gå, hvis ikke han ønsker det. Nu er vi ude i noget med at gå en bue udenom eller krybe langs væggen, hvis vi skal passere hinanden eller igennem en dør e.l.

    Og så er der dukket noget separationsangst op - jeg skulle lige i brugsen i går og var væk maks. 20 min. Han var helt i panik, da jeg kom hjem.
    Har i dag haft ham med hos mine forældre, da jeg havde lovet at motionere hest for min far, og for at han ikke skulle være selv, kunne han så være ved min mor. Han var ok da jeg gik, men så snart jeg var væk ræsede han bare stresset rundt, ville ikke tage (lækre) snacks og faldt først til ro, da jeg kom igen. Min mor er "dagpleje" for ham jævnligt, så han er vant til at komme der og plejer at være godt tilpas.

    Til gengæld har vi haft en super gåtur i skoven i eftermiddag, hvor han har været helt sit gamle jeg og endda passeret en anden hund i ro og mag.
    Og på torsdag har vi en aftale med adfærdskonsulenten fra den lokale DCH - han har nemlig en ualmindelig sød og veltrænet labbe, som han gerne vil stille til rådighed til i første omgang lidt træning og måske en gåtur. Den minder jo om den der overfaldt ham og er ukendt for Sten, så en mulighed for lige under sikre forhold at "teste" ift. andre hunde og om der evt skal sættes ind med noget der.

    Mit umiddelbare indtryk er dog, at arbejdet først og fremmest kommer til at handle om at genopbygge tillid og selvtillid og gøre ham tryg ved at være alene


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.963
    #40   26. jun 2023 Det var dog en skrækkelig oplevelse for jer og for ham især.

    mange tanker. du handler hurtigt. Det er afgørende.

    Nogle dyrlæger giver en hund der overfaldes let dosis af Stesolid så den sover dybt i nogle timer. Det skal gives inden for 24 timer dog. De siger det gør at hunden husker oplevelsen mindre godt

    Jeg skriver det så andre kan overveje det.
    Har selv brugt det en gang med god effekt da Hugo blev overfaldet alvorligt af to pitmix. Han sov i tre timer og havde tilsyneladende glemt det... men jeg ved ikke om han havde haft en reaktion uden jo.

    Jeg tror på du får ham normal igen. Du er en erfaren ejer.

    sender mange gode tanker.


  • #41   26. jun 2023 Tak.
    Det gør bare ret ondt, at han har SÅ eftertrykkeligt mistet enhver skygge af tillid til mig. At han ligefrem passerer mig i en bue med hovedet sænket og halen lidt inde mellem benene. Det bliver altså svært at få løftet op på tidligere niveau smiley

    Men jeg trøster mig med, at han i hvert fald har lidt frirum på skovturene. Der er han i sit es, tager mad, tjekker i d og hygger sig gevaldigt.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #42   26. jun 2023 Der er trist han har det sådan. Håber det bliver bedre når det kommer på afstand og i får nogle gode oplevelser.

  • #43   26. jun 2023 Jeg håber det også. Jeg synes jeg har set nogen små tegn i den rigtige retning i dag, men det kan være ønsketænkning, vi må se.

  • #44   21. jul 2023 En lille update herfra, til de der måtte være interesserede. Sten er stort set sig selv igen, dog med undtagelse af alene hjemme. Han kan nu være "alene" hjemme sammen med min mors hund - der er sat kamera op, og han sover tiden væk, som han også plejede at gøre helt alene. De sidste par dage har vi haft dem adskilt af børnegitter og det er stadig gået super.

    Herhjemme, helt alene, er lidt noget andet. Han hyler ikke længere når jeg går, men slapper ikke af, jeg kan se han stresser og drøner rundt i huset, hvis jeg prøver at trække tiden lidt, så der er noget vej endnu smiley
    Heldigvis bor mine forældre tæt på, og han kan være der i arbejdstiden mens vi får løst problemet.

    Ift andre hunde er han på stikkerne, men ikke udfarende. Kan dog ikke/kun svært vende ryggen til og har stort behov for at holde visuel kontakt til hunden er passeret lidt afhængig af hundetypen. Han har det fint med sine vanlige kammerater og har også være sammen med naboens labbehan, som han ellers kun kender gennem hækken, uden problemer.

    Men han har der godt langt størstedelen af tiden, og det må siges at være fremskridt.


Kommentér på:
Overfald - hvad nu?

Annonce