{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Værd at tænke over {{forumTopicSubject}}

I dag er det 80 år siden, at de tyske nazister hærgede jødernes ejendomme i Tyskland. Kunne vi bruge 5 min. af dagen på at tænke over, om det er der vil hen igen. Jeg er alvorligt bekymret for, at vi kan ende med noget lignende, når der spredes så meget had i visse kredse. Her tænkes ikke mindst på amerikanske præsident, men egentlig også på specifikke østeuropæiske statsledere/regeringer.
Fortæl mig, hvad du tænker om situationen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værd at tænke over
  • #2   9. nov 2018 Jeg deler din bekymring

  • #3   9. nov 2018 Jeg er ikke bekymret for USA. Det retter sig, da det er demokrati.

    Jeg er heller ikke bekymret for Putin i sig selv. Jeg er bekymret for,om det udvikler sig til at han helt for afskaffet deres demokrati, og den næste (afløseren) for ham er endnu mere rabiat.

    Så jeg håber at det hele løser sig, men frygter at det kan gå begge veje for enkelte lande.

    De lande jeg kan være nervøs for er dem der ikke er demokratiske.


  • #4   9. nov 2018 se på ham i Tjetjenien... syg type

  • #6   9. nov 2018 Min tanke er, at den største fare breder sig nedefra i disse tider.
    Had ulmer hos ganske almindelige mennesker ovenikøbet i et omfang så uhyrligheder forsvares.
    Den vekselvirkning det kan give med magthavere er grum at tænke på.


  • #8   9. nov 2018 Typisk højrefløjs pis ikke at kunne komme med et eneste argument i en ellers sober debat men kun personligt vuggestue jammer... nej vent... vuggestuebørn argumenterer bedre!

    smiley



  • #9   9. nov 2018 Det har jeg faktisk selv været bekymret for længe. Had skaber krig, propaganda og forfølgelser, og der er SÅ meget had lige nu mod bestemte folkegrupper, og ikke engang kun de religiøse af slagsen.

  • #10   9. nov 2018 Det er et kæmpe spin. De, der stemmer de partier ind, opdager ikke, hvor store forringelser de selv er ramt af... pga de samme politikeres løftebrud og love. Fattige bliver fattigere.

    Ført går man efter religiøse minoriteter, så hjemløse, så homoer... disse er ægte eksempler. På det seneste har der været nogle voldsomme angreb på kvinder som køn så man tror man er i 1800 tallet. Men vælgergruppens fokus er på muslimerne.

    Nogle gange kommer der huller i spinnet.... så ryger en thailandsk lille pige til Bangkok, fordi man vil undgå muslimske genopdragelsesrejser, som er udokumenteret i antal, så kommer man til at ramme en dansker, som mister sin social hjælp, så er der en psykisk syg, der går amok fordi han egentlig skulle have været indlagt, en demonstrant får taget sit Tibetflag fordi Kina har mange penge og så pyt med grundloven, og så er der en, der bliver mere syg af at være på sygehus, og i skatteundersøgelsen er der sandelig taget en sætning ud, så ingen kan se, at der er rykket og rykket for svar fra kommisionen, og pludselig er der en politiker eller to, der er taget med fingrene i kassen, fordi der skulle betales nye underbukser....

    men så råber Støjberg eller Bernt eller Henriksen op - se en muslim!
    Og så ser alle kun det, og det store skuespil kan fortsætte...

    De, der stemmer, fortryder den dag, de står for tur. For det vil ske. De vil blive anset for en byrde.

    Men det er et fantastisk veludført spin, må jeg sige.


  • #12   9. nov 2018 Holly - du stemmer imod din egen fremtid. Lige nu tænker du bullshit men en dag vil du se tilbage på at en skrev dette til dig og tænke Damn.... men folk får de politikere de fortjener.... og så må man jo føle, når man ikke vil lære af historien.

    Men mange har vist glemt, at Hitler og hans venner ikke kun var imod jøder.

    Jeg synes egentlig det er mere mærkeligt, at der kan sidde en bruger og skrive den slags bavl som dig uden en hel gruppe udstøder dig.
    Men det er nok fordi det er blevet normen.

    Det er også mærkeligt at det at være dansk for mig står for nogle helt andre værdier end det, som disse tåbelige partier udtrykker. Rummelighed, overskud, næste kærlighed, tilgivelse, favnelse....

    Sprøgsmålet er, hvornår den store gruppe af danskere, der ikke tilhører det modsatte tager bladet fra munden og siger stop.
    Jeg ser strømninger den modsatte vej. I veluddannede samfundslag.

    Det onde vil altid i sidste ende vige for lys. Problemet er, at når man har et glas med beskidt vand, og hælder rent vand i, så flyder al skidtet op til overfladen først - og så løber det over kanten - men derefter er vandet rent.

    Lige nu sidder der en gruppe og skriver den slags klamme kommentarer som herover online, men en dag vil de opdage, hvor få de er. Når vandet bliver rent igen i Danmark. Og det er begyndt at løbe ned af siden


  • #13   9. nov 2018 Utroligt, at man ikke kan se lighederne med tiden før anden verdenskrig. Vi sidder for pokker midt i det allesammen.

  • #14   9. nov 2018 Det var forbavsende så let, Hitler havde ved at rekruttere folk, og det var ofte folk, som ikke havde meget at miste. Ja, hvad gør man ikke for at få muligheden for at kravle op ad samfundets stige?

  • #15   9. nov 2018 Man er jo blind. Der var også folk, der syntes Hitler var alle tiders fyr, indtil hans sortklædte SS-folk stod uden for ens egen dør - fordi man ikke passede ind i kassen..... '

    Enig Søren - og sikke en fin tak de fik smiley

    Undersøgelser viser, at al den bavl, der skrives online mm skrives af få. Der er et stort udmattet flertal, som er mega trætte af at høre på det. Bare vent til de begynder at skrive. De ekstreme grupper er slet ikke så mange, som de tror. Det udmattede flertal er mange. Rigtig mange.

    Det kan jeg bekræfte, fordi jeg er en af dem. Og jeg er begyndt at sige hold nu din kæft til den slags kommentarer og udskamme folk, der er ekstreme på den ene eller anden måde - uanset fløj, religion eller andet. Mange flere bør følge efter. For vi er flere end dem


  • #16   9. nov 2018 Der er jo et kendt ordsprog, der hedder "If you do not learn from the past, history is bound to repeat itself" - Eller noget i den dur.

    Vi har åbenbart ikke lært noget.


  • #17   9. nov 2018 Flertallet har lært, men det er tavse udmattede folk der udgør det. Men kun tavse lidt endnu.

    Bare vent og se. Tingene vender, når det udmattede flertal åbner munden. Og det gør de. De skal bare have fået helt nok...

    Flertallet af danskere er nemlig ikke ekstreme. Det er de for veluddannede til


  • #18   9. nov 2018 Men vi har jo ikke lært nok, når en mand som Donald Trump vinder på basis af hadefuld retorik.
    Det samme har dansk folkeparti faktisk også.

    Så har vi i virkeligheden ikke lært noget - For havde vi det, så havde de ikke vundet til at starte med.


  • #20   9. nov 2018 ork joh.... Det er bare det sorte vand der skyller væk.

    Der er et kæmpe udmattet flertal i USA også. når de stemmer så flytter de det hele og så vil der sidde et mindretal med en dårlig smag i munden og nogle vil huske hvem de var


  • #21   9. nov 2018 Holly bare rolig selv folk som dig vil forstå. Det viser historien jo også ikk smiley

  • #22   9. nov 2018 Men hvornår stemmer de? Når det er for sent?

    Jeg ved ikke, hvor meget vi reelt set har lært, når vi ikke tager kampen op.


  • #23   9. nov 2018 kampen er i gang. hver enkel i det store flertal skal starte med sig selv. første skridt kunne være at sige nej tak til den slags vrøvl på et hunde forum hvor børn også er medlem

  • #24   9. nov 2018 Jeg frygter bare, at der først er flertal af folk, der er i gang, når det er for sent.

    Jeg synes, det er bekymrende, at det ikke blev taget i opløbet. Vi ved jo godt, hvor det ender henne. Det er set så mange gange i historien efterhånden.


  • #25   9. nov 2018 Ja måske bliver det rigtig grimt. Det gjorde det jo sidst.

    en ting er dog sikkert. mange af de, der stemte Hitler ind blev senere en belastning selv. og det er aldrig for sent.

    problemet er når an acceptere bavl fx som her hvor folk er samlet om hunde og børn kan læse med. flere burde tage bladet fra munden i den slags situationer. start i det små hvor man kan. Det gør en stor forskel på sigt.

    mange har set den kommentar og rystes over den. men er tavse. men det er jeg sikker på ændre sig.

    Det viser historien jo også

    fordi der er et flertal der er stille så ligner det at ekstremer er store. men det er de ikke.


  • #26   9. nov 2018 Og sjovt nok er de seneste skyderier (som man hører om) i USA begået af "se-mig-jeg-har-et-sydstatsflag-white-pride-Trump-elskende fjolser...Men det er nok bare enlige galninge - en IS'er står derimod for alle muslimer...

  • #28   9. nov 2018 Holly, kunne det tænkes, at det had de møder ikke hjælper?
    Kunne de to ting mon dog hænge sammen? Kan den separation vi skaber mon være synderen? Det glemmer de at medregne.


  • #30   10. nov 2018 Holly de tal er forældede. I 2017 er alene antallet af asylsøgere drastisk faldet. Du skal derfor finde de nye tal. se i øvrigt detektors test. og rockwool fondens undersøgelser

    hvis man vil dokumentere noget med tal så brug de nyeste og læs op på sagen. og selv hvis det steg så legitimerer det ikke de ordvalg du anvender om hele grupper af udlændinge eller folk med anden hudfarve herinde. dit ordvalg er præcis så ekstremt som isils eller nynazisters. skifter man ordet arabere ud med jøde får det sin rette klamme klang

    vi kan sagtens debattere de problemer der er uden at bruge hadefuld retorik kombineret med generaliseringer. Jeg debatterer heller ikke med folk der mener at alle homoer er nogle svanse som burde omvendes fx



  • #31   10. nov 2018 Jeg er ikke så optimistisk omkring de udmattedes great uprising.

    Vi er så mange, der har sagt nej tak til de skingre debatter og argumenterne, der skulle stå i modsætning til alt det hadefulde, bliver aldrig anført. Det betyder jo desværre at flere og flere overbevises om at der er grupper, der truer samfundet som vi kender (kendte) det. Godt hjulpet af stemmegrådige politikere, der overbyder hinanden i at skabe fjendebilleder og føre politik på kanten af grundlov og menneskerettigheder.

    Der hakkes en hæl og klippes en tå. Hele befolkningsgrupper udskammes og udråbes til kilden til al elendighed og stille accepterer vi tiltag, der gør fattige fattigere, skaber nye hjemløse, ødelægger det sociale sikkerhedsnet, forhindrer danskere i at bo i Danmark, totalskader flexicurity, giver svindlere carte blanche til at lænse statskassen for milliarder - og detailregulerer hvordan nogle kvinder skal gå klædt.

    Salamimetoden fra politisk kant og mængder af højtråbende bullies i den offentlige debat lukker munden på den almindelige, gennemsnitlige, fornuftige og afbalancerede dansker...
    Jeg har svært ved at se at et momentum for fornuft og den danske rummelighed skabes lige nu.
    Det tavse flertal er stadig fuldstændig tavse.


  • #34   10. nov 2018 Holly
    Du retfærdiggør med andre ord handlinger som krystalnatten. Det er den slags, som gør det hele endnu mere uhyggeligt. Du har intet lært af historien. Kriminalstatistikken, som du henviser til, er der allerede midler til at tage hånd om. Straffeloven kaldes det.
    Bortset fra det, så fremstår du som prototypen på Trump-fanboy. Alting er de andres skyld, og var det ikke for dem, så ville dit liv bare være fantastisk.


  • #35   10. nov 2018 https://www.dr.dk/nyheder/indland/faktatjek-giver-danskerne-plus-og-indvandrerne-minus-i-statskassen

    Det eneste klamme og pinlige i denne tråd er Hollys retorik


  • #36   10. nov 2018 Jeg ved ikke engang, hvor man skal starte med at svare på sådan en hadefuld kommentar...

    Det er jo netop den hadefulde (og sjældent sande) retorik, der gør os andre bekymrede for fremtiden.

    Chokerende, at man kan være så hadefuld og på ingen måde tage med, at alle folkefærd består af individer, hvor hver og en er forskellige...


  • #37   10. nov 2018 Holly når du siger arabere er det så et skældsord for alle der ser anderledes ud eller mener du at kun folk fra arabiske lande giver problemer?

    de forringelser du oplever har du selv stemt ind smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #38   10. nov 2018 Men det er helt fint at være hadefuld over for grupper man er politisk uenig med. Man prøver at fremstå som den gode men er selv en del af problemet.


  • #40   10. nov 2018 Når man har læst de debatter her, så er der fraser, der gentager sig fuldstændig uden stop.
    Godhed, godhedindustri, væmligboer, kulturberigere - og så videre. Listen er SÅ lang.
    Og alle disse evindelige gentagelser gør, at man simpelthen ikke gider ebatten.
    Niveauet er så ufatteligt lavt, stråmændene flyver rundt (her blandt andre den med godhed - formålet er, at få folk til at forsvare sig selv og dermed afspore).

    Tænk hvis bare stråmændene var nye, så ville den debat måske marginalt være mindre formålsløs.


  • #42   10. nov 2018 Tak for gode og ikke mindst tankevækkende indlæg.
    Jeg plejede at være og er til dels stadig stolt af at være dansker. Stolt af vores frie liv opbygget over den klassiske skandinaviske model, stolt over vores frisind, stolt over vores hjælp til de svageste og faktisk en del andre ting. Jeg var/er så stolt, at jeg ville ønske at alle i verden kunne have det som os - sådan overordnet. Min stolthed gør også, at jeg kan rumme andre kulturer, som jeg frit kan håndplukke nogle ting fra.


  • #44   10. nov 2018 Fordi ingen gider, Holly...
    Det giver ingen som helst mening at argumentere, det er en lektie, der er lært for længe siden.

    Det er ikke folk som dig, der skal bruges krudt på.


  • #45   10. nov 2018 Holly vil du svare på mine spørgsmål herover?



  • #48   10. nov 2018 @John.
    Hvis USA trak så ud af NATO, hvad skal vi så gøre?

    Når verden udvikler sig, er EU da nødt til at følge med.

    Nu er det ret usandsynligt at det bliver nødvendigt, men vi skal da være omstillingsparate hvis verden ændrer sig.

    Som sagt, jeg tror jo at Trump bare er en politisk periode vi skal igennem, omend der er meget at lære af den.


  • #50   10. nov 2018 Tak Holly selvom det naturligvis undrer mig at du ingen problemer ser med asiater når man husker at lederen af loyal to familie er fra Pakistan, eller med Østeuropas befolkninger når man tænker levacovic familien....

    men fint nok...du synes arabere er et stort problem som helhed alene pga deres etniske ophav mens andre forholder sig til individets opførsel. jeg synes nemlig loyal to familie og levacovic er et stort problem for DK smiley


  • #56   10. nov 2018 Nåh, nu forstår jeg.

    Jeg er enig i, at det er en mærkelig udtalelse.jeg tror nu at han dummede sig der. Det skal nok falde til ro.


  • #57   10. nov 2018 jamen lad os da kalde alle med en anden hudfarve for arabere lool hold kæft hvor er det dog dumt og morsomt

    i rest my case smiley

    ps John nej du er ej! du er 10 % araber

    hahaha åh altså smiley


  • #64   10. nov 2018 Nogle mennesker er umulige at nå ind til.

    Jeg vil i hvert fald selv blive ved med at møde andre med åbenhed, om så de er fra Pakistan, Kina, Sverige eller Pluto. De kan have polkaprikket hud for min skyld, det er simpelthen så ligegyldigt.


  • #66   10. nov 2018 Jeg stemmer. Ved sidste valg var jeg sengeliggende dog.

    Hvis vi stemmer imod de partier, som fokuserer på at fordømme indvandrere af anden etnisk baggrund, så er det et sted at starte.

    Jeg tror ikke flertallet er umulige at nå ind til. Jeg tror bare, at de ikke helt har forstået alvoren af, hvad vi står overfor.


  • #69   10. nov 2018 Men bliver der reelt stemt?
    Hvor mange stemmer egentlig? Altså... det er da et sted at starte, hvis folk ikke går ud og stemmer.

    Kunne jeg gøre mere, så gjorde jeg det, for det bliver mindre og mindre en bekymring og mere og mere en skræk. Desværre har jeg ikke den mulighed, som det er nu. Hvorfor er personligt, så det vil jeg ikke komme ind på.

    Det kan godt være Holly ville bruge samme argument. Det skal jeg ikke kunne sige.
    Men vi har ligesom været her før. Et kig på historien og så burde man vide, hvor vi reelt set er på vej hen...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #70   10. nov 2018 Jeg er nysgerrig. Hved kan man stemme på som vil gøre det bedre. Jeg har svært ved at se det.

  • #71   10. nov 2018 radikale måske... er ikke færdig med at undersøge det

    og Holly din kommentar om at jøder 'burde have lært lektien'..... kæft mand... Du er langt ude.

    de 33 milliarder.. se mit link til detektor


  • #72   10. nov 2018 Jeg ved endnu ikke, hvem jeg stemmer på. Der er pros and cons ved dem alle.

  • #73   10. nov 2018 argh... nogle er for mig mere cons må jeg sige

  • #74   10. nov 2018 Nogle er udelukkede for mig også, herunder DF - Netop fordi cons vejer mere end enhver pro de så end måtte have.

  • #82   13. nov 2018 Fra hestens egen mund so to speak....


    "Det er særligt den bølge af højreekstremisme og højreorienterede holdninger, der skyller ned gennem Europa og USA i disse år, som den 96-årige tysker ønskede at advare de unge imod.
    - Dengang var det jøder, man gav skylden - i dag er det andre grupper. Men man skal ikke tro på, at det bare er én gruppe af mennesker, der har skylden for alt muligt, oversatte Suzi Alena Apelgren ham og henviste til nutidens "fake news"."


    https://dagbladet-holstebro-struer.dk/ulfborg-vemb/96-aarig-tysk-ekssoldat-advarede-efterskoleelever-mod-hoejredrejning/artikel/388515


  • #86   14. nov 2018 Du skriver jøderne i bestemt form som om det er en homogen masse.
    Det er altså vidt forskellige mennesket, der har en enkelt ting til fælles.
    Hvor troende folk er er ikke din sag overhovedet.


  • #87   14. nov 2018 Jeg tænker at der er ekstremister på begge fløje. Og at fred bliver der aldrig

  • #88   14. nov 2018 rystende kommentar Holly.... Den falder tilbage på dig selv

  • #92   14. nov 2018 En af de fine ting ved at være dansker, er at man har religionsfrihed. smiley

  • #93   14. nov 2018 Jeg synes klart Max har fat i den lange ende.

    Der er hadefuld retorik på begge sider.
    - Den ene side er imod indvandring osv. & den anden synes så det er okay med super hadefuld retorik overfor dem som de er uenige med.

    Så kommer vi jo aldrig videre?

    Jeg er efterhånden også træt af det er så nemt at blive stemplet som racist, man skal nærmest bare kigge forkert på en med anden hudfarve, eller gudforbyde, en med tørklæde.

    Jeg turde nærmest ikke kigge på den mor som gav sit barn tøj på da vi hentede H fra gæstedagpleje idag, da hun bar tørklæde. Hun havde i øvrigt en søn der hedder Allan/Alan.

    Jeg mener en stor del af problemet ligger i at vi ikke har ret til at smide folk ud som laver lort i DK, men derimod bliver der smidt folk ud som ingen problemer laver.
    - Jeg mener, helt ærligt hvad laver Levancovic familie her stadig?

    Dog mener jeg nu hele vores strafferamme/love trænger til en opjustering. Vi har alt for milde straffe og vores fængsler minder mest om ferieophold for de indsatte nogle steder.


Kommentér på:
Værd at tænke over

Annonce