{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.391 visninger | Oprettet:

Aktivering af hamster? {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt efter små ting jeg kan gøre for at aktivirer mine hamster smiley

Pt. gemmer jeg kaviar rundt omkring i deres burer, sådan hver 3 dag. Hvad kan man ellers bruge det til smiley
også gemmer jeg dagligt en toiletrulle som jeg har klippet over og har lavet sådan en lille æske ud af. Der bliver gemt forskellige ting og den bliver gemt forskelligt dagligt. Nogendage er det bare en kedelig altromin der ligger i, andre gange er det melorme, nogen dage er det frisk toiletpapir smiley

Men tænker, der må da være noget andet man kan gøre. Som giver dem lidt berigelse smiley Til sommer vil jeg hente nogle friske æblegrene og bygge lidt forskelligt til dem, nye broer, små huse osv. Venter bare på at folk klipper deres træer til. Jeg skal ud og have købt nogle flere huler, så når de skal have nyt bundlag næste gang, så får de nogle nye huler smiley

Fede Dorit, som har tabt sig meget, efter hun var i pleje hos min veninde. Hun var standhaftig med ikke at give mad før hun havde tømt skålen (Der er jeg ikke lige så hård) smiley Hun har været tvunget til at æde alt, og er nu normalstørrelse. Hun elsker altromin. Det er lækkert, jeg kan følge med i hendes madhjørner hvornår hun har tømt dem. Det ene er inde i det store hus uden tag. Hun kravlede op på taget og prøvede at flygte smiley Så taget røg af, og en glasplade over. smiley

Hamtaro, hvis del i kan se her. Ham ser jeg sjældent smiley Han bor i hans 2 huse. Hvis jeg ikke vidste bedre ville jeg tro at han var død haha. Dog er det tydeligt hver dag at han har gravet rundt i hans bundlag.

Jeg skal have skaffet dem begge et rigtigt løbehjul, selv om Dorit nyder sin spinner smiley

Har i nogle ideer?

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering af hamster?
  • #1   6. jan 2019 Dorits hjem smiley

    profilbillede
  • #2   6. jan 2019 Sørg for at købe ret store hjul, de små til dværghamster hører jeg, er for små og belaster deres ryg.

    Heldige hamserer, sikke flotte bure de har


  • #3   6. jan 2019 En bekendt jeg har, havde sådan en lille foderbold til sine hamstere, samt at de fik grankogler som jo nemt kan skaffes.
    Hans var så tam, og han havde dem ud af buret hver dag og lærte dem lidt triks, blandt andet at putte en lille papirkugle i en lille plastbøtte.


  • #4   6. jan 2019 Det lyder allerede til de bliver aktiveret rigeligt smiley

  • #5   6. jan 2019 Hundene og jeg må i skoven og finde grankogler smiley God ide, der kan man gemme lidt solsikkekerne eller andet lækkert smiley

    Mine er ikke vildt tamme, men de kravler selv op i mine hænder, så løfter jeg dem op og lige kæler. Fede Dorit angreb mig meget i starten. Hun bed og hvæste af mig, nu kommer hun selv hen til mig og lader mig røre hende smiley Dog kan hun godt blive liiidt vildt hvis jeg har noget lækkert i hånden. Det er vildt, jeg er stadig liidt bange for hende når hun pludselig tonser hen til mig, og hvergang siger jeg "ikke bid, ikke bid" smiley Hun er et mikrodyr og jeg er mega ræd haha. Jeg prøver dog at lade være med at vise det, for hun er mega sød når hun ikke æder mig smiley jeg kunne også prøve at lave en kugle af sammenrullet papir med noget lækkert i midten.

    ang, hjul. har jeg tænkt mig at købe de helt store.
    https://anicare.dk/hypnose-loebehjul/270 eksempelvis det store her, dog ville jeg gerne have mine fingre i silentspinners smiley
    http://www.carstens-dyrehandel.dk/shop/super-pet-silent-spinner-1200.html
    Det bliver bare engang når jeg har en bedre opsparing, de er lidt pebret smiley


  • #6   6. jan 2019 Selve grankoglerne indeholder jo også frø, hvis de samles/høstes på det rette tidspunkt, så kan hamsteren spise granfrøene uden at du skal putte guffer i dem.
    Du må kunne google dig til hvornår grankogler er modne.


  • #7   6. jan 2019 Hvor er det dejligt at se hamstre som har ordentlige hjem, og ikke bittesmå plastikkasser smiley

    Folk syntes altid jeg var vanvittig når de så Hennings hjem, men jeg gav ham bare hvad han havde brug for, nemlig plads at boltre sig på, og ting at give sig til.

    Jeg har til alle mine hamstre haft en stor løbegård de ikke kunne komme ud af, hvor jeg dagligt har haft dem ude og rende rundt og søge efter lidt lækkerier, og samtidig kunne bruge diverse ekstra gynger, vipper, huse, trapper osv ( sådanne ting havde de også i deres bure) .


  • #8   6. jan 2019 Når Fede Dorit ikke er her mere, hun er ca. 2 år, på nurværende tidspunkt. Dog er jeg ikke 100% sikker, da jeg har overtaget hende. Når hun ikke er her mere, får Hamtaro hele buret for sig selv smiley Også skal jeg kun have et hamster af gangen. Så får han et stort lækkert bur. Jeg har desværre ikke pladsen til et ekstra bur de kan komme ud og lege i smiley Dorit ville elske det, hun spurter rundt dagligt. Hamtaro høre jeg stå op når jeg går i seng smiley

    Min familie syntes også jeg var vanvittig at købe et skab, også lave det til hamster hjem smiley


  • #9   6. jan 2019 Vær opmærksom på at det store er MEGET stort!

    Jeg fik et hjem ved en fejl - 30cm i diameter er virkelig meget.
    Kan være jeg lige skal ta et billede af det lille og det store ved siden af hinanden - de 20cm passer til en dværghamster


  • #10   6. jan 2019 Det lyder som et dejligt hamsterliv smiley

    Tænker også, at sådan en foderbold, kunne være god aktivering.
    Hvad med de der små hamsterhuse i hø, der nærmest er kugleformet ? Måske sådan én kan fyldes med alt muligt sjovt (foder, redemateriale osv.) ?

    Kan “vinter”grene ikke også bruges ? Måske hvis det “pyntes” lidt med hø, eller lignende ?


  • #11   7. jan 2019 Du skal købe det lille hypnosehjul til dem, hvis det er det du vælger, det andet er til guldhamstre, og det lille er helt perfekt til dværge smiley Min ludvig har det lille og det er fint stort og også det man anbefaler. Ludvig er virkelig glad for sit, så jeg kan varmt anbefale det.

    Giv dem noget mere strøelse, så de kan bygge gange. Jeg kan anbefale at bruge en blanding af boxo og carefresh, jeg ved det er dyrt i forhold til det andet, men det er dejlig blødt for dem at være i, holder rigtig godt form når de graver huler i det, så de kan have gange osv. som i naturen. Ludvig bruger meget tid på at grave rundt og nede i hans. Ludvigsbur bliver kun skiftet ca. hver 6 uge, og for det meste er det fordi jeg gerne vil have et nyt tema eller synes at nu er der gået længe nok, ikke fordi det hverken er vådt eller lugter smiley

    Ting de kan kravle op på, under og igennem er også godt. Men jeg synes umiddelbart det lyder til at du aktivere dem fint. Du kan også droppe at have madskål og så bare sprede foderet i buret, så de selv skal finde det smiley
    Og så er det en god ide at lave noget trådnet (der findes videoer på youtube der viser hvordan) til toppen af buret, så kan du også bedre have lidt højere ting uden at frygte at de smutter ud, og de får stadig luft nok.

    Ann-marie, hamstere må ikke få hø.


  • #12   7. jan 2019 Solvej: Vidste ikke, at hamstere ikke må få hø (man lærer noget nyt hele tiden smiley ). Hvorfor må de ikke få hø ?
    Måske man kunne bruge noget andet end hø, til at pynte bare grene med ?


  • #13   7. jan 2019 Jeg havde skrevet hvorfor, men den har åbenbart fået det slettet da jeg sendte smiley
    Der er desværre mange der ikke ved det, men det er noget med at det er så stift at det kan stikke hul i deres kindposer. Det er ikke fordi det er giftigt eller noget, men better safe than sorry.

    Man kan sætte toiletpapir på smiley
    Ellers kan man købe nogle små grene i bl.a. maxizoo hvor der er gulerodsstykker på, så kan de bruge tid på at få dem bidt af. Min ludvig gider så ikke gnave i grenene bagefter, men han vil gerne bruge tid på at få gulerod af.

    Grene har de jo kun rigtig noget ud af hvis de vil gnave i dem, da det er godt for tænderne, men hamstere er ikke klatrere og er ikke nødvendigvis særlig gode til det, da de ser virkelig dårligt.


    Jeg kan ikke se om du har sandbade ts, men det går jeg ud fra, så kunne du få lidt større sandbade eller evt reptiljord, som de kan hygge sig med at grave og bade i. Min ludvig bruger hans sandbade både som toilet, som bad og til at gemme mad, så han har altid 2 smiley reptil jord, kan ikke lige huske hvilken, det er noget kokos halløj tror jeg, er sikkert for dem, så kan man lave et grave område, jeg har dog ikke selv prøvet det endnu.

    Jeg vil også anbefale dig at få en vandflaske til dem i stedet for en skål, da de kan blive virkelig syge hvis de bliver våde, så det skal man passe på med smiley Mange med glas og plastikbure bruger velcro til at sætte vandflasken fast med.


  • #14   7. jan 2019 Jeg må lige se om jeg kan finde nogle vandflasker. De hælder alligevel hemp i dsgligt.
    Må få købt det lille hjul smiley
    Mine gnaver umiddelbart i træ. Dorit pisser på træ. De har også sandbad, vil gerne købe nogle større sandbad, da de dækker det til med hemp pt. Dorit pisser også i sandet, gerne lige så snart det er rent.


  • #15   7. jan 2019 Sølv skålene er begge sandbade. Begge gamle hundeskåle jeg ikke bruger mere smiley

    Bundlaget er forresten en blanding af carefresh og hemp


  • #16   7. jan 2019 Tak for forklaring Solvej smiley
    Så skal hamsteren da bare have et toiletpapir-træ smiley


  • #17   7. jan 2019 Super smiley Jeg har købt en si, du ved sådan en helt almindelig en man bruger til mad, og så sier jeg det lige nogle gange i ugen, på den måde holder det længere og han har ikke tis osv i sandet.

    Jeg har fundet mine "sandbade" i genbrug, der kan man finde billige skåle, fade, blomsterpotter, dybetallerkner osv. til billige penge, så man kan få det i en størrelse man synes passer ind smiley


  • #18   7. jan 2019 Kender i nogle gode online butikker? Anicare har meget udsolgt og zooplus har ikke rigtig så meget jeg vil have smiley

  • #19   7. jan 2019 Jeg har brugt poppionline og http://www.dyrenesno1.dk/index.php
    men jeg synes generelt ikke der er særlig meget forskelligt og godt i dk smiley


  • #21   7. jan 2019 Kunne man ikke lave gange under strøelse af plastrør i en passende tykkelse.? Man kan lave en hel labyrint, da der jo både kan købes lige stykker og med knæk.
    Hvis jeg havde hamster ville jeg eksperimentere med det.
    Og hvis buret er højt nok en klatrevæg. ??


  • #22   7. jan 2019 Anni hamstere er ikke klatredyr, så de ville ikke have meget ud af en klatrevæg. I forhold til gange, er det det de gør i naturen, så her ville det give meget mere mening at give dem så meget strøelse at de selv kan grave smiley

    Palle de der bolde de kan løbe i, er ikke at anbefale, hamstere er byttedyr, så det kan stresse dem rigtig meget, fordi de ikke har mulighed for at gemme sig, de har jo heller ikke mulighed for at få mad eller vand, og er derfor tvunget til bare at løbe rundt i den bold.
    Hamstere er skunrings/aftensdyr, det vil sige at de primært er vågne omkring sol op og nedgang, og om natten. smiley


  • #23   7. jan 2019 Jeg har altid fået at vide, at det halm de ikke må få, da strålene netop er for hårde, og kan skade kindposen?

  • #24   7. jan 2019 Hø er mindst lige så hårdt. Mit ben var dækket af sår efter jeg kravlede op på en høballe. Tænk så på kindposerne.

    Min plan er at få købt en masse toiletruller og lave tunneler ud af dem smiley jeg er ikke så god til alt det der plastik.


  • #27   8. jan 2019 I øvrigt er et barn også glimmerende aktivering af en hamster smiley

  • #28   8. jan 2019 Palle som sagt er de altså ikke ideelle til hamstere. De er da sikkert morsomme for ejeren, men jeg tror det er de færreste hamstere der faktisk får noget positivt ud af det. Derudover er der jo ingen grund til at risikere at give hamsteren en dårlig oplevelse, når mna kan få forskellige slags hjul de kan rende i i buret. Det er også super vigtigt at få den helt rigtige størrelse, da man ellers risikere at hamsteren får dårlig ryg.
    Der er også det i det, at hvis hamsteren skal kunne få luft, skal der være huller i sådan en bold, hvilket giver risiko for at hamsteren får en klo eller pote ned i disse huller og kommer til skade.

    Hvis man gerne vil aktivere sin hamster udenfor buret, er det en langt bedre ide at lave en løbegård, hvor der er godt med skjulesteder og legetøj, så den har mulighederne men stadig kan gemme sig.


  • #29   10. jan 2019 Tog ud for at købe sand... Da vi løb tør igår. Og kom hjem med alt andet.

    profilbillede
  • #30   10. jan 2019 Jeg byttede lidt rundt og smed nogle nye ting i deres bur smiley hamtaro fik det nye hjul. Der var ikke flere, så Dorit må vente lidt smiley dorit fik en trætunnel og har nogle nye hytter til hende også, til når vi laver stor bur rens. Så har jeg givet hamtaro et hjul, og en lille græshytte jeg har gemt under hans bundlag.

    profilbillede
  • #31   10. jan 2019 hvad er det øverste i posen med grøn label?

  • #32   10. jan 2019 Et høhus. Bare paphus med lidt græs på smiley

  • #33   10. jan 2019 Den må de ikke få smiley Hø kan som føe skrevet ødelægge kindposerne smiley

  • #34   10. jan 2019 Ja ok, ved ikke hvorfor jeg tænkte den var ok. Når jeg jo godt ved at de ikke må få hø eller halm smiley Hamtaro elsker bare at gnave sig igennem pappet

  • #35   11. jan 2019 hø er jo "bare" tørret græs smiley

  • #36   11. jan 2019 pap er okay smiley wc ruller kan snildt bruges til det formål smiley

  • #37   11. jan 2019 altså jeg havde et projekt på studiet, hvor vi klikkertrænede med ørkenrotter - det var de faktisk gode til

  • #38   11. jan 2019 Har du nogensinde prøvet at give en kapok-bælg? Specielt den ene af mine er ret stor fan

    profilbillede
  • #39   11. jan 2019 Nej, jeg har ikke fundet dem smiley

  • #40   11. jan 2019 Hvor har du fået drikkedunken fra? Og hvordan er den sat op?

  • #41   11. jan 2019 Den er sat op med velcro smiley
    Kan ses at det kan fås i bla Jysk: https://jysk.dk/gardiner/sytilbehoer/sytilbehoer/burrebaand-tape-selvklaebende-20mm-sort


  • #42   11. jan 2019 Kapokbælge køber jeg på zooplus - har endnu ikke fundet det i en fysisk butik smiley

    https://www.zooplus.dk/shop/fugl/burtilbehoer/redemateriale/187874


Kommentér på:
Aktivering af hamster?

Annonce