{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.239 visninger | Oprettet:

tatovering på foden og fodtøj :l {{forumTopicSubject}}

Jeg skal selvfølgelig nok lige kontakte min tatovør og hører hans mening, men jeg tænkte jeg ville høre herinde, for i plejer at være så gode smiley

Sagen er den, at jeg endelig har taget mig sammen og bestilt tid til mine næste tatoveringer. Nogle jeg har ønsket mig rigtig rigtig længe, og derfor virkelig ser frem til at få lavet. De er ikke særlig store, en tekst på håndledet og en tekst på foden.

Nu er problemet så, at jeg forhåbentligt stadig er i den virksomhed som jeg har været i praktik hos de sidste 5 mdr (jeg håber på en ansættelse, men jeg ved intet pt, og derfor er det lidt usikkert)
Det betyder desværre for det første at jeg ikke har ferie, derfor får jeg det lavet en lørdag, og skal jo så på arbejde mandag. Jeg kunne muligvis få fri en dag eller to, men det vil jo så koste mig 2 dages løn.

Nu til det egentlige spørgsmål. Jeg var så dum at jeg ikke lige tænkte på, at vi på mit arbejde SKAL have sikkerhedssko på, det betyder at jeg allerede om mandagen er tvunget til at have sko på i 6 timer eller deromkring. De sidder da ikke voldsomt tæt, men jeg skal jo også have strømper på. Det er koldt hvor jeg arbejder, så jeg skal have ret tykke varme strømper på.
Derudover skal jeg have arbejdshandsker på, da jeg står og pakker ud. Bortset fra at de jo vil sidde tæt ved håndledet, er det jo som sådan fint nok i forhold til at jeg så ikke får en masse snavs på tatoveringen.

Men er det helt umuligt at få et par pæne tatoveringer når jeg er tvunget til at lægge hårdt ud? Jeg er selvfølgelig bevidst om at det nok kommer til at være død ubehageligt og gøre ondt, at skulle have noget siddende på en "hudafskrabning" .. Men ødelægger det tatoveringen?
Er der noget man kan gøre for at det ikke er alt for slemt ved tatoveringen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tatovering på foden og fodtøj :l
  • #2   17. jan 2019 Jeg ville vente til det bliver sommer, hvor du kan gå i sandaler/åbne sko.

    Jeg fik lavet en stor tatovering på læg/ankel i vinterperioden, og måtte have den genfarvet, da farven falmede meget på min ankel, hvor støvle/sokker trykkede på tatoveringen.


  • #3   17. jan 2019 Isabelle, jeg har jo først optjent ferie om et år, hvis jeg overhovedet bliver ansat.
    Jeg har ventet rigtig rigtig længe (flere år) på at kunne få dem, og nu har jeg endelig penge til det. Jeg har fået et virkelig godt tilbud, og det er ikke sikkert at jeg kan få det hvis jeg venter 1 år. Så er der også det i det, at jeg skal afsted sammen med en veninde, så det er ikke så nemt lige at udskyde det. Vi har allerede udskudt det en gang.


  • #4   17. jan 2019 Ann-marie, det gør desværre ingen forskel, vi skal stadig have sikkerhedssko på selvom det er sommer. Den eneste forskel er at jeg kan tage tyndere strømper på. Handskerne er også de samme uanset årstid.
    Derudover er jeg i en varemodtagelse, så gulvet er bestemt ikke rent nok til at gå med ny tatovering hvis den ikke er beskyttet af noget.

    Herhjemme har jeg stort set altid bare tæer, så det er ikke noget problem. Men på arbejde er der desværre ikke nogen muligheder, medmindre jeg selvfølgelig aflyser min tid og venter et år.


  • #5   17. jan 2019 Det lyder som om, at du bare skal kaste dig ud i det, og så ellers prøve på at skåne din tatovering derhjemme, ved at gå med bare tæer så meget som muligt.
    Men det afhænger jo også af, hvor på foden den skal sidde ? Og hvor meget en sko vil trykke lige præcis på det sted ?

    Det værste der kan ske, er jo bare, at du skal have lagt lidt ekstra farve i smiley


  • #6   17. jan 2019 Ann-marie, ja hvis det er det værste, er det da til at leve med smiley
    Jeg ved ikke om man kan pakke den lidt ind, så den ikke sidder fast i strømpen? eller om det bare vil gøre det værre.

    Den skal sidde på siden/ovenpå foden, på ydersiden. Jeg ved ikke hvor meget skoen trykker der.

    Jeg kommer til, hvis det går efter planen at arbejde 5 timer om dagen. Så skal jeg cykle, men der tænker jeg at tage løse vinterstøvler på, og så helt af med sko og strømper når jeg kommer hjem.


  • #7   18. jan 2019 Der skal ændres en del og selvfølgelig tilpasses, det er blot det jeg lavede for at give tatovøren en ide af hvad jeg vil have smiley men det kan måske give en lille ide om det.

    profilbillede
  • #8   18. jan 2019 Det lyder ikke som om, at placeringen oven på foden bør være det store problem. Måske en meget god idé, at pakke den ind i et åndbart plaster/bandage i de første par dage.

  • #9   18. jan 2019 Jeg kan se billedet ikke viser placering så godt, den skal mere op på foden smiley men ja..

    Tak Ann Marie, jeg må lige høre tatovøren bare for en sikkerheds skyld. Han har arbejdet hvor jeg er nu, så han ved hvad jeg laver, så han burde da vide om det er ok. Og så må jeg se om han ved hvad jeg kan sætte på smiley


  • #10   18. jan 2019 Sorry, havde misforstået dig, mht. placering.
    Sådan som den skal sidde der, på siden af foden, kan det måske godt slide lidt på farven. Men man har jo lov at håbe, at det ikke bliver så slemt.

    Ps. Den ser fin ud smiley


  • #11   18. jan 2019 Tak, den skal lige op, så den kommer lidt mere ovenpå foden. Det er ikke min fod, så min fod er anderledes haha.. Men det er svært at lave på et billede når det skal ses fra siden. smiley

  • #13   18. jan 2019 Det skal nok blive fint, også selvom det eventuelt kræver en ekstra gang under nålen smiley

  • #14   18. jan 2019 Det håber jeg i hvert fald smiley

  • #16   18. jan 2019 NITTIB: Man får lavet tatoveringer for sin egen skyld, ikke for andres. Så derfor kan det i princippet være totalt ligegyldigt om ingen nogensinde ser tatoveringen smiley

  • #17   18. jan 2019 #16 …. hmmm … for sin egen skyld ? … min datter kan da ikke en gang SELV se den , der sidder på hendes skulderblad , da hun ikke har øjne i nakken … smiley smiley

  • #18   18. jan 2019 Jeg har én på ballen, som jeg fik lavet udelukkende for min egen skyld. Den kan jeg kun se, hvis jeg bruger et spejl. Men jeg ved at den sidder der, og jeg ved hvorfor den sidder der smiley

    At nogen får lavet en tatovering for andres skyld, fordi det er in/cool eller whatever, er der ingen tvivl om. Men jeg tror (håber) da, at langt de fleste får lavet tatoveringer for deres egen skyld.


  • #19   18. jan 2019 Ha ha … ok … fint nok … men alligevel synes jeg , at det må være en fordel at man selv kunne se den … uden man skulle slå kolbøtter med et spejl , for at nyde den …. Fniiis … smiley

  • #20   18. jan 2019 Det er så derfor, at man får lavet flere smiley smiley

  • #22   18. jan 2019 nu vil jeg vente med den på foden til sommer, du ved aldrig hvordan din krop reagere hvis du ikke er blevet tusset der før. min veninde ende på krykker pga en fod tattoo, hendes fod hævede helt vildt og det varede i 14 dage.
    min søster har en på forfoden og kunne ikke holde ud at have sko på i 4 dage (min søster tusset meget og ikke pivet og heler hurtigt) så vil helt klart vente til sommerferien eller hvor du sikker på at kunne have fri i noget tid.


  • #25   18. jan 2019 Jeg har nu også haft tøj på over alle mine tattoveringer, alt andet ville være skrækkeligt for andre at se på smiley

    Alle tattovøre pakker tussen ind i noget cellofan med tape, når de er færdige. Sådan ville jeg også gøre, inden jeg tog strømper på smiley

    Håndleddet ville jeg ikke være så bekymret for, men pak også den ind hvis det er.

    Ingen af mine tusser fejler noget i farven.


  • #26   18. jan 2019 Jeg så i går noget på Facebook med et plaster man kunne sætte på i stedet for folie det skulle sidde på i 4 dage og så kom der næsten ingen sårskorpe men om det virker det ved jeg dog ikke smiley

  • #27   18. jan 2019 Tenna det var da genialt smiley Sårskorpen klør jo som ind i ...... smiley

  • #28   18. jan 2019 haha ja da jeg fik min på hånden var det et Helved bagefter ????

  • #30   18. jan 2019 Har du evt. fri i påsken - så kunne du måske få lavet tatoveringen onsdag d. 17/4 og så har du lige 5 helligdage til at få gang i helingen.....

  • #31   18. jan 2019 Tak for alle svar.

    Jeg har en på det andet håndled i forvejen, men dengang gik jeg hjemme og kunne derfor bare lade den være fri hele tiden.

    Jeg kommer ikke til at kunne have fri før om 1 år, ikke i længere tid i hvert fald. Vi begynder snart at få travlt og jeg har ikke råd til at tage en hel uges fri.
    Jeg kan dog hvis det bliver nødvendigt be om fri mandag og tirsdag (onsdag har jeg altid fri).
    Og ellers er det 5 timer om dagen, så det går nok. Det er jo ikke en kæmpe tatovering og jeg behøver ikke gå så meget rundt, jeg tror jeg går i gennemsnit 4000 skridt på arbejde, det bliver så nok 5000 skridt når jeg arbejder lidt mere. Jeg kan måske også hvis jeg er heldig få lov til at arbejde inde på kontoret, der tænker jeg at jeg måske kan tage skoen af. Men det kræver at der er kontor arbejde jeg kan udfører, lige præcis de dage.

    Jeg må lige undersøge mulighederne. Jeg vil selvfølgelig gerne have at den bliver så pæn som muligt. Men jeg kan også mærke at jeg ville være ked af at skulle vente i over 1 år på at få den lavet. Jeg er selvfølgelig klar over at jeg risikere at min fod hæver, men så må jeg låne et par kæmpe sko og så må jeg tage pakkerne ned på gulvet og pakke ud smiley


  • #32   18. jan 2019 Jeg har lige skrevet til tatovøren, og har bestemt at jeg gør hvad han mener er bedst.
    Jeg går ud fra at jeg har fri i påsken ja, men jeg ved det faktisk ikke. Det kræver også at han har tid der, og at min veninde vil og kan rykke hendes, og jeg er bange for at hun skal arbejde i påsken. Derudover skal det jo passe med arbejde osv og skal derfor helst være en weekend, hvilket gør det lidt sværere.

    Men umiddelbart tænker jeg lige at finde ud af hvor mange penge det vil koste mig at holde fri i de to dage, så 3 dage i alt og så få den lavet som planlagt. Det er jo så 5 dage incl den dag den bliver lavet smiley


  • #34   18. jan 2019 Jeg har en lille en lige under anklen og det kan altså godt ses at den sidder der, ikke kun mens den heler, den bliver også slidt ellers. Jeg har en del tatoveringer og den lille på anklen er den absolut værste mht smerte, selvom den ingen tid tog!??

  • #35   18. jan 2019 Husker jeg helt forkert, når jeg mener, at det faktisk er ulovligt at tatovere på hænder og fødder i dk?
    Eller er det bare iøvrigt sagen uvedkommende? smiley


  • #36   18. jan 2019 Karina hænder er, håndled og fødder er ikke smiley

    Og jeg ved godt fødder er slemme i forhold til smerte og slid senere, men det er der den skal være smiley

    Nittib jeg får mine tatoveringer for mig ikke for nogen andre. Jeg har kun tatoveringer som er synlige for mig, men vil da ikke udelukke at få mindre synlige steder med tiden.
    Nogle ser dem jo også som udsmykninger af kroppen.
    Blot fordi jeg dækker mig til på arbejde, betyder jo ikke at jeg ikke nyder dem når jeg har fri smiley
    Den jeg har på håndledet nu, kan man godt se på arbejde når jeg kun har t-shirt på og til pauserne.


  • #37   18. jan 2019 Du har helt ret - sorry. Det er jo kun hænder, hals og hoved. Det giver også god mening, smiley

    Så vil jeg bare sige, FEDT... Glæder mig til at se foto smiley


  • #38   18. jan 2019 Kan sige, at det skide smart hvis man bliver tusset, hvor tattoveringen kan vokse med årerne, helt af sig selv. Min første tattovering fik jeg som 19 årig. En køn lille sommerfugl.
    Nu er det en kongeørn smiley


  • #41   18. jan 2019 Staff
    Må vi se kongeørnen?


  • #42   18. jan 2019 Hahaha nej, den sidder et meget uheldigt sted, sådan at flashe her på hg smiley

  • #43   18. jan 2019 smiley smiley

  • #45   18. jan 2019 Jeg ville vente til sommer og få lavet den i sommerferien.
    Synes ikke at det er seriøst at tage fri fra arbejde kun fordi man vil tatoveres.

    Og selvfølgelig har du krav på at holde sommerferie selv om du først bliver ansat nu eller om et par måneder.
    Du har også krav på at holde sommerferie selv om du slet ikke arbejder.
    Hvis ikke du har optjent feriepenge på arbejdspladsen, så får du feriepenge udbetalt fra A-kassen mm


  • #46   18. jan 2019 Den her tråd tog pludselig en meget komisk drejning smiley men i må gerne snakke tatoveringer og have det sjovt, jeg har fået svar på det jeg skulle.

    Tusind tak for hjælpen og de gode råd alle sammen smiley
    Jeg satser på at holde fri mandag-onsdag og så har jeg jo kun arbejde 2 dage og så weekend. Så det burde gå fint.
    Nu har jeg jo også snakket med tatovøren så jeg er helt rolig.

    Jeg smider selvfølgelig billeder når de er blevet lavet så i kan se dem. smiley

    Men jeg vil nu også godt se en kongeørn sommerfugl haha


  • #47   18. jan 2019 Anni det er altså ikke korrekt. Jeg er pt på uddannelseshjælp, der får jeg et par ugers sommerferie optjent efter 1 år, men disse bliver ikke overført hvis jeg bliver ansat eller begynder på uddannelse, dem kan man kun holde imens man er på ydelsen. Jeg har heller ikke været på kh et år endnu, men inden det var jeg studerende der optjener man ikke sommerferie.

    Jeg er ikke medlem af en akasse eller fagforening så der optjener jeg heller ikke.

    Jeg har da sikkert krav på at holde selvbetalt sommerferie, men det er jo ikke anderledes end at holde fri 2 dage nu.
    Vi har også langt mere travlt til sommer, specielt når de andre skriftens til at holde ferie, så de vil helt sikkert foretrække at jeg holder fri nu fremfor til sommer når vi har rigtig travlt.


  • #49   18. jan 2019 Christina - var det en araber til at starte med? smiley

  • #50   18. jan 2019 Kan du ikke beskære billedet så vi kun kan se ørnen?

  • #53   18. jan 2019 Ja ja John - det var ligesom den søde unge mand, der havde fået sin kærestes navn tatoveret på de ædlere dele.
    En dag ved pissoiret kom han til at kigge på sidemanden(s) og udbrød spontant "Aj, hvor sjovt. Hedder din kæreste også Johanne"
    Naboen svarede; Nej, når jeg er begejstret står der "Welcome to beautiful Johannesburg"


  • #54   18. jan 2019 Minder om et afsnit af mrs browns boys.
    En stønner ringer, og siger, hvis du kan gætte hvad jeg har i min højre hånd, så må du få den.
    Mrs browns tager røret og siger
    Hvis den passer i en hånd, kan du fecking keep it smiley


  • #56   18. jan 2019 smiley smiley smiley i guderne det blev til en sjov fredag, og nej i får ingen billede af kongeørnen smiley
    Men jeg har da fået noget for pengene smiley



  • #57   18. jan 2019 Der er sjældent kedeligt på HG smiley

  • #58   18. jan 2019 My Only - ok, troede at du havde været på enten dagpenge eller kontanthjælp. smiley


  • #59   18. jan 2019 Nej ikke i et år endnu. Men det ville heller ikke have betydning, kun hvis jeg fortsat skulle være det, da man ikke optjener ferie på samme måde. På kh optjener man godt nok ferie, men du kan kun bruge det imens du stadig er på ydelsen, ikke hvis du kommer i arbejde. smiley

    Men jeg tager en snak med min teamleder når jeg ved om jeg arbejder derude til den tid.
    Jeg tror ikke han går op i hvorfor jeg holder fri, men om der er tid og folk nok til at jeg kan tage fri. Det plejer ikke at være et problem at få fri derude, hvis man gør det i god tid. Ellers må jeg jo arbejde over nogle dage, så jeg kan afspadsere.


  • #60   18. jan 2019 har sprunget en del indlæg over ... du skriver du altid har fri onsdag, kan du så ikke få dem lavet onsdag før Påske, har di ikke fri skærtorsdag og til og med mandag der er 2. påskedag ?? hvis du så evt også kunne få fri den tirsdag efter og så have din normale onsdags fri, så er der en hel uge ??

  • #61   18. jan 2019 Tænker nu godt du kan få den lavet, og stadig have sko på - Evt. dæk den til med en forbinding eller sådan noget.
    Jeg har selv fået en på ankel og jeg arbejdede dengang i en svinestald (Beskidt arbejde/miljø) Og der blev det dækket til, og den er pæn endnu smiley

    Held og lykke med, at få den. smiley


  • #63   18. jan 2019 Tak Pia smiley

    Hanne jeg ved ikke om han overhovedet har tid omkring påske, der er nok rigtig mange der gerne vil have tatoveringer der, hvis han ikke har fri.
    Men da jeg skal afsted med min veninde, som ikke har fri om onsdagen og min kæreste skal køre os som heller ikke har fri, så går det desværre ikke. Det havde ellers været smart.
    Men jeg har snakket med ham om det, og han mener ikke at det burde gøre det store, hvis jeg bare sørger for at passe godt på den og smører den godt. Og så høre jeg min teamleder om jeg kan få fri mandag og tirsdag


  • #64   18. jan 2019 Jeg tør da godt sende kongeørnen …. men at den en gang har været en sommerfugl ….. Jeg tvivler . smiley
    Jeg har liiige dækket … " den I ved nok " lidt til …. ha ha


    profilbillede
  • #65   18. jan 2019 Nittib smiley

  • #67   18. jan 2019 #66 …. Siden du er så klog JOhN …. hvad er det her så ? …


    profilbillede
  • #69   18. jan 2019 John har ret, det er altså en grib


  • #70   18. jan 2019 Imens jeg venter og vi har det sjovt med skøre tatoveringer, kan i da lige se den tatovering jeg har smiley
    Den er 2,5 år gammel. Jeg håber at de andre bliver ligeså smukke smiley


    profilbillede
  • #71   19. jan 2019 Jeg har ikke læst hele tråden først og fremmest.
    Jeg blev selv tatoveret i søndags lige over anklen, men har selv en på foden og den gør altså ikke ondt i flere dage. de to jeg lige har fået lavet sveg lidt dagen efter og det var det.
    Det er ikke noget problem at have sko eller sokker på, jeg har sok henover den jeg fik lavet i søndags hele tiden undtagen om natten, det er helt fint. sørg for at duppe den med koldt vand også smør den ofte med panthenol.
    evt kan man få noget der bliver kaldt englehud, det er der en del tatovører der bruger efterhånden, det bruger man også til brandsår, det beskytter rigtig godt og kan vist godt sidde rimelig længe


  • #72   19. jan 2019 Tak for din erfaring Stine smiley det er da dejligt at høre at det ikke altid behøver være så besværligt.

  • #73   19. jan 2019 Hvad er det englehud? Den selvklæbende "film" jeg fik over min tatovering var en ny af slagsen der skulle sidde i 3 dage (forbedret heling osv). Det var jeg ret glad for, da jeg skulle med fly dagen efter, og især hvis jeg skulle have tøj udenpå tatoveringen.
    Men jeg aner ikke, om det er standard at bruge dem herhjemme i Danmark, eller om det stadig er dem, der kun skal sidde i få timer?


  • #74   19. jan 2019 funke det lyder som englehud du har fået på.
    Jeg fik det ikke selv på, da jeg havde mega travlt og hun skulle lige finde det osv, de havde lige fået det dengang.


  • #75   16. feb 2019 Jeg vil lige komme med en hurtigt update. Jeg stoppede desværre i praktik og fik ikke en ansættelse, så tingene i forhold til tattoo løste helt sig selv. Så nu burde der ikke være noget problem i at smide foden op i et par dage og bruge sko der ikke genere når jeg er tvunget til at skulle ud og kun få timer af gangen.

    Jeg skal afsted i eftermiddag, og jeg glæder mig helt vildt, men jeg er godt nok ved at være nervøs for smerten på foden. Jeg har hørt at det skulle være virkelig slemt. Mit håndled gjorde ikke mere ondt end at jeg kunne snakke mig fra smerten, meeen jeg tror ikke at jeg er helt så heldig med foden xD


  • #76   16. feb 2019 Det er ikke så slemt smiley

  • #77   16. feb 2019 Det håber jeg ikke. Det tager da heldigvis ikke så lang tid. smiley så selv hvis det gør rigtig ondt, er det hurtigt overstået. Og jeg ved jo at det er smerten værd

  • #78   16. feb 2019 Så blev det overstået. Det var heldigvis ikke så slemt som frygtet, selvom foden gjorde pænt ondt smiley jeg er 100% tilfreds. Billeder kommer en af dagene.

  • #79   16. feb 2019 Er ked af, at de ikke beholdte dig, nu du var glad for stedet smiley .. glæder mig til at se resultatet. smiley

  • #80   16. feb 2019 Tak and, det er jeg også. Men det var lidt mit eget valg i sidste ende, da jeg følte at det var på tide at jeg fik løn (løn tilskud) for mit arbejde og de var kun interesseret i at forlænge praktikken smiley men sådan er det jo, og jeg finder jo nok noget andet. Jeg gik på god fod med dem, så hvem ved om de ringer hvis de en dag mangler en.

  • #81   16. feb 2019 Kan virkelig godt forstå dig- ikke fair, at du skal arbejde "gratis". Jeg havde valgt det samme smiley

  • #82   16. feb 2019 Nej lige præcis. Men jeg savner dem hver dag, men sådan er det og nu skal jeg bare videre smiley
    Jeg ser jo heldigvis et par af dem privat, så helt undvære dem skal jeg ikke.

    I får lige nogle knap så gode billeder, lige vasket smiley helt nye, så de skal lige falde og månen er flottere i virkeligheden, bare ikke til at tage billeder af siden af håndledet/armen. Hehe


    profilbillede
  • #83   16. feb 2019 Dejligt at du overlevede smiley smiley
    De ser fine ud, dine nye tusser smiley

    Ked af, at det ikke gik med din praktik. Håber at du finder på noget andet, og bedre i stedet.


  • #84   16. feb 2019 Det skal jeg nok finde, når jeg engang er klar til det smiley lige nu venter jeg bare på at finde ud af hvad kommunen vil have mig til i mellemtiden. Skal til møde mandag smiley

    Og tak, jeg er også meget glad for dem smiley og jeg har selvfølgelig allerede glemt hvor ondt det gjorde. Så det er heldigt at jeg ikke har penge til flere smiley


  • #85   16. feb 2019 Man kan hurtigt blive afhængig af tatoveringer smiley

    Håber at dit møde med kommunen går godt på mandag.


  • #86   16. feb 2019 Tak, det skal det nu nok, det er bare info om et tilbud de har smiley

    Ja det er ikke så godt. Nu har jeg 3,5 tatoveringer (en halv fordi månen egentligt er en for sig selv, som med tiden gerne skulle have en matchende sol et sted, overvejer om det skal være på det andet håndled)

    Har en som jeg allerede har aftalt jeg skal have lavet, men ikke bestemt hvornår. Og så har jeg 2-4 som er i tankerne jeg også gerne vil have på et tidspunkt.
    Da jeg startede mindes jeg, at jeg gjorde det meget klart at jeg kun skulle have få og kun på under armene. Det holdt kun i 3 år, og kun så længe fordi jeg lige skulle have penge og tid til det xD


  • #87   16. feb 2019 Du er hooked smiley smiley smiley smiley
    Jeg har 5 og planer om flere smiley

    Har dog kun planer om store projekter, så det skal der lige spares sammen til smiley


Kommentér på:
tatovering på foden og fodtøj :l

Annonce