797 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
31 Svar

30. jul 2008 Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.105
Internater, eller lignende, marsvin. Internater, eller lignende, marsvin.
I ved så meget herinde, så nu prøver jeg lige at høre jer ad..
Jeg mistede min lille hjertegris Hugo, efter akut sygdom i fredags. Selvom vi kom tidligt afsted til dyrlægen i forløbet, klarede han den ikke. Alex har jeg (heldigvis!!) endnu, men han skal selvfølgelig ikke være alene.
Kender I til nogen dyreinternater med marsvin? Jeg kender selv kun til dyreværnet og dyrenes beskyttelse. Jeg er ikke så kræsen, forstået på den måde, at jeg er vant til både marsvin der bider og ikke er tamme. Hugo var ikke tam, Alex bed det første halve år.
0 synes godt om
aug 2008
Følgere: 1094 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.721
Fancy og Sortfods formidling
jun 2011
Følger: 20 Følgere: 108 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 591
Kig her! De har ihvertfald marsvin
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.968
Ellers er de steder, som jeg kender, allerede nænvt
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 1.105
er dog ligeglad med om det er hunner, hanner eller kastrater for den sags skyld. de skal ikke avles på
Alex og Hugos bure stod ved siden af hinanden.
mar 2011
Hvis jeg boede i nærheden, tror jeg, at jeg ville vælge Fancy og Sortfods formidling. Det er i hvert fald nogle mennesker, som virkelig brænder for marsvin.
jul 2008
Alex kommer fra dyreværnet, men de har ikke så mange informationer ude endnu med deres
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Jeg vil i stedet anbefale enten at støtte en privat marsvineopdrætter (mange af dem videreformidlet også voksne dyr), eller kigge i dba.dk, hvor rigtigt mange private leder efter nye hjem til deres voksne marsvin, når børnene bliver trætte af dyrene.
Jeg har fundet en del genbrugs”svin” i dba.
PS. Ked af at du mistede din fine Hugo
mar 2011
dec 2010
jul 2008
Jeg vil også rigtig gerne have en uddybning, jeg kender ikke til Sortfod. Har kigget lidt på dba, men må indrømme, at det kun er overfladisk.
jul 2008
Har kigget lidt på Facebook
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 931
- Så dem vil jeg ikke anbefale.
---
Hvis det bare er til at stå til selskab i et bur ved siden af, så har jeg da to teddydamer du gerne må overtage And
Måske du ellers skal lure lidt dba m.v.? De to her overtog jeg fra en børnefamilie, hvor børnene var blevet trætte af dem. Synes faktisk ofte der er lidt 'triste skæbner' på DBA, - ikke at de to her var en trist skæbne, de er blevet passet fint altid! Men da jeg havde marsvin tidligere, var det ikke så sjældent jeg fandt grise på dba, der fx gik udenfor, gik for lud og koldt vand, gik i små bure osv. jeg var ude og hente. Selvom det selvfølgelig er en god ting at støtte de gode opdrættere, og internaterne
jul 2008
Grisene er til selskab til Alex Ved siden af hans bur, og hygge til mig. Hygge på den måde, at de på ingen måde skal avles på, men at de kommer op hver dag, bliver passet med grønt, foder, hø, alt det der, og så selvfølgelig dyrlæge, hvis der skulle være noget
Alex er der også Teddy i. Han har vidst en ret mørk baggrund, for pokker han nærmest åd mig i starten
Måske dba lige skal gennemkigges grundigt
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.266
Begge to søde voksne mutter der havde brug for et godt hjem med masser af kærlighed. Den første var fra en børnefamilie, klassisk historie, børnene var træt af hende og hun gik bare alene i sit bur og havde alt for lange negle.
Nummer 2 var blevet fundet i en skov om vinteren med omkring 20 andre. Hende og en god stak af de andre var kommet hjem til en privat der havde passet dem godt i et par måneder. Fiona var stadig alt for tynd da jeg fik hende, men det hjalp rigtig meget da hun kom i en mindre flok (jeg havde 2 andre tøser) og der kom ro på. Og så blev det græs sæson
Jeg nåede desværre kun at have hende maks 6 mdr før jeg måtte sige farvel, men hun nåede at opleve at have det godt
Så jeg ville klart kigge på Facebook, dba og guloggratis. Jeg synes det er fedt at du vil have et par "genbrugsmutter". Held og lykke med det, jeg håber du snart finder et par
jul 2008
Jeg vil faktisk hellere have genbrugsmutter end unger, ligemeget om de har haft det godt eller skidt, kælne eller sky.
nov 2012
Jeg mistede 3 lige i rap, den yngste penny var kun 1 år
Nu har jeg hamster i stedet, og det passer rigtig godt herhjemme, selvom jeg savner marsvinenes lyde og rolige væsener. Dog ville jeg ønske at hamstere havde samme livslængde som marsvin. 1-3 år er bare ikke særlig lang tid
jul 2008
Nej, må indrømme at jeg synes hamstere er søde, men ikke noget for mig. jeg er vidst kun til grise
nov 2012
Ingen af mine har bidt, men penny var fra petworld og var meget sky, hun blev aldrig sådan 100% tam. Fiona kom gerne selv hen, og tog man hende op ville hun gerne putte, men de ville aldrig rende rundt efter mig på samme måde som din Hugo. Lilo var også tam, og første gang hun mødte min kæreste slikkede hun på hans hånd, det havde jeg aldrig set hende gøre før, så det var kærlighed ved første møde. Desværre er min kæreste ikke så vild med marsvin, så hun brugte ikke meget tid med ham, ellers var hun sikkert blevet lidt i stil af din Hugo.
Havde jeg ikke hunde, ville jeg have marsvin igen, så de kunne rende rundt i stuen og køkkenet
mar 2011
Min hjertegris blev aflivet for over 3 år siden. Birk var fra Dyreværnet, og jeg nåede kun at have ham i et halvt år, men han var helt speciel. Han blev kastreret, da jeg opdagede at den lille hanunge, som Birk gik med, pludselig var drægtig
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1326 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.470
jul 2008
Kan godt forstå dig, Amalie. Jeg er ked af at høre det med Birk, det gør ondt når de små væsner går bort.
jul 2008
mar 2011
Hvor er Alex fin <3. Her er det far og datter, Birk og Hassel, den første gang de mødte hinanden
jul 2008
årrh, et skønt billede! sikke et udtryk Birk havde
nov 2012
I skal ikke snydes for et billede af Fiona og lilo
Penny var en Teddy og var den der satte gang i festen. De andre var langt mere voksne og rolige, men penny sørgede for liv og glade dage. Hvilket nok var det der gjorde at de to andre blev meget stille da penny blev aflivet
jul 2008
nov 2012
Hun var bare noget særligt
Ejer havde også fået en lille skinny unge ind, og jeg var solgt. Den gik alene for ingen hun havde sat den sammen med ville den, og så havde den problemer med huden. Desværre var det en han, ellers havde jeg snuppet ham med hjem.
Penny var så mild, dog med Donald Trump Frits, så hun blev drillet en del af alle der så hende, men hun var meget sødere end ham
Indtil penny kom, sad hun oppe i sengen og delte gulerødder med rosa
Da penny så kom til, fik de løbegård ude i køkkenet så rosa ikke var irriterende. Rosa tror hun skal mysse alt og alle.
Billedet er lilo og penny, og rosa selvfølgelig
nov 2012
https://www.ddaa.dk/dyreinternatet/smaadyr-til-nyt-hjem/5990-merle-nynne-og-naya
dec 2010
Jeg havde jo egentligt besluttet mig for, at når mine nuværende dyr døde, så skulle det være slut med grise (de er mellem 6 og 8 år).
Men jeg kan jo ikke undvære at have grise, så i sommers købte jeg mig en fin lille skinny fyr, som jeg skal have kastreret her i løbet af foråret. Har besluttet, at jeg må have et marsvinebur fremover, med en kastrat og et par hunner
And: er du sikker på, at din han ikke vil kunne trives med en hanunge ?
jul 2008
dec 2010
Han har vist bedst af at nyde synet af andre grise, på afstand
Internater, eller lignende, marsvin.