882 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvorfor dør de så tidligt? Hvorfor dør de så tidligt?

Ja - der var ikke mere plads i overskriften. Men efter at have kigget i alaskan malamut racen er jeg blevet overrasket over, at se - hvor mange der er døde og de er knap nok nået de 2 år??? Er de kommet fra en dårlig kennel? Eller har folk gjort et fejlkøb?
Eller hvad? Folk skriver ikke rigtig hvad der er sket med dem. Den ene blev jeg lidt forarget over, fordi de ikke kunne have den mere - så skulle den aflives og den var et halvt år eller lignende. Der er noget der hedder internater smiley
Men ja - hvad siger I andre alaskan malamut ejere??

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor dør de så tidligt?
  • #1   15. jan 2008 Det er ikke fordi racen er specielt sygedomsramt men mere som Iben skriver grundet folk ikke har sat sig ind i hvad de køber..
    Min egen mutte er 3 1/2 og hun er absolut ikke på vej ud af denne verden...

• #2   15. jan 2008 Iben> Nej søskende er de ikke ;0)
    Men fra samme kennel ja ;0) Der er et par måneder imellem dem.
    Dark red kuldet er efter Debra (Rød tæve)
    Og Dark blue er efter mekki (grå/ hvid tæve )

• #3   15. jan 2008 Glemte :
    Fædrene er også forskellige

• #4   15. jan 2008 Ski det da så ..
    Så kan du hilse din ven at Dark blue Misty lige nu ligger med sit første kuld dejlige bamser ;0) Skønne skønne bamser.. Og at jeg har nusset deres mutte da den var lille bitte baby ;0)

• #5   15. jan 2008 jeg tror desværre også at det er fordi de kommer ud til folk der ikke helt har sat sig ind i racen.
    når de så bliver voksne, så er de pludselig for stor en mundfuld for folk. Nogen gange er det ikke nemt, at være så smuk, at folk falder for udseendet.

og nej jeg har ikke mutter, kender godt mine egen begrænsninger. selvom jeg syntes det er en skøn skøn race, så er den ikke for mig

• #6   15. jan 2008 Vi har mistet en malamut pga sygdom men har ellers altid fået at vide at det er de færeste malamutter som dør af sygdom det er en stærk race.
    Problemerne opstår når folk ikke sætter sig nok ind i racen. Malamutten er smuk og henvender sig derfor til mange ejere men hvis den ikke får koncekvens nok i sin opdragelse. så er det en meget stor mundfuld at have en mutte. Det kræver også at ejeren er i stand til at ville lære hundesprog at have en mutte.

I malamute gruppen er der faktisk i øjeblikket en diskution omkring dette.
    Mutteejere i landet og opdrættere prøver at finde ud af hvad vi kan gøre for at der ikke skal aflives så mange mutter pga forkerte mennesker og vores kære racerepræsentant arbejder på at lave en hjemmeside hvor man kommer med historier omkring hvad det vil sige at have en malamut. Håber at oplysning vil hjælpe så man ikke skal aflive så mange dyr.

Jeg kan personligt sige at jeg er utrolig glad for racen, den passer perfekt til os, men selvom vi brugte et år på at forberede os på at få en malamut blev vi stadig overraskede. Malamutten er en utrolig klog hund og skal stimuleres såvel fysisk som psykisk, og det er ikke en race man skal anskaffe sig hvis man ikke har tid til at komme ud HVER DAG!

Kommentér på:
Hvorfor dør de så tidligt?

Annonce