Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gelatine allergi
  • #1   7. mar 2019 En “rigtig” fødevareallergi giver som regel udslæt, kløe, hævelser, vejrtrækningsbesvær og anafylaktisk chok. Det er vel næppe anderledes for gelatine?

Intolerance giver derimod uspecifikke symptomer - hovedpine, ledsmerter, mavebøvl.

• #2   7. mar 2019 jeg er bare ved at gå til og blive helt skør ... det er en føljeton uden lige fra august 18 med perioder med en stikkende kløe i huden og af og til uforklarlige knopper ...

er sgu ved at have det sådan at det kommer når jeg spiser naturlægemidler der er i "gummi" kapsel ... og fik tanken at der er gelatine i de kapsler ... men har ikke lige læst på bøtterne ...

• #3   7. mar 2019 De fleste naturlægemidler er i vegetabilske kapsler i dag.

Får du smertestillende? Tramadol eller lign?

• #4   7. mar 2019 nej intet smertestillende og har efterhånden prøvet at stoppe i perioder med stort set alt andet medicin jeg får ... i dag valgte jeg at jeg altså ville tage alle muligt naturmidler jeg har ... og min kløe er gået helt amok, og det er ikke første gang jeg har tanken om det er noget af det jeg tager af det ...

• #5   7. mar 2019 Kunne det være nogle af naturlægemidlerne du reagerer på?

• #6   7. mar 2019 har taget 4 ting ... de 2 har kapsel af oksegelatine og den ene af kalv ... kun de 2 af tingene har jeg taget af og til i en længere periode ... det er marietidsel fra naturdrogeriet og All Omega 3-6-9 fra Solaray ... nu må jeg prøve at holde mig helt fra det en uges tid og se om der kommer ro i kroppen ...

• #7   7. mar 2019 Kunne det skyldes Marietidslen? Den går jo på leverfunktionen. Tænker det muligvis kunne give udslettet.

• #8   7. mar 2019 @ Louise, jeg ved det ikke kan næsten ikke overskue det ... har smidt seng ud og købt en ny, har været flyttet ind i et andet værelse, har haft kogt hvad koges kan, haft tøj, dyne puder osv i fryseren ... er ved at blive skør.. tager ikke det medicin jeg bør ... kan have få rolige dage, tænke yes nu er det væk, så kommer det igen ...

troede jeg havde bid, men har fundet ud af mine knopper starter med et lille område hvor det klør, der er ikke en rød knop til start med et lille bitte område der er minimalt hævet indefra, så klør jeg og det bliver rødt og irriteret og tilsidst går der hul og så ligner det et bid ...

har måske 1-2 knopper af gangen, samtidig med at der er en stikkende kløe rundt omkring i kroppen ...

• #9   7. mar 2019 har faktisk tænkt at der er flere elementer der spiller ind, men det er ved at være ret indlysende at de gange jeg har taget Marietidsel er det helt galt

• #10   7. mar 2019 Lyder godt nok spøjst. Starter det samme sted på kroppen?

• #11   7. mar 2019 Den ville jeg prøve at droppe og så fortsætte med de andre. Se så om det har en effekt.

• #12   7. mar 2019 nej ... det har været på anklerne, bag knæene, på ballerne, på underarmen og i dag er de på overarmen på både forside og bagside ... oftest på højre side af kroppen, men nogle få gange på venstre

• #13   7. mar 2019 ja dropper den helt, har bare slet ikke taget den fast i lang tid, så tror ikke den er ene synder ...

• #14   7. mar 2019 Ja det er lidt forvirrende så.

• #15   7. mar 2019 Måske i kombination med andet og ikke alene. Nogle ting skal man holde sig fra at tage sammen med andet.

• #16   7. mar 2019 ja .. nu dropper jeg lige alt natur halløj nogle dage, og så kan jeg evt prøve noget af det uden gelatine og se hvordan det går ...

• #17   7. mar 2019 Ku du ik få lavet enten allergitest ved hudlæge eller en alm blodprøve for allergi ved din læge?

• #18   7. mar 2019 jo det må også blive enden på det hvis det fortsætter ...

dårlig undskyldning, men jeg render så meget på hospital og ved læge i forvejen ... har nævnt kløen og deraf er jeg i samråd stoppet med noget blodfortyndende, noget blodtryksmedicin og en pille mod lavt stofskifte ... de skubber det lidt rundt og siger egentlig at det nok er reaktion på piller fra andet speciale end lige deres ...

• #19   7. mar 2019 Det lyder godt nok træls, sådan på gammeldags jysk!

Jeg ville også stoppe med alt naturhejs i et par uger, og så langsomt starte op med én ting ad gangen.

Altså, det er jo en allergi, og det kan give udslæt, så det er da bestemt muligt. Og så burde antihistamin også have en vis effekt. Så køb en pakke alnok til når du starter op med det igen.

• #20   8. mar 2019 Hvad får du for stofskiftet og er kløen startet derefter?

• #21   8. mar 2019 Du skal jo også have obs på din kost.

Det kan snildt være noget der der trigger allergi.

Og har dy for nylig skiftet vaskepulver, creme,sæbe eller lignende..
    (eller har de ændret der formel)

At udrede hvad der trigger ens allergi kan altså være en større opgave.
    Men det først du bør gøre er at købe en god notesbog, og så lave en dagbog over ALT hvad du indtager.

Hilsen multiallergikeren. smiley

• #23   8. mar 2019 Hanne har du Hashimotos i forb. med din LS?

• #24   8. mar 2019 Har været obs på kost, vaskepulver osv ... har blandt andet skiftet alt ud til parfume fri osv... er 99.9 % sikker på det ikke er den slags

Ja jeg har Hashimoto men begge mediciner har jeg fået ihverfald 5 år ... men har haft skrevet til Glostrup om der er lavet om i Lio det svarer de der ikke er ... får altid den originale Euthyrox ..

Nogle gange hjælper antihistamin, andre gange ikke så meget ... tog en i aftes det tog toppen, og i dag er det en del bedre, nu er det også over 1 døgn siden jeg tog natur-tingene så de er vel ude af kroppen ... kan fornemme en let hudOVERfølsomhed , men ikke decideret stikken ..

• #25   8. mar 2019 Ok jeg troede måske det var nydiagnosticeret.
    Jeg har selv Hashimotos og deraf for lavt stofskifte. Jeg bad om Tirosint. Der er nemig ikke alle de tilsætningsstoffer der er i Eltroxin og Eutyrox.
    Synes bare at have læst på stofskiftesupplrt at mange får kløende udslået at medicinen.

• #26   8. mar 2019 jep Louise, jeg er også obs på om det er det, og mente nemlig at have læst et sted at der var sket ændring i Lio 5g efter delekærven kom væk, men det siger de nej til ...
    Jeg har dog fået forskelligt nyt medicin efter blodproppen, så man kan jo aldrig vide om der kan være noget med sammenspillet ...

Min ls sygdom er helt tilbage var fra omkring 2000-2002 ... var også ramt af Eltroxin skandalen i sin tid ...

• #27   8. mar 2019 Ja der kan sagtens være noget fordi du tager så mange ting sammen.

Jeg er først (ENDELIG!) diagnosticeret i december efter lægeskift. Min tidligere læge bad mig om at tage mig sammen og alle mine symptomer var bare vrøvl. Fik ny læge og han rystede på hovedet af mine blodprøver allerede fra jan'17. Fik tager nye og mine antistoffer var på 10000!
    Jeg startede Tirosint (bad specifikt om det) med det samme og har ingen bivirkninger haft. Det fungerer heldigvis!

Håber du finder "synderen". Det er da ikke til at holde ud med kløe.

• #28   8. mar 2019 åh hvor godt med Tirosint ... jeg har overvejet at prøve det, men er lidt skræmt af at en del beskriver bivirkninger, og jeg har i en del år nu fungeret ret godt på euthy og Lio .. er en af dem der har været så heldig at have en lydhør endo på Skejby, eller dvs hun er nu flyttet til anden stilling, men hun sagde hun havde sørget for at jeg blev overgivet til en god læge, der er SÅ mange både alm læger men selv endokrinologer der skulle skamme sig i forhold til deres viden om og holdning til stofskiftesygdomme

• #29   8. mar 2019 Åh du er heldig! Ja deter mere reglen end undtagelsen, at man bliver negligeret.
    Næh overhovedet ingen bivirkninger her. Men nej der er måske intet at vinde ved at skifte, hvis du trives på din kombi.

Kommentér på:
Gelatine allergi

Annonce