Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fobi for hajer
  • #1   26. mar 2019 Besvaret

Og nej, det emne ser ikke ud til at interessere hende ret meget smiley

• #3   26. mar 2019 Sanne - Tak skal du ha'
    Isabella - Ja, det er lidt stramt. Det er et tværfagligt projekt med overemnet var "havet". Havde tænk at skrive i Naturvidenskab og historie el. samfundsfag, men min skole har fyret naturvidenskabslæreren så jeg måtte tænke kreativt med de fag jeg nu engang har. aka psykologi, engelsk smiley (især fordi jeg ikke har nogle naturvidenskablige fag er havet et lidt svært emne smiley )

• #5   26. mar 2019 Har svaret smiley

• #6   26. mar 2019 Tak I to! ^^ smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #7   26. mar 2019 Jeg er bange for hajer naturligvis.... men har ikke fobi... for det.... har svaret

• #9   26. mar 2019 Tak skal i have. smiley

• #10   26. mar 2019 Hehe.. hajfobi i DK.
    Ret beset har de fleste af os maksimalt mødt en død sildehaj og så ved man jo ikke nødvendigvis om man har en fobi smiley :D

• #12   26. mar 2019 Jo... men hvor mange hajer møder en gennemsnitsdansker på et liv?

Danskere rejser, men det er jo ikke lig med hajmøder.

• #16   26. mar 2019 Næ, der skal da nok være nogen, der udviklet en fobi efter de har set Jaws...
    Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om forekomsten af denne type fobi.

Eksponering har nu en betydning....

• #17   26. mar 2019 Nå, det tal findes ikke..

Undersøgelser viser, at ca. 12-20 % af befolkningen lider af en specifik fobi. Specifikke tal for, hvor mange der lider af netop selachofobi, findes desværre ikke. Selve den almene ængstelighed for hajer er dog en af de hyppigst forekommende former for frygt sammen med bl.a. angsten for offentlig tale, edderkopper, højder, lukkede rum, og slanger. For langt de fleste udvikler den normale angst sig heldigvis ikke til en fobi.

Taget herfra: https://www.pjkp.dk/behandling/angstlidelser/specifikke-fobier/selachofobi/

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #18   26. mar 2019 Jeg har svaret men er nok ikke til megen hjælp, da jeg ikke lider af andet end naturlig skepsis overfor ideen om at være tæt på en haj i vandet.

Fobier har intet med logik eller mulig eksponering at gøre. Der er da også masser (relativt) af Danskere der lider af ophideofobi. Langt flere end f.eks. Arachibutyrofobi, som ellers kunne være mere relevant.

• #19   26. mar 2019 Fra siden, jeg linkede til før:

Den svenske forsker Lars Gøran Øst er af de fleste anerkendt som verdens førende ekspert på fobier. I et studie af klienter i klinisk voksenpraksis fandt han, at 66 % af fobierne var opstået som en følge af betingning, 15 % gennem modelindlæring, 6 % gennem instruktioner og information, mens 13 % ikke kunne gøre rede for årsagen til deres fobi.

Betingning kræver jo altså en eller anden form for eksponering.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #20   26. mar 2019 Eksponering kan sagtens være via billeder/film, så den er ikke geografisk betinget.

• #22   26. mar 2019 Det kræver en eller anden form for eksponering for at vide om man har en fobi eller en mere almindelig skræk for ting.

Jeg har en helt tosset klaustrofobi (den fik jeg på grund af eksponering) og så har jeg højdeskræk.
    Jeg ved ikke om jeg også har fobi for højder for jeg udsætter ikke mig selv for dem.

Der er jo enorm stor forskel på den angst de fleste har for diverse ting - edderkopper, slanger, store pladser, små pladser osv - og en fobi.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#23   26. mar 2019 Jeg har fobifobi

• #26   26. mar 2019 Det er faktisk ikke en diskussion fra min side. Jeg forsøger at forklare hvad jeg mener...

Ufrivilligt komisk eller ufrivilligt lige alvorligt nok....

• #27   26. mar 2019 Hov hov hov, der er ingen som skal give Jaws skylden for noget som helst smiley smiley Jeg elsker den film smiley Mest 1'eren, men de andre går også!

• #28   26. mar 2019 Jeg har svaret..

Spørgsmålene leder for mig mere hen på om man er bange for store hajer og ikke hajer i det heletaget..

der findes jo flere små hajarter i Danmark

• #29   26. mar 2019 Ingen hajfobi her, men jeg har svaret alligevel.

Og hajer findes skam i Danmark, vi ser dem bare sjældent.

Ikke længe siden at en fisker fra Jylland fin en stor seksgællet haj i nettet i dansk farvand smiley I takt med den globale opvarmning, skal vi nok vænne os til, at der kommer flere og flere store hajer i danske farvande smiley

• #30   26. mar 2019 i Fjord og Bælt har de kun havdyr der findes i danske fjorde og bælter, og der har de trænet nogle af deres mindre hajer til ar man kan klappe dem (når dyrepasseren(eller hvad de hedder der) er til stede)

En stor oplevelse for mig og datteren..

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#31   26. mar 2019 Jeg følger rosie the shark på fb smiley

• #32   27. mar 2019 Så har jeg svaret. Og så vil jeg lige anbefale en lille video. Faldt selv over den i går, og syntes hun kommer med et virkelig godt input/forklaring omkring haj angreb. Den eneste grund til at jeg tror hun er for real, er fordi jeg oplever den samme form for kommunikation som hende.

https://www.youtube.com/watch?v=HTdlMC6NZU4&t=743s

• #33   27. mar 2019 God fornøjelse

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#34   27. mar 2019 hvis hajerne angriber som hævn som betinas link siger.... Så har jeg lige udviklet hajfobi

• #35   27. mar 2019 Jeg har ikke hajfobi, men jeg har svaret smiley

En af mine store drømme er faktisk at komme ud og svømme med de store havdyr.. Både hajer og spækhuggere.. Og hvis på nogen måde muligt også gerne en bardehval smiley

• #36   27. mar 2019 Har svaret, men ved ikke hvor meget til hjælp det er, for jeg har ikke hajfobi smiley Nærmere modsat - Jeg er helt pjattet med dem!

• #37   27. mar 2019 Jeg drømte som barn om at blive haj forsker og finde en kur mod en masse sygdomme som de gjorde i Deep Blue Sea smiley jeg har tusindvis af tegninger af hajer og deres store hjerner og hvordan de svømmer glade rundt. Som barn havde jeg akvarium med hajer på værelset

Kommentér på:
Fobi for hajer

Annonce