Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gæt en race
  • #3   29. mar 2019 Jeg ved det ikke, men tænkte jeg ikke er ret skarp i racer så inden jeg fik sagt noget forkert ville jeg i det mindste researche og spørge nogle, der ved mere end mig smiley

Tror det er fordi jeg ikke føler jeg kan se labradoren i ansigtet, men den behøver jo ikke slå igennem

• #4   29. mar 2019 Helt klart Labradoodle eller doodledoodle.

• #6   29. mar 2019 Doodledoodle var en helt ny race for mig, meget kreativt udtænkt.

Årh jeg forstår ikke den her kæmpe fascination af dem og stakkels puddelopdrættere, jeg har en mistanke om de får mange forespørgsler på ønske at lave parringer til Doodle mix

• #7   29. mar 2019 Jeg har klippet en doodledoodle fra Specialdogs. Det er såmen en Labradoodle x Labradoodle blanding. Ja det lignede grangiveligt en fawn stor mellempuddel.

• #8   29. mar 2019 Men det kunne egentlig også være en fawn stor puddel, som bare er klippet helt ned.

• #9   29. mar 2019 Ja er fordi en jeg kender er helt forelsket i specialdogs.dk men jeg har med alt fornuft forklaret hvorfor det ikke er en hjemmeside, man ønsker at støtte.

Så er jeg jo nød til at begynde at sætte mig lidt ind i tingene og overhovedet lære at kunne genkende racen, men jeg har aldrig rigtig interesseret mig for andet end Retriever og så de fleste racer jeg møder til jagttræning men der er ikke ligefrem overrendt af hverken pudlen eller Doodle.

Jeg kan ikke finde én eneste sælger af Doodle, der svarer på beskeder bare jeg spørger om forældrene har været i røntgen. smiley Godt jeg har god tid i weekenden til at surfe nettet efter en ansvarlig avler.

• #10   29. mar 2019 Jeg var lige inde og kigge den hjemmeside i omtaler. Puha jeg fik ondt i maven. Har i set deres træningsvideoer? Nåede kun at se det halve af et par stykker

• #11   29. mar 2019 Nej jeg nåede kun at kigge på hvad jeg troede var kuldET - men det var jo kuldENE

Jeg prøvede at tælle under 'vores hunde' men da jeg nåede til 30 kunne jeg ikke tælle mere.

Imponerende de har nået også at optage videoer af træningen. Det kuld hun ville have en hvalp fra, var dens tredje i træk - der kan ikke have været pause i mellem for den var kun lige fyldt 3. Den får jo slet ikke lov at være hunde :(.

Det kunne mit hjerte ikke bære at de får økonomisk støtte i 10.000 kr for en hvalp, hvis forældre har fået nogen form for investeringer.

• #14   29. mar 2019 Altså, man behøver jo ikke lave "pudelfrisure", blot fordi man har pudel. Den på billedet kunne såmænd godt være en pudel, der blot er klippet samme længde over det hele.
    Hvad er det de kan lide ved en doodle? Hvis se er som folk er flest, så er det noget med, at de er lærenemme, ukomplicerede og ser søde ud. De ting kan du også få i en renracet pudel, som fx holdes i bamseklip eller ens længde over det hele.

Og skal det ikke være pudel, men gerne noget med krøller, så er der jo også lagotto og spansk vandhund, som begge er en god mellemstørrelse, trænbare og søde at se på smiley

• #15   29. mar 2019 Jeg researcher lagotto - den kendte jeg ikke. Tak for tippet smiley

• #16   29. mar 2019 Vis dem den her tråd.

https://www.hundegalleri.dk/forum/avl/933165-specialdogs___overvej_lige_en_ekstra_gang____

• #17   29. mar 2019 Ja det er forfærdeligt med alle de kuld smiley
    Jeg havde ikke set tråden om dem før Maj-Britt. Bare da hun sagde, at det var 80% positivt, tænkte jeg bare, hvad med de sidste 20 smiley

• #18   29. mar 2019 Jeg har mødt et par af de doodler. De var begge dejlige hunde, hvis man er til buttkisser'e. Sundheden aner jeg intet om.

• #19   29. mar 2019 Lige da jeg så billedet , syntes jeg det kunne være en Bedlington terrier …. ( evt blanding med Bedlington )

Men jeg har heller aldrig mødt nogen Doodler . … så andre i tråden har sikkert ret . smiley

• #21   29. mar 2019 Jeg synes nu, den ligner en Lagotto smiley

• #22   29. mar 2019 Ej ej den ligner ikke det mindste en Bedlie..

• #23   29. mar 2019 Jeg kan hellere ikke se det mindste Bedlington i den.

• #25   29. mar 2019 Må tilslutte mig #24: der er massere af lab i det ansigt smiley Et puddelfjæs er mere spidst og med længere snude.
    Jeg er ret sikker på at det er en labradoodle. Dem jeg har mødt har været rigtig gode hunde; trænbare og livlige. Og er man med på at pelsen skal klippes jævnligt så er den jo ikke noget problem. Blandingen af labrador og puddel er jo heller ikke helt i skoven.
    Der hvor jeg stejler er, når der så er en producent som 'specialdogs', der spytter dem ud på samlebånd og sælger dem til skyhøje priser.

• #27   29. mar 2019 Ida
    Det må være noget med drikkevandet i dit område. De par stykker, jeg har mødt, har været lige så rare som retrievere og lige knapt så "irriterende" smiley

• #28   29. mar 2019 Ida - der er nu pudler nok der er lidt "pjevsede"/forsigtige.
    Men de labradoodles og goldendoodles jeg har mødt, har nu været meget almindelige hunde. Hverken værre eller bedre end et tilfældigt udsnit af andre familiehunde.

• #32   29. mar 2019 @31: Der er jo forskel på hunde smiley Jeg har haft en enkelt Irsk Terrier, der var decideret doven - normalt en temmelig aktiv race. Træning gad hun overhovedet ikke og fik det karakter af 'skal' så skred hun.
    Og ja, der kan også være tale om førerfejl smiley Og endelig så kan der jo være noget galt med hunden.
    De labradoodles jeg kender er temmelig madfikserede allesammen.

Kommentér på:
Gæt en race

Annonce