{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Terrorproblemet, hvad gør vi? {{forumTopicSubject}}

Terror lader til at skulle være en del af vores dagligdag. Hvad kan vi gøre for at mindske truslen?
Vi kan skrive alenlange, hadefulde indlæg, der beskriver terroristerne som onde idioter.
Har det hjulpet? - Nej!
Vi kan skærpe politi- og efterretningsarbejde.
Har det hjulpet. - Ja, til en vis grad
Har det stoppet terroren? - Nej!
Vi kan sønderbombe hele Mellemøsten, minus Israel.
Vil det hjælpe? - Næppe, snarere tværtimod
Hvad kan vi gøre?
Jeg skal lige have overstået noget frokost-halløjsa, så vil nok være lidt fra og til i tråden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Terrorproblemet, hvad gør vi?
  • #4   22. apr 2019 CF
    "Jeg tror desværre ikke at det kan gøres, uden at aflive en del af de rabiate individer, der har ret problematisk personligheds træk."
    Hvem er de? Desuden sker der det, at hver gang en rabiat leder bliver dræbt, så giver det bare næring til fem nye.

    Christina
    Du har sikkert ret. Helt fri for terror bliver vi nok aldrig. Især fordi den kommer fra så mange forskellige sider, og kun terror begået at folk fra den muslimske verden har den helt store bevågenhed.


  • #6   22. apr 2019 CF
    Ja, jeg svarer selv på, at det ikke er en virksom løsning, hvis du kun dræber toppen, og ingen ved, hvem der gemmer sig rundt omkring.
    Vi skal have fat i grunden til terror. Det er vejen til en mulig løsning, og jeg ser ingen politisk evne eller vilje til det. Kun det sædvanlige 'lad os vise handlekraft og gøre et eller andet uoverlagt'.


  • #9   22. apr 2019 "Men det er ikke sikkert, at det er det svar du ønsker."
    Det pis der kan du godt droppe


  • #18   22. apr 2019 Synes det er svært, da man i Vesten ikke rigtigt kan gøre så meget. Det er et internt Arabisk problem som påvirker os.

    At mange af problemerne så er skabt af Vesten tilbage i 1916 og efter 2 verdenskrig ved skabelsen af Israel, er utroligt svært at gøre om igen.

    I dag, kan vi ikke ændre på disse forfærdelige beslutninger, og jeg tror at landene selv skal skabe deres naturlige identitet og landegrænser førend at vi slipper for terror.

    Så den eneste medicin vi i Vesten kan give er tid. Desværre.


  • #21   22. apr 2019 Terror er jo altså ikke en ny ting og i Europa er kun en lille del af den udførte terror med baggrund i islamisme.

    Helt ind til benet opstår terror når majoriteter tvinger deres måde at leve på ned over minoriteter.
    Der er der allerførste skridt - som følge af gennemtvingelsen af sådan en proces kan der opstå et væld af problematikker - krig, sult og nød, undertrykkelse af normer, værdier, traditioner, tro, osv.

    Så - hvis man nu lod være med det....


  • #22   22. apr 2019 Alle som i alle sku bare hjem til deres hjemland! Og så sku der simpelthen ikk bare åbnes så de kan komme op, self er der er plads til nogen, men de skal ikk bare ha lov og komme ind. Jeg mener ikke det har gjord noget godt og få alle de muslimer ind. De har ikk fået fred i deres hjemlande , nej det har bare bredt sig deres krige. Nu har vi så også bandekrige her hjemme , og det er jo ikk bare indvandre mod dansker eller noget. Det er indvandre mod indvandre. Tag nu bare Paludans demonstration og se hvordan det hele lå i kaos derover. Jeg ser det personligt som at alt det her religiøse terror fortsætter indtil den dag hvor muslimerne Enten har overtaget verden over , eller er blevet nedkæmpet og smidt hjem til deres egne lande hvor de så bare kan skyde og bombe hinanden.

  • #23   22. apr 2019 Jeg er ikke sikker på at det er det samme der driver Paludans forfølgere som driver terroristerne.
    Det er had, ja. Men baggrunden og formålet er forskelligt.
    Bøllerne på Nørrebro m.m er bare voldelige fjolser der bruger hver en chance til at lave ballade og piske en stemning op.
    Terrorister er en helt anden snak. Især selvmordsangreb, der taler vi jo om virkelig forskruede mennesker der ikke ønsker at leve i denne verden og vil dræbe en masse uskyldige.
    Det er martyr, hellige jomfruer og en masse religiøst bavl. Hjernevask, sindsyge måske dopede folk


  • #24   22. apr 2019 Ag det var nu også fælles nævnerne for se forskellige ting jeg ville hen til.

  • #26   22. apr 2019 Islam fylder bare for meget negativt den dag idag! Om du kigger på lille dk , eller tager det store perspektiv som hele verden.

  • #27   22. apr 2019 Batdog , det er sådan jeg ser tingene. Om du er enig eller uenig i min påstand. Så gir jeg islam skylden for hvordan tingene ser ud pt. Jeg kan godt se hva du mener. Men det ændre ikke min holdning. Jeg synes bare islam tager for mange dårlige ting med sig. Om vi skal kigge på det store billede , eller om vi skal tag de små ting i hverdagen her hjemme.

  • #28   22. apr 2019 Sådan går det når man lader pressen diktere ens verdensbillede.
    Man får skyklapper på..


  • #30   22. apr 2019 Hehe jeg siger da ikk nej til en debat? Derfor ændre jeg da stadig bare ikk min holdning om at de tager for meget negativt med sig smiley
    Lad os tag det her hjemme , hvad godt har dk fået ud af få så mange her op?


  • #31   22. apr 2019 Jeg tror at uddannelsen og velstand er det bedste våben mod religiøs fanatisme. Det kan næppe fjerne alle syge tosser, men det kan mindske deres magt.

  • #32   22. apr 2019 Det er virkelig en fejl at anskue så bredt et ene ud fra den ene vinkel.
    Terrorisme er meget mere end bare religion og væsentligt meget mere end islamistisk terrorisme.


  • #33   22. apr 2019 Self er det ikke kun islamisterne. Men jeg synes bare den dag idag , så fylder de så meget omkring terror.

  • #34   22. apr 2019 #31
    Det troede jeg også Anne
    Det underlige er så at velfungerende og uddannede folk er blevet selvmordsterrorister?!
    Hvor kæden er hoppet af ved jeg ikke...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #35   22. apr 2019 Hvis man ikke kan se,at terror fra muslimer fylder meget,skal man hvis ikke snakke om skyklapper.

    Man skal undgå at tage imod mennesker fra bestemte lande.


  • #36   22. apr 2019 De fylder meget i pressen. Det er ikke det samme som at de fylder meget i det hele taget.....

  • #37   22. apr 2019 Er det ikke ligegyldigt hvad der fylder mest? Det hele skulle jo gerne standses

  • #38   22. apr 2019 Det er faktisk præcis pointen, AG. Hvis man kun ser islamisk terror, så ser nan ikke terror generelt også ser man ikke løsninger generelt.


  • #40   22. apr 2019 Det er lidt underlig logik, man kan være vidne til. 'Hvis bare dk ikke havde en eneste muslim, så var vi fri for terror'. Beklager, men det er min frie fortolkning. Man kan ikke afspærre et land for enkeltpersoner. Det er fysisk umuligt. Terrorister går ikke nødvendigvis gennem paskontrollen med en sort hat og rygsækken fyldt med dynamit.

  • #42   22. apr 2019 Men hvis man nu ser på terror problematikken som helhed er det måske nemmere at finde sandheden bag og grunden til at folk pludselig bliver massemorder. Gladeligt tager sit eget liv for at dræbe andre komplet uskyldige mennesker.

  • #44   22. apr 2019 Uanset om det er det nyeste terrorangreb, 9/11, Hiroshima eller Københavns Bombardement, så er det reaktionen der er det egentlige mål og ikke ofrene.
    Så man skal nok spørge sig selv, hvilken reaktion terroristerne ønsker at opnå, og om man vil give dem den reaktion?



  • #45   23. apr 2019 I 80'erne var der jævnlige indslag i TVavisen med terrorangreb her i europa. Det var ikke islamister der stod bag. Fx. Oklahomabomberen var heller ikke ligefrem islamist. Terror er ikke noget nyt; det har eksisteret i hundredvis af år. Men har man ikke fulgt med i historietimerne. Og er ens eneste kilde til viden om sin omverden de 'underholdningsnyheder', der flyder i en lind strøm, så kan jeg godt forstå at det ser ud somom terror er noget som islamisterne har opfundet og at deres næste træk er at erobre verdensherredømmet.

  • #47   23. apr 2019 Terror er den lille mands måde at føre krig på. Vi så det i Nordirland, hvor kristne irere bekæmpede kristne briter med en særdeles grovkornet terror. Det omvendte var også en del af hverdagen - se fx bloody sunday.

Kommentér på:
Terrorproblemet, hvad gør vi?

Annonce