Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  blodforgiftning
  • #1   27. apr 2007 Aner det ikke, hehe xD Men prøv at kig på www.Netdoktor.dk .

• #2   27. apr 2007 Søg på google. Smiler. Du kan få en blodforgiftning af mange ting. Bl. a en så almindelig ting som urinvejsinfektion, blærebetændelse. Hvepsestik not, har aldirg oplevet.
    Men google

• #3   27. apr 2007 Jo, hvis det er jordhvepse. De laver bo i jorden, og et stik af dem kan altså give en forgiftning.
    Det er jordbakterier der giver forgiftning.

• #4   27. apr 2007 ok prøver lige at kigge lidt under doktor tingen:-) hæ hæ

• #5   27. apr 2007 Hvepsen skal have en bakterie på sig, og så skal bakterien vandre i blodbanen før du får en blodforgiftning ...Har heller aldrig hørt om det..

• #6   27. apr 2007 i = til

• #7   27. apr 2007 Marianne B
    hvad hvis man er allergisk overfor hvepse hvad får man så ved lægen til hjælp...??
    jeg har fået et stik, det er helt hævet op og er rød i et stort område og en smule blå i det også , og så gør det ...... ondt!!
    men hvad gør lægen ved det for tror jeg har allegi over for insekter generealt får tit mygstik og de hæver helt vildt op selv om jeg ikke klør i det...!!

• #8   27. apr 2007 I nogle børnehaver er det et problem. Netop fordi de her jordhvepse er der. Ungerne sidder og putter grene og små sten ned i hullet til boet, og så blir de self. stukket. Men har man stivkrampe vacc. er det ikke noget problem.

• #9   27. apr 2007 Det du beskriver er en lokal reaktion....Ved ikke om man kan få noget hos lægen ??

• #10   27. apr 2007 marianne også hvis mærket er lige så stort som 2 tenninsbolde...?? det er temmeligt stort..

• #11   27. apr 2007 ....Hvis du er " rigtig" allergisk overfor dem, sad du ikke her og skrev...Slimhinder i hals og hoved hæver op, og du kan ikke trække vejret...En akut situation...Hør en læge om man kan give dig nogen allergi piller, ved ikke om det kan tage hævelsen....Reagerer du lige så voldsom på mygstik...

• #12   27. apr 2007 Marianne B
    nej det er ikke så slemt men de er store i forhold til andre der får et mygstik.. smiley jeg er bare dyrernes elskerinde:-) hæ hæ

• #13   27. apr 2007 Du kan evt. få taget en blodprøve ved din læge, der så kan afgøre om du er allergisk overfor bier og hvipse.

• #14   27. apr 2007 Du kan sagtens få blodforgiftning af et hvepse/bi stik.. det strter med en infektion som så kan udvikle sig til blodforgiftning.. lægen giver dig muligvis to sprøjter.. en stivkrampe og en mod blodforgiftningen..

• #15   27. apr 2007 men det lyder nu som en reaktion jeg fik af et myggestik sidste år.. du skal holde øje med om det bliver større endnu.. hvis det er meget varmt og rødt kan det godt udvikle sig til infektion.. du kan evt. tage på skadestuen så giver de dig penicilin..

• #16   27. apr 2007 Lægen gør ikke noget ved hvepse/bistik, med mindre det sidder et kritisk sted, f.eks i luftvejene. Min samlever er allergisk over for bistik, men er til dato ikke blevet behandlet ved lægen, de vil ikke engang kigge på ham. Og han har prøvet at blivet stukket i hovedet, så det hævede vildt op, og han ligende en, der havde været med i en boksekamp. Ikke særlig pæn skal jeg hilse og sige.

Man kan få nogle piller i håndkøb, hvis man er allergisk, de skal tage LIGE EFTER at man er blevet stukket, så undgår man hævelsen. Venter man for længe, vil det hæve op, men man kan dog forkorte forløbet lidt.

• #17   27. apr 2007 Lykke J. det lyder godt nok mærkeligt.. det SKAL de sgu se på!!!!!!! Min læge bad mig komme meget hurtigt da jeg ringede sidste sommer med en kæmpe reaktion på et myggestik og jeg fik penicilin.. + skulle holde øje med tegn på blodforgiftning..
    Det er da en rimelig dårlig læge i har!!

• #18   27. apr 2007 Tror I skriver om 2 ting...Lykke skriver om en allergisk reaktion hvor du Alexandre skriver om en infektion...
    Man får ikke pencillin ved en allergisk reaktion. Der giver man binyrebarkhormon...

• #19   27. apr 2007 tråden handler jo om blodforgiftning som følge af hvepsestik..
    En stor hævning er ikke nødvendigvis en allergisk reaktion, men kan være en infektion pga. bakterier fra hvepsen.. =o)

• #20   27. apr 2007 Alexandra >>> det var Lykkes kommentar jeg henviste til :o)

• #21   27. apr 2007 Tror så stadigvæk det er sjældent at man får en en blodforgiftning af et insektstik..Stivkrampe er jo tit som forebygning....Man kan som sådan få en infektion i alle sår, også uskyldige, ved at man kradser i såret med " beskidte" fingre...

• #22   28. apr 2007 Alexandra, det kommer nok an på, hvor allergisk man er, det er klart, hvis man er så allergisk, at der er fare for at man dør af et enkelt stik, så vil sender de jo en ambulance med det samme, hvis uheldet skulle være ude.

Min samlever reagerer med kraftig hævelse, altså er han også en form for allergisk over for bistik, dog bare ikke livstruende, og det er så det, de ikke "gider" at bruge tid på at se.

Kommentér på:
blodforgiftning

Annonce