{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Når smerten bliver ved. {{forumTopicSubject}}

Nogen som har fået aflivet en yngre hund pga skade eller uheld?
Fik aflivet min Silver den 11 maj 2007, pga han trådte ned i en knust flaske og alle sener og blodåre blev skåret over. Der blev gjort alt for ham, alt hvad der kunne gøres, alt hvad der kunne købes for penge og de bedste dyrlæger, men efter 9 dages kamp for at få ham til at overleve, var der så meget betændelse og han havde fået blodforgiftning. Så meget aflive ham. Da det hele skete så hurtigt havde jeg slet ikke overvejet hvad jeg ville med ham, så lod dyrlægen beholde ham efter aflivnngen, og det gør så ondt for ville gerne havde begravet ham eller få ham brandt og lade hans aske bæres af vinden ud over hans yndlings gå sted.
Der er meget som går mig på pga tabet af ham. Savner ham og tænker på ham hver dag.
ved godt mange siger det bare er en hund, men det var han ikke for mig, han var et liv, mit liv, min første hund, mit barn, noget jeg elskede mere end alt på jorden.
Og det er nu 8 mdr siden jeg måttte sige farvel og på gensyn til min bedste ven og stadig bryder jeg ofte sammen i gråd.

Og så sidder jeg og kigge på marked, dba og tv hvordan folk bare går at med deres hunde, som var de et møbel. Men afslag i pris ved hurtig handel og jeg ved ikke hvad. Jeg har fået en ny hund som jeg elsker over alt på jorden og savnet på Silver påvirker helt sikkert og Beni, min nye hund, for jeg passer på ham, rigtig rigtig meget. Går ikke fri med ham medmindre at jeg ved at det ville tage ham en dagsrejse at løbe til den nærmeste vej, selvom han er lydig og en rigtig dygtig og dejlig hund, men tænk nu hvis jeg skulle sige farvel til endnu en ung hund.
Og så laver folk ikke andet end at sige farvel til deres bedste ven overalt hvor man kigger, så skal de flytte, rejse, allergi, skilsmisse, fået barn, ikke tid , osv. Om jeg så skulle leve på gaden så gik jeg ikke afg med Beni og jeg skulle live af havregrød et helt år gik jeg ikke af med Beni, fik jeg allergi, ville han komme til at gå mere i hundegård, men vi ville stadig kunne have en masse gode stunder sammen og for ham ville jeg gerne spise piller hver dag de år han måtte have tilbage at leve i. Og fik jeg et barn og Beni fik et problem med det, ville jeg slå mig selv hårdt oven i hovedet for ikke at have socaiseret ham ordenligt, så det ville aldrig blive et problem for mig. for jeg ved eller håber at Beni kommer til at være den hund som kommer til at være her når jeg får barn, så derfor har jeg selvfølgelig gjort ham trug ved børn.

Det jeg egentlig er så sur over er at flok ikke tænker fremad. Hvad vil jeg bruge de næste 10 år af mit liv til, har jeg plads til at have en hund i mit liv? eller burde jeg vente?
En hund er ikke et møbel, men et levede væsner, som giver en gode oplevelser, en bedste ven, som man virkelig skal huske at elske mens man har den.

Det var bare det som skulle ud.
blev vist bare noget rod men det hjalp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når smerten bliver ved.
  • #1   10. feb 2008 Kan sagtens følge dig *S*, min hund har gået gennem en del sygdom, operation osv., vi har kæmpet og gør det stadig.

Jeg nyder hver en dag med Fie, for jeg ved aldrig hvornår det er slut

Bliver også tit trist over at læse hvordan hunde blot "smides" rundt på må og få, det eneste der "glæder" mig er at , jeg tænker de kan da kun få et bedre hjem;-)

• #2   10. feb 2008 Det er sgu heller ikke nemt at sige farvel, for satan det gør ondt. Man bliver ved med sat kunne høre hunden og nogen gange om natten tror jeg stadig han er her, men så vågner jeg helt og så er det Beni jeg holder om og ikke Sliver.
    Beni er en stor trøst jeg giver mig så mange glæder, han er utrolig dejlig, men ville hellere have dem begge. ville give alt i verden for at få Silver tilbage.
    Men det kan man jo besværre ikke, og derfor vogter jeg over Beni for ville ikke udsættes for det sammen igen. Det grimmeste man kan udsættes for er at sige farvel til en alt for ung ven. Men glæder mig over alt hvadf vi fik lavet sammen. Han var med over alt, han var aldrig bange for noget, da han vidste jeg aldrig ville byde ham noget ondt. Og det at skulle lade dyrlægen aflive ham, var nok det sværeste valg jeg nogensinde har skulle tage. Og bare det at mærke at hans sjæl forlod kroppen og han bare blev helt slap, var nok det værste. Det ikke at kunne græde og skulle være trapper for at hunde ikke skulle tage afsted herfra, men det sidste billed af hans mor som græder. Og bagefter hader man sig sekv for alt man ikke fik gjort, for at man bare ikke kunne gøre mere.

• #3   10. feb 2008 Jeg tror desværre det er hele livsholdningen der er ændret. Jeg er opvokset med at "man kan hvad man vil" og "hvad man begynder på fuldender man". I det hele taget er der en køb og smid væk kultur i dag som jeg slet ikke bryder mig om.

• #4   10. feb 2008 Helt enig.
    Jeg ville aldrig kunne gå af med oskar, og heldigvis har mine forældre lovet mig at vi aldrig kommer til at skulle af med ham. Men kan sagtens følge dig i det du skriver! God bedring med hunden, det må være hårdt at skulle miste sin hund pga et uheld.

• #5   10. feb 2008 Godt indlæg =)

Jeg kan sagtens følge dig ... smerten man føler når man skal sige farvel til sit kæreste eje gør ondt og det længe efter, men jeg tror det er en godt at få hund igen forholdsvis hurtigt igen, hvis man har muligheden for det. Fra jeg sagde farvel til min forgående hund og til jeg fik Tyson gik der næsten 15 år ... i alt den tid går man og tænker på den "gamle" hund og overvejer om man skal købe en ny. Jeg valgte at vente selvom jeg virkelig virkelig gerne ville ha´ hund igen, men min tilværelse var omtumlet og arbejdstiderne kaotiske så jeg mente ikke det var fair for den nye hund. Altså måtte jeg pænt vente. Og også dét smerter ... man har en indre uro længe efter den "gamle" hund er væk og den forsvinder aldrig helt. "Sjovt" at sådan et væsen hos nogle kan sætte så tydelige potespor i sjælen at de stadig kan høre potetrippen på et parketgulv selvom man godt ved man er alene. For mig er hunden et familiemedlem ... en man skal passe, plejer, elske og værne om på godt og ondt ... jeg kan bliver rødglødende at arrigskab når nogle så sætter deres hund til salg pga af job, bolig eller graviditet. Får man nyt job eller en anden bolig ser jeg det som en selvfølge at man i baghovedet hele tiden har hunden med i planerne og det samme ved en graviditet. Hvorfor sælge hunden, hvis man får barn? Hvis man får tvillinger sælger man så det ene barn? Gu´ gør man da ej! Man tager en dag af gangen og får det bedste ud af det og efter meget kort tid finder man ud af det var sgutte så svært at få det hele til at passe sammen og få en hverdag til at fungere som man troede. Man kan meget mere end man regner med .... hvis bare man virkelig vil.
    Men ja ... desværre er det smid væk kulturen´s tid ... alt er billigt at anskaffe og det er næsten lettere at slippe af med det igen ... det sgu i orden .... hvis det er en foodproceser der drejer sig om, men ikke hvis det er en hund, kat, hamster eller marsvin!

• #6   10. feb 2008 du kan tro jeg kan følge dig og er helt enig, det gør så ufatteligt ondt og er ubeskriveligt for dem der ikke selv har prøvet at miste en kær ven de holdt af.

står lige midt i sorgen nu, for mistede min kære ven gennem 13 år i onsdags.
    men har også prøvet at miste en 2 år gammel hund pga sygdom.

• #7   10. feb 2008 Er helt enig... Føler med jer...

• #8   10. feb 2008 Jeg kan sagtens følge dig... 20 november år 2007, måtte jeg sige farvel til min kære gamle Basse på 13 år. Han kom herfra pga. alderdom - men det er alligevel så hårdt - det er mange år man har hunden som bliver til et familie medlem. Og jeg tror altså ikke man kan forstå sorgen og smerten ved at sige farvel til en god hund - hvis ikke man har prøvet at være hundeejer.
    Jeg er stadigvæk ikke kommet mig helt over, at han er væk - og jeg hører også hans lyde engang imellem. Der plejer jeg at sige til mig selv, at det er Basse der kigger til mig - når jeg hører hans lyde.

• #9   10. feb 2008 Man kan aldrig vide hvad fremtiden bringer. Det sker jo at folk blive alvorligt syge og derfor ikke har overskudet til deres hund længere og i de tilfælde synes jeg det er helt ok at finde et andet hjeme til vapsen. Men der hvor jeg bliver forarget er når folk ikke tænker sig om inde de anskaffer sig en hund.

Et eksempel: Jeg havde en kollega hvis kæreste havde en staffy/pit blanding. De boede sammen så det blev også hendes hund. Da kæresten anskaffede hunde boede han på Nyboder, så flyttede de med hunde og et par måender senere flytter de tilbage til Nyboder. Der vælger de så at skille sig af med hunde fordi de synes det var for besværligt at have hund på Nyboder. Desuden havde de tidligere overvejet at sælge hunde fordi den havdet bidt i en pakke smøger. Altså helt ærligt!!

• #10   10. feb 2008 Ej hvor er det irriterende at man ikke kan rette i sine indlæg. Har lige set en masse slåfejl.

Kommentér på:
Når smerten bliver ved.

Annonce