{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Førstegangshund {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har efter mange års ønske og overvejelser besluttet, at det er nu jeg skal have hund. Men som så mange andre før mig, er det svært at vurdere hvilken race, der egner sig bedst til mig og det jeg kan tilbyde.
Jeg er førstegangsejer - har altid haft hunde tæt inde på livet, men dette vil være den første hund, som er mit fulde ansvar alene.
Det er ikke en spontan, impulsiv ide, så jeg er klar over, at det er et stort ansvar og ikke mindst forpligtelse. Jeg vil derfor også gerne gøre mit forarbejde ordentligt, så både hvalpen og jeg får den bedste start sammen - og det tænkte jeg, at der var nogle vidende mennesker herinde, der kunne bidrage til med gode råd.

Jeg er studerende (økonomi er ikke et problem på trods af dette), så har meget tid at investere i hunden, men der vil selvfølgelig være dage, hvor den skal kunne være alene - også på sigt, når jeg ikke længere studerer. Jeg ved, det er noget, der kan trænes, men har også ladet mig fortælle, at nogle hunde egner sig bedre til det end andre.

Jeg er meget aktiv og ønsker mig derfor en hund, der kan ledsage mig på løbeture. Dog generelt ikke meget mere end 5-6 km.

Jeg forestiller mig umiddelbart en mellemstor hund i forhold til aktivitetsniveauet, men den skal også kunne tilpasse sig livet i en lejlighed. Jeg bor meget tæt på både skov og strand og vi har en stor gårdhave, så der er rig mulighed for at blive aktiveret, men det skal naturligvis stadig være en type hund, der kan bo i lejlighed.
Derudover er naboerne også værd at tage med, når man bor i lejlighed og derfor må det gerne være en race, der ikke har tendens til at være overvældende gøende.