Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vask af lammeskind
  • #1   10. jul 2019 Jeg har håndvasket det i mild sæbevand. smiley

• #2   10. jul 2019 Jeg har vasket mit i maskine på 60 grader flere gange, fordi hvalpene stjæler det og trækker det udenfor. Det lever endnu smiley

• #3   10. jul 2019 Jeg er hård ved mit, det får en omgang på skåneprogram i vaskemaskinen med et vaskemiddel til uld, derefter bliver det centrifugeret, lufttørret lidt og til sidst tørretumplet og redt. Det er ældgammel og har holdt fint....

• #4   10. jul 2019 Hvad børster du det med? Kan en gammel karte bruges?

• #5   10. jul 2019 Jeg bruger samme karte som jeg bruger til hundene... ??

• #6   11. jul 2019 Hvis det er et ægte skind, så vaskes det bedst i lunkent sæbespånevand, de syntetiske skind kan sagtens tåle vaskemaskine smiley

• #7   11. jul 2019 Der findes lammeskind der er garvet på en måde så de kan tåle mild og skånsom vask i en vaskemaskine smiley Vasker man et almindeligt skind i vaskemaskinen så bliver det et filtet hårdt brædt. Man kan være heldig at det går godt et par gange.
    Syntetiske skind kan sagtens tåle maskinvask.
    Et rigtigt lammeskind vasker man - hvis man virkelig skal vaske det smiley - i lunkent vand med sæbespåner og så skyller man det godt, Jeg har nogle stykker (svigerforældrene avler Gottlandsfår og får garvet alle skindene fra slagtelammene). Jeg har gjort det at jeg 'vasker' dem i sne om vinteren (hvis der altså kommer sne). Ud og gnubbe sne rigtig godt ind i dem og så ryste dem grundigt og lade dem hænge ude i nogle dage. Så lugter de 'friskt' igen. Jeg har kun vasket et skind hvis fx en hund har kastet op på det eller sådan noget. Bliver de for klamme og slidte så ryger de ud.

• #8   11. jul 2019 Jeg vaskede for nogle år siden tre lammeskind på uldprogram i maskinen. Tre resultater:
    Et blev fuldstændig stift, så det kunne stå ud i luften (det var fra IKEA)
    Et var fuldstændig uændret (købt i hundebutik)
    Et krympede og var først slasket men tørrede ind til en stiv omgang, pelsen blev fuldstændig fnulret og ødelagt, og jeg brugte MEGET tid bagefter på at karte det nogenlunde pænt (købt i magasin i dyre domme...)

• #9   11. jul 2019 Jeg vil gætte på at det fra hundebutikken var garvet så det kunne tåle vask smiley

• #10   11. jul 2019 Nemlig smiley

• #11   11. jul 2019 Jeg tror jeg forsøger mig med sæbespåner smiley tak alle sammen

• #12   12. jul 2019 Jeg forsøgte med vaskemaskine til mit fordi nogle havde lagt en "gave" på det smiley Så det var vask eller udsmidning. Det krympede fuldstændigt ind, skindet blev hårdt og pels-strukturen ændrede sig markant. Det var sku lidt trist lige dér, men har lært at holde af det nye look, som egentlig også er ret cool smiley

• #13   12. jul 2019 Jeg er åbenbart heldig, at mit er garvet til at tåle maskinvask - det er helt og aldeles ægte. Hvis jeg lufttørrer det helt så bliver skindsiden ret hård, ikke som et bræt men rimeligt stift. Derfor prøvede jeg at smide det i tumbleren, når det var halvtørt, inkluderede et par tennisbolde og så bliver det altså ret fint. Pelsen bliver tottet, men 5-10 min. med en karte klarer den sag.

Kommentér på:
Vask af lammeskind

Annonce