554 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hjælp til udstilling - rottweilerejer Hjælp til udstilling - rottweilerejer

jeg skal til brøndby med min rottweiler her for første gang d. 29 i brøndby..
han er næsten 7 måneder nu.. vil rigtig gerne høre jer kloge mennesker om noget hjælp..

- altså skal han stå i en bestemt stilling selvom han er ung? eller er det kun de lidt ældre hanner ?

- Hvordan kan jeg gøre ham pæn og klar, så han ser smuk ud?

- og hvad skal han have på af udstyr?

på forhånd tak for hjælpen smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til udstilling - rottweilerejer
  • #1   18. jun 2008 ville også anbefale ringtræning.. det hjælper både hund og ejer rigtig meget.. og her vil der være andre der kan give dig en masse vejledning...

• #2   18. jun 2008 okay .. mange tak for rådene smiley

• #3   18. jun 2008 har du hørt om råd ved din opdrætter ?

• #4   18. jun 2008 nej, egentlig ikke ..
    men det da en god ide.. det har jeg slet ikke tænkt på smiley
    - tak smiley

• #5   18. jun 2008 Vi smider vores i bad dagen før og giver lidt mink olie i pelsen samme dag.
    Nogle hunde "puffer" i pelsen dagen efter et bad så derfor gør nogle det før. Mine gør ikke, og synes det er synd hvis de ikke må lege og rulle sig 3 dage bare fordi jeg vil udstille

Til selve udstillingen bruger vi et kædehalsbånd og vores almindelige line.

Hvis du kan få ham til at stå sådan her http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=25035

• #6   19. jun 2008 hejsa.. som nogen herinde skriver, så er det en god ide at vaske, eller bare skylle hunden over et par dage inden udstillingen, hvis din hvalp har meget kraftig pels kan den blive endnu kraftigere af badningen,(et fif til den med hunde der mangler lidt fylde ;o))
    Når din hund skal stilles, skal den stå med god balance og du skal ha styr på den i ringen. bevægelserne du skal vise er trav, ikke for hurtigt ej heller for langsomt. udstyr: din stambog og vaccinationspapirer, vand og godbidder(de må godt bruges i ringen) en line ikke for lang og ikke for spraglet. et almindeligt kædehalsbånd (læder og spraglede halsbånd stjæler for meget af helhedsbilledet af hunden). et håndklæde til at tørre hunden over med, gerne lidt fugtigt, men ikke vådt.
    med hensyn til opførsel.. det vigtigste ved udstillinger er at dommeren skal se din hund og vurdere den og hn har kun ca 5 minutter til at gøre det i.. så du skal præsentere den så flot som muligt og være "på" i de minutter, det samme skal din hund. ergo er det vigtigt at den er veludhvilet, luftet af inden den skal i ringen og at du allerede nu har vænnet den til at vise tænder (hvalpe skal som regel kun vise biddet, da de kan vøre i tandskifte) og lade sig føle på "bollerne" samt at blive rørt ved uden at blive overstadig eller bange. Det lyder af meget, men mange gange kommer det helt naturligt, når man har prøvet det et par gange, ellers er der gerne et par af os garvede udstillere ved ringsiden, som gerne vil hjælpe til.. (jeg er der selv i brøndby og stiller et par hunde..)
    når du kommer til de større klasser skal du vænne din hund til skud ( de fleste rottweilerklubber bruger skydning under træningen) da det er obligaorisk i danmark at teste hundene for om de er skudrædde eller ej.

håber du får en god udstilling, det er rigtig sjovt og man møder en masse mennesker og deres hunde sådanne steder :o)

hilsen Uli, der vel må siges at være lidt erfaren som udstiller ;o)

• #7   19. jun 2008 okay .. mange tak til Uli N og Nu med 3 AK og en kommende verdensstjerne ..

det var bare lige præcis det jeg ville vide .. smiley

tusind tak smiley

• #8   19. jun 2008 forresten ... er der nogen der ved hvordan man træner sin hund til at stå pænt (altså i den stilling med bagbenene tilbage) ???

• #9   19. jun 2008 oki tak smiley smiley

• #10   20. jun 2008 Stine

Du brugte da ikke noget da vi var i Odense sidste år *ggggggggggggg*

• #11   20. jun 2008 Loooool Rikke

Jo, den havde faktisk været i bad smiley Men han var da også et båthorn smiley

Til dem der ikke ved hva der tales om:

Carla var i fældning før en løbetid og dommeren fik fedtede/snavsede fingre af at røre ved hende, og gik i selvsving, og forlangte en balje med vand så han kunne vaske fingre.
    Og himlede op om at man ikke kunne stille en snavset hund.

Kommentér på:
Hjælp til udstilling - rottweilerejer

Annonce