554 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Hjælp til udstilling - rottweilerejer Hjælp til udstilling - rottweilerejer
jeg skal til brøndby med min rottweiler her for første gang d. 29 i brøndby..
han er næsten 7 måneder nu.. vil rigtig gerne høre jer kloge mennesker om noget hjælp..
- altså skal han stå i en bestemt stilling selvom han er ung? eller er det kun de lidt ældre hanner ?
- Hvordan kan jeg gøre ham pæn og klar, så han ser smuk ud?
- og hvad skal han have på af udstyr?
på forhånd tak for hjælpen
0 synes godt om

mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 22
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
apr 2008
men det da en god ide.. det har jeg slet ikke tænkt på
- tak
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 47 Hunde: 12 Emner: 194 Svar: 1.227
Nogle hunde "puffer" i pelsen dagen efter et bad så derfor gør nogle det før. Mine gør ikke, og synes det er synd hvis de ikke må lege og rulle sig 3 dage bare fordi jeg vil udstille
Til selve udstillingen bruger vi et kædehalsbånd og vores almindelige line.
Hvis du kan få ham til at stå sådan her http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=25035
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 879
Når din hund skal stilles, skal den stå med god balance og du skal ha styr på den i ringen. bevægelserne du skal vise er trav, ikke for hurtigt ej heller for langsomt. udstyr: din stambog og vaccinationspapirer, vand og godbidder(de må godt bruges i ringen) en line ikke for lang og ikke for spraglet. et almindeligt kædehalsbånd (læder og spraglede halsbånd stjæler for meget af helhedsbilledet af hunden). et håndklæde til at tørre hunden over med, gerne lidt fugtigt, men ikke vådt.
med hensyn til opførsel.. det vigtigste ved udstillinger er at dommeren skal se din hund og vurdere den og hn har kun ca 5 minutter til at gøre det i.. så du skal præsentere den så flot som muligt og være "på" i de minutter, det samme skal din hund. ergo er det vigtigt at den er veludhvilet, luftet af inden den skal i ringen og at du allerede nu har vænnet den til at vise tænder (hvalpe skal som regel kun vise biddet, da de kan vøre i tandskifte) og lade sig føle på "bollerne" samt at blive rørt ved uden at blive overstadig eller bange. Det lyder af meget, men mange gange kommer det helt naturligt, når man har prøvet det et par gange, ellers er der gerne et par af os garvede udstillere ved ringsiden, som gerne vil hjælpe til.. (jeg er der selv i brøndby og stiller et par hunde..)
når du kommer til de større klasser skal du vænne din hund til skud ( de fleste rottweilerklubber bruger skydning under træningen) da det er obligaorisk i danmark at teste hundene for om de er skudrædde eller ej.
håber du får en god udstilling, det er rigtig sjovt og man møder en masse mennesker og deres hunde sådanne steder :o)
hilsen Uli, der vel må siges at være lidt erfaren som udstiller ;o)
apr 2008
det var bare lige præcis det jeg ville vide ..
tusind tak
apr 2008
apr 2008
jan 2006
Følger: 115 Følgere: 115 Hunde: 3 Emner: 249 Svar: 1.737
Du brugte da ikke noget da vi var i Odense sidste år *ggggggggggggg*
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 47 Hunde: 12 Emner: 194 Svar: 1.227
Jo, den havde faktisk været i bad
Til dem der ikke ved hva der tales om:
Carla var i fældning før en løbetid og dommeren fik fedtede/snavsede fingre af at røre ved hende, og gik i selvsving, og forlangte en balje med vand så han kunne vaske fingre.
Og himlede op om at man ikke kunne stille en snavset hund.
Hjælp til udstilling - rottweilerejer