563 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Udstilling og regnvejr. Udstilling og regnvejr.

Hej.

Vi skal på vores anden udstilling her i starten af april, men der dog noget som jeg ikke har forstået???

Når det skal foregå udendørs - hvad gør man så i regnvejr... Jeg ved med sikkerhed at en våd samojed hund med kyllingeben ikke er noget kørt syn..

Skal jeg påmontere et lille lækkert regnslag eller en net paraply på rygge af vovsen - måske et nyt par røjser med prikker vil hjælpe.....

Håber at der er nogen af jer som vil dele jeres viden..

Hilsen Jeanette

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling og regnvejr.
  • #1   10. mar 2009 uhhhh --- jamen så trasker man vel ud i regnen kan jeg forestille mig *gg*

• #2   10. mar 2009 De gange jeg har udstillet i regnvejr har det været m paraply eller telt - men inde i ringen har hunden ingen beskyttelse. Så snart man ikke er "på" er hunden i læ igen så den stadig er nogenlunde pæn hvis vi skal ind igen.
    Ellers trøster man sig med at alle de andre altså også bliver våde smiley

• #3   10. mar 2009 Ja det er rigtigt ærgerligt med regnvejr. Men man bringer hunden i tørvejr i sit bur og lader den stå på trimmebordet og holder pelsen ved lige indtil sekundet før hunden skal ind. Og så krydser man bare fingre for at regnen holder op når man skal ind.
    Derfor er det alfa omega at have både telt og trimmebord hvis man skal på de udendørs udstillinger.
    For hunden skal ikke stå i mudder lige før den skal i ringen...

• #4   10. mar 2009 Husk så lige på at det er ens for alle, og ikke kun ens egen hund, der bliver våd. Men så har dommeren så en mulighed for at se hunden "uden tøj", som måske kan være mere afslørende. Men tror I ikke dommerne har prøvet det før.

Hvor er jeg glad for mine 2 har dejlige glatte pelse hvor der er ingen forskel om det regner eller ej. Det er ikke muligt på noget tidspunkt at skjule fejl, men det har jeg det fint med.

• #5   10. mar 2009 Det er jo bare sådan det er-
    I Sverige foregår alle udstillinger ud fra maj til og med september uanset vejr og vind.
    Vi har et ustillingstelt til hunde og vores ting og sager. så vi kan være i ly for både sol og regn

• #6   10. mar 2009 Christine, en kort kjole, bare ben, og røde gummistøvler, så falder der et cert af. Det har jeg grueligt måtte erkende, da det snød min hund for et cert og Dansk Champion titlen.

Misundelse, næh, klare facts, for den hund der fik certet havde fejlbid, men det havde dommeren ikke tid til at se på. Efterfølgende har den pågældende hund fået dårlige præmieringer, og vi ser den aldrig mere. Synd for hunden, for den var ellers en pæn hund.

Så måske regnvejr ikke er så dårligt alligevel......

• #7   10. mar 2009 Christine, det spurgte jeg også mig selv om. Men heldigvis fik Baloo sit 3. cert senere, så han blev Champ.

Prøv alligevel de røde støvler, det kan jo være det virker, selvom det ikke er hunden der har dem på smiley

Kommentér på:
Udstilling og regnvejr.

Annonce