{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

'Brush up' basal træning + gå tur(Kbh) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Træning bliver man aldrig for gammel til:)

Generelt mangler vi lidt brush-up på et par småting, som vi ikke har fået trænet det sidste stykke tid og det ville derfor være dejligt hvis der var andre der måske også havde brug for lidt generel træning og naturligvis en hyggelig gåtur:)

Vi befinder os i City, men er mobile.

Som andre måske også kender til, har jeg lidt tendens til bare at lade hundene løbe og hygge rundt, når vi er på luftetur sammen med andre og får derfor kun trænet en smule indkald på sådanne lege-ture

Til daglig træner jeg basal lydighedstræning på vores lufteture og andre gange bliver det bare til en rigtig hygge snuse-tur og det er kun til hundetræning, at vi får trænet mere seriøst med distraherende elementer.

Endvidere er det ikke altid lige let at støve mennersker og andre hunde op, som vi diskret kan gå forbi og øve kontaktøvelser på*SS* De syns i hvert fald det er lidt underligt og nok ikke er helt med på hvad vi laver:D

Er derfor ude efter lufteture, hvor hundene er i fokus -forstået således at vi selvfølgelig går en hyggelig gåtur, men hvor man ikke bare overlader hundene til sig selv, men fokuserer på at hunden fx. går i plads når kommandoen er givet og laver andre lydighedsøvelser fx. hilse mens hunden skal blive liggende osv. under gåturen.

Hverdagslydighed, som helst skal trænes sammen med andre hunde og mennesker, da det er her der er størst distraktion og også her det kan knibe med at holde koncentrationen smiley

Hilsen

Julie & Kaiser

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  'Brush up' basal træning + gå tur(Kbh)
  • #1   21. apr 2009 jeg ville rigtig gerne - men har flere problemer:

1: jeg har ikke hund, men lufter ofte en labber i solrød

2: location! location! location! dvs jeg bor i Ølby ved køge og har ikke penge til transport.

3: ikke tid lige nu, da det er liiiige op til eksamen og jeg knokler med eksamensprojekter, hvoraf det ene er hundeavl (derfor min tilstedeværelse herinde smiley )

• #2   21. apr 2009 men ville ellers rigtig gerne... smiley

• #3   21. apr 2009 Hvad vil du gerne træne?
    Er hunden generelt lydig eller hvordan?

• #4   21. apr 2009 Jeg vil meget gerne senerehen..

Vi skal først starte på unghundeholdet i dag, og har altså kun trænet hvalpetræning.

Hun er okay lydig, men linieføring går ekstremt skidt.. Så det træner jeg alene, til det sidder fast, og så kan jeg øge sværhedsgraden, ved at træne det sammen med andre.

Men jeg vil meget gerne have lov at have dig i mente, da indkald og andre ting helt klart er bedst at træne blandt andre..

• #5   21. apr 2009 Det er generelt træning i snor, da det jo forekommer størstedelen af tiden da vi bor i byen.

Så det er træning så som:

- ikke altid tro at man skal over at hilse.
    (Jeg aspirerer mod at jeg blot med en kommando, kan få min hund til at ignorere andre og gå tæt forbi andre hunde uden det er for distraherende/fristende) Generelt kigger han interesseret og hverken hiver,trækker eller hopper frem, men bliver ikke altid i 'plads' ved mit ben, men kommer til at gå hurtigere og hurtigere fremad -Så det er også en lille detalje, som jeg gerne vil have på plads.

- Min hund er ekstremt glad for mennesker, hvilket jo er positivt, men synes det er drøn irriterende hvis han i sin iver får hoppet lidt op. Dette er fx en ting, som jeg ikke kan træne med mig selv - da han ikke gør det ved mig (så falder der brænde ned) og ikke alle vores gæster gider bruge 10 minutter hver gang vi ses på min hundetræning:D

Min hund er generelt lydig (men er jo terrier, så hø i ørene forekommer) - og så kan jeg godt skulle bruge tid på at tale bestemt eller bruge nogle minutter på at korrigere og det er det man ligesom skal være enige om, at der er plads til på sådan en 'trænings-gå-tur'.

• #6   22. apr 2009 ham jeg evt kan have med er næsten ikke intra i andre hunde... men det er sqi ikke altid han gider komme når der bliver kaldt... dvs så tager han lige og snuser noget mere og skal liiige lette ben et par gange før man kommer på plads... han kan de mest alm komandoer som sit, dæk, plads, gå pænt (kan sagtens finpidses), nej, vente med at spise før han får værsågod...

Kommentér på:
'Brush up' basal træning + gå tur(Kbh)

Annonce