Brush-up træning + hyggelig gåtur(Kbh) {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Træning bliver man aldrig for gammel til:)
Generelt mangler vi lidt brush-up på et par småting, som vi ikke har fået trænet det sidste stykke tid og det ville derfor være dejligt hvis der var andre der måske også havde brug for lidt generel træning og naturligvis en hyggelig gåtur:)
Vi befinder os i City, men er mobile.
Som andre måske også kender til, har jeg lidt tendens til bare at lade hundene løbe og hygge rundt, når vi er på luftetur sammen med andre og får derfor kun trænet en smule indkald på sådanne lege-ture
Til daglig træner jeg basal lydighedstræning på vores lufteture og andre gange bliver det bare til en rigtig hygge snuse-tur og det er kun til hundetræning, at vi får trænet mere seriøst med distraherende elementer.
Endvidere er det ikke altid lige let at støve mennersker og andre hunde op, som vi diskret kan gå forbi og øve kontaktøvelser på*SS* De syns i hvert fald det er lidt underligt og nok ikke er helt med på hvad vi laver:D
Er derfor ude efter lufteture, hvor hundene er i fokus -forstået således at vi selvfølgelig går en hyggelig gåtur, men hvor man ikke bare overlader hundene til sig selv, men fokuserer på at hunden fx. går i plads når kommandoen er givet og laver andre lydighedsøvelser fx. hilse mens hunden skal blive liggende osv. under gåturen.
Hverdagslydighed, som helst skal trænes sammen med andre hunde og mennesker, da det er her der er størst distraktion og også her det kan knibe med at holde koncentrationen
Hilsen
Julie & Kaiser
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
God trænng til jer.
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 351
dec 2006
Jeg bor i Kbh Ø, men kommer vidt omkring og besøger mange forskellige parker:-)
Det jeg havde forestillet mig var sådan set at vi gik en 'normal' luftetur, men hvor vi fx fokuserede på forskellige hverdagssituationer hvor det kan være rart at hunden er mere trænet/får trænet de ting som kan være svære at træne alene.
Et eksempel kunne være at når vi mødtes skulle hundene først sitte og ikke blot fik lov til at snakke (du ved mange gange er de nysgerrige og går så foran en for at komme hen og snakke med den hund man møder) - så sagde vi goddag og så kunne de få lov til at hilse - Således at hunden ikke altid 'får sin vilje'.
Det kunne også være, at vi aftaler at hundene skal gå i 'plads' ved vores side et stykke osv.
Sådanne øvelser som kan være handy, når man går tur i storbyen og bare generelt giver en veltrænet og stimuleret hund:-)
Dvs at vi giver os tid til at irettesætte når der skal irettesættes og rose når det korrekte bliver gjort og hundene ikke bare 'jokker' derudaf på må og få.
Forsøger altid at lave små øvelser med min hund når jeg lufter sammen med andre, men hvis den man går tur med ikke 'gider', så bliver det hurtigt et irritationsmoment for os begge, hvis jeg fx vælger at stoppe op og lave en øvelse eller skal bruge tid på at korrigere og den man går tur med bare er interesseret i at lade sin hund lunte for sig selv og gøre hvad den nu lyster:-)
kan du følge mig?
dec 2006
Jeg er da sørme ikke for hurtig på tasterne hva!
Vi har også altid gået til hundetræning med vores 'loppe', men jeg har ikke haft mulighed for at deltage de seneste par måneder, så kan godt mærke at det mest er 'almene' kommandoer, som bliver trænet på vores gåture og vi mangler lidt udfordringer således, at han kan avancere mht at holde koncentrationen:)
Det er da også en super udfordring for Caia med alle de hunde der er i Bernstorffsparken.
Brush-up træning + hyggelig gåtur(Kbh)