{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

første gang til udstilling {{forumTopicSubject}}

I morgen skal jeg til udstilling med min hund for første gang og vi øver og øver smiley Men han er virkelig kommet i lømmel alderen. Så hvis i får lyst til at få et godt grin så er det mig med en pludselig døv bullmastiff på speed smiley

Men egentlig skriver jeg fordi jeg har nogle spørgsmål angående udstilling.

Hvordan skal jeg som føre af hunden være klædt?

Det har været helt umuligt for mig at skaffe en udstillings kæde han kunne passe. hvis jeg ikke kan finde en til skuet, må han så bære almindeligt halsbånd?

Håber nogle kan hjælpe mig lidt med mine spørgsmål og hvis i har nogle gode råd, så hold jer endelig ikke tilbage smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  første gang til udstilling
  • #1   23. maj 2010 kigger lige lidt med smiley skal selv snart afsted på min første udstilling smiley

• #2   23. maj 2010 du tager det tøj på du føler dig tilpas i..

der er stor forskel på hvilken uniform folk bærer på en udstilling -- der ses joggingbukser og der ses spaserdragter.. jeg er nok mere til den sidste model.. men det som er vigtigt er at du føler dig godt tilpas..

jeg syntes dog man godt kan vise sin race - sin klub og dagens dommer den respekt ved lige at rede håret og tage et par rene bukser på...

dog vil jeg fraråde tøj med mønster - farver din hund har og bukser/kjole der flagre -- det giver et forstyrrende billede.

ellers så skal i bare sørge for at komme i god tid så i får kigget jer lidt omkring og han bliver tryk ved det hele -- og at du får kigget lidt på hvad de andre gør... det lærer du en masser af..

vil dog trøste dig med at mange hunde bliver så benorvet ved deres første udstillinger at de opfører sig okay -- mine er fuldstænidge håbløse til ringtræning -- men gør det altid supert i ringen

• #3   23. maj 2010 Hundemutter: nu er Hector jo fawn, er det så bedst at have mørkt tøj på til? har været til en masse udstillinger, men har aldrig selv udstillet. Men jeg giver dig helt ret i at man skal være åænt klædt sådan en dag.

Bassen har været så dygtig til træning de sidste uger, men nærmest over natten er han blevet vendt til stædig og vild. smiley jeg regner med vi kommer en lille time før, så han lige kan danne sig nogle indtryk og sådan. Han er jo kun et halvt år så han kan let blive ret overvældet.

• #4   23. maj 2010 jeg ville nok vælge mørke bukser også en bluse eller jakke med lidt farve som trækker farven frem på din hund..

jeg vælger altid farver som understreger det hvide i jappens pels..

dvs jeg bruger farver som kongeblå - lilla.. og holder mig fra farver der få dem til at virke gule i pelsen..

tror farver som rød/mørk lilla vil være flot til din hunds farver.

• #5   23. maj 2010 (lige en sidebemærkning)

jeg vælger ofte lilla til mine hunde -- det klæder så fint til ex båndet *lol* (der må godt kastes op nu)

• #6   23. maj 2010 Nicoline...
    Jeg har selv en fawn hund og vil sige mørkt er pænest så bliver farven mere fremhævet....
    Men ja kom i god tid før så de kan lure de andre af... Og kan være du kan låne en line af en anden med en bullmastiff hvis du kender nogen der kommer der vel og mærke, ellers må du lige på jagt hvis der nogen med som sælger udstyr... Ellers held og lykke det skal nok gå..... Pas på man bliver bare bidt af det smiley

• #7   23. maj 2010 Hundemutter hi hi nemlig skal også ha fundet sådan et flot lilla sæt til WDS smiley

• #8   23. maj 2010 Det er rart med lidt gode råd. smiley jeg tror slet ikke jeg får sovet i nat. Vi skal helt til fyn i morgen hvor vi skal være kl 9. -vibor i nordsjælland. Så det er tidligt op smiley

Hundemutter: haha ja man må jo gøre som der kræves i sådan en situation smiley

Desværre har min niece lært Hector at give pote. Så hver gang han sætter sig eller får øjenkontakt med mig, så løfter han højre for pote. Det er det vi træner ham mest i ikke at gøre. Men synes nu hans gangart i øjeblikket minder mest om spansk trav som man ser i ridning. smiley

• #9   23. maj 2010 Undskyld jeg spammer din tråd ;o) Jeg udstiller altid i blazer/nederdel. Men er der nogen af jer der ved hvor man evt. kan finde nogen sæt i turkis eller limegrøn? De har for mig været umulige at opdrive smiley

• #10   23. maj 2010 gør bestemt ikke noget smiley
    Nu ejer jeg desværre ikke en nederdel da mine ben ikke indbyder til den slags. smiley Så må tage nogle pæne mørke bukser på.

• #11   23. maj 2010 har du kigget på ebay -- der er ofte forhandlere fra usa hvor alt kan lade sig gøre

• #12   23. maj 2010 åhhh der er ikke noget værrer end den alder.. min kaito ligner en slaskedukke når han går

sidst han blev udstillet sagde dommeren til mig --- he walks like a big baby...

• #13   23. maj 2010 ååårrh stakkels Kaito smiley han har sikkert prøvet at gå så yndefuldt som muligt. smiley

• #14   23. maj 2010 Nicoline
    Jeg bliver nervøs når jeg høre det har lykkes dig at træne ham :0) hi hi
    Kenzo er totalt umulig så håber da der er noget om det der hunnemutter skriver med de bliver overvældet ellers skel du ikke være bange for i bliver til grin den plads er jeg 99 % på er min :0)

• #15   23. maj 2010 Eve:
    Hehe vi må sige at der var 15 hvalpe i kuldet, og vi fik dem uden hørelse smiley Jamen hector var jo dygtig en gang. men jeg ved ikke hvad der skete den ene nat. hehe.Vi skal nok få en sjov dag. Håber dog ikke den slags bliver filmet smiley

• #16   23. maj 2010 Ha ha det er så godt Peter ikke kunne komme med for han ville filme os..
    Kan de andre hvalpe stadig høre??

Kenzo går pænest hvis vi træner med den almendelige snor og halsbånd men når linen kommer på så skal den bare ædes jeg har virkelig øvet meget med den så han kunne vænde sig til den men det virker slet ik

• #18   23. maj 2010 Ulla M
    Det håber jeg virkelig du har rat i :0)
    Jeg har det allerede skidt og det er først imorgen :0)

Nicoline
    i skal sku da tidligt op så

• #20   23. maj 2010 Ja det er jeg også lidt bange for hvis han øver hovede vil kikkes i munden :0(
    men jeg vil prøve at høre på hvad i siger og så tage det som det kommer :0)

Kommentér på:
første gang til udstilling

Annonce