632 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

indhegnet område indhegnet område

Hej jeg søger et sted I Rødekro (gå afstand fra engvej) hvor der evt er noget indhegnet område hvor vores labber kan rase rundt engang imellem..
Hun er ikke så god til indkald så hun kan ikke bare løbe på de mange grønne områder der er omkring os da jeg før har prøvet at hun stak af og løb efter en cykelist (har altid haft snor på hende efterfølgende) så kunne være godt for hende at få løbet igennem på et lukket område..

Jeg har hverken kørekort eller bil så¨det skal helst være i gå afstand fra mig..

Er der evt nogle der har en hund der vil lege så kunne hun også tænke sig det...

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af koblingsdåser til armatur 1.200 kr.
  • Nedringning og bort skuffelse 30.000 kr.
  • Ukrudt 600 kr.
  • Bathroom Drain Unblocking Needed 1.050 kr.
  • Badeværelset afløb tilstoppet 960 kr.
  • Udskiftning af tagrende 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indhegnet område
  • #1   5. jan 2014 http://www.hundeskovene.dk/ - Tjek denne hjemmeside.

Hvis det skal være indenfor gå afstand, kunne du jo evt. prøve at bevæge dig lidt rundt i området, måske fandt du hvad du søgte..
    Der må vel være nogle skove, marker eller græsplæner / fodboldbaner i nærheden af dig...

• #2   5. jan 2014 Hundeskove er ikke et ret godt bud. Der skal man jo have kontrol over sin hund. Synes i skal melde jer til træning og lære at kalde jeres hund ind.

• #3   5. jan 2014 Bor selv i Rødekro og har endnu ikke oplevet nogle steder her hvor der er indhegnet:/ men ude ved hellevad Hundesvømmehal har de en hel mark der er hegnet ind smiley

Kunne være i ville mødes en dag og gå en tur sammen? Vi bor ude af ved fladhøj, ved ikke hvor langt det er fra engvej?

• #4   5. jan 2014 Men hvis der ikke er andet, så må man jo klare sig med det der er. smiley

• #5   5. jan 2014 Hvis ikke der er andre så må man træne sin hund. Det er virkelig ikke ok overfor andre i hundeskoven at komme med en hund der ikke er under kontrol. Hvad med dem med små hunde? De kan så ikke være der.

• #6   5. jan 2014 S R, og hvor foreslår du så at man træner sin hund ? Der kan jo være mennesker allesteder! Ts skriver jo ingen steder at hun vil slippe sin hund fri i en hundeskov!

• #7   5. jan 2014 Ja selvfølgelig skal man tage hensyn til de andre hunde og man skal da ikke slippe den løs hvis der er andre til stede, når man ikke har styr på hunden.

Men det kunne jo ske at der var en større skov, hvor der var nogle tidsintervaller hvor hun kunne være alene med hunden. Desuden kan der komme hunde alle steder, også på indhegnede grunde, der skal du også have styr på din hund. Hun er jo bare nød til at starte et sted, så hvis der ikke er andre muligheder...

• #8   5. jan 2014 Jeg forslår at man træner sin hund i lang line og finder et godt sted at gå til træning.

Der er en der foreslår hundeskov i tråden, derfor svarer jeg på det.

• #9   5. jan 2014 Man lærer ikke en hund at komme når man kalder ved at slippe den løs i en hundeskov;)

• #10   5. jan 2014 Nu ved du ikke om opretteren af tråden har mulighed for at gå til hundetræning.
    Så jeg vil da bestemt mene at en hundeskov er mere passende ind på stien / vejen.
    Men ja, lang line er en god ide men der blev igen ikke skrevet at hun ville slippe hunden løs.

@Bodil:

Nej ikke ved bare at slippe den løs og stå at kalde som en gal, det giver da sig selv... Men der er da metoder du kan anvende, uanset hvor du befinder dig

• #11   5. jan 2014 Sønderjylland har næsten ingen hundeskove- der er en nær Haderslev.
    Jeg har klaget over dette til Aabenraa kommune, da det ikke kan passe at så stor en kommune ikke har en fritløbsindhegning. Jeg anbefaler at andre klager over det også, så der kan ske noget ved sagen.

Jeg vil anbefale noget træning, så du får styr på indkalder. Alle labber kan lære det.

• #12   5. jan 2014 Lang Line og en flæskesteg, så lærer den hurtigt at komme;)

• #13   5. jan 2014 Vil rigtig gerne gå til træning men der er 13 km hver vej hvis jeg skal gå efter Maps og ingen bus kører derhen...
    Har gået rundt i området og har intet fundet så det eneste sted jeg slipper hende fri er i vores have...

Men problemet er ikke at jeg ikke kan kalde hende til mig når det kun er hende og mig men når der er andre er hun stadig for nysgerrig og glad for at snakke med menneskeren er godt klar over det kan trænes men hjælper jo ikke hvis jeg som der er nævnt hjælper det ikke at jeg bare slipper hende løs..

Lille my: Det kan vi da sagtens Sika elsker at møde nye hunde venner..

Malene: hvor klager man over dette for så vil jeg da også gøre det, er kun bekendt med en og den er ikke indhegnet

• #14   5. jan 2014 Er der langt mellem os?

• #15   6. jan 2014 Jeg ved det faktisk ikke for ved ikke hvor fladhøj ligger men Engvej er en lille vej bagved den tyske skole og børnehave

• #16   6. jan 2014 Haha, den ved jeg ikke hvor ligger:)
    Fladhøj er derude de rundkørslen og viadukten, ude de skolen og alle fodboldbanerne ?:)

• #17   6. jan 2014 pas så langt ude har jeg ikke været.. men engvej ligger ved rema 1000 det en sidevej til østergade

• #18   6. jan 2014 Ah okay smiley men herude er der hvertfald store mulighederne for at slippe dem fri smiley

Kommentér på:
indhegnet område

Annonce