1.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

FCI Euro sighthound 22-23 august, mynder på Broholm FCI Euro sighthound 22-23 august, mynder på Broholm

Kunne du tænke dig, at kigge nærmere på nogle af alle de skønne mynder + enkelte gruppe 5 racer, som også hører under myndeklubben, er der en oplagt chance den kommende weekend, hvor der afholdes en stor udstilling i parken ved Broholm slot.

Det bliver flot vejr, så det er ingen undskyldning for, ikke at komme og kigge smiley

Der vil dagligt være ca. 320 hunde fordelt på 18 forskellige racer.

Læs mere her om arrangementet her, bedømmelserne starter hver dag kl. 10

http://eurosighthound2015.dk/index.html

Vi skal af sted, Ghini og Cala er tilmeldt begge dage og vi glæder os smiley Whippet er absolut største race med ca. 90 hunde hver dag smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FCI Euro sighthound 22-23 august, mynder på Broholm
  • #1   17. aug 2015 Lyder fedt smiley I må have en rigtig dejlig dag smiley

Ved godt at du skriver, at det bliver godt vejr, så der ikke er nogen undskyldning for at blive væk. Men øh, hvad nu hvis man har andre aftaler ? Får man så ballade for at blive væk ? smiley

• #2   17. aug 2015 Aah hvor ærgerligt, der er lige lidt vej fra Århus med offentlig transport, og så er jeg vist også i Nordjylland den weekend.. lyder ellers enormt spændende smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #3   17. aug 2015 Nøj, hvor kunne det være hyggeligt, men Ingle og jeg skal til konkurrence om lørdagen, og søndagen er reserveret til at nusse Gustav smiley

• #4   17. aug 2015 Øv, men spændende med konkurrence lørdag, skal nok krydse fingre for jer smiley

Det går jo heller ikke at Gustav, bliver helt forsømt, en hel søndags nusseri, lyder som en helt rimelig kompensation for at blive tilsidesat lørdag smiley

• #5   17. aug 2015 Ann-Marie - Tak smiley Du kan risikere at få en pokkers ballade, andre aftaler gælder kun, hvis de inkluderer hundene smiley

Fünke - Det er lidt afsides uden bil.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#6   17. aug 2015 Tak, Kirsten smiley Jeg håber, at jeg kan leve op til vovse smiley

Jeg har forresten lige ladet mig fortælle, at vizslaen kan løbe hurtigere end en whippet. Kan det virkelig passe?

• #7   17. aug 2015 Eva - Selvfølgelig kan du det smiley

Jeg har set det opslag på FB, ved ikke om det passer, de to mine leger med, kan først følge med, når whipperne er trætte smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#8   17. aug 2015 Hmm... Det er nu ikke en selvfølge... Da vi var til forprøve, var jeg så nervøs, at jeg var ved at kaste op smiley

Jeg synes nu også, at det så lidt for fantastisk ud. Jeg har set Ingle, som ellers er relativt tung bygget, løbe fra en borde collie med lethed, men en whippet? Nej, vel?

• #9   17. aug 2015 Kirsten: Når nu min kusine også har hund, som jeg kan klappe på, gælder det så som en gangbar undskyldning for ikke at tage til Broholm ? smiley

Veninde og jeg var for øvrigt temmeligt overraskede over at se min mastiff tæve næsten kunne følge med hendes greyhounds på hendes mark smiley Men ok, havde vi sluppet dem løs på en lige strækning, så havde min mastiff helt klart ikke kunne følge med længere smiley

• #10   17. aug 2015 Der er ikke noget at være nervøs for, du kan kun gøre dit bedste på dagen og dommeren er kun et menneske smiley

Jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort.

Vi må jo lade det komme an på en prøve og se om Ingle kan følge med damerne smiley

• #11   17. aug 2015 Ann- marie, så skidt pyt da smiley

Jeg oplever at mynderne generelt er gode til at tilpasse hastigheden til underlaget, er underlaget hårdt eller ujævnt sætter de ikke fuld turbo på smiley

Og så er der dem, der som min Ghini tilpasser hastigheden efter den hun løber med, hun har fundet ud af at yndlingslegekammeraterne, Kleiner münsterlænder og Spinone, ikke gider lege med hende, hvis hun hele tiden løber fra dem smiley

• #12   17. aug 2015 Jeg ville ELSKE det, men tror desværre ikke, der bliver tid til det den weekend med så lang en køretur. ØV! Det kriblende også i mig, da jeg så opslaget med standene på Facebook i går.

• #13   17. aug 2015 Det gad jeg ellers godt - jeg kan godt li mynder ... men jeg skal til VM-udtagelse med Flax, så det kommer nok til at blive lidt presset, hvis jeg smutter midt i det hele smiley

Pøj pøj med hundene smiley

• #14   17. aug 2015 Danielle - Det er en lang tur fra Nordjylland, synes den er lang nok herfra med trailer smiley

Jeg er i fuld gang med at pakke, har også stand dernede, men den sætter jeg min mand til at passe smiley Thor handler hundene, så jeg har rigelig tid til at kigge og snakke smiley

• #15   17. aug 2015 Kirsten: De løb netop på en lidt ujævn mark. Men derfor var det alligevel imponerende at se min hurtige mastiff smiley

• #16   17. aug 2015 Martine - Nej, det vil nok ikke være det smarteste smiley

også pøj pøj til dig og Flax

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#17   17. aug 2015 Jo, der er skam grund til at være nervøs! Jeg kan ikke huske fra næse til mund, og Ingle er i klubben kendt som "Artige Ejnar", som lærer alt i rekordfart, så jeg har jo noget at leve op til - oven i købet på hjemmebane smiley

Jeg tvivler på, at Ingle kan følge med pigerne. Selvom han er lettere bygget end sine kuldsøskende, ér han altså tung i sammenligning med en korthåret smiley

• #18   17. aug 2015 Ann-marie, Det forstår jeg, det kan være i skal til at gå til lure coursing smiley

• #19   17. aug 2015 Ja, havde det bare været liiiidt tættere på, så havde jeg gjort det. Omvendt så har min økonomi nok godt af, at jeg holder mig langt væk. Alt for mange lækre ting at bruge penge på - samt risikoen for at blive endnu mere hvalpeskruk end jeg er i forvejen.

Jeg krydser fingre for jer, der skal udstille smiley

• #20   17. aug 2015 Se det som en fordel, at det er hjemmebane, så skal du ikke bruge tid på at vænne Ingle til nye omgivelser, men kan bruge krudtet på at få ro på dig selv smiley

De to som whipperne leger med er korthårede, men faktisk er hanhunden, som er den tungeste af de to, langt den hurtigste.

• #21   17. aug 2015 Danielle - Jeg skal i hvert fald have kigget på vinterdækken til Cala, Ghinis dækkener er for små til hende og Yotas lige i den store ende, så jeg har en god undskyldning for at købe lidt, det går jo ikke at hun fryser til vinter smiley

og tak smiley

• #22   17. aug 2015 KirstenH: Min mastiff er desværre død, men ja, det kunne faktisk have været sjovt at tage hende med på en løbsbane. Er sikker på at alle ville være imponeret, specielt når man tager i betragtning at mastifferne har ry for at være dvaske og luddovne smiley

• #23   17. aug 2015 Ann-marie, Nej, så er det jo ikke muligt smiley Kunne ellers have været sjovt, det er altid skægt at se andre racer i den disciplin og se hvordan de griber det an smiley

• #24   17. aug 2015 Kirsten: Helt enig. Har set film med flere forskellige racer, som løber. De se ud til at have en herlig fest smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#25   17. aug 2015 Jo, hjemmebanen er bestemt en fordel for Ingle, men "heppekoret" gavner ikke lige mine rystende knæ smiley

Ingle er altså næsten 3 kilo tungere end en korthåret han på samme højde, så han får det svært mod damerne, men han vil helt sikkert gøre sit bedste for at imponere smiley

• #26   17. aug 2015 Heppekoret er der for at trøste, hvis noget ikke går helt efter bogen, ikke til at give dårlige nerver smiley

Det tvivler jeg ikke på, at han vil smiley

• #27   17. aug 2015 Så at sofadog kommer med en stand. Er ret pjattet med meget af deres vintergejl, og nej, det går jo ikke, at de kære små fryser. smiley

• #28   17. aug 2015 Det er også hos dem, jeg regner med at kigge smiley

Jeg har ikke nogen af deres ting, men har set en del på andre whipper.
    Jeg har syet en del selv til Ghini og Yota, men det er noget nemmere, når man har et dækken, der bare sidder smiley

• #29   17. aug 2015 Ohhh det ville være en oplevelse smiley

• #30   17. aug 2015 Det bliver så stort at være en del af

• #31   17. aug 2015 smiley Jeg kommer forbi lørdag og kigger på med den lille ny smiley Det bliver så hyggeligt, glæder mig til at se de smukke hunde og vise babyen frem til alle whippet vennerne vi normalt udstiller med smiley Og ikke mindst kigge på stande!
    Vil holde øje med Cala og Ghini og heppe på jer! smiley

• #32   17. aug 2015 Det gør det Tina smiley

Tanja - Vil glæde mig til at hilse på dit lille vidunder, han ser så lækker ud smiley

Cala er jo efterhånden 10 måneder og opfører sig ret voksent, så er lidt hvalpeskruk smiley

• #33   17. aug 2015 Har en hvalpefleece fra dem, som jeg var super glad for, da Myrna var lille. Skal have købt et eller andet til hende i voksenstørrelse i år, for det almindelige dækken jeg købte sidste år, havde slet ikke ligeså god pasform, og ph'en er jo ikke engang synderligt anderledes fra andre hundes form, sammenlignet med f.eks. whippet, som må være noget sværere at købe til smiley

• #34   17. aug 2015 Jeg har prøvet en del forskelligt til whipperne, dem jeg er mest glad for er fra chillydog, men jeg ville gerne have noget, som dækker de store lårmuskler bedre.

• #35   17. aug 2015 Jeg kommer søndag med azawakherne smiley Martine - for fanden det havde da ellers været hyggeligt selvom jeg ikke har den ungarske med smiley

Altså vil lige sige jeg er vokset op med Mastiff og kender en del - og nej de har altså ikke det der ligner en chance mod en whippet smiley
    Vi havde også en grand danois til coursing på et tidspunkt og det går sgu liiiiidt sløvt smiley

• #36   17. aug 2015 Danielle - du er fuld af undskyldninger smiley smiley

• #37   17. aug 2015 V.W. - En grand danois har også lidt at flytte rundt med smiley
    Må holde øje med dine smukke hunde søndag smiley

• #38   17. aug 2015 Ja men sgu ikke i forhold til en Mastiff smiley

• #39   17. aug 2015 Det har du ret i smiley

• #40   17. aug 2015 V.W.- ja, jeg kan mange gode smiley

Nej, jeg kunne virkelig godt finde på det, men jeg har en aftale lørdag aften, og skulle jeg derned, så var det for at nappe en overnatning i svigerforældrenes sommerhus, så køreturen ikke var så lang smiley

• #41   17. aug 2015 Jeg driller! Kan da sagtens forstå man ikke har tid, penge osv men jeg var på euro sighthound sidste år i Sverige og det var bare super hyggeligt så jeg glæder mig SÅ meget til at komme til Broholm.

• #42   17. aug 2015 Det ved jeg, jeg ærgrer mig bare gul og blå og leder efter bare den mindste måde at retfærdiggøre at tage afsted på smiley

Jeg gik også glip af myndeweekenden i Nørresundby i år, så jeg har efterhånden abstinenser. Ender nok med at vente til Aars i oktober smiley

Kommentér på:
FCI Euro sighthound 22-23 august, mynder på Broholm

Annonce