558 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Lure cursing for terrier Lure cursing for terrier
så er de sidste schance for tilmelding hvis din terrier skal have lov at prøve kræfter med lure Cursing, der er fortsat ledige pladser. kom og få en fantastisk sjov dag sammen med din terrier og en masse hundetosser.
http://www.terrierklubben.dk/kreds5/shop/Tilmeld-lure-coursing.htm
0 synes godt om
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.004
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 38 Svar: 1.454
Jeg har både courset med min whippet og med min terrier.
Hvis jeg kunne gå tilbage og gøre det om, ville ikke have ladet min terrier course. Hun synes det var ALT for fedt. Hun lærte at hun kunne løbe helt utrolig langt væk fra mig og at det var noget af det fedeste. Det ødelagde det indkald jeg havde og jeg har arbejdet meget længe på at få det nogenlunde igen.
Vil dog sige at det ikke udelukkende var lurecoursingen der gjorde det, jeg gjorde i samme periode andre dumme ting. Jeg troede jeg kunne mætte hendes jagtinstink, men fik i stedet tændt det godt og grundigt.
Whippeten har jeg slet ikke haft de samme problemer med i den retning. Hun kunne sagtens løbe 'haren' og når hun kom tilbage var hun den samme rolige søde hund som før. Hun ville rigtig gerne, men hun stressede slet ikke op over det som terrieren.
Det er ikke for at ødelægge arrangementet jeg skriver dette, men synes bare man skal tænke sig lidt om, hvis man har en hund som måske vil synes det er lidt for sjovt
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 7.569
Min irer var nu ellers en ganske udmærket skadedyrsudrydder og han ville da hjertens gerne løbe efter naboens kat eller harene på marken (ikke at han fik lov). Jeg tror simpelthen ikke at hans jagtinstinkt blev rigtig tændt, hvis ikke der også var fært af dyr. Og sådan har alle mine irere faktisk været selv hende der havde et mega jagtinstinkt og bl.a. fangede en ræv: Det er ikke et bytte hvis det ikke lugter af det.
MIn dober fik også en tur. Og holy moly det var en ganske anden snak
Min dober har altid tændt meget af hvis noget bevæger sig hurtigt (harer, rådyr, cykler, løbere) og det kommer let til at overskygge lydigheden. I sagens natur ikke en vovse man har løs ret mange steder
Lure cursing for terrier