{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Træning for hund og barn - vestegnen {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen! Jeg er en gaaaaaammel bruger, som så småt er på vej tilbage. Vi skal nemlig (endelig) have hund igen! smiley

I den forbindelse kunne min søn godt tænke sig at gå til træning med ham!! Og det er ret vildt. Han er 8 år, meget sød, men også ret udfordret. Han er både bange for børnefødselsdage, holdsport og gruppearbejde, men hundetræning vil han altså gerne give chancen!
Her kommer så udfordringen/erne: han har svært ved at tage imod kollektive beskeder, så det skal være et lille hold eller enkelt-undervisning. Han vil højst kunne koncentrere sig i 15-20 min og nogle dage vil han ikke rigtigt kunne rumme det, hvor det så skal være ok at jeg tager over. Han er meget sød og god mod dyr, og vil enormt gerne.

Hunden er en voksen og sød hund, som er glad for at træne og meget mad-motiveret, så han vil umiddelbart være rigtig nem at arbejde med.

Nogle input eller forslag? Vi bor i øvrigt i Taastrup smiley

Kommentarer på:  Træning for hund og barn - vestegnen
  • #1   3. sep Min søn er i øvrigt ikke udredt, men mistanken går pt på ADHD og autisme - vi venter videre forløb. På nogle områder er han langt over alder, men på andre er han umoden. Han har næsten ingen arbejdshukommelse, og det er derfor vigtigt at øvelser og beskeder brydes ned smiley

• #2   3. sep Jeg tror, det kunne være en god idé, at I begge tager ud og overværer et par træninger. Så han kan få et billede af, hvordan træningen konkret foregår på pladsen.
    Så kan I tage hunden med, og han kan deltage, til han bliver træt. Når han har brug for en pause, kan han så sætte sig over til dig eller ind i bilen.

Lav en liste over øvelserne med beskrivelser af, hvordan de udføres og hvordan de trænes. Det meste af træningen foregår alligevel hjemme i haven smiley
    Det er motivationen der driver ham, så han kan måske meget mere, end du (og han) er klar over. De første par træninger, vil han nok være bombet af indtryk. Det kan være ret hårdt, når man kommer hjem igen, så måske et lørdagshold, hvor i ikke har nogle planer resten af dagen.

• #3   4. sep Tak. Jeg har nok ikke gjort det klart nok i mit opslag men jeg søger konkrete anbefalinger til steder hvor vi kan gå til træning.

• #4   4. sep Jeg ved ikke hvor langt i er villige til at køre. Her i Gørløse ved hillerød ligger der en hundeskole der hedder Dyretrivlsel.

Rikke der har hundeskolen er adfærdsterapeut, og herudover er hun også psykolog og har skrevet har færdiggjort en bachelor med projektet "Dyrs betydning for mennesker - med fokus på børns udvikling"

http://www.dyretrivsel.dk/

http://www.dyrelykkegaard.dk/om-dyrelykkegaard/om/

Tag en snak med Rikke - jeg tror hun vil være det oplagte valg for din søn og jeres kommende hund.

• #5   4. sep Tænker at det er sådan en som hende Pia henviser til. De færreste klubber vil kunne tilbyde din søn et passende hold.

Kommentér på:
Træning for hund og barn - vestegnen