{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Tæppepisser.. {{forumTopicSubject}}

Ellie driver os til vanvid.

Vi kan ikke få hende renlig. Hun bliver 6 måneder her om lidt. Hun kan som regel holde sig Ca 4-5 timer. Afføring er det meget sjældent uheld med.
Om natten står jeg forsat op 1-2 gange og ofte har hun alligevel nået at tisse.
Sidst var jeg oppe kl 2 og vi gik i seng kl 11 og hun tissede på gåturen inden sengetid. Alligevel havde hun tisset indenfor i mellem det tidsrum.

Vi har lige købt hus, og er igang med at til vende hende til huset. Så gik vi tur her til aften, Ca kl 21. En god lang tur, hun tissede og sked på turen. Alligevel tissede hun 5 minutter efter vi var kommet hjem på vores nye tæppe. Jeg prøver at bortforklare det med at hun ikke er tryg ved det nye område. Jeg er bare i tvivl om at det er derfor.

Når hun er urenlig hjemme, er det på sokker, legetøj, håndklæder, sin kurv osv.

Vi er begyndt igen at gå ud engang i timen, men det er svært når vi er nød til at arbejde.

Hvad gør vi forkert? Burde hun ikke snart være renlig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæppepisser..
  • #1   9. okt 2019 Havde I samme problem inden I flyttede?
    Har du overvejet om hun kan have blærebetændelse?
    Reagerer hun anderledes end tidligere, når hun tisser udenfor?

    Hvis du mener, at det bare er fordi hun ikke er blevet renlig, kunne det måske hjælpe at lade hende sove i en transportkasse eller et bur om natten, og holde rigtig meget øje med hende om dagen -evt sågar have hende i snor om dagen, så hun ikke får mulighed for at sætte sig i smug.


  • #2   9. okt 2019 Tænker også I skal forbi dyrlægen.

  • #3   9. okt 2019 Hun burde forlængst have været renlig.
    Jeg ville få tjekket urinen samt set på hunden. Hun kan have blærebetændelse eller skedekatar. Viser prøverne ingenting, så er det en mulighed at hendes blære er underudviklet eller hun har en fejl i urinvejene.

    Det er helt normalt at hunde søger blødt underlag ved både vandladning og opkast.


  • #4   9. okt 2019 Jeg ville også tage forbi dyrlægen og få udelukket blærebetændelse eller andet sygdom som det første.

  • #5   9. okt 2019 1) Dyrlæge og 2) fjerne alle de bløde ting hun kan lide at tisse på.

    Min egen hvalp er også tilbøjelig til at tisse på tæpper f. eks.


  • #7   10. okt 2019 Zivas skyldte blærebetændelse.

  • #9   10. okt 2019 Vi må få hende tjekket for blærebetændelse smiley
    Hun havde en periode hvor hun stort set var renlig, med enkle uheld om natten. Hvor jeg ikke vågnede af mig selv.

    Derudover drikker hun virkelig meget vand, al vand hun ser på ture, i haven, hjemme osv drikker hun. Især det vand der er udenfor.

    Så kan være jeg bare skal være mere OBS på at hun får tisset


  • #10   10. okt 2019 Hvis hun drikker så meget, så vil jeg bestemt også sige blærebetændelse.

  • #11   11. okt 2019 Hvis hun har betændelse, kan du være lige så obs på at hun får tisset som du har lyst til, men det løser det ikke.
    Om som Isabella skriver, må du virkelig ikke tro på at det er ovre efter første behandling, selv hvis hun tjekker positiv. Det kan godt drille, og er ikke nødvendigvis til at tage med første antibiotikabehandling


  • #12   23. okt 2019 Hendes urin er sendt til dyrkning, hun havde en masse rødehvide blodlegemer i urinen og struvit crystaller.

  • #14   24. okt 2019 Overvej CystoPro og med dyrlægens vejledning kan du hjælpe med at styre syrebalancen i urinen ved hjælp af c-vitamin for at undgå at lave flere struvitkrystaller og ligeledes er der lavet specielt foder for at også at forhindre dannelse. Vi kæmpede en kamp med de dumme krystaller.

    Ønsker jer rigtig god bedring

    (CystoPro: https://www.netdyrlaege.dk/hund/cysto-pro-netdyrlaege vi giver stadig en dagligt for at være sikker på aldrig nogen sinde at skulle igennem det igen - og Ziva vil få en hver morgen resten af hendes liv)

    Billigeste danske side: https://www.butik-dyrlaege.dk/shop/cystopro-kosttilskud-2129p.html

    Billigeste side generelt - men vær obs på at fragten er lidt dyr så jeg bestiller gerne nogle pakker af gangen. https://www.animeddirect.co.uk/catalog/product/view/id/3256/protexin-cystopro-capsules-for-dogs


  • #15   25. okt 2019 Og der kom svar fra urinprøven.
    Der er ingen blærebetændelse.

    Kun struviter.


  • #16   26. okt 2019 Jeg får simpelthen så ondt i hjertet, når jeg læser indlæg der oser langt væk af negative tanker, og det så viser sig at den stakkels hund var syg smiley

    Jeg håber at hun snart har det godt igen.


  • #17   26. okt 2019 Rigtig god bedring med hende smiley
    Godt du fik hende undersøgt ved dyrlægen


  • #18   26. okt 2019 #16
    Er det os du taler om?
    Jeg synes bare det er virkeligt irriterende at man går en god lang tur og hun som det første tisser midt på gulvet.

    Jeg kan sagtens leve med at hvis vi ikke får set hendes signaler om at skulle ud at hun tisser, men når hun både har været på tur og gjort det hele der også alligevel får tisset på gulvet så føler jeg mig lidt magtesløs. For hvad kan man så gøre?

    Vi elsker Ellie, hun er sjov, super klog, god til kontakt. Vi har bare et mega problem med at hun ikke kan blive renlig. Og det er efterhånden nogle store pøle man får jokket i.

    Hun får noget foder mod stenene, også skal hun scannes for at se om der er problemer med urin lederne. (tror jeg vidst nok det var det dyrlægen snakkede om).

    Tilgengæld var hun rigtig god til at koncentrere sin urin. Så jeg ved ikke om det bare er fordi hun ikke har tid til at få besørget.

    Jeg er feks stoppet med at fodre i baghaven, hun havde ellers en fest med at søge efter foder, tilgengæld tissede hun meget inde, fordi hun kun søgte efter foder i baghaven i stedet for at tisse.

    Jeg synes det er svært.

    Vores rutine ser sådan her ud.
    Morgen, lukkes ud i haven.
    Så får de mad
    Inden vi går på job får begge hunde en god tur på 15-20 min.
    Når vi kom vi kommer hjem lukker vi Ellie og Nolle ud til os, hun bliver Ellevild og jeg venter ude til hun har tisset ellers tisser hun på gulvet. Der går Ca 5 minutter til hun lige er faldet ned og kan fokusere på at tisse.

    Så får hun sin middagsmad og vi går en lang tur 30-40mins tur, enkle dage bliver hun lukket i haven i stedet. På turen laver hun som oftest ingenting, fordi hun tissede inden turen. Går vi tur, kommer hun i haven når vi kommer hjem, hvor hun oftest skider.

    I løbet af aftnen kommer hun ud, når jeg føler hun bliver urolig.

    Efter aftensmaden får hun sin sidste måltid og kommer på en 10-15mins tur. Og inden sengetid kommer hun i haven.

    Hun kan som regel godt holde sig hele natten, men vågner jeg af mig selv står jeg lige op og lukker hende og Nolle ud.

    Det er vores dag. Alligevel har vi nogle dage næsten 3 uheld indendørs.

    Der er næsten aldrig uheld når hun er alene. Kun hvis hun har været alene i 7-8 timer. Men det er engsng om ugen de skal være alene så længe. Resten af ugen er det 4-5timer.

    Igen, jeg undskylder hvis du synes jeg er negativ?


  • #19   26. okt 2019 Det er irriterende men ikke unormalt at en hund hvor der tilstøder komplikationer trækker ud i renlighedlæringen.
    Hun har jo både haft infektion, flytning til nyt hjem og nu struvitter. 3 ting der typisk forlænger renlighedstræningen.
    8-9 måneder er ikke unormalt.

    Det bedste man kan gøre er at få taget hånd om de fysiske sygdomme og få dem udrydet og så bare klø videre med træningen som var det en lille hvalp man stod med. smiley
    Vi krydser for det lykkes snart for jer alle.


  • #20   26. okt 2019 Vi holder ved smiley
    Der er jo ikke andet for. Lige pludselig bliver hun også renlig. Hun holder sig jo fint om natten.



  • #21   26. okt 2019 Ziva er født i april og vi havde vores sidste uheld i december men det tog os 8 måneder at træne hende til at være renlig.

    Vennepars hund er overtaget for nogle måneder siden, men hun er lige fyldt et år og tissede på vores gulv i sidste uge - det kan desværre tage lang tid når der har været komplikationer


Kommentér på:
Tæppepisser..

Annonce