{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
704 visninger | Oprettet:

Tæppepisser.. {{forumTopicSubject}}

Ellie driver os til vanvid.

Vi kan ikke få hende renlig. Hun bliver 6 måneder her om lidt. Hun kan som regel holde sig Ca 4-5 timer. Afføring er det meget sjældent uheld med.
Om natten står jeg forsat op 1-2 gange og ofte har hun alligevel nået at tisse.
Sidst var jeg oppe kl 2 og vi gik i seng kl 11 og hun tissede på gåturen inden sengetid. Alligevel havde hun tisset indenfor i mellem det tidsrum.

Vi har lige købt hus, og er igang med at til vende hende til huset. Så gik vi tur her til aften, Ca kl 21. En god lang tur, hun tissede og sked på turen. Alligevel tissede hun 5 minutter efter vi var kommet hjem på vores nye tæppe. Jeg prøver at bortforklare det med at hun ikke er tryg ved det nye område. Jeg er bare i tvivl om at det er derfor.

Når hun er urenlig hjemme, er det på sokker, legetøj, håndklæder, sin kurv osv.

Vi er begyndt igen at gå ud engang i timen, men det er svært når vi er nød til at arbejde.

Hvad gør vi forkert? Burde hun ikke snart være renlig?

Kommentarer på:  Tæppepisser..
  • #1   9. okt Havde I samme problem inden I flyttede?
    Har du overvejet om hun kan have blærebetændelse?
    Reagerer hun anderledes end tidligere, når hun tisser udenfor?

Hvis du mener, at det bare er fordi hun ikke er blevet renlig, kunne det måske hjælpe at lade hende sove i en transportkasse eller et bur om natten, og holde rigtig meget øje med hende om dagen -evt sågar have hende i snor om dagen, så hun ikke får mulighed for at sætte sig i smug.

• #2   9. okt Tænker også I skal forbi dyrlægen.

• #3   9. okt Hun burde forlængst have været renlig.
    Jeg ville få tjekket urinen samt set på hunden. Hun kan have blærebetændelse eller skedekatar. Viser prøverne ingenting, så er det en mulighed at hendes blære er underudviklet eller hun har en fejl i urinvejene.

Det er helt normalt at hunde søger blødt underlag ved både vandladning og opkast.

• #4   9. okt Jeg ville også tage forbi dyrlægen og få udelukket blærebetændelse eller andet sygdom som det første.

• #5   9. okt 1) Dyrlæge og 2) fjerne alle de bløde ting hun kan lide at tisse på.

Min egen hvalp er også tilbøjelig til at tisse på tæpper f. eks.

• #6   10. okt Når I går en lang tur så drikker hun vel osse en masse vand når hun kommer hjem.?
    Vores får aldrig tur om aftenen, de kommer kun ud for at tisse og skide..
    når de er voksne er det kun for at tisse..
    netop fordi ved tur og leg der drikkesder vand i større mængde end de ellers drikker.

Det kan også være utryghed ved det nye hus.

• #7   10. okt Zivas skyldte blærebetændelse.

• #8   10. okt Kenia på snart 11 uger havde blærebetændelse, da jeg fik hende hjem. Det fandt jeg ud af, fordi hun sådan set var og er rigtig god til at tisse i haven, men hun kunne komme ind fra haven og sætte sig - og hun sjattissede flere gange på ture. Jeg fik tjekket hendes urin, og hun kom på antibiotika. Desværre har det ikke været den rigtige af slagsen, så nu afventer vi dyrkning af urinprøve nummer tre og satser på, at en anden slags antibiotika tager skidtet.

Sagt kortere: Se at få tjekket urinen i dag. Det er synd for hvalpen, hvis hun er - og belastende for jer mennesker.

• #9   10. okt Vi må få hende tjekket for blærebetændelse smiley
    Hun havde en periode hvor hun stort set var renlig, med enkle uheld om natten. Hvor jeg ikke vågnede af mig selv.

Derudover drikker hun virkelig meget vand, al vand hun ser på ture, i haven, hjemme osv drikker hun. Især det vand der er udenfor.

Så kan være jeg bare skal være mere OBS på at hun får tisset

• #10   10. okt Hvis hun drikker så meget, så vil jeg bestemt også sige blærebetændelse.

• #11   11. okt Hvis hun har betændelse, kan du være lige så obs på at hun får tisset som du har lyst til, men det løser det ikke.
    Om som Isabella skriver, må du virkelig ikke tro på at det er ovre efter første behandling, selv hvis hun tjekker positiv. Det kan godt drille, og er ikke nødvendigvis til at tage med første antibiotikabehandling

Kommentér på:
Tæppepisser..

x